Cocaine verslaving?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Cocaine verslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:51

Ik lees dat veel mensen zeggen dat ze hem gewoon moet laten vallen. Begrijp me niet verkeerd. Uiteindelijk moet je voor jezelf kiezen, je mag je onder geen enkele voorwaarde door hem laten mee trekken in een straatje zonder einde... Maar laat hem ook niet zomaar vallen... Zeker niet als hij zelf ook clean wil worden. Als je hem nu laat vallen is hij sowieso verloren, als iemand waar hij van houd niet in hem geloofd, zal hij zelf ook niet meer de moed hebben. Afkicken moet hij voor zichzelf doen maar er is iemand nodig die in hem geloofd, die aan zijn zijde staat. Want onderschat het niet.. Afkicken doet pijn, zowel mentaal als fysiek.

Ik weet dat kijken hoe iemand waar je enorm veel om geeft kapot gaat aan zo iets en er geen grip op lijkt te krijgen ontzettend veel pijn doet... Weet wanneer je los moet laten, maar geef hem nog niet meteen op.....

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:52

Zodra je er zelf aan onder door gaat: wegwezen!!

Zolang je het aan kan hem te steunen (met hulp van zijn ouders, je staat er niet alleen voor he! en draag deze last ook niet alleen! Hij is nog erg jong en jij ook!) kan je hem steunen. Maar ga daarin niet aan jezelf voorbij. Overschrijd geen grenzen voor jezelf. En als je het emotioneel te zwaar krijgt, neem dan afstand. En laat de zorg even aan zijn ouders over. Je bent nog te jong om zo'n zorg te dragen...

Weten jouw ouders het? Of durf je het niet te vertellen?

Het is wel positief dat hij zelf heel graag wilt afkicken. De wil is er in ieder geval! Hij ziet in dat hij verslaafd is! Dat is al heel wat! En hij wilt er van af!

Van zijn bedrijf: dat is echt heel erg. Hij had dus een goed lopend bedrijf MET personeel! En omdat hij verslaafd is aan dat rotspul is dat bedrijf naar de k*l*te gegaan. Wat onwijs ZONDE...Ziet hij dat? Hoe voelt hij zich daarover?
Werkt hij nu?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 01:06

laetitia schreef:
Zodra je er zelf aan onder door gaat: wegwezen!!

Zolang je het aan kan hem te steunen (met hulp van zijn ouders, je staat er niet alleen voor he! en draag deze last ook niet alleen! Hij is nog erg jong en jij ook!) kan je hem steunen. Maar ga daarin niet aan jezelf voorbij. Overschrijd geen grenzen voor jezelf. En als je het emotioneel te zwaar krijgt, neem dan afstand. En laat de zorg even aan zijn ouders over. Je bent nog te jong om zo'n zorg te dragen...

Als ik dr zelf aan onderdoor ga ben ik ook wg, Wil niet me zelf dr door verliezen!
Het is vooral hulp van zn moeder zn vader laat het een beetje koud, Die gilt ook regelmatig door het huis heen dat het een *erge ziekte* junk is terwijl die niets heeft gedaan bevoorbeeld.

Weten jouw ouders het? Of durf je het niet te vertellen?

mn moeder weet het wel mijn vader niet, Mn vader heb ik zowiezo al niet echt een praat band mee dus zie dr ok geen nut in om dat te vertellen, Mn moeder snapt heel de Coke niet zo, Is een beetje van de oude stempel en denk dat het een soort partydrugs is, En lijkt het ook niet echt te willen snappen.

Het is wel positief dat hij zelf heel graag wilt afkicken. De wil is er in ieder geval! Hij ziet in dat hij verslaafd is! Dat is al heel wat! En hij wilt er van af!

Klopt! Hij wilt heeel erg graag clean zijn, Wij noemen het altijd schimpie in zn hooft, Een stemmetje die gilt dat die moet gebruiken , Alleen wilt schimpie niet dood gaan ofzo :+ , Dat die verslaafd is wou die eerst niet in zien en nu wel en nu wilt die dr echt vanaf en ziet die zelf ook dat die hier geen toekomst mee heeft!

Van zijn bedrijf: dat is echt heel erg. Hij had dus een goed lopend bedrijf MET personeel! En omdat hij verslaafd is aan dat rotspul is dat bedrijf naar de k*l*te gegaan. Wat onwijs ZONDE...Ziet hij dat? Hoe voelt hij zich daarover?
Werkt hij nu?

Ja idd, Toen die 19 was heeft die een eigen Gevelbedrijf op touw gezet, Werd snel een succes en steeds meer personeel aangenomen, Hij verdiende in 1 maand veel meer als zn eigen vader.Door dat hij op zo'n jonge leeftijd al zoveel geld had wist die na een tijdje niet meer wat die met het geld moest doen en ging die maar snuiven. Hij ziet het nu wel in dat door de coke heel zn droom in stukken ligt en hij heeft al gezegt dat als die een tijdje clean is hij het graag weer wilt proberen omdat dit echt zn droom was en nog steeds is.
Hij werkt nu wel , Hij is loodsmedewerker, helemaal niets voor hem maar hij heeft alleen maar papieren voor de gevel en die wilt die niet gebruiken onder een baas, Als die weer de gevels in gaat dat weer als eigenbaas, En dat motiveerd hem wel, Helemaal omdat het werk wat die nu doet helemaal niet leuk is en hij vaak echt huilend na een werk dag opbeld!

@pharagirlke ; Bedankt voor je bericht en k blijf hem steunen zover het lukt, zo makkelijk komt die niet van me af :+

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 01:17

heeft hij het boek van Allen Clark (ofzo) gelezen? Stoppen met roken?

Daarin beschrijft hij een monstertje in je lichaam, die gevoed wilt worden. En jij voedt hem door te gebruiken. Maar dat monstertje is helemaal niet lief voor je! Het vernietigd je lichaam en lacht erbij. Je hart, je longen, je lever, je hersenen. Hij vernietigd het allemaal met een big smile, en kan door gaan met vernietigen zolang jij dat vuile gemene monstertje blijft voeden met zijn lievelingsmaaltje! Dat monstertje is zo gemeen en doortrapt dat het zorgt dat je hem continu wilt geven wat hij wilt...door te protesteren als je hem verwaarloosd. Dan gaat hij zorgen dat je je ziek voelt enzo zodat je wel weer moet toegeven en hem moet voeden. Hij grinnikt en gaat lekker verder met het vernielen van je lichaam...

Probeer hem het zo te zien. Dan wordt je vriend misschien heel erg boos elke keer als dat K MONSTER gevoed wilt worden en gaat er misschien tegen in en gaat zelf protesteren tegen dat monster en zegt dan: je krijgt lekker niet wat je wilt! En ik ga zorgen dat je nooit meer krijgt wat je wilt zodat jij dood gaat! Want je gaat dood! Als ik je niet meer voedt!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 01:28

Juist, zo ongeveer beschrijft me vriend het ook weleens maar soms is die te zwak om te zeggen dat dat stemmetje dood moet gaan, K ben altijd bang dat ik hem heel erg boos maak ofzo als ik dr op door blijf gaan van je mag niet en je kan niet gebruiken, Dat ik teveel dram ofzo, K vind je stukje wel heel leuk ga hem morgen pikken van je en naar zn hyves in zn prive box zetten , kan die hem lezen als ik dr niet ben en hij heeft het moeilijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 01:30

pushen is vaak niet zo verstandig, daar kunnen inderdaad opstandige reacties op komen. Als hij het moeilijk heeft, som dan eens al het positieve en al het negatieve van dat rotspul op... herinner hem er aan wat het hem al allemaal gekost heeft maar laat hem ook denken aan hoe ver hij nu al staat...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:02

Als je je graag wilt verdiepen lees dan de boeken van yvonne keuls maar eens. Jan rap en zijn maten bv, of de moeder van david S. Dat zijn goede maar harde boeken over wat verslaving met je kan doen. Maar het laat ook zien dat er wel hulp is. En dat is wat ik ook bedoelde. Als je verslaafd bent zie je het zelf niet. HIJ moet een behandeling regelen. JIJ niet!! Hij moet het zelf doen daar is de behandeling voor verslaafden op gericht in NL. Zelf hulp vragen doe je dat niet dan heb je er ook nog niet genoeg voor over. Ga asjeblieft niks voor hem regelen. Je hebt hem de site van de jelikliniek laten zien toch? Heeft ie al gebeld als ie er zo graag naartoe wil? Je hoeft hem niet aquut te laten vallen maar: als hij afspraken maakt met jou en hij komt ze niet na wees dan echt duidelijk, hier is mijn grens! Nogmaals hij heeft zelf gekozen te beginnen hij moet zelf kiezen om te stoppen. Dat is niet iets wat jij of z'n ouders voor hem kunnen beslissen. Ik wens je heel veel succes en wijsheid toe