Relatie en vakantie..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EstherMe

Re: Relatie en vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:53

En anders ga je toch met je ouders mee? Ben je in ieder geval lekker weg :)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:55

Inderdaad, wat Iloveyah zegt, kun je niet mee? Eventueel samen met een vriendin, als je het niet ziet zitten om in je eentje met een groep jongens mee te gaan.

Of anders in de drie weken dat hij weg is zelf ook lekker op vakantie, met een vriendin of inderdaad ergens kamp begeleiden.

Hoeveel tijd kost zo'n snelcursus voor zijn rijbewijs? En kun je niet buiten zijn werk om nog lekker met hem afspreken? Ik snap je teleurstelling wel, maar ik snap ook wel dat hij lekker met zijn vrienden weg wil. Maar dat snap jij ook, als ik het zo lees, en hij is bereid met jou te overleggen, dus ik denk dat jullie er samen best uit gaan komen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:03

Ik zou er met hem over praten, want ik weet zeker als je het zo laat dat je, je er niet prettig bij voelt.
Mijn vriend en ik gaan altijd samen op vakantie en niet meer met vrienden. Dat bevalt ons prima:)

En als je het toch zo laat, dan zou ik idd lekker een kamp gaan begeleiden ofzo! Zodat je zelf ook lekker weg bent.

Ajooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:16

Ik kan me voorstellen dat het voor jou niet leuk is!
Ik had hetzelfde vorig jaar... Alleen was bij mijn vriend geld het issue, en niet de tijd. Hij wou wel met mij op vakantie na heel lang aandringen (kreeg eerst gewoon botweg 'nee' te horen) maar de vakantie met zijn vrienden was wel veel belangrijker, dat heeft hij me letterlijk gezegd. Hij heeft zelfs gezegd dat, als ik met hem op vakantie wou, ik me de tijd daarvoor maar leuker had moeten gedragen, en verder niet zo moest zeuren.
(Het is nu uit, verrassing he? :D met als enige verschil dat hij niet op vakantie is geweest met mij, niet met zijn vrienden, maar ik wel op vakantie ben geweest :D Over het laatst lachen gesproken... :D)

Dan valt jouw vriend nog best mee dacht ik zo :) Ik zou hem gewoon laten gaan en proberen zelf wat van je vakantie te maken. het is niet zo dat jij alleen hem mist, hij mist jou net zo goed! Dan doet ie het de volgende keer wel anders :) Ga zelf werken ofzo, er zijn baantjes genoeg in die tijd! Kan je sparen voor allerlei leuke dingen :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 16:47

Het is eigenlijk al opgelost. Ik weet niet goed hoe het gebeurd is tijdens ons gesprek van vanmiddag, maar ik vind dat ie gewoon moet gaan. Het zal voor mij moeilijk en zwaar worden, maar ik overleef het wel. Ik zag hoe hij er over praatte, ik zag aan z'n ogen hoe graag hij dit wilt en ik gun het hem!
Het is nu nog helemaal niet zeker of hij wel kan gaan. Hij heeft geen spaargeld, moet gewoon z'n rijbewijs halen voor z'n baan en hij kan de komende maanden weinig werken. Dus eigenlijk is het niet realistisch voor hem om te gaan qua geld. Hij kan het gewoon niet betalen. We zien het allemaal wel wat hij nu zelf beslist.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 16:50

Owja, het is misschien namelijk meer een beetje 'mijn eigen schuld' dat ik het zo erg vond. Ik weet niet hoe, maar sinds ik mijn vriend heb ben ik aardig afhankelijk van hem. Heb zelf geen werk en school (ziekte), veel vriendinnen verloren wegens dat ik nooit iets kon doen enzo. Ik ga dus beetje zelf weer een leven proberen te 'zoeken' als jullie snappen wat ik bedoel :) Want zo afhankelijk te zijn van hem dat ik me niet eens 2,5 week zonder hem zou kunnen vermaken zou natuurlijk ook niet goed zijn ;)

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:02

Ik snap echt extreem goed dat je dat vervelend vindt, maar zoals je zelf al zegt: je overleeft het wel. En het is heus niet leuk, maar het vliegt waarschijnlijk voorbij en je daarna heb je echt nog wel een tijdje met hem alleen :). Bovendien zou je sowieso niet bang hoeven zijn dat een 2-jaar-durende relatie een paar weekjes zonder elkaar niet aan kan :).

Als het in de zomer nog aan is met mijn vriendje, hebben we 14 maanden iets. Hij gaat dan 6 weken door Amerika touren met 2 vrienden van hem, en daarna met zijn clique naar Sziget Festival te Boedapest. Mocht het nog aan zijn dan (ben altijd een beetje voorzichtig met vooruit denken), dan ben ik gewoon de hele zomervakantie vriendjesloos en kan je wel gaan zitten wachten. Maargoed van te voren zorgen maken heeft geen zin. Ik ben nog jong, en we zien dat dan allemaal wel weer.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:04

Nimue schreef:
Inderdaad, wat Iloveyah zegt, kun je niet mee? Eventueel samen met een vriendin, als je het niet ziet zitten om in je eentje met een groep jongens mee te gaan.

Hm dat zou ik eerlijk gezegd ook nooit doen. Gun hem ook de momenten met zijn vrienden. Dat is belangrijk.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:25

Marilla schreef:
Owja, het is misschien namelijk meer een beetje 'mijn eigen schuld' dat ik het zo erg vond. Ik weet niet hoe, maar sinds ik mijn vriend heb ben ik aardig afhankelijk van hem. Heb zelf geen werk en school (ziekte), veel vriendinnen verloren wegens dat ik nooit iets kon doen enzo. Ik ga dus beetje zelf weer een leven proberen te 'zoeken' als jullie snappen wat ik bedoel :) Want zo afhankelijk te zijn van hem dat ik me niet eens 2,5 week zonder hem zou kunnen vermaken zou natuurlijk ook niet goed zijn ;)

Heel goed van je dat je dit zelf ziet, dat is de grootste stap :)

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:28

Ik snap hem, maar ik snap jou ook heel goed.

Kunnen jullie geen compromis maken?
2 weken met de jongens en 1 week met jou bijvoorbeeld? (of desnoods een paar dagen...)

Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend in de vakantie helemaal geen tijd had om iets met mij te doen. (& nee, dat bedoel ik niet afhankelijk of claimerig; maar je wilt toch ook een béétje tijd hebben samen?) :?

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:44

Ik snap jou heel erg goed!
Ik zat hiervoor ook op cavaletti, en kan me nog wel een beetje van jou achtergrond herinneren. Ik snap dat het heel erg moeilijk is om zelf 3 weken alleen thuis te zitten. Maar misschien is het ook wel lekker. Gewoon uitslapen, je eigen ding doen. Er is vast wel iemand thuis toch, waar je even langs kan gaan? Vrienden, opa/oma, andere familie leden. Ga lekker een dagje shoppen, niks lekkerders hoor dan in je eentje shoppen! Niemand die je ophoud, je kan lekker kijken waar jij wil. Hopelijk zit het weer ook mee lekker in de tuin zonnen, boekje lezen. Lijkt mij heerlijk eigenlijk hoor hihi.

Mijn vriend gaat 2 weken naar Chersonissos. Nou ik kan je vertellen dat dat ook niet echt leuk aanvoelt. Hij is vorig jaar ook naar Lloret geweest, maar ja toen was ik er ook. Hij gaat ook met een groep van 10 vrienden er heen dus ik zit ook niet echt leuk thuis! Ik gun het die jongens van harte hoor! Het is een hele leuke vrienden groep maar dat Chersonissos, nee het trekt me niet echt hoor. Ik ga zelf ook gewoon lekker weg, als het lukt met vriendinnen, en lukt dat niet heb ik al besloten dat ik die 2 weken ponykampen wil begeleiden voor stage en om een beetje bij te verdienen. Goed opgelost denk ik zo. Misschien moet jij ook zon leuke bezigheid erbij zoeken?

Succes!

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:59

ik ga dit jaar met me vriend, een vriend van hem en zijn vriendin op vakantie. ik heb nu 4,5 jaar een relatie en vanaf de eerste zomer (we waren toen 9 maanden samen) gaan we eigenlijk elk jaar samen op vakantie.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:04

eva1969 schreef:
Je gaat je bij jouw verhaal afvragen hoe belangrijk je vriend jou vind :S
Misschien moet je jezelf afvragen hoe graag je wilt dat hij je vriend blijft áls ie jou en jouw wensen zo onbelangrijk vindt ;)

Mmm ben ik niet met je eens, er staat nergens dat haar vriend al heeft besloten om mee te gaan. Als ik haar vriend was zou ik ook wel even heel erg gaan twijfelen als vrienden zo'n (en geef toe het is een) ontzettend cool/leuk voorstel zouden doen om drie weken te gaan rond touren...

Ik denk dat ik mijn vriend mijn zegen zou geven, ik vind dat zijn vrienden wel gelijk hebben je kunt ook nog samen op vakantie als je 40 jaar getrouwd bent, 3 weken met vrienden touren is toch meer een jongeren 'ding'. Tuurlijk is het niet wat jij in gedachten had, maar jij kunt toch ook je vakantieplannen wijzigen; zoek een leuk baantje, ga met vriendinnen op vakantie OF ga mee met je vriend en zijn vrienden ;).

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:34

Marilla schreef:
Het is eigenlijk al opgelost. Ik weet niet goed hoe het gebeurd is tijdens ons gesprek van vanmiddag, maar ik vind dat ie gewoon moet gaan.

Hartstikke goed van je!
Ik zou het ook zo zien, maar ik snap best dat het soms moeilijk kan zijn als je je al op iets hebt verheugd.

Knap van je dat je het zo ziet nu, hoor.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:38

Heeft hij echt maar 6 weken vakantie?!

Ik weet niet wat voor een school je vriend doet, maar bij een middelbare school zijn er ook nog tijden tussen cijfers ophalen en boeken wegbrengen enzo. Dit zijn vaak ook 4 dagen of zo, is dit niet wat om even weg te gaan?

Edit: Heel goed van je dat je hem toch zijn vrijheid gunt, maar wel erg moeilijk.... Sterkte dan! :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 10:03

Het is eigenlijk al opgelost. Ik had hem mijn zegen gegeven, maar hij liet gisteravond weten dat hij niet op vakantie gaat, omdat hij dat niet kan betalen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:48

Nou, dat is makkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:28

Marilla schreef:
Het is eigenlijk al opgelost. Ik had hem mijn zegen gegeven, maar hij liet gisteravond weten dat hij niet op vakantie gaat, omdat hij dat niet kan betalen.

Kun je dus alsnog lekker een weekje weg met hem :D