Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Simmie schreef:Ik ben zelf vorig jaar maart vanuit Soest naar Harderwijk verhuist en nog geen seconde spijt van gehad!
Er is hier (en in de omgeving) wel degelijk veel/genoeg te doen en ook op paardengebied! Manege Monique die al eerder is genoemd is vrij nieuw. Denk dat je 'm daarom niet op de VVV site van Harderwijk hebt gevonden. In Nunspeet zit ook nog een manege. Echt, paarden genoeg. De stal waar ik met mijn paard sta, kent genoeg eigenaars met paarden die nog een bijrijder zoeken, dus ook dat is een optie!
Ik denk ook dat het heel persoonlijk is wat je zoekt in een omgeving. Ik vind het hier prachtig! Maar ja, ik ben ook al een ruime dertiger, dus vind het uitgaansleven niet echt belangrijk. Leuke/goede restaurantjes daarentegen wel, want ik houd van uit eten gaan. Denk dat het ook zeker ligt aan de buurt waarin je woont. Volgens mij heeft elke stad/dorp een mindere buurt.... Zelf woon ik in Drielanden. Prima buurt. In sommige delen van Stadsweiden moet je volgens mij niet echt zitten.
Horsey-Dude, de ervaring met vriendelijkere mensen heb ik ook meteen ervaren toen ik hier kwam.
) Simmie schreef:Ik ben zelf vorig jaar maart vanuit Soest naar Harderwijk verhuist en nog geen seconde spijt van gehad!
Er is hier (en in de omgeving) wel degelijk veel/genoeg te doen en ook op paardengebied! Manege Monique die al eerder is genoemd is vrij nieuw. Denk dat je 'm daarom niet op de VVV site van Harderwijk hebt gevonden. In Nunspeet zit ook nog een manege. Echt, paarden genoeg. De stal waar ik met mijn paard sta, kent genoeg eigenaars met paarden die nog een bijrijder zoeken, dus ook dat is een optie!
Ik denk ook dat het heel persoonlijk is wat je zoekt in een omgeving. Ik vind het hier prachtig! Maar ja, ik ben ook al een ruime dertiger, dus vind het uitgaansleven niet echt belangrijk. Leuke/goede restaurantjes daarentegen wel, want ik houd van uit eten gaan. Denk dat het ook zeker ligt aan de buurt waarin je woont. Volgens mij heeft elke stad/dorp een mindere buurt.... Zelf woon ik in Drielanden. Prima buurt. In sommige delen van Stadsweiden moet je volgens mij niet echt zitten.
Horsey-Dude, de ervaring met vriendelijkere mensen heb ik ook meteen ervaren toen ik hier kwam.

HorseyDude schreef:Nou, ik had weer een plan bedacht en eerst werd er erg lacherig om gedaan maar ik blijf erbij: IK WIL GAAN VERHUIZEN NAAR EEN ANDERE STAD! Maar dat betekent wel: GEEN INTERNET DUS OOK GEEN BOKT MEER! Maar de stad die ik op het oog heb (jawel, ik wil naar Harderwijk toe! Ben al 2 x de hele dag geweest met mijn voordeeluren kaart) vindt ik echt reuzegezellig en er lopen ook stukken aardigere mensen rond. De stad waar ik nu woon vindt ik gewoon... tja... te NIEUW en van oude gebouwen (wat ik dus geweldig vind!!!) is hier geen spoor van te bekennen... (ik heb het nu over Capelle) ook mag ik de buurt niet zo... laat ik dáár maar niet over praten.
Helaas heb ik gezien dat ze in H'wijk ook geen maneges hebben, maar dat is niet echt een must voor me... toch? (zo zie ik het) maar ik zit nu nog in de zal ik het doen/zal ik het niet doen-fase. (heel erg klein twijfelgevalletje) Maar eerst moet er nog een leuk gesprekje komen en dan pas gaat de kogel door de kerk. Nogmaals: Capelle bevalt me niet meer. Het is gewoon te nieuw en de stad is net één groot doolhof, zeker wanneer je naar een straat moet zoeken.
En oja: het gaat niet alleen maar om het Dolfinarium hoor dat ik in Harderwijk wil wonen... ik vindt het een leuke stad en ik kom er (als toerist!!) al jaren!
millennium schreef:HorseyDude schreef:Nou, ik had weer een plan bedacht en eerst werd er erg lacherig om gedaan maar ik blijf erbij: IK WIL GAAN VERHUIZEN NAAR EEN ANDERE STAD! Maar dat betekent wel: GEEN INTERNET DUS OOK GEEN BOKT MEER! Maar de stad die ik op het oog heb (jawel, ik wil naar Harderwijk toe! Ben al 2 x de hele dag geweest met mijn voordeeluren kaart) vindt ik echt reuzegezellig en er lopen ook stukken aardigere mensen rond. De stad waar ik nu woon vindt ik gewoon... tja... te NIEUW en van oude gebouwen (wat ik dus geweldig vind!!!) is hier geen spoor van te bekennen... (ik heb het nu over Capelle) ook mag ik de buurt niet zo... laat ik dáár maar niet over praten.
Helaas heb ik gezien dat ze in H'wijk ook geen maneges hebben, maar dat is niet echt een must voor me... toch? (zo zie ik het) maar ik zit nu nog in de zal ik het doen/zal ik het niet doen-fase. (heel erg klein twijfelgevalletje) Maar eerst moet er nog een leuk gesprekje komen en dan pas gaat de kogel door de kerk. Nogmaals: Capelle bevalt me niet meer. Het is gewoon te nieuw en de stad is net één groot doolhof, zeker wanneer je naar een straat moet zoeken.
En oja: het gaat niet alleen maar om het Dolfinarium hoor dat ik in Harderwijk wil wonen... ik vindt het een leuke stad en ik kom er (als toerist!!) al jaren!
Hihi, mijn oom is burgermeester van Harderwijk!
HorseyDude schreef:Saskiaatje schreef:Nou, er loopt hier in de wijk nogal wat TUIG rond. (sorry dat ik het zo zeg!) Ze hadden laatst ook nog een aantal keer achter elkaar de ruit van het schuurtje ingegooid, en wij konden steeds maar weer de glazenzetter bestellen... GRRR!Een vraagje, waarom mag je 'de buurt' waar je nu zit niet zo?
(waar niet tegewoordig)