Pislink omdat je onterecht van leugens wordt beticht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pislink omdat je onterecht van leugens wordt beticht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:16

Je bedoelt zeker dat je het liever niet hoort en die kant niet op wil denken? Dat verbaast mij niets hoor, maar een iets professionelere houding zou je goed doen :).

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:16

Lovely schreef:
slimmerik schreef:

Tja met deze instelling kun je beter maar gelijk opstappen denk ik. :+ Het feit dat je belde dat je 5 minuten later kwam, zou mij als jouw collega al pislink maken. Buiten beschouwing latende dat je ze 's morgens al hebt laten zitten (in hun beleving dus). Is nl. iets waar ik weer heel slecht tegen kan.

En inderdaad is jouw vakantie jouw zaak. Ik vind jouw instelling zeer on-colegiaal eerlijk gezegd. :n

Dit is wel een beetje wat ik ook dacht. Het is heel erg makkelijk om alles op een ander af te schuiven en de schuld buiten jezelf te zoeken. Dat je collega's zo achterdochtig en niet loyaal zijn, komt ook ergens vandaan, dat zijn ze niet voor niets. De situatie dat je èn al twee keer ziek bent geweest in korte tijd èn je werkdagen niet goed gecommuniceerd hebt èn ook nog eens te laat komt, is eigenlijk al genoeg om een mening te vormen over jou en de manier waarop je met je werk omgaat. Je collega's moeten ook op jou kunnen vertrouwen en weten wat ze aan je hebben, dus wat jij hen nu verwijt, geldt andersom net zo goed. Misschien moet je wat aan je mentaliteit gaan doen, want zoals je er nu mee omgaat past meer bij iemand van rond de 25 jaar.
Succes ermee :).

helemaal mee eens.
ik werk ook in de zorg,doe ik al 33 jaar, en ik ben nog nooit te laat gekomen.
ik ben er liever 10 minuten eerder dan later.
en net wat slimmerik en lovely zegt: je kan nergens te laat komen, en in de zorg al helemaal niet.
ik zou er ook van balen, als mij dienst erop zat en ik moest wachten op me collega.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:18

Ik denk het ook. Ik denk dat die 5minuten kunnen doen bewijzen dat ik het hele verhaal vd vakantie uit mijn duim heb gezogen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:19

detour schreef:
Kan merken dat jij niet in de zorg werkt,

Maar ben dit jaar een paar maanden de "verzorgde" geweest en weet hoe sommigen de boel kunnen verzieken. Bovendien genoeg vrienden en familie in de zorg werkzaam.

Jammer zulke reacties steeds van jouw kant. Duidelijk dat je iig geen kritiek weet te hanteren. Werk daaraan zou ik zeggen. ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:20

Nounou, is het nou echt nodig om TS maar meteen aan te vallen? Zijn we er allemaal bij als TS op het werk is dagelijks?? Aannames zijn nou niet bepaald nodig lijkt me!

Ik ben blij dat je baas wel normaal tegen je kan doen! Hopelijk kan hij wat voor je betekenen! :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:20

detour schreef:
Ik denk het ook. Ik denk dat die 5minuten kunnen doen bewijzen dat ik het hele verhaal vd vakantie uit mijn duim heb gezogen.

ik heb het niet over de vakantie, maar ik denk dat de vakantie net de druppel voor hun geweest is.
aan de vakantie kan je ook niks aan doen dat is onmacht

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:21

Gelukkig zijn jouw reacties positief. En ik geloof er helemaal geen snars van dat jij verzorgende bent geweest. Dan reageer je niet zo wijzend en kort door de bocht. ;)
Wat doen jouw vrienden en familie er toe? :Z

ik zal er de volgende keer aan werken dat het vliegveld functioneert in Dublin, goed? Echt ik ga er voor, thanks for this tip. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:22

Je kunt energie steken in een huidige baan of gaan jobhoppen, zoals sommigen hier.
Spreek je baas aan op zijn verantwoordelijkheid, in jouw functie heb je wel het vertrouwen van je team nodig. En niet alleen jij, het team ook.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:22

Tallie_Ho schreef:
Nounou, is het nou echt nodig om TS maar meteen aan te vallen? Zijn we er allemaal bij als TS op het werk is dagelijks?? Aannames zijn nou niet bepaald nodig lijkt me!

Ik ben blij dat je baas wel normaal tegen je kan doen! Hopelijk kan hij wat voor je betekenen! :)

Thanks meis, het zijn ook altijd dezelfde die trachten iemand onderuit te halen en op te voeden. ;)
ik kan ze wel aan. }>

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:23

faye schreef:
Je kunt energie steken in een huidige baan of gaan jobhoppen, zoals sommigen hier.
Spreek je baas aan op zijn verantwoordelijkheid, in jouw functie heb je wel het vertrouwen van je team nodig. En niet alleen jij, het team ook.

Thanks, daar heb ik wat aan. ja, mijnn baas is een fijen vent! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:23

Dat verhaal over die vakantie heb ik met een half oog gelezen en volgens mij klopte er het een en ander niet en bovendien kreeg ik de indruk dat de reis niet echt goed geregeld was en dan is het niet vreemd dat er iets misgaat. Dat het vliegverkeer stil ligt met sneeuw verbaast mij helemaal niets, dat heb ik zelf ook een keer meegemaakt, maar de gevolgen ervan heb je niet goed geregeld volgens mij.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:24

Het zwermt ook echt altijd van dezelfde mensen in een topic als er even lekker kattig gedaan kan worden he!! :D

Ik neem aan dat men elkaar inseint om ergens te gaan lopen etteren.. }>

@ lovely, was je erbij dan?? :(:)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:24

detour schreef:
Gelukkig zijn jouw reacties positief. En ik geloof er helemaal geen snars van dat jij verzorgende bent geweest.

Weer zo'n reactie. :+ :z Waar vermeld ik dat ik verzorgende ben geweest? ;)

Door mijn familie en vrienden die werken in de zorg, weet ik wel hoe het er aan toe gaat ja.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:25

slimmerik schreef:
detour schreef:
Kan merken dat jij niet in de zorg werkt,

Maar ben dit jaar een paar maanden de "verzorgde" geweest en weet hoe sommigen de boel kunnen verzieken. Bovendien genoeg vrienden en familie in de zorg werkzaam.

Jammer zulke reacties steeds van jouw kant. Duidelijk dat je iig geen kritiek weet te hanteren. Werk daaraan zou ik zeggen. ;)

jemig meis, gaat het goed me je? lees je verhaal even. ;)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:26

Nu ineens de verzorgde en net de verzorgende, meis, je bent snel!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:26

detour schreef:
jemig meis, gaat het goed me je? lees je verhaal even. ;)

Wie moet er nou lezen meiske? Verzorgde is iets anders dan verzorgende _O-

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:27

Het valt me wel op dat je je frustraties, ongenoegen etc. alleen maar bij de "overzijde" legt en hen vooral verwijten maakt en zelf geen verantwoordelijkheid neemt. Dat is toch niet de manier om zo'n situatie op te lossen? Je reacties naar mensen in dit topic - naar degenen die het niet meteen met je eens zijn, is ook wel wat stijf door de bocht. Is dat wellicht een punt om 's over te denken? Als je zo naar je collega's ook reageert dan is de vriendschap snel onder druk vrees ik..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:27

detour schreef:

Er stond daarnet ook al de verzorgde, sorry 8-)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:28

detour schreef:

Domme opmerking: dat heeft er steeds gestaan hoor. Anders had er wel bijgestaan dat ik de post aangepast had... jij hebt met een kwade kop iets te snel gelezen en aannames gedaan ;) Het is je helemaal vergeven hoor. :D

Terug ontopic maar weer :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:29

Ik denk dat je je ergernissen en aannames nu wel duidelijk hebt gemaakt Slimmerik :D Niet eens tijd om met je hele zwem bijeen getrommelde hulpjes ergens anders te gaan klieren? :D

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:30

Veel plezier , dames! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:30

Sommige mensen kunnen beter gewoon een baan zoeken, zijn ze van de straat :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:30

Ik snap beide kanten van het verhaal, maar juist door niet naar dingen zoals teamdagen te gaan en door het niet optimaal communiceren krijg je dit soort vervelende misverstanden.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:31

je moet je eens voorstellen:
jij hebt een bedrijf, en iemand die voor je werkt gebeurt het zelfde als jij.
die werkt 2 maanden bij jou, komt te laat, gaat op vakantie en komt telaat terug, in die korte tijd 2 x ziek geweest, enz
hoe zou jij dan reageren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:31

Ik zou haar ontslaan :D