Nieuwe laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Nieuwe laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 02:08

Dat werkt alleen met desktops zo Anthea. Laptops zijn meestal toch standaard machientjes. Doordat alle onderdelen zo klein zijn zitten veel dingen op dezelfde printplaat gemonteerd, dus valt er weinig aan aan te passen. Kijk maar goed hoe dun en klein ze tegenwoordig zijn en wat ze allemaal kunnen, er is geen ruimte voor losse (vervangbare) onderdelen op kleinigheidjes na als geheugen en harde schijf. En zelfs dat kan niet altijd vervangen worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 02:52

Ik heb mijn laptop zelf samengesteld en dan ga jij mij vertellen dat dat niet kan? :+

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 03:05

Ik zeg meestal, en het is zeker niet goedkoper. Tenzij je hem ergens anders besteld hebt natuurlijk.

Er zijn hele mooie standaard aanbiedingen die aan alle mogelijke eisen voldoen voor betrekkelijk weinig geld beschikbaar, waarom zou je nog zelf gaan bedenken wat je precies nodig hebt? Dat kost ook een hoop tijd en is tegenwoordig echt niet goedkoper meer. Je hebt al nieuwe laptops met hele mooie specificaties vanaf nog geen 400 Euro! En dat is dan nog inclusief Windhoos licentie ook!

Mijn vorige computer heb ik zelf samengesteld, en zelf verbouwd. Die behoefte heb ik met mijn huidige laptop niet eens, zo volledig en goed is dat standaard fabrieksding.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 09:01

Ik zelf vind een Apple ook wel goed hoor. Mijn zus heeft er een. En in eerste instantie wilde ik er zo een. Maar mijn baas zei (zij zitten er ook wel in) Dat je heel veel betaald en dat heeft voor 40 tot 60% met de naam te maken. Er zijn andere computers die dezelfde kwaliteit hebben. Dus ja daardoor twijfel ik.
Bedankt voor de reacties ik ga er nog even over denken/twijfelen ;) .

Ik ga er wel verslagen overigens op typen ;) . maar dat doe ik ook nu op mijn laptoppie dus ben eraan gewend.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 09:33

Als je echt wilt gaan voor licht en makkelijk zou ik persoonlijk gaan voor 12 inch. Die zijn al snel onder de 2 kilo en gewoon echt heel makkelijk klein.

Maar wat betreft die verslagen. Het kan prima hoor, ik doe het er ook wel mee, maar het werkt natuurlijk niet zo fijn als op een groot scherm. Maar jah, dat is de keuze die je maakt. Klein, makkelijk en licht.... of werk comfor...

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:30

De naam van Apple, ja misschien. Design misschien ook.

Maar aan de andere kant.

Iedere student multimedia of ICT die ik spreek raad me een Mac aan, en dat is toch niets voor niets.

Over Acer heb ik verschillende meningen gehoord overigens.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:35

Ik heb de HP Pavillion nogwat. :+ En daar heb ik wel een hele goeie ervaring mee. :j

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:52

Wat een echt groot verschil is van de mac is dat ie veel moderner is vormgegeven,
de besturing is veel handiger.
Je moet er even aan wennen, maar dan is het echt heel fijn.
Wat nog een voordeel is: je hebt geen opstartproblemen.
Je hoeft m namelijk niet per se uit te zetten, want de sluimerstand gebruikt maar heel weinig energie.
Verder zijn er veel minder virussen voor gemaakt.

Maar veel programma's werken ook niet op de mac...
Ik was voor ik mijn mac had wat bezig met fotobewerken, gewoon voor de lol,
maar een paar programma's die ik had kan ik gewoon niet meer gebruiken op de mac.
En een ander programma (photoshop elements) wel, maar wel met een oudere versie,
die ik veel minder fijn vind werken..
Echter, als je alleen wil internetten en verslagen e.d. wil kunnen typen zijn er genoeg programma's voor die je huidige kunnen vervangen!
Ik vind mijn huidige Word vind ik veel fijner dan die die ik gebruikte op mn windows..

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:47

Lang leve de Mac!! Wij hebben nu anderhalf jaar een Apple pc en sinds een maand of wat ook een Macbook, ik zou niet meer terug willen naar een windows pc!
Het is zeer gebruiksvriendelijk, werkt echt altijd (afkloppen), plus dat het er gewoon erg mooi uitziet. Ik heb er alle Office-toepassingen op en als je het graag wilt, zou je er zelfs Windows op kunnen laten draaien (naast de Apple-besturing).