Vogelspotters wat is dat toch ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Vogelspotters wat is dat toch ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 08:16

Wauw, die ijsvogel! Daar doe je het voor he!
Richting stal hebben we vaak een steenuiltje zitten, zitten ook vaak mensen met mega cameras in autos te loeren of ze hem zien. Door de aanwezigheid van die mensen heb ik ontdekt dat er dus vaak zo'n uiltje zat, mooi meegenomen!!

Ik vind het erg gaaf. Met mijn studie hebben we ook wel eens een nacht in het bos geslapen om rond 4 uur richting bos/duin te trekken en dan vogels te spotten met gehoor. Echt heel gaaf :j

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 08:57

Tancreda4 schreef:
Wauw, die ijsvogel! Daar doe je het voor he!
Richting stal hebben we vaak een steenuiltje zitten, zitten ook vaak mensen met mega cameras in autos te loeren of ze hem zien. Door de aanwezigheid van die mensen heb ik ontdekt dat er dus vaak zo'n uiltje zat, mooi meegenomen!!

Ik vind het erg gaaf. Met mijn studie hebben we ook wel eens een nacht in het bos geslapen om rond 4 uur richting bos/duin te trekken en dan vogels te spotten met gehoor. Echt heel gaaf :j

zekers, en hij heeft nog meer mooie foto,s hoor
maar de ijsvogel is favo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:28

Goof schreef:
Oh, vogelspotters, vreselijk.

Mijn vriend en ik kwamen ze een keer tegen toen we met de hond in een natuurgebied liepen. Mijn vriend liep er naartoe en informaarde nou eens vriendelijk, maar op geheel eigen wijze of ze al iets gespot hadden, waarop een stel arrogante figuren zich omdraait, ons aankijkt en star zijn mond dicht houdt.

Waarop vriendlief dus hardop tegen me zegt, terwijl hij nog tussen ze in staat:"He, leuke mensen joh, die vogelspotters, gezellig!" :o

Joh, alsof ze allemaal zo zijn? Sowieso vraag ik me nogal af wat 'op geheel eigen wijze' betekent in deze context, maargoed.

Ik kan het me best voorstellen, ik kijk graag naar paardjuhs, een ander naar vogels. En ik heb een keer een ijsvogeltje gezien bij toeval, dat vind ik toch ook wel gaaf hoor. Net als dat ik het leuk vind onderweg te onthouden welke vogels ik heb gezien.

Sommige mensen verzamelen postzegels, of my little poownies :D, of vuurwerk-dummies (van die nepdingen die ze in de etalage gebruiken in de winkel geloof ik), of verzin het maar... ieder zo z'n hobby :D

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:28

Ik vind het ook wel leuk, vogelspotten. :))
Zou alleen niet een hele dag in een tentje kunnen zitten denk ik. :') Maarja als je daardoor een ijsvogel voor je lens hebt, is het wel aanlokkelijk. :))

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:41

WildWings schreef:
Goof schreef:
Oh, vogelspotters, vreselijk.

Mijn vriend en ik kwamen ze een keer tegen toen we met de hond in een natuurgebied liepen. Mijn vriend liep er naartoe en informaarde nou eens vriendelijk, maar op geheel eigen wijze of ze al iets gespot hadden, waarop een stel arrogante figuren zich omdraait, ons aankijkt en star zijn mond dicht houdt.

Waarop vriendlief dus hardop tegen me zegt, terwijl hij nog tussen ze in staat:"He, leuke mensen joh, die vogelspotters, gezellig!" :o

Joh, alsof ze allemaal zo zijn? Sowieso vraag ik me nogal af wat 'op geheel eigen wijze' betekent in deze context, maargoed.

Oh nee hoor, ze zullen zeker niet allemaal zo zijn.
Ik verbaas me er alleen over dat als mijn vriend nieuwsgierig is naar wat er te zien valt, ze te beroerd zijn om te antwoorden.
En nee, we zijn geen storende factor geweest, het gebied stikt namelijk van de mensen met honden en daarbij keken ze met verrekijkers zo groot als ik nog nooit gezien had naar een gebied waar wij niet vandaan kwamen en waar de vogeltjes ons ook zeker niet hadden gehoord.

Vind het gewoon jammer dat 1 zo'n groepje, voor ons in ieder geval, gelijk een stempel heeft gedrukt op " de vogelspotter" .

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:52

Die ervaring hebben wij toch anders.
Met tweeën te paard kwamen we lang een paar vogelspotters. Grote camera’s bij met mega lenzen.
En gevraagd of ze al wat gezien hadden. Heel enthousiast kwam er toen een verhaal uit dat ze de ....(sorry weet de naam niet meer) wilde zien want die was gezien.
10 minuten later kwamen wij een volgend groepje tegen. Waarop wij vroegen “en hebben jullie de …. Al gezien? “
Waarop we weer heel enthousiast te woord werden gestaan en aan hun verhaal te horen dachten die mensen vast dat wij ook wel vogelkenners waren omdat we wisten dat het beestje daar gespot was. :D

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:16

dat is leuk kazary, die dachten vast hoe weten die dat nu hahaha.
Mijn zoon weet ook heel veel vogelgeluiden uit elkaar houden. Hoort aan geluid wie of wat het is.
Hij zou dolgraag een roerdomp willen fotograveren, maar dat valt niet mee.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:21

Nee, roerdomp is heel moeilijk! Zo jaloers op een studiegenootje, die heeft er gewoon een gezien vanuit de trein :oo Die beesten zijn best moeilijk te spotten, en zij had het geluk dat er eentje in het zicht even was gaan zitten. Grmbl, wil ik ook :))

Vogelgeluidjes ken ik ook, iig van zangvogeltjes een aantal. Bij een cursus geleerd, en dat verleer je niet zo snel meer. Wat ik er zo onwijs leuk aan vond was, dat ik na de cursus echt zooooveel meer vogel om mij heen hoor dan ervoor. echt op letten nu :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:22

waar heb jij dat gedaan zo,n curcus?? Lijkt me ook wel voor Dennis.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:33

Dat was een vak in mijn studie, dus helaas niet voor 'buitenstaanders'. Maar je hebt volgens mij ook wel boeken met of losse cdroms. Iig dat lijkt mij wel dat er toch wel wat animo voor is (maar heb ze nooit gezien overigens :o)

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 09:05

Je kunt overal cd-tjes krijgen met vogelgeluiden erop. Dat werkt ook. Ik vind het wel heel leuk om ze zo aan hun gezang te kunnne herkennen dus ik heb hier zelf wat tijd ingestoken met behulp van zo'n cd-tje.