Slaapplek breda?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:20

raket schreef:
Dat kan, maar toch trekken er elk jaar verdacht veel naar Brabant en Limburg, omdat het daar leuker is. :D :D
Ik ken er ook een boel die dat doen van boven de sloot.
Hier wordt het er echt met de paplepel ingegoten en is het echt overal feest.
Scholen en kantoren sluiten, vlgs mij zijn die boven de sloot gewoon open met carnaval,

Nee hoor, hier is alles dicht :+
Echt grappig dat mensen denken dat men boven de rivieren niks doet :+
Ik woon er dan weliswaar tussen maar hier heeft men vakantie, winkels zijn dicht etc etc
Kijk dat men in het puntje van Groningen ofzo niks doet ok, maar het is echt niet bij het oversteken van de rivieren afgelopen :+

Mexxuna

Re: Slaapplek breda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:26

Oh dat denk en zeg ik niet hoor!
Kom zelf uit delft.
Maar vind zelf dat er maar één plek is om te carnavallen en dat is hier.. haha.. en veel boven-de-sloot-mensen denken er toch hetzelfde over, als ik dat zo hoor als ik mensen spreek tijdens carnaval..

En nee, vreemde in mijn huis laten slapen voor carnaval.. zou ik ook niet doen..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:31

Ik moet gewoon werken en woon/werk in breda :roll: Werk op een kantoor en wij kunnen onze klanten meestal niet bereiken omdat ze vaak gesloten zijn ongeacht waar ze zitten :+

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:36

Ik werk net boven de rivieren en ons kantoor is gewoon open. Vanuit het noorden kwam heel verbaasd de vraag "oh, zitten jullie dan niet in Brabant" :+ Maar ik word ook een beetje gek van allerlei mensen die 'ineens' denken dat ze hier wel ff een paar dagen kunnen logeren 8)7

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:40

Ethelate schreef:
Ik werk net boven de rivieren en ons kantoor is gewoon open. Vanuit het noorden kwam heel verbaasd de vraag "oh, zitten jullie dan niet in Brabant" :+ Maar ik word ook een beetje gek van allerlei mensen die 'ineens' denken dat ze hier wel ff een paar dagen kunnen logeren 8)7

Och zolang het bekenden zijn vind ik het niet zo'n probleem.
Als je in een horel eil zul je er al vroeg bij moeten zijn, de rest van Nederland is carnaval echt niet vergeten, er zijn er meer die naar het zuiden af dalen.
Wat ikhet leukste aan carnval vind?? DAt iedereen in een plaats gaat carnavallen waar hij dan weer van overtuigd is dat de allerl;eukste plaats is van Nederland om te feesten. Dat vind ik nou echt de charme van carnaval.
En als dat boven de sloot is prima.
Maar ik blijf er bij dat het eronder meer leeft dan er boven.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:50

Ik ook Raket! :D

ben toch wel blij om een brabander te zijn! ;)

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:51

Moet eerlijk toegeven dat op sommige plaatsten boven de rivieren ook wel redelijk carnaval gevierd wordt. Ook toffe wagens, alleen vind ik de echte carnaval sfeer zoals die in brabant is zo missen. Ménn hee die sfeer op de grote markt in Breda is altijd té tof, dat mis je meteen wanneer het weer voorbij is :Y) Bovendien zijn brabanders veeeull gekker dan mensjes van boven de rivieren hahaha dat is me nu toch wel opgevallen!

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:45

igor001 schreef:
Moet eerlijk toegeven dat op sommige plaatsten boven de rivieren ook wel redelijk carnaval gevierd wordt. Ook toffe wagens, alleen vind ik de echte carnaval sfeer zoals die in brabant is zo missen. Ménn hee die sfeer op de grote markt in Breda is altijd té tof, dat mis je meteen wanneer het weer voorbij is :Y) Bovendien zijn brabanders veeeull gekker dan mensjes van boven de rivieren hahaha dat is me nu toch wel opgevallen!

Haha ja inderdaad :D
Die komen hier om carnaval te vieren en als de polonaise dan begint staan ze kijken alsof ze water zien branden :P

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:38

Hotel de klok al geprobeerd? Zit midden op de grote markt in Breda.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:41

Ohja en misschien idee. Op het station verhuren ze tegenwoordig toch OV-fietsen.
Dan kan je wel in het novotel slapen en erheen fietsen.

Ohja Bastion is ook redelijk dicht bij de stad. Is denk 15 min fietsen. Ligt naast station prinsenbeek dus ben je ook met de trein binnen paar min in de stad.

RamOnaa_17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 16:59

laulau85 schreef:
Ohja en misschien idee. Op het station verhuren ze tegenwoordig toch OV-fietsen.
Dan kan je wel in het novotel slapen en erheen fietsen.

Ohja Bastion is ook redelijk dicht bij de stad. Is denk 15 min fietsen. Ligt naast station prinsenbeek dus ben je ook met de trein binnen paar min in de stad.

Dankjewel, zal even op internet opzoeken. Hopen dat ze niet vol zitten. :(
Het is trouwens verkort naar 1 nachtje..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:02

heb effe voor je gekeken van vrijdag op zaterdag zit het bastion nog niet vol.
Zaterdag op zondag wel...

RamOnaa_17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 17:07

ja maar ik ben echt op zoek voor zaterdag op zondag.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:01

hmm ondanks dat ik in breda woon wordt ik nu toch wel ff dubbel nieuwsgierig naar wat er van zaterdag op zondag is :P
toch evne de site checken :P

voor mensen die de site van t kielegat nog niet kennen:
http://www.carnavalbreda.nl/

RamOnaa_17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 17:24

Nou na lang zoeken heb ik een hotel gevonde.. niet in breda maar goed, bus & taxi doen wonderen..