Vehuizing naar Harderwijk?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Vehuizing naar Harderwijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:02

Wat jij de Vondellaan noemt, is alweer een paar jaar Vondelpark, iig dat stuk waar eerst die lagere flats stonden. ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:07

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het een mooie stad vind, ik loop er stage haha. Als het goed is moet er wel een manege zijn hoor! Weet alleen niet hoe die heet.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 13:46

Ik heb even op de site http://www.harderwijk.nl gekeken maar kan geen manege vinden..... |(

of ik heb ogen in mijn jaszak zitten... :o :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:28

Harderwijk is een enorm leuke stad. :j

Bij Biddinghuizen, is niet zo ver weg van Harderwijk, zit een enorm leuke manege, de Patricia Hoeve. Hier heb ik jaren met heel veel plezier gereden!

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:30

Ik woon al me hele leven in harderwijk en vind er geen zak aan

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 14:31

kimmert schreef:
Ach je hebt altijd negatievelingen... :roll:

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:32

nouja, dr is niet veel bijzonders te doen. Maarja als jij het geweldig vind is het natuurlijk jou keuze

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:37

lor1_1984 schreef:
Wat jij de Vondellaan noemt, is alweer een paar jaar Vondelpark, iig dat stuk waar eerst die lagere flats stonden. ;)

haha klopt ja! 'T is daar wel enorm opgeknapt. Ik woon in de wijk Frankrijk tegen Hierden aan. Prima wijk en lekker dicht bij mn paardje

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:41

wel toevallig dat je een ava van een dolfijn hebt hihi :=

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 14:43

Ha, heb je nog niks gezien, check 'm profiel eens... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:46

HorseyDude schreef:
kimmert schreef:

Zij geeft gewoon d'r mening? :')

maar oké
als je t echt leuk lijkt, dan zie ik t probleem niet om er heen te verhuizen.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:12

HorseyDude schreef:

zelfgemaakt??

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 15:15

Paardje_13 schreef:
HorseyDude schreef:

zelfgemaakt??
helemaal! Google vergaat zowat van de orka/dolfijnenplaatjes! maar laten we ontopic blijven!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:41

Ik ben zelf vorig jaar maart vanuit Soest naar Harderwijk verhuist en nog geen seconde spijt van gehad!
Er is hier (en in de omgeving) wel degelijk veel/genoeg te doen en ook op paardengebied! Manege Monique die al eerder is genoemd is vrij nieuw. Denk dat je 'm daarom niet op de VVV site van Harderwijk hebt gevonden. In Nunspeet zit ook nog een manege. Echt, paarden genoeg. De stal waar ik met mijn paard sta, kent genoeg eigenaars met paarden die nog een bijrijder zoeken, dus ook dat is een optie!
Ik denk ook dat het heel persoonlijk is wat je zoekt in een omgeving. Ik vind het hier prachtig! Maar ja, ik ben ook al een ruime dertiger, dus vind het uitgaansleven niet echt belangrijk. Leuke/goede restaurantjes daarentegen wel, want ik houd van uit eten gaan. Denk dat het ook zeker ligt aan de buurt waarin je woont. Volgens mij heeft elke stad/dorp een mindere buurt.... Zelf woon ik in Drielanden. Prima buurt. In sommige delen van Stadsweiden moet je volgens mij niet echt zitten.

Horsey-Dude, de ervaring met vriendelijkere mensen heb ik ook meteen ervaren toen ik hier kwam.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 15:54

Stadsweiden, dat is toch niet het centrum, toch? (zag wel zoiets op de bussen staan.....)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:07

Nee, dat is niet het centrum.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 16:08

Nee, net even gekeken op de site én op Google Earth (bij defoto's holy crap wat heb je daar mooie zonsondergangen zeg!!!!) Oef, gelukkig maar...

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:06

Simmie schreef:
Ik ben zelf vorig jaar maart vanuit Soest naar Harderwijk verhuist en nog geen seconde spijt van gehad!
Er is hier (en in de omgeving) wel degelijk veel/genoeg te doen en ook op paardengebied! Manege Monique die al eerder is genoemd is vrij nieuw. Denk dat je 'm daarom niet op de VVV site van Harderwijk hebt gevonden. In Nunspeet zit ook nog een manege. Echt, paarden genoeg. De stal waar ik met mijn paard sta, kent genoeg eigenaars met paarden die nog een bijrijder zoeken, dus ook dat is een optie!
Ik denk ook dat het heel persoonlijk is wat je zoekt in een omgeving. Ik vind het hier prachtig! Maar ja, ik ben ook al een ruime dertiger, dus vind het uitgaansleven niet echt belangrijk. Leuke/goede restaurantjes daarentegen wel, want ik houd van uit eten gaan. Denk dat het ook zeker ligt aan de buurt waarin je woont. Volgens mij heeft elke stad/dorp een mindere buurt.... Zelf woon ik in Drielanden. Prima buurt. In sommige delen van Stadsweiden moet je volgens mij niet echt zitten.

Horsey-Dude, de ervaring met vriendelijkere mensen heb ik ook meteen ervaren toen ik hier kwam.

Ik woon sinds een jaar of tien ook in drielanden en ben er erg tevreden over! Zit dicht bij mn paard en dicht bij het bos. Heerlijk! Uit eten kun je in harderwijk idd prima, maar uitgaan kan ook heel erg goed! (mocht je daar wel interesse in hebben ;) )

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:20

Simmie schreef:

Ik woon in Harderwijk en ik ben prima tevreden..
Criminaliteit en tuig heb je overal.. ik woon vlakbij een winkelcentrum dat savonds dan gebruikt word als hangplek. en op vrijdag en zaterdag kan ik vaak genieten van vechtpartijen op de parkeerplaats.. politie erbij etc.. er is hier altijd wat te beleven! :D
Maar zulke dingen heb je echt overal.
Je hebt hier genoeg water en bos in de buurt, zandverstuivingen waar je kunt paardrijden of lopen met de hond.
Manege monique zit officieel in ermelo maar ligt vlakbij drielanden in harderwijk.. is denk ik 10 minuutjes fietsen ofzo vanaf drielanden.
Sequoia stables vindt ik een fijne manege ( manege monique ken ik zelf verder niet) ligt op 20 minuutjes fietsen vanaf harderwijk. ligt ook in ermelo.
Voor de rest is het een keuze waar je goed over na moet denken.
Ik woon hier prima en ik denk dat je overal wel tegen dingen aanloopt die je niet leuk vindt.

En Simmie waar in de buurt sta jij met je paard dan? ik ben al tijden opzoek naar een leuk bijrijdpaardje maar kan hier in de buurt echt niks vinden!

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:03

Frankrijk is een fijne wijk, lekker rustig en je zit tegen hierden aan waar ze ook een aantal maneges hebben

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:05

HorseyDude schreef:
Nou, ik had weer een plan bedacht en eerst werd er erg lacherig om gedaan maar ik blijf erbij: IK WIL GAAN VERHUIZEN NAAR EEN ANDERE STAD! Maar dat betekent wel: GEEN INTERNET DUS OOK GEEN BOKT MEER! Maar de stad die ik op het oog heb (jawel, ik wil naar Harderwijk toe! Ben al 2 x de hele dag geweest met mijn voordeeluren kaart) vindt ik echt reuzegezellig en er lopen ook stukken aardigere mensen rond. De stad waar ik nu woon vindt ik gewoon... tja... te NIEUW en van oude gebouwen (wat ik dus geweldig vind!!!) is hier geen spoor van te bekennen... (ik heb het nu over Capelle) ook mag ik de buurt niet zo... laat ik dáár maar niet over praten.

Helaas heb ik gezien dat ze in H'wijk ook geen maneges hebben, maar dat is niet echt een must voor me... toch? (zo zie ik het) maar ik zit nu nog in de zal ik het doen/zal ik het niet doen-fase. (heel erg klein twijfelgevalletje) Maar eerst moet er nog een leuk gesprekje komen en dan pas gaat de kogel door de kerk. Nogmaals: Capelle bevalt me niet meer. Het is gewoon te nieuw en de stad is net één groot doolhof, zeker wanneer je naar een straat moet zoeken.

En oja: het gaat niet alleen maar om het Dolfinarium hoor dat ik in Harderwijk wil wonen... ik vindt het een leuke stad en ik kom er (als toerist!!) al jaren!

Hihi, mijn oom is burgermeester van Harderwijk!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 19:06

millennium schreef:
HorseyDude schreef:
Nou, ik had weer een plan bedacht en eerst werd er erg lacherig om gedaan maar ik blijf erbij: IK WIL GAAN VERHUIZEN NAAR EEN ANDERE STAD! Maar dat betekent wel: GEEN INTERNET DUS OOK GEEN BOKT MEER! Maar de stad die ik op het oog heb (jawel, ik wil naar Harderwijk toe! Ben al 2 x de hele dag geweest met mijn voordeeluren kaart) vindt ik echt reuzegezellig en er lopen ook stukken aardigere mensen rond. De stad waar ik nu woon vindt ik gewoon... tja... te NIEUW en van oude gebouwen (wat ik dus geweldig vind!!!) is hier geen spoor van te bekennen... (ik heb het nu over Capelle) ook mag ik de buurt niet zo... laat ik dáár maar niet over praten.

Helaas heb ik gezien dat ze in H'wijk ook geen maneges hebben, maar dat is niet echt een must voor me... toch? (zo zie ik het) maar ik zit nu nog in de zal ik het doen/zal ik het niet doen-fase. (heel erg klein twijfelgevalletje) Maar eerst moet er nog een leuk gesprekje komen en dan pas gaat de kogel door de kerk. Nogmaals: Capelle bevalt me niet meer. Het is gewoon te nieuw en de stad is net één groot doolhof, zeker wanneer je naar een straat moet zoeken.

En oja: het gaat niet alleen maar om het Dolfinarium hoor dat ik in Harderwijk wil wonen... ik vindt het een leuke stad en ik kom er (als toerist!!) al jaren!

Hihi, mijn oom is burgermeester van Harderwijk!

Druk baasje dan! :D :D

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:18

HorseyDude schreef:
Saskiaatje schreef:
Een vraagje, waarom mag je 'de buurt' waar je nu zit niet zo?
Nou, er loopt hier in de wijk nogal wat TUIG rond. (sorry dat ik het zo zeg!) Ze hadden laatst ook nog een aantal keer achter elkaar de ruit van het schuurtje ingegooid, en wij konden steeds maar weer de glazenzetter bestellen... GRRR!

"TUIG'' heb je zeker ook in Harderwijk hoor. := (waar niet tegewoordig)

Maar er zijn zeker wel manege's in de buurt, gewoon even kijken wat je de leukste vind en waar de leukste paardjes staan. :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:22

HorseyDude schreef:
kimmert schreef:

Nee, jij bent lekker positief over Capelle wou je zeggen.. Ieder heeft z'n eigen kijk op een stad.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 23:06

Citaat:
Ieder heeft z'n eigen kijk op een stad.
Ja dat is zo...! :D