Nintendo gekocht via ebay, maar niet ontvangen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 14:55

Mijn bank kan het geld niet terughalen en ik ben bang dat contact tussen banken niet veel op gaat leveren. Ze reageert nu immers ook niet meer op mijn emails en kennelijk ook niet op berichten van ebay.

Ik kan haar bellen, maar ja, wat bereik er mee. Ze zal misschien zeggen dat ze het opgestuurd heeft en dan sta ik met mijn mond vol tanden, want ik kan niet bewijzen dat ik het niet ontvangen heb. Ik baal hier echt van. Het geld was van mijn dochtertje, die heel hard gespaard had voor een Nintendo en nu is het gewoon weg. Uiteraard krijgt ze het wel terug van mij, maar toch.....

Nikki__

Re: Nintendo gekocht via ebay, maar niet ontvangen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:58

Kan je via het telefoonnummer niet haar adres achterhalen?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 17:17

Nikki__ schreef:
Kan je via het telefoonnummer niet haar adres achterhalen?

Haar adres heb ik van ebay al gekregen toen ik de Nintendo kocht. Nou kan ze natuurlijk ook een vals adres opgegeven hebben, in het telefoonboek staat nl. geen adres bij haar naam. Maar dan nog, wat moet ik met het adres?

Ik snap het gewoon niet, ze is al vanaf 2006 op ebay, heeft ook verschillende dingen verkocht en daar ook positieve feedback op gekregen. Zelfs 2 dagen geleden heeft iemand nog een positieve reactie achtergelaten. Ik begrijp gewoon echt niet waarom ik niets meer hoor. Als ze me moedwillig zou willen bedonderen, had ze toch ook al die andere artikelen aan andere mensen niet opgestuurd?

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:34

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:08

Ze zal misschien zeggen dat ze het opgestuurd heeft en dan sta ik met mijn mond vol tanden, want ik kan niet bewijzen dat ik het niet ontvangen .
Ik mag toch aannemen dat het verzekerd is verzonden?Dus dan moet er denk ik ergens een handtekening geplaatst zijn door jou voor ontvangst,heb je niet dus heb je niets ontvangen.Dan ligt denk ik de bewijslast weer bij haar.Maar nogmaals ga bij je rechtsanwalt langs/aan.Doen de Duitsers zelf ook bij het minste geringste.Dan heb je denk ik toch meer kans.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:29

Misschien zeg ik nu iets heel raars hoor, maar misschien heeft de verkoper wel een ongeval gehad ofzo! Dat zou verklaren waarom ze nu opeens de afspraken niet na komt en eerder wel, en ook waarom er helemaal niet gereageerd wordt!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 22:10

Alwiene schreef:
Misschien zeg ik nu iets heel raars hoor, maar misschien heeft de verkoper wel een ongeval gehad ofzo! Dat zou verklaren waarom ze nu opeens de afspraken niet na komt en eerder wel, en ook waarom er helemaal niet gereageerd wordt!

Ja, daar begon ik zelf zachtjjes aan ook al aan te denken. Ik heb vandaag verschillende keren geprobeerd de verkoper telefonisch te bereiken, maar ik krijg continue een in gesprek toon....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 17:13

Ik heb vandaag de verkoper telefonisch kunnen bereiken. Ze schrok geloof ik wel van mijn telefoontje en zei meteen dat ze de Nintendo vandaag op de post heeft gedaan. Ze had een sterfgeval gehad, zei ze, en had de hele tijd in het buitenland gezeten. Ze was gisteren weer teruggekomen.

Nouja, ik wacht deze week weer af.....

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:19

Klinkt geloofwaardig..,nu maar vertrouwen op je medemens en hopen dat je dat ding snel in huis hebt!

Sommige verkopers zijn zo prof dat ze'n mailtje rondsturen van ''joh er is iets ergs gebeurt,ik ben er ff niet'' zou voor jou en anderen wel zou fijn zijn.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:50

je bank kan het egld niet terug halen als het een buitenlands rekening nr is.. Daarom moet je daar ALTIJD mee uitkijken.. Ik ben bang dat je naar zowel je geld als je nintendo kan fluiten :(

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:28

Romyv schreef:
je bank kan het egld niet terug halen als het een buitenlands rekening nr is.. Daarom moet je daar ALTIJD mee uitkijken.. Ik ben bang dat je naar zowel je geld als je nintendo kan fluiten :(

maar als je zelf ook in duitsland woont kan je het altijd proberen :)*

Wat goed dat je gebeld hebt!
nu maar hopen dat ie snel aankomt!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 18:32

Romyv schreef:

Ik heb zelf ook een Duitse bankrekening, dus voor mij is het gewoon binnenland ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:47

Ik heb pas ook een koptelefoon via ebay gekocht, netjes 50 euro overgemaakt, na 3 weken eens 'n mail gestuurd waar het bleef, geen antwoord.. Gebeld (naar de UK, lekker duur.), zouden ze hem opsturen.. Krijg ik na een paar dagen 'n mailtje dat ze hem niet meer hebben? :? Dus ja, gekozen voor geld terug.. En dat is nu al een paar weken terug, en ik heb NOG niks ontvangen.
Volgens mij komen ze 't persoonlijk brengen ofzo. :(

Af en toe kan ik heel het ebay gebeuren wel schieten...

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:56

Heb je ondertussen de nintendo al ontvangen of duurt dit langer? Houd je ons wel op de hoogte? Hoop voor je dochtertje dat de nintendo alsnog aankomt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 20:00

Nee, hij is er nog niet. Maar als ze 'm gistermiddag op de post heeft gedaan, kan dat best nog een dagje duren.

Ik hou jullie op de hoogte!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 14:14

Even een update: het is inmiddels vrijdag en de Nintendo is er nog steeds niet. Ik heb de mevrouw net weer gebeld en ze houdt vol dat ze het wel op de post (gewone post dus) heeft gedaan.
Op ebay heeft ze inmiddels een waardering van 73,nog wat procent, omdat er meerdere mensen zijn die de laatste weken niets ontvangen hebben. Ik zal eens contact opnemen met de andere kopers, of die inmiddels wel wat gekregen hebben.

Ik heb tegen de verkoper gezegd dat als het er volgende week nog niet is, ik naar het Anwalt ga (al weet ik niet of dat zin heeft).

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:11

pff vervelend zeg dat het zo moet lopen... Opvallend inderdaad ook dat haar % ineens zo omlaag gaan. Hoop echt dat hij alsnog voor of iig na het weekend wordt bezorgt..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:38

hoe staat het er nu mee? al iets gehoord of ontvangen?
ik koop ook regelmatig via Ebay en nog maar 1 keer mot gehad met verkoper omdat die ineens verzendkosten verdubbelde, ik had gelukkig nog niet betaald, maar ik betaal alles via paypal.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:41

Ik ben ook wel benieuwd hoe het inmiddels is. De nintendo ontvangen of al de Anwalt in moeten schakelen?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:08

Ik koop regelmatig iets op eBay en maar 1 keer meegemaakt dat het niet vlekkeloos verliep. Een geschil bij eBay openen hielp ook niks en uiteindelijk heb ik het er bij laten zitten. Ik had m'n spullen al ontvangen, maar het was beschadigd. De verkoper vond van niet en heeft nooit meer gereageerd.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:16

Ik vraag me ook af of het er al is. Ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt dat het zo is gelopen, dus ik heb geen idee wat je nog meer zou kunnen doen. Hopen dat je het nog krijgt!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:21

Ook ik ben benieuwd! Het is toch jammer dat het zo kan gaan. Het is leuk om dingen via internet te kopen en verkopen, maar sommige mensen verpesten de lol behoorlijk. Je hoort zo vaak dat mensen iets kopen en daarna niets meer laten horen, of gewoon niet betalen, of dat de verkoper de boel niet opstuurt.

Vind het een grote ergernis.. Helemaal via marktplaats of ebay, als ze niet reageren houdt het gewoon op en kan je niets meer. Ik verkoop daarom liever hier op bokt, maar ook hier kan het fout gaan. Wacht nu ook al heel lang op iets wat ik gekocht heb, en die bokker lacht me eigelijk gewoon uit en beloofd voor de zoveelste keer dat ze het opstuurt. Heb er weinig vertrouwen in.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 14:31

Wat fijn dat er nog belangstelling is.

Helaas, nog steeds geen Nintendo. Ik heb de mevrouw al meerdere keren telefonisch gesproken, maar ze blijft volhouden dat ze het opgestuurd heeft. Ik heb wel al contact gehad met ander kopers, die ook de waar niet ontvangen hebben. Misschien dat we samen wat kunnen doen.
Ik heb het Anwalt ook al ingelicht, maar die zeggen dat ik weinig kans maak. In de meeste gevallen is er niets te halen en kost het meer geld dan het oplevert.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:35

als ze het heeft opgestuurd is er toch een Track&Trace nr van het pakketje? en een verstuurbewijsje?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:37

Balen zeg dat het er nog steeds niet is! Iid een Track&Trace nummer vragen.