Buren maken wel erg veel lawaai..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:17

hahaha magreet die is ook leuk!!

ik zit midden in een verbouwing dus uhm: kun je de muur niet isoleren?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:08

Ik heb ook nogal uhm luidruchtige buren :o
Tot ik een keer na afloop van een wilde vrijpartij van hen heel hard ben gaan applaudiseren.
Daarna heb ik ze nooit meer gehoord O:)

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:40

Same here. Ik word er werkelijk GEK van. Gelukkig verhuis ik over twee weken.

Hou je vast:
Aan de voorkant: Drukste winkelstraat van de stad, Leger des Heils man met rammelende collectebus, de Groningse trots Moti met zijn eenmansorkest vlak voor mijn raam op woensdag, donderdag en zaterdag, 's middags altijd een luid krijsend draaiorgel, jengelende kinderen en ruziemakende hangjongeren. Maarja, dat wist ik van tevoren.
Boven me: Elke stap die mijn bovenbuurvrouw zet klinkt als een miniaardbeving. Komt zij een keer om zes uur 's ochtends thuis? Ik ben wakker. Gaat ze een keer later naar bed of staat ze eerder op dan ik? Idem. Heeft ze vriendinnen over de vloer? Hef de oordop.
Links: Vermoedelijk een homoprostituee. De meest bizarre schreeuwen en uithalen komen veelvuldig uit de kamer. KEIHARD. Innige gesprekken worden meestal onder de douche gevoerd - die een luchtkanaal heeft dat uitkomt op mijn kamer. Ook is hij dol op gitaarspelen, wat dan ook minstens één keer per dag gebeurt. Hij kent helaas maar één nummer: Er is een nacht van Guus Meeuwis. En hij zingt mee - wat hij niet kan.
Rechts: Aardig meisje. Niet veel last van. Dit huis is nu eenmaal gehorig, dus ik hoor alles wat er in d'r kamer gebeurt, maar ze is niet buitensporig lawaaierig.
Achter me: De ergste. Werkelijk KEIHARDE agressieve hiphop beats vullen 't hele huis als hij thuiskomt, vrijwel elke dag. Zeg maar vaarwel tegen een film/gesprek/rust. Als je om bijvoorbeeld drie uur 's nachts vraagt of 't zachter mag, zegt ie 'waarom'?

Ik ben zo blij dat ik verhuis!! :')

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:33

SuperRupsje schreef:
Zilfstar schreef:
Ik kan jullie nachtelijk avonturen goed horen
Maar wil jullie in het samenzijn niet storen
Mag ik jullie verzoeken voor ons aller gerief
Wees niet alleen voor elkaar maar ook voor mijn oren lief

:D

_O-

Whaha deze is goed. :))

Anoniem

Re: Buren maken wel erg veel lawaai..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:20

Wat een geweldige oplossingen!

Cayenne: super! :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:30

Zie hier echt de meest geweldige dingen voorbij komen :D

Zou niet zo snel op muren gaan bonken, vind ik nogal asociaal. Je kunt het toch met een gekke bek tegen hem zeggen? Dan komt het vást wel aan :)

Mijn vorige huis was ook erg gehorig, ik hoorde het precies wanneer mijn bovenbuurmeisje seks had. Prima voor haar, want ik lag 's nachts ook niet stil, dus konden we elkaar prima afwisselen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:37

Cayenne schreef:
Ik heb ook nogal uhm luidruchtige buren :o
Tot ik een keer na afloop van een wilde vrijpartij van hen heel hard ben gaan applaudiseren.
Daarna heb ik ze nooit meer gehoord O:)

Quellian schreef:
Mijn vorige huis was ook erg gehorig, ik hoorde het precies wanneer mijn bovenbuurmeisje seks had. Prima voor haar, want ik lag 's nachts ook niet stil, dus konden we elkaar prima afwisselen.

Wat een (onbedoeld) ontzettend grappig topic...

Ik denk dat het de buurman wel kan schelen of je het hoort of niet, aangezien ze wachten tot je 'slaapt'. Als je langer wacht maakt het het misschien alleen nog maar lastiger om er iets over te zeggen...

Ik zou er een duidelijk grapje over maken, zodat het niet genant wordt voor beiden. Iets als:
'Weet je eigenlijk dat je bed kraakt?'
Dan heb je een luchtige opening om het er even over te kunnen hebben...
En dus gewoon als hij alleen is, het er netjes over hebben.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 02:33

Toen ik nog in de flat woonde mepte ik altijd met een tang op de verwarming. Er was daar een collectief verwarmingssysteem (dus leidingen die door alle woningen die boven elkaar lagen heenliepen) en een aantal medebewoners die hun bed tegen de verwarming aan hadden staan. Het was ondoenlijk om uit te zoeken wie de boosdoener(s) waren (15 woningen), dus een flinke mep hielp meestal wel.

Als je weet wie het is zou ik er ook een vrolijke opmerking over maken als ik diegene was tegengekomen.

En wees blij dat er geen Afrikaans ritueel om 2 uur s'nachts wordt uitgevoerd, inclusief tromgeroffel en bezwerende "gezangen" en vooral veel en harde voetstappen. Dan heb ik persoonlijk liever bedgeluiden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 02:45

Oh mick75, zou je aan mij een verkeerde hebben :D

Wij hebben een beneden buurman die ook tegen de buizen gaat meppen als hij teveel heeft gedronken, hoef ik alleen maar het toilet na 22.00 uur door te trekken :+ Ben laatst maar even midden in de nacht op hakken gaan rond stampen (laminaat) omdat meneer blijkbaar last had van iemand en de hele flat wakker timmerde.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 03:07

Dan zouden wij er een leuk feestje van gaan maken van wie het het langste volhoudt. Kan interessant zijn!

De ervaring daar was wel dat 1 goede mep meestal wel voldoende was. Alleen jammer dat er zoveel verloop was, dus telkens als er nieuwe buren kwamen het opnieuw moest en dat was minstens 1 keer per maand.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 03:19

Och, als je muur zo dun is als het gipsplaatje dat ik in mijn eerste studentenhuis had, dan wens ik je sterkte :(:)

Gewoon even gaan praten van 'joh, best als jullie willen kletsen, maar doe dat dan zachter/in de huiskamer/gemeenschappelijke kamer/op een wat christelijker tijdstip'. Even bonken op de muur werkt ook wel.
Ik heb zelf diverse mensen naast me gehad in dat kamertje, meestal had ik zelf last van ze (buurmeisje die met de deur open 'gezellig' lag te doen met vriendje, iemand die om 01:00 's nachts zijn gitaar inplugde en ging spelen, film die zo keihard werd aangezet dat buurmeisje het pas merkte dat ik in haar kamer stond toen ik op haar schouder tikte, etc etc). Maar toen mijn beste vriendin naast me woonde, ben ik zelf eens de lastpost geweest :o Op een niet nader te noemen moment een sms'je krijgen met de tekst 'zo, was het gezellig, stelletje konijnen!' := Dat hielp trouwens ook hoor, want als je 'bezig' bent heb je echt niet door dat je herrie maakt totdat iemand je erop wijst en je het schaamrood naar je kaken voelt trekken..

Verder hem overdag even in de gang aanspreken en op een vriendelijke manier afspreken dat hij ook bij jou mag komen aankloppen als 'ie overlast van je heeft, als dat andersom ook okee is, helpt ook al een boel.

En als alles faalt, dan: if you can't beat them, join them (niet op alle momenten dan). Dat heb ik ook wel geleerd; toen ik op een gegeven moment al zo vaak was komen aankloppen of het wat zachter mocht en ik vijf gezichten zag met een uitdrukking van 'heb je haar weer' dan ging ik er ook maar gezellig bij zitten, hoor. Dan maar een uurtje later slapen hoor, het zijn tenslotte ook je huisgenoten met wie je het gezellig moet houden.

Fitch, jij hebt het ook te stellen zeg, jemig :=

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 09:15

Ik heb zelf ook vreselijke last van de buren, woon in een rijtjeshuis. Maar dan heb ik last van schreeuwende, jankende, stampende kleine kinderen 's ochtends om 7 uur waardoor het voor mij onmogelijk word om uit te slapen. Ik heb zelf al aan oordopjes gedacht, maar dat vind ik wel ver gaan om in m'n eigen huis met oordoppen te gaan slapen wegens het lawaai van anderen. Ik ga maar eens moed bij elkaar verzamelen en het met de buren overleggen. Denk dat het voor jou ook het beste is.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 09:20

Toch zijn oordopjes best handig hoor!
Het beste kan je van die huidkleurige nemen van ohropax, de 'soft-versie'. Niet van die waxbolletjes daar heb je niks aan en zijn best vies.
En die gele herriestoppers kunnen ook maar zijn niet zo effectief als die van ohropax. Het gaat misschien wat ver om in je eigen huis met oordopjes te slapen maar als het zo gehorig is kan je toch maar beter zorgen dat je zelf zo goed mogelijk aan je nachtrust komt. Slaaptekort is echt killing op den duur, ik weet er alles van %)

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 09:29

Zet een mooi ingepakt doosje condooms voor de deur met daar aan vast gestrikt een setje fluoriserende oorpluggen van de bouwmarkt...printje van de loesje tekst als klein kaartje erbij...
en het lijkt me meer dan voldoende zeggend...

"zonder woorden wordt gesproken..."
PS: maak het pakketje niet al te duur ;-)

Succes!