Het enige moment dat me ineens wel alles leek te lukken met dingen regelen over de telefoon was met de import van mijn paard uit Rusland, zelfs met Rusland bellen lukte (niet van harte, maar je moet wat voor je droom). Toen dacht ik laat ik dan dat proberen door te trekken naar de rest van mijn leven, maar neen. Wat niet helpt is dat ik op een of andere manier te vaak van die ontzettende onbehulpzame idioten aan de lijn krijg of van die types die blijkbaar echt niet willen dat je belt. "Ze zijn er om jou te helpen" gaat dus niet altijd op en dat maakt het bellen voor mij nog lastiger.
Vind het ook erg moeilijk een onbekend nummer op te nemen, zoek vaak eerst online na wie het is (haha, best erg) zodat ik niet een engerd of callcentre persoon aan de lijn krijg.
Enige oorzaken die ik voor mezelf weet aan te wijzen:
Niet behulpvaardige mensen tegenkomen
Ben per telefoon gestalkt door een ****
Heb van huis uit veel meegemaakt en weinig sociale vaardigheden meegekregen, is erg moeilijk dat achteraf alsnog eigen te maken, blijft een kunstmatig iets.
Probeer na te gaan wat de oorzaken zijn, TS.
Probeer na te gaan of het alleen per telefoon is of ook via andere wegen (ik vind email ook best eng, maar minder eng, ik spreek mensen liever face to face aan maar ook dat vind ik al eng hoor, maar meestal bij suffe dingen als de weg vragen of vragen of ze die schoen ook in maatje 37 hebben, mijn mening verkondigen vind ik dan weer niet eng, gek he)
Ga dus na waar je het verder tegenkomt en wat de oorzaken zouden kunnen zijn, dan kun je het vanuit daar proberen aan te pakken.
Een vriend van mij heeft het ook, die werkt bij een helpdesk, blijft het eng vinden maar gaat hem nu al veel beter af. Ik heb nog lang niet het lef bij een callcentre te werken, ik zou bij wijze van al 'sterven' op de eerste dag, of de gedachte daaraan!

Kom ik een overvaller tegen zeg ik hem een ander lastig te vallen met zijn pistoolgezwaai. Moet ik bellen bonkt mijn hart in mijn keel. Omgekeerde wereld...

Ik sterf al 1000 doden voor ik überhaupt het nummer heb gedraaid, zit ook altijd heel overdreven 100 keer te kijken of ik niet het verkeerde nummer heb ikgetoetst, hart bonkt, kom moeilijk uit mijn woorden en laat me te vaak afpoeieren, zo vervelend!

Nou heel veel dus..