Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

.
ik heb haar flink de waarheid gezegd.Kristie schreef:Eén meisje dat mij vroegeeh pestte is nu ontzettend dik, en werkt in een snackbar; ik wist wel dat ze gestraft werdt omdat ze mij opwachtte bij het schoolhek.
Adil18 schreef:Relaxed schreef:Alhoewel ik soms misschien wel wat te fel ben..
Dat heb ik dus ook, dat komt ook deels doordat ik me heel snel persoonlijk aangegrepen voel...
Maar dat is nu vaak meer een lolletje, dsu vind het niet erg. Weet het van mezelf
Weet ook niet of het direct door het pesten komt eigenlijk, maar zal er ongetwijfeld mee te maken hebben
Kristie schreef:Ik ben ook gepest, vooral op de middelbare school.
Ben er ondertussen wel overheen, alhoewel ik niet 'graag' uit ga waar ik gepest ga, en als ik daar heen ga dan moet er een vriendin mee als ik naar de wc ga. En niet omdat ik bang ben, maar gewoon omdat ik geen behoefte voel om sommige mensen te spreken, of verplicht gezellig mee te gaan doen.
Eén meisje dat mij vroegeeh pestte is nu ontzettend dik, en werkt in een snackbar; ik wist wel dat ze gestraft werdt omdat ze mij opwachtte bij het schoolhek.
Maar dat wordt heel snel te niet gedaan door 1 klein opmerkinkje, daar heb ik meteen weer een tijd last van en dan ben ik weer onzeker.
Kyno schreef:Inmiddels heb ik een aardig evenwicht gevonden tussen mijzelf als persoon en de buitenwereld. Dit heeft bloed, zweet en tranen gekost maar het is gelukt. Toch loop ik nog vrijwel dagelijks tegen oude littekens aan. Helemaal overgaan zal het wel nooit maar ik probeer uit die oude herinneringen nieuwe ervaringen te creëren.
Tr*t dat ze 'er was.
Gewoon een vrolijke, vlotte gezellige en grappige meid. 
). Het gepest heeft geduurd totdat ik een jaar of 11 was. In die tijd ben ik nog 1 keer flauwgevallen en schoot ik in paniek als het over 'het beruchte onderwerp' ging. Tjah...
Heb het idee dat dat juist automatisch gaat omdat je weet hoe het voelt om gepest te worden.

A_lette schreef:Overigens neem ik het de 'kinderen' van toen nieteens meer echt kwalijk, de docenten juist des te meer. Vraag me nog steeds af waarom ze nooit hebben ingegrepen.
Hun eerste reactie is dan ook altijd: "Huh???? Suzanne????! Jeetje...." OoappeloO schreef:Ik heb trouwens nooit gesnapt wáarom ik werd gepest. Dat heeft mijn vertrouwen behoorlijk geschaad.
Ik vind mezelf (nu, sinds de laatst paar jaar) namelijk niet lelijk, aardig, gezellig, grappig, een fijne collega, geïnteresseerd, slim, wijs enz.
Ik heb nooit iets raars of aparts gehad...