Rijbewijs halen, daarna geen beschrikking over een auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij voor je rijbewijs gaan als je daarna waarschijnlijk niet vaak zult autorijden?

ja
97 (83%)
nee
18 (15%)
geen mening
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 116

WillemYntJee

Re: Rijbewijs halen, daarna geen beschrikking over een auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:41

Maar je hoeft toch ook niet perse meteen een auto te kopen!? K heb nu 3 kwart jaar mn rijbewijs en k rij alleen af en toe in de auto van mn ouders als k daar ben, maar zelf hebben we (vriend & k ) geen auto.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:44

Ik heb mijn rijbewijs gehaalt toen ik een keer wat tijd en geld er voor had.Daarna iets van 3 jaar niet gereden...
Maar op de dag dat het echt nodig was had ik het papiertje op zak!
Je scheurt dan niet 'profesioneel' weg,maar je rijd tenminste! :P

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:40

Lekker doorgaan hoor! Hartstikke handig als je het hebt.

In geval van nood kun je misschien wel eens de auto van een vriend of vriendin lenen of een auto huren.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:12

auk schreef:
Als het erom gaat of je door moet gaan met lessen, zou ik ja zeggen, anders heb je in principe een hoop lessen weggegooid en dat is zonde.
Maar als je van tevoren weet dat je niet vaak kunt rijden, dan zou ik niet beginnen met lessen, dan kun je beter later eens gaan beginnen.

Inderdaad vind ik ook. Dan had ik door gespaard tot je ook een auto'tje kon kopen. Echt rijden leer je pas als je je rijbewijs hebt en ik denk dat het daarbij best belangrijk is dat je dat ook meteen gaat doen als je hem hebt gehaald.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:17

Ik zou het rijbewijs halen. Misschien ben je dan nu nog niet in de gelegeneheid om in een auto te rijden, maar over een jaar wel. Dan heb je in ieder geval je papiertje! En het is toch ook zonde van de lessen die je al hebt gehad? Dat zou dan ook weggegooid geld zijn. Het kost wel wat, maar dan heb je er ook jaren plezier van!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:17

Het is altijd handig naar mijn mening. Vaak ook bij het zoeken naar werk!

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:22

Ik heb ook al bijna een jaar mijn rijbewijs, maar geen eigen auto. Rij wel nog elke week, en ik denk dat dat, zeker in het begin, wel noodzakelijk is. Je leert namelijk pas echt rijden als je alleen rijd ;) Ik weet niet of er vrienden zijn die een auto hebben, misschien mag je daar dan eens in rijden.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 18:30

Tsja, ik heb ook geen beschikking over een auto van een ander. Woon niet meer bij mijn ouders, heb ook geen contact meer met mijn ouders. Dat is ook de reden dat ik moest stoppen: ik ben uit huis gegaan en woon in een andere stad. Maar inderdaad, ik zal die 17 lessen "weg kunnen gooien" als ik nu helemaal stop. Ik denk er dus inderdaad over om toch maar voor die introles te gaan :) Ik weet nu alle BV handelingen nog, maar het begint aardig te zakken, ik denk inderdaad da ik alles kwijt ben als ik over een jaar weer begin :j

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:39

Het rijden zo zeer is het punt nog niet. Wel is zoals eerder vermeld hier, het rijden ná je rijbewijs wel belangrijk. Alleen op pad, of met iemand, maar dat je echt zelf rijdt leer je echt van rijden. Als je dit niet doet en je hebt je rijbewijs al 5 jaar, gaat dan ineen auto zitten. Grote kans dat je veel al kwijt bent. Tuurlijk de basis dingen niet maar het inzicht, het kijken e.d. verleer/vergeet je dan wel. Ik zou het jammer vinden.
Dan zou ik persoonlijk wachten tot ik mijn eigen auto'tje aan kan schaffen. :j

Ik heb nu 1,5 jaar mijn rijbewijs en heb mijn 2e eigen auto nu. De 1e is verkocht, mijn 2e ben ik erg blij mee. Maar als ik niet regelmatig zou rijden nadat ik mijn rijbewijs gehaald had reed ik nu niet zoals ik nu rijdt. Snappie het nog :P ?
Ik heb dus ook voor nee gekozen :j

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 18:50

Allejandro schreef:
Het rijden zo zeer is het punt nog niet. Wel is zoals eerder vermeld hier, het rijden ná je rijbewijs wel belangrijk. Alleen op pad, of met iemand, maar dat je echt zelf rijdt leer je echt van rijden. Als je dit niet doet en je hebt je rijbewijs al 5 jaar, gaat dan ineen auto zitten. Grote kans dat je veel al kwijt bent. Tuurlijk de basis dingen niet maar het inzicht, het kijken e.d. verleer/vergeet je dan wel. Ik zou het jammer vinden.
Dan zou ik persoonlijk wachten tot ik mijn eigen auto'tje aan kan schaffen. :j

Ik heb nu 1,5 jaar mijn rijbewijs en heb mijn 2e eigen auto nu. De 1e is verkocht, mijn 2e ben ik erg blij mee. Maar als ik niet regelmatig zou rijden nadat ik mijn rijbewijs gehaald had reed ik nu niet zoals ik nu rijdt. Snappie het nog :P ?
Ik heb dus ook voor nee gekozen :j

Hmhm, daar heb ik inderdaad wel wat aan, snap je helemaal. En zeker met kijken, daar heb ik al veel moeite mee, alles te zien. Na 3 jaar ben ik dat echt wel weer kwijt!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:55

Zeker handig om te halen!! Ook al rij je daarna niet vaak je hebt hem toch en mocht het nodig zijn kun je wel rijden :j

Heb zelf ook 3 jaar lang na het behalen van m'n rijbewijs weinig gereden. Waarvan het laatste jaar eigenlijk niet. Heb nu een eigen auto en echt als je eenmaal weet hoe je moet rijden dan pak je de draad heel eenvoudig weer op :j

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:56

Citaat:
Hmhm, daar heb ik inderdaad wel wat aan, snap je helemaal. En zeker met kijken, daar heb ik al veel moeite mee, alles te zien. Na 3 jaar ben ik dat echt wel weer kwijt!

Maak je daar maar geen zorgen over.Als je een paar jaar later in de auto stapt,kijk je overal,ook waar je helemaal niet hoeft te kijken(en zelfs 2 keer) :P :D
(maar dat leer je wel weer af.) :+

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:00

Ik heb een jaar geleden mijn rijbewijs gehaald. Mijn ouders waten toen vanplan voor henzelf een auto te kopen die ik kon lenen dan.
Tot op heden hebben we geen auto thuis, en ik geen rijervaring en gene vertrouwen.
Ik ga dit jaar studeren dus dat worden 4 autoloze jaren erbij.
Straks na 5 jaar ga ik maar weer opnieuw lessen.

Maar ik ben wél blij dat ik het pasje heb, die hoef ik niet meer te halen :) En de basis heb ik wel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 01:39

Heb mijn rijbewijs sinds 5 en een half jaar en pas sinds september 2008 een eigen wagen. Soms reed ik maanden niet, en meestal enkel in het weekend eens naar de manege. Heb het me nooit beklaagd, hoe langer je wacht met het te halen, hoe banger je volgens mij wordt.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 01:59

Ik heb mijn rijbewijs nu ruim 10 jaar, heb in de tussentijd soms jaren niet gereden en pas na 7 jaar geld genoeg gehad voor een eigen auto. Maar ben in de tussentijd wel tot de conclusie gekomen dat alleen al het hebben van een rijbewijs bij het zoeken naar werk een enorme pre is, zelfs als je niet bepaald dagelijks voor je werk op de weg zit. En het is heel prettig voor chauffeurs als je bijvoorbeeld op vakantie bent, dat er iemand anders ook nog een rijbewijs heeft. Dat er als de eerste chauffeur te moe wordt of wat dan ook een tweede voorhanden is.

Ik zou dus zeker doorzetten! Je hebt er alleen maar profijt van, echt!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 08:04

Ik heb mijn rijbewijs nu 2,5 jaar en ben er super blij mee. Hoewel ik geen eigen auto heb kan ik wel af en toe eens de auto van een vriendin lenen in noodgevallen. Of mijn ouders laten me een stukje rijden.

Afgelopen zomer was het ideaal, ik was met mijn beste vriendin in Amerika en we hebben 3 weken lang in een auto rond getoerd. Ideaal.

Hoewel ik nu niet zoveel rijdt ben ik toch ongelofelijk blij met dat roze ding.

Ook als ik dan eindelijk de kans zie om een auto te kopen heb ik ook gelijk een heel aantal jaren rijbewijs erop zitten waardoor ik hoogstwaarschijnlijk aan een goedkopere verzekering kan komen.

bovendien zijn die 17 lessen die je nu gehad hebt gewoon echt weggegooid geld. Als je nu voor weet ik hoe lang stopt zijn ruim de helft van die lessen compleet nutteloos geweest. Als je als beginnend bestuurder niet blijft rijden verleer je het veel en veel te snel.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:30

Ik heb gekozen voor ja.
Zelf had ik de mazzel dat ik direct een auto tot mijn beschikking had, in die tijd is het ook wel eens voorgekomen dat ik geen auto had voor tijdelijk (denk aan garage). Ik had altijd zoiets van, stel dat er iets gebeurd en ik moet heel snel ergens anders zijn, dan is het lastiger om iemand te vinden die met je mee wilt rijden, dan iemand die zegt; neem mijn auto mee.
Het is me gebeurd en wat was ik blij dat ik mijn rijbewijs had! Zo ben ik de eigenaar van de auto heel erg dankbaar dat ik die mee mocht nemen :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:41

Dennis schreef:
Je rijbewijs is imo het meest belangrijke diploma wat je in je leven kan halen..

Hier ben ik het helemaal mee eens :) . (Ik rij inmiddels alweer ruim 25 jr auto :+ .)

En mocht je na het behalen van je rijbewijs bijv. 5 jaar niet meer hebben gereden voordat je die mogelijkheid weer hebt, neem je gewoon een paar lesjes om weer wat zekerheid te krijgen :) .

Zo heb ik 15 jr geleden mijn motorrijbewijs gehaald. Daarna heb ik nog 2-3 keer motor gereden en toen nooit weer. Nu zit ik er hard over te denken om dit jr misschien een motor te gaan kopen, maar no way dat ik daar dan "zomaar" op stap :n .
In het voorjaar neem ik eerst een paar lessen en dan kijk ik wel of ik het überhaupt nog durf én leuk vind om motor te rijden :+ .

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:03

Gewoon halen! Nu zit je nog in de ''flow'' en ben je er waarschijnlijk het dichste bij. Uiteindeiljk zal je hem ooit toch
is moeten halen. ;)

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:10

Ik heb dus ook geen beschikking over een eigen auto.
Wel heb ik meteen naar mn achtiende mn rijbewijs gehaald.
Ik rijd nu dan zo nu en dan in mijn vaders auto maar verder geld voor een eigen auto heb ik niet.
ik ben blij dat ik mijn rijbewijs nu al heb, hoe verder ik nu kom met school en baantjes enz.
Zie ik dat ik voor het lessen helemaal geen tijd meer had gehad.
Vriendinnen van mij die nu 19zijn hebben ten eerste geen geld en ook geen tijd door het studeren.
Ik heb hem gelukkig al binnen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:10

Ik ga hem sowieso halen, ik kan gratis lessen(pa is instructeur)
Of ik dan gelijk een auto koop is andere vraag.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:21

Je kan hem net zo goed halen, zonde van je lessen om het nu te laten zitten en ik weet niet of je je theorie al hebt maar die zou ik ook maar gaan halen want na maart komen er 30 vragen bij ofzo..
Verder is het altijd handig om een rijbewijs te hebben, wil je een keer een auto lenen of als iemand anders niet in staat is om te rijden ofzo. en als je hem nu niet haalt haal je hem waarschijnlijk helemaal niet meer, en miss kan je over een tijdje wel een auto kopen.