wat zeg je tegen johova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Re: wat zeg je tegen johova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:06

Ik gooi de deur gewoon dicht. Daarna heb ik ze niet meer gezien.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:07

Mijn oom heeft een keer gezegd dattie verbannen was van de dinges :')
Nooit meer langs gekomen..

Ikzelf zeg altijd beleefd dat ik geen interesse heb..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:08

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Voor degene die zegegn dat ze geen aantekening maken ;) moet je het wel tegen ze zeggen dat ze dat moeten doen he ;)

L_iek

Judith_M schreef:
L_iek schreef:
Ik gooi de deur gewoon dicht. Daarna heb ik ze niet meer gezien.

Nee dat is lekker sociaal.

Wel nadat ik eerst heb gezegd dat ik geen intresse had en ze door bleven gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:09

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:10

Nee zo erg ben ik nog niet, maar laatst stonden er hier aan de deur of ik er intresse in had. En of mijn ouders er anders geen intresse in hadden. Nouja als ze dan na 3 x nee zeggen nog door blijven gaan gooi ik de deur dicht ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:11

K woon in een nieuwbouwwijk dus hier zijn ze sinds kort ook volop actief. Zo ook afgelopen zondag, wij waren aan t behangen en hadden dus even de stroom eraf omdat mn moeder net bij een stopcontact was. Dus de bel deed t ook niet :P
Mensjes heel de straat doorgeweest, maar niemand deed open (terwijl iedereen thuis was :P).

Maar k hoor inderdaad gewoon even vriendelijk t praatje aan en zeg dan dat k geen interesse heb. :) Hoop dat ze hier dus wat minder actief worden.
Heb trouwens ook ooit is gehoord dat t verboden is wat ze doen? Want je mag andere mensen niet je geloof opdringen oid?

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:11

Ik doe de deur gewoon niet open, probleem ook opgelost... ;) Moet zeggen dat ze hier ook maar 1x per 4 jaar langs komen, maar toch...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:13

Ik heb ze al meerdere malen duidelijk gemaakt dat wij absoluut geen interesse hebben in hun of in welk geloof dan ook.
De laatste x was ik het zo zat toen ze jezus kwamen brengen, dat ik heb gezegd dat ze m wel bij de achter deur konden zetten. Sinds dien slaan ze ons gelukkig over...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:15

Wij wonen op 4 hoog zonder lift (= 8 trappen op)
Dus hier heb ik ze nog nooit gezien :+

Maar mocht ik ze aan de deur krijgen zou ik zeggen dat ik er geen behoefte aan heb.
Zouden ze nou heel irritant blijven of hun voet tussen de deur steken,zou ik zeggen dat Jehova hen vervloekt omdat ze andermans mening niet respecteren,ofzoiets :=

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 15:16

ik vraag me af zouden ze nu echt nieuwe leden vinden na dat ze een dagje langs de deuren zijn geweest

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:17

ze stonden een keer bij mij aan de deur en ze zeiden "ik kom god brengen" dus ik zeg...."zet maar in de tuin"....
konden ze niet zo waarderen geloof ik hahaha
meestal kap ik bij de eerste zin hun verhaal al af dat ik geen interesse heb en doe gewoon de deur dicht...klaar....
leuk dat ze ergens in geloven maar daar moeten ze mij niet mee lastig vallen hoor...

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:17

Als ik ze al in de straat zie lopen doe ik niet open als er wordt aangebeld.
De laatste keer dat ik jehova's aan de deur had heb ik gewoon gezegd geen intresse te hebben dan dat begreppen ze!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:18

_Tivoli_ schreef:
Wij wonen op 4 hoog zonder lift (= 8 trappen op)
Dus hier heb ik ze nog nooit gezien :+

Maar mocht ik ze aan de deur krijgen zou ik zeggen dat ik er geen behoefte aan heb.
Zouden ze nou heel irritant blijven of hun voet tussen de deur steken,zou ik zeggen dat Jehova hen vervloekt omdat ze andermans mening niet respecteren,ofzoiets :=

Sorry, hier moet ik stiekem toch ook wel om lachen :+

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:20

Wij hebben hier in het dorp zo´n Koninkrijkszaal van de Jehova´s getuigen en die mocht daar alleen gebouwd worden, als de mensen in het dorp daardoor niet lastig gevallen werden. Echt ideaal: ze zijn hier de afgelopen 10 jaar nooit aan de deur geweest :D !

Toen we hier net woonden, was ik hoogzwanger van mijn tweede en ik voelde me hondsberoerd. Mijn dochter was bijna 4 en een buurvrouw zou d´r komen halen, zodat ik even kon gaan liggen.
Toen de bel ging, was het echter niet de buurvrouw, maar 2 Jehova´s getuigen. Ik heb ze meteen gezegd dat ik me niet goed voelde en dus ook absoluut geen puf had voor wat voor gesprek dan ook. Blijkbaar zag ik er echt niet goed uit, want dat begrepen ze helemaal.
Wel vroegen ze of ze nog wat voor me konden doen.
Het lag toen echt op het puntje van mijn tong om te zeggen dat de gang nog gezogen en gedweild moest worden :o , maar dat heb ik toch maar niet gedaan omdat zij verder ook gewoon heel vriendelijk en beleefd reageerden ;) .

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:23

Ik krijg een sms van een vriendin een paar huizen verder op als ze er aan komen dus ik heb ze nog nooit aan de deur gehad.
Maar mijn zus vind het ombeleefd dus die doet altijd netjes open en luisterd naar hun verhaal neemt boekjes in ontvangst en zwaait ze netjes weer uit. Ze komen geregeld nog eens langs voor mijn zus maar die woont niet meer thuis dus dan gaan ze vaak ook weer weg.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:23

Ik heb een tijd terug een interessant gesprek met ze gehad, maar ze hebben me niet kunnen bekeren :') Eén van hen sprong een meter naar achteren en slaakte een harde gil toen ik zei niet in god te geloven... alsof ik een enge ziekte had ofzo :\

Ik blijf altijd wel beleefd tegen ze, maar pak geen folders aan. Volgens mn moeder komen ze dan juist terug.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:24

Weet je wat ik dan denk als ze zeggen 'ik kom U jezus brengen' ?
'Hoeveel Jezussen hebben jullie wel niet,joh?' :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:24

Mijn moeder en ik zijn wel eens op de grond gaan liggen toen we zagen dat zij het waren. xD

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:27

Sterre schreef:
Wel vroegen ze of ze nog wat voor me konden doen.
Het lag toen echt op het puntje van mijn tong om te zeggen dat de gang nog gezogen en gedweild moest worden :o , maar dat heb ik toch maar niet gedaan omdat zij verder ook gewoon heel vriendelijk en beleefd reageerden ;) .

Whahahaha ! _O-
Geweldig ! :D
Hier zijn ze toen ik klein was wel vaker geweest, altijd zaterdagmorgen rond een uur of 8 of zo. Irritant !
Maarja, nu trekken we gewoon de bel uit. :P
Die van zet 'm maar in de tuin is ook een leuke. :))
Mensen die ons nodig hebben weten hoe ze bij ons moeten komen. :P

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:28

Wij wonen helaas naast de "kerk"van de jehova's ze lopen hier dan zeer vaak langs en bellen ook aan. En zijn erg hardnekkig.

Nou heb ik dus een hele stoere hond. Hij wel 26 cm hoog, maar heeft de blaf van een grote hond.. Als er aangebelt word slaat hij aan, doet hij altijd.
Nou stonden ze hier laatst weer voor de deur en weigerde weg te gaan. Toen zei ik dat ik wel even de tussendeur open wil doen en mijn hond loslaten.... ze waren rap vertrokken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:30

Grappig, ik woon dus ook naast de koninkrijks zaal en hebben dus echt bijna nooit last. áls ze het eens in de 5/10 jaar proberen melden we gewoon dat we het niet op prijsstellen en vragen voor een aantekening. Werkt echt prima :) wonen al 35 jaar in dit huis

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:34

ten eerste is het JEhovah's

ten 2e,ik heb familie die inderdaad Jehovah's getuigen zijn,zelf heb ik er geen behoefte aan.
het gebeurd weinig,maar als mensen aan de deur komen zeg ik netjes dat ik geen intresse heb.
soms lees ik de boekjes weleens,om te weten wat mijn familie bezig houdt.

ik weet dat sommige mensen die langs de deuren gaan erg dringend kunnen zijn(ik heb het nog nooit meegemaakt)
maar hoe sommige mensen reageren vind ik ook niet normaal,de deur dichtsmijten maakt je geen haar beter,je kan ook fatsoenlijk zeggen dat je liever niet hebt dat ze aan de deur komen en dan normaal je deur sluiten.

er bestaan helaas erg veel vooroordelen.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:36

Evelli schreef:
Grappig, ik woon dus ook naast de koninkrijks zaal en hebben dus echt bijna nooit last. áls ze het eens in de 5/10 jaar proberen melden we gewoon dat we het niet op prijsstellen en vragen voor een aantekening. Werkt echt prima :) wonen al 35 jaar in dit huis

Ja zo heet het inderdaad. Konden er maar niet opkomen.

Nou hier zijn ze wel wat hardnekkiger helaas. Heb ook weinig behoefte om even naar binnen te lopen. Straks laten ze mij niet meer gaan :(:)