Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

(heel gemeen van me ik weet het..)
(op den duur)

LuckySil schreef:Er is 1 ding wat ik wel echt heel raar vind!
Hij heeft (als het goed is) dan geen strafblad, maar is wel meerdere keren in aanraking geweest, en heeft voorwaardelijk.
Maar als je niks mag hebben als je toegelaten wil worden, waarom laten ze hem dan keuren?
Ik neem aan dat het allemaal aardig wat geld kost..
Kunnen ze dan niet beter eerst zijn verleden checken, en dan de rest doen als zijn verleden goed is![]()
Of zeg ik nu iets heel doms

L_iek schreef:LuckySil schreef:Er is 1 ding wat ik wel echt heel raar vind!
Hij heeft (als het goed is) dan geen strafblad, maar is wel meerdere keren in aanraking geweest, en heeft voorwaardelijk.
Maar als je niks mag hebben als je toegelaten wil worden, waarom laten ze hem dan keuren?
Kunnen ze dan niet beter eerst zijn verleden checken, en dan de rest doen als zijn verleden goed is![]()
Dit doen ze altijd pas als laatste. Lijkt me dat ze er vanuit gaan dat diegene die solliciteert hier van op de hoogte is, dus dan waarschijnlijk ook geen poging zal doen als diegene een strafblad heeft. Bij mij op school moest ik het ook pas later regelen terwijl ik al wel was aangenomen. Er zijn er daarna ook nog een hoop van school afgegaan omdat ze zo geen kans op een stageplaats hadden. Dit was wel voor beveiliging dus dat was alleen verklaring goed gedrag.

MissBenthe85 schreef:Pfoe he, wat een verhalen hier.
Heb er zelf niets mee van doen aangezien vriendlief plantenkweker is. (ook druk maar wel
altijd 's avonds langs me in bed) Maar kan me er best iets bij voorstellen.
Echt respect voor degene die hier zo goed mee omgaan als vriendin zijnde! En LuckySil, mocht ie er toch
doorkomen dan wens ik je alle sterkte om het goed vol te houden.
ps cookies: ben nu toch wel zeer nieuwsgierig...

LiNdA1986 schreef:Ik snap de TS helemaal en het is denk ik ook een heel lastig is, want als hij dat echt gaat doen is hij wel veel van huis.
Mijn vriend is militair en is ook een keer op uitzending geweest voor 4 maanden en dat was alles behalve fijn. Gelukkig heeft hij ervoor gekozen om iets te gaan doen waardoor hij niet meer op uitzending hoeft.
Want anders weet ik ook niet of ik er wel mee kan leven als hij zo vaak en lang weg zal moeten.
TS: ik zal nog heel goed met je vriend praten over hoe jij je voelt en erover denkt en natuurlijk wel zeggen dat het zijn keuze is en blijft, want dat is het is ook.
Als hij dat echt gaat doen en je wil bij hem blijven dan zal je het denk ik moeten accepteren.
Pff, wel lastige situatie, kan me goed voorstellen hoe jij je voelt.
Sterkte in ieder geval.
Ik ben ook benieuwd Cookies

LuckySil schreef:Bedankt voor jullie reachties
Idd dat stukje over dat diegene haar vriend daar is tegen gekomen is minder
Maar dat kan op straat ook gebeuren.. Hij heeft eens gezegt dat hij geen vriendin wil die bij het leger zit, dus dat zit denk wel goed
Als het echt klopt dat je helemaal blanco moet zijn, dan komt hij er idd niet door![]()
(heel gemeen van me ik weet het..)
Het is niet dat ik het hem niet gun ofzo..
Maar ja, alle toekomst plannen die we hadden lopen in de soep, ik haat t om alleen te zijn, en het idee dat hij ergens in een oorlogs gebied loopt lijkt me ook helemaal niks natuurlijk!
Morgen heeft hij als het goed is dus die 2 keuringen.. Vind het echt spannend!
En mocht het allemaal door gaan, zal ik er idd wel aan wennen(op den duur)
Ben ook alleen bang dat we dan misschien uit elkaar groeien ofzo..
Ik bouw dan toch me eigen leventje op als hij weg is, en nou ja die gaat ook door als hij terug is..
Maar door de reacties hier ben ik wel aardig gerust gesteld gelukkig
Heb vanacht nauwelijks kunnen slapen erdoor!
Dus ik denk dat me nachtrust vanacht wel wat beter is hoop ik
Maar goed.. Het zal afwachten worden.. De 1e 2 keuringen komt hij denk wel door.. Dus hoop dat hij snel zijn laatste keurign kan doen!
Er is 1 ding wat ik wel echt heel raar vind!

In een gewone week kom ik aan missen niet echt toe, want hij belt vaak, en smsen kan ook altijd. Tijdens oefeningen en uitzendingen gaat dat wel weer anders, en leuk wordt dat natuurlijk nooit.
Ik moet mezelf vaak wel vermaken, maar hij steunt mij wel, en is trots op me. Ik denk niet dat je daardoor uit elkaar groeit, het maakt je wel zelfstandig. Je hebt hem niet 'nodig', hij is echt een toevoeging aan je leven. 
Ik heb momenteel doordeweeks ook een enorm druk en leuk leven; studie, stage, werk en dan gaat de tijd gewoon snel
We bellen iedere dag en zitten zo om de dag op msn, ligt eraan, want hij sport daar 's avonds ook en kijkt lekker filmpjes op z'n kamer. Je raakt in ieder geval niet snel uitgekeken en uitgepraat, iedere vrijdagmiddag heb ik weer kriebels als ik weet dat hij ieder moment thuis kan komen 
Mijn vriend zegt nu dat hij hier niet weg wil, en daarom uiteindelijk kiest voor een baan buiten Defensie. Hij wil niet dat, als er ooit kindjes komen, die op moeten groeien met een weekendpapa, daarvoor vind hij mij (en een evt. gezin later) te belangrijk
Wel blijft dat avontuurlijke trekken, want hij denkt erover om dan naar de brandweer te gaan 
Hoewel mijn vriend zichzelf niet vrijwillig op zal geven voor een missie, zou hij het niet erg vinden om te gaan als hij moet. En hoewel ik wéét dat dat bij zijn werk hoort en dat het voor hem heel bijzonder zal zijn, die ervaring, duim ik iedere dag weer dat hij niet hoeft in de komende 3 jaar 
En dat soort momentjes leer je enorm koesteren, je leert elkaar door dik en dun kennen en als je de afstand, de onregelmatigheid en de soms geestelijk zware belasting van het werk overwint, dan weet je dat het écht goed zit in je relatie
... vriendin van mij zei gister nog:
Als ik zie waar vrienden van ons soms ruzie om maken, daar lachen wij om! Wij mopperen heus wel eens op elkaar, maar hebben vooral heel veel lol en het heel fijn samen, want anders houdt zo'n relatie geen stand
Dan is de afstand en het elkaar niet veel zien niet vol te houden!
Hij is gewoon goed in het werk dat hij doet en ik geniet altijd van zijn verhalen, het is toch een apart wereldje. Ik vind ceremonies ook altijd geweldig, alle plechtigheid eromheen en m'n stoere vent in een mooi pak