Help!! Mijn vriend zit vast op het politiebureau!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:24

Ik heb ook een keer gehad dat mn (toenmalige) vriend was opgepakt.
Ze wilden mij eerst ook niet zeggen of hij uberhaupt daar zat. uiteindelijk ben ik er gewoon heengegaan en toen zeiden ze van wel.
mocht ook bij m op visite. Alleen was dit een ander geval, hij sloeg iemand neer omdat die zn vriend sloeg.Hij moest uiteindelijk 14 mnd zitten. *zucht*
Zo naar dat ze gewoon niet even familie etc inlichten. Hij mocht ook geen telefoontje plegen. Hoe ongerust willen ze je hebben :S

maar goed.. het was bij je vriend zelfverdediging.. dus.. komt vast goed! :)

Mijn vriend heeft trouwens 10 dagen op het bureau gezeten.. geen 6 uur

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:26

gelukkig weet je nu wel wat meer..
Denk dat het allemaal wel losloopt nu.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 09:27

Ja precies, zit me hier thuis natuurlijk onwijs druk te maken.
@Kimmie_girl : Weet dat dat soms idd het geval is, maar je kent mn vriend niet en kan daar dus niet over oordelen. Ik ken hem wel en weet dat hij er absoluut niet op uit is om te vechten of er zomaar op los timmert.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:28

Limerick: Dan zat hij al in voorarrest.

Een aangehouden verdachte mag 6 uur vast gehouden worden. In die 6 uur wordt hij dus voorgeleid en op basis van die 'uitslag' van de Hulp Officier Van Justitie (HOVJ) wordt hij dus in voorarrest gehouden, vaak in het huis van bewaring, of heengezonden en mag hij naar huis.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 09:30

Limerick schreef:
Ik heb ook een keer gehad dat mn (toenmalige) vriend was opgepakt.
Ze wilden mij eerst ook niet zeggen of hij uberhaupt daar zat. uiteindelijk ben ik er gewoon heengegaan en toen zeiden ze van wel.
mocht ook bij m op visite. Alleen was dit een ander geval, hij sloeg iemand neer omdat die zn vriend sloeg.Hij moest uiteindelijk 14 mnd zitten. *zucht*
Zo naar dat ze gewoon niet even familie etc inlichten. Hij mocht ook geen telefoontje plegen. Hoe ongerust willen ze je hebben :S

maar goed.. het was bij je vriend zelfverdediging.. dus.. komt vast goed! :)

Mijn vriend heeft trouwens 10 dagen op het bureau gezeten.. geen 6 uur

10 dagen is wel ff wat anders als 6 uur. Nou ja, wacht vanmiddag even af. Ze maken je inderdaad super ongerust door niet te \zeggen wat er aan de hand is. Je haalt je toch de ergste ideeën in je hoofd.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 09:33

Rens_ke schreef:

Een aangehouden verdachte mag 6 uur vast gehouden worden. In die 6 uur wordt hij dus voorgeleid en op basis van die 'uitslag' van de Hulp Officier Van Justitie (HOVJ) wordt hij dus in voorarrest gehouden, vaak in het huis van bewaring, of heengezonden en mag hij naar huis.

Ok dat is duidelijk. Hoop dan maar dat ze hem naar huis sturen.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:33

:(:) Gelukkig heb je die collega gesproken en weet je nu ongeveer wat er is gebeurt

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:37

Sifra:
Zoals jij het incident beschrijft komt het op mij over als zelfverdediging. Hij kan zich dus beroepen op:
Strafuitsluitingsgrond 'Noodweer' (Wetboek van Strafrecht, boek 1. Algemene bepalingen, artikel 40. Noodweer)

Ideaal, wetskennis ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:38

Politie heeft daar een handje van.
Mijn vriend is ook beveiliger, welliswaar in een andere tak, maar ik heb het ook een ker meegemaakt dat de politie belde. Hij moest zich komen melden op het bureau. Ik nam de telefoon op, maar mij werd niet verteld waar het om ging....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:40

Rens_ke schreef:
Sifra:
Zoals jij het incident beschrijft komt het op mij over als zelfverdediging. Hij kan zich dus beroepen op:
Strafuitsluitingsgrond 'Noodweer' (Wetboek van Strafrecht, boek 1. Algemene bepalingen, artikel 40. Noodweer)

Ideaal, wetskennis ;)

Mochten ze de verdediging niet proportioneel vinden, dan is noodweerexces ook nog een oplossing ;)

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:49

Waar ik mij over verbaas, is dat zijn baas of een van zijn collega's jou niet op de hoogte hebben gesteld. Hierbij ga ik ervan uit dat je samenwoont, gezien jullie leeftijden.

Ik hoop dat het idd met een sisser afloopt, heb het ook wel eens anders gezien en is de beveiliger ontslagen en mag zijn vak niet meer uitoefenen. Ook zelfverdediging maar buitensporig tegengeweld, één klap maar die messentrekker stond niet meer op, heeft dus ook een tijdje ziekenhuis mogen liggen.

Eigen schuld, dikke bult vind ik, risico van het vak als messentrekker maar het recht is soms toch wel krom, helaas.

Nou meid, sterkte en ik hoop dat je vanmiddag je vriend weer mag verwelkomen!

Liezel1

Re: Help!! Mijn vriend zit vast op het politiebureau!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:51

De reden dat een beveiliger dan niet meer aan het werk kan is vaak dat zijn pas wordt ingetrokken/niet meer opnieuw aangevraagd, omdat hij dan niet meer door de VOG komt.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:51

Rens_ke schreef:

Ok thnx.. duidelijk :)
ben er een leek in hahaha. Weet wel dat hij inderdaad daarna naar Huis van Bewaring is gegaan

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:55

Liezel1: Klopt. Artikel 41..zelfde verhaal ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:02

Nou als hij knockout is gegaan heeft je vriend toch wel een flinke tik uitgedeeld :=
Kan me ergens wel voorstellen dat ze dat buitenproportioneel vinden en dat het niet zomaar met noodweer is afgedaan.
Ik hoop dat het allemaal meevalt en je je vent snel weer thuis hebt!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:04

BrittKitt schreef:
Nou als hij knockout is gegaan heeft je vriend toch wel een flinke tik uitgedeeld :=
Kan me ergens wel voorstellen dat ze dat buitenproportioneel vinden en dat het niet zomaar met noodweer is afgedaan.
Ik hoop dat het allemaal meevalt en je je vent snel weer thuis hebt!

dat ligt eraan waar die slaat. je kan iemand met 1 vinger KO slaan
dus dat zegt nog niet veel

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:07

Kimmie_girl schreef:
Naja, ik vind dat uitsmijters zowiezo erg snel erop los slaan. Soms lijkt het wel of ze er juist staan om te vechten etc.
Maarja das mijn mening.
Hoop voor jou in ieder geval dat die weer snel bij jou thuis is!

Dat kun je beter omdraaien. Wie gaat er nu gezellig uit met een mes? En waarom vechten zoveel mensen bij hun gezellige avondje uit? De portiers worden er niet neer gezet omdat het niet nodig is.

En als je weet waar je slaan moet dan hoef je niet hard te meppen om iemand K.O. te krijgen

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:18

Pff ik vind het nogal wat dat ze je bellen maar verder niets willen zeggen, dan zou je bijna denken "bel dan niet" maar dan ga je je vast ook zorgen maken omdat hij niet thuiskomt..
Ik wil je in ieder geval succes wensen vandaag, probeer je niet teveel druk te maken en hopelijk is hij straks gewoon weer thuis

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:22

Jeetje meis wat een naar voorval! :(:)
Hopelijk ga je snel meer weten over het hoe en wat. en mag je hem sne zien en spreken.

Sterkte

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:43

sifra01 schreef:
Ja precies, zit me hier thuis natuurlijk onwijs druk te maken.
@Kimmie_girl : Weet dat dat soms idd het geval is, maar je kent mn vriend niet en kan daar dus niet over oordelen. Ik ken hem wel en weet dat hij er absoluut niet op uit is om te vechten of er zomaar op los timmert.

Zie je in mijn post een persoonlijk oordeel over jou vriend?
Nee alleen mijn mening over uitsmijters. :+
Dat dat mijn mening is hoe ik vaak tegen uitsmijters aan keek!
Wil niet zeggen dat het zo is maar wat mij opvalt en waar het uit mijn oog hoeken op lijkt!!! :Y)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 10:45

Heb net nog even gebeld met het bureau. Ze konden nu wel vertellen dat hij idd een til heeft uitgedeeld. Ze waren bezig met verhoor nu en hij wist niet of alle getuigen al gehoord zijn. Daarna moest hij idd vanmiddag worden voorgeleid aan de ovj en dan kwam hij volgens deze meneer waarschijnlijk wel vrij. Hij zei"pin me er niet op vast, maar in 9 van de 10 keer in zo'n geval zal hij straks wel vrijkomen' Nou maar hopen dat hij bij die 9 hoort. Voel me wel echt heel rot, zit zelf in een rotperiode nu, dus dit helpt niet echt mee. Probeer er maar vanuit te gaan dat hij straks gewoon weer thuis is. Pfff. In ieder geval bedankt voor al jullie berichtjes.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:48

:(:) maak je niet druk. Wacht het gewoon even lekker af tot vanmiddag.
en hoogstwaarschijnlijk hoort hij gewoon bij die 9

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:58

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt... zou ik ook doen. Hopelijk is hij vanavond gewoon weer lekker thuis :(:)

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:09

Inderdaad.. tis echt balen maar hij is straks vast weer gewoon bij je :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:18

@Kimmie-girl : het gaat hier niet over hoe we over uitsmijters denken?

Ik vind het heel moedig dat je iemand neerslaat die een mes vast heeft.
Als de vriend van TS dit niet had gedaan,hadden er doden kunnen vallen.En dan roept iedereen: waarom heb je hem niet tegengehouden?

@TS,ik hoop voor jou,en je vriend dat het na vandaag is afgedaan.Mag je hem nog steeds niet zelf spreken,ook niet als je er naartoe gaat?