Moeilijke kwestie, of ben ik gewoon raar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 20:39

russel schreef:
Als jouw vriend ... nu niet krijgen.

Bienotje schreef:
Ik kan me ... is achteraf gepraat.

Shadow0 schreef:
Ik denk dat ... weet ik zeker.)

Hier worden nu een aantal kwesties door elkaar gehaald.

Er wordt ergens gezegd dat ik niet eerlijk zou zijn tegenover mijn ouders wat betalen betreft:
- ik rijd met mijn eigen auto mee en hier betalen wij zelf de kosten van
- ik heb nooit gezegd dat ik niets wilde betalen, mijn ouders hebben zelf gezegd dat ze geen geld willen van ons (zusje en ik)

Er wordt ergens gezegd dat ik mijn zusjes vriend niet mee zou willen? Slaat nergens op, heb helemaal niets tegen die jongen, is een leuke knul. En hij kan ook best mee, omdat hij het wel kan betalen, dus dat is helemaal niet aan de orde.

En dan wordt er nog ergens iets gezegd als dat ik mee zou kunnen betalen aan de vakantie van m'n vriend? Dat wil hij helemaal niet hebben. En dit was ook helemaal niet waar het om te doen was.

Ik wil best betalen, maakt me niets uit. Het gaat niet om de hoogte van het bedrag, het gaat erom dat twee, in mijn ogen voor mijn ouders, dezelfde personen anders worden behandeld. Dit bedoelen mijn ouders niet zo (niet dat ze iemand meer mogen als de ander), maar dit is wel wat er gebeurd. En mede daarom vind ik het niet terecht.

Karolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:42

heb ik hier lopen roepen dan :+
de ouders zijn geheel in hun recht dat ze beide vriendjes laten bijspringen! maar ik ga er vanuit dat ze over dezelfde accomodatie beschikken en hetzelfde op hun bord krijgen ergo betalen ze evenveel (ookal verdiend het ene vriendje meer dan het andere vriendje)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:42

Sannessep schreef:
Ik wil best betalen, maakt me niets uit. Het gaat niet om de hoogte van het bedrag, het gaat erom dat twee, in mijn ogen voor mijn ouders, dezelfde personen anders worden behandeld. Dit bedoelen mijn ouders niet zo (niet dat ze iemand meer mogen als de ander), maar dit is wel wat er gebeurd.

Jouw vriend en de vriend van je zus zijn toch niet hetzelfde? Zoals jij en je zus toch ook niet precies hetzelfde zijn?
Daarnaast: ik snap heel goed dat jouw vriend het ervaart alsof je ouders de ander meer mogen, maar daar kunnen jullie over praten. Het gaat, zoals je zegt, niet om het geld, maar om dat wat er achter zit. Dat kun je veel beter uitpraten dan op de spits drijven, dat is voor iedereen veel fijner en constructiever.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 20:44

russel schreef:
Karolientje schreef:
als het hier inderdaad om een cadeaux ging, dan snap ik het wél.
maar zoals ik al zei op vakantie gaan is luxe. De beide vriendjes krijgen toch wel dezelfde accomodatie? Dan betalen ze gewoon wat ze moeten betalen.
Stel je ouders voor een voorbeeld. Bijv: ze willen elk een auto kopen. Ze gaan naar dezelfde verdeler en kiezen elk dezelfde wagen uit. Wat zouden zij ervan vinden moest de verkoper zeggen tegen hen: nou mevrouw ik zie dat u maar zoveel verdient en meneer een pak meer; dus mevrouw u betaalt 20000 euro en meneer u betaalt 30000 euro. zelfde redenering...

Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. :+ Het zijn haar ouders die de reis betaald voor hun dochters en op een gegeven moment hebben gedacht, nu wordt het tijd om wat zelf bij te gaan dragen, dus ouders betalen gewoon wat minder bij, omdat de tijden gewoon duur zijn geworden en omdat schoonzoon-lief zelf ook wel behoorlijk wat verdiend met zijn eigen bedrijfje, ondertussen toch wel 28! is geworden. :+

Het is een kado van mams en paps en hoezo profiteren??? Ik vind het gewoon gênant, zou zo iets zelf nooit durven bediscussiëren, lijkt wel jaloezie op jongere zus en dito vriend. Ipv zelf verantwoording nemen voor je gekregen bijdrage in een familie vakantie...

Volgens mij mis jij een stukje.. mijn vriend heeft altijd gewoon betaald hoor! En mijn ouders betalen net zoveel als alle jaren, alleen nu geven ze onze vriendjes er ook 'iets' van mee, het grootste gedeelte betalen ze zelf. Mijn ouders hebben er gewoon voor gekozen om onze vriendjes maar een gedeelte te laten betalen. De kwestie is alleen dat ze de één een groter gedeelte laten betalen dan de ander.

En dat laatste gedeelte vind ik een beetje zielig. Dat klinkt alsof jij jaloers bent op mij dat ik dit krijg (waar ik heel dankbaar voor ben, wat mijn ouders ook weten!)! Het slaat nergens op om mij zo aan te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:47

Weetje, jouw vriend heeft zich 4 jaar lang niet hoeven afvragen of hij wel of geen geld nodig heeft voor deze vakantie, werd gewoon betaald. Nu is het zo dat de vriend van jouw zusje, die ik begrijp pas 1 jaar verkering heeft, nu dus geen geld heeft voor deze vakantie. Ik uit ervaring spreek dat het best wel duur is, wintersport. Nu mag hij dus niet mee omdat jij vind dat hij het geld maar wel zou moeten hebben. Maar dat heeft hij niet nodig omdat jouw ouders zouden betalen.

Nu blijkt dat jouw ouders bedacht hebben de regels te veranderen en jouw vriend gewoon wat extra te laten betalen, of anders gezien, jouw vriend wat minder toe te stoppen.

Als straks over 4 jaar de vriend van jouw zus is afgestudeerd en een baan heeft, zal ook hij minder krijgen, wellicht betalen je ouders helemaal niet meer mee. Moet hij dan ook zeggen, gommes 8 jaar lang is er voor hem betaald, nu wil ik ook dat er 8 jaar lang voor mij betaald wordt, ongeacht of ik nu een baan heb.

Sorry, maar jouw gedachtengang kan ik echt niet volgen.

Ik jaloers op jouw??? :+ Je trekt het wel helemaal naar je zelf toe. Ik denk dat jij jaloers bent op het feit dat jouw zus haar vriend wat meer geld krijgt dan dat jullie krijgen. De reden er voor wil je niet snappen.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 20:51

Shadow0 schreef:
Jouw vriend en de vriend van je zus zijn toch niet hetzelfde? Zoals jij en je zus toch ook niet precies hetzelfde zijn?
Daarnaast: ik snap heel goed dat jouw vriend het ervaart alsof je ouders de ander meer mogen, maar daar kunnen jullie over praten. Het gaat, zoals je zegt, niet om het geld, maar om dat wat er achter zit. Dat kun je veel beter uitpraten dan op de spits drijven, dat is voor iedereen veel fijner en constructiever.

Dat snap ik. Ik denk alleen niet dat ik beide partijen zover krijg... helaas. M'n ouders zullen dit niet letterlijk tegen mijn vriend willen zeggen (tenminste, dat begreep ik er een beetje uit) en mijn vriend zou nooit tegen mijn ouders zeggen dat hij dat niet wil betalen! Hij zou waarschinlijk sowieso nooit ge-uit hebben dat hij het er niet mee eens zou zijn..
IK heb dat ZELF gezegd tegen mijn ouders, omdat ik dit zelf niet eerlijk vind.
En ik had het er ook niet met mijn vriend over willen hebben, totdat er thuis duidelijkheid was, maar dat was meer perongelijk gekomen, omdat ik met een hellige kop op de bank zat en hij wilde weten wat er was... (en ik kan niet liegen).

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:54

russel schreef:
Weetje, jouw vriend heeft zich 4 jaar lang niet hoeven afvragen of hij wel of geen geld nodig heeft voor deze vakantie, werd gewoon betaald. Nu is het zo dat de vriend van jouw zusje, die ik begrijp pas 1 jaar verkering heeft, nu dus geen geld heeft voor deze vakantie. Ik uit ervaring spreek dat het best wel duur is, wintersport. Nu mag hij dus niet mee omdat jij vind dat hij het geld maar wel zou moeten hebben. Maar dat heeft hij niet nodig omdat jouw ouders zouden betalen.

Nu blijkt dat jouw ouders bedacht hebben de regels te veranderen en jouw vriend gewoon wat extra te laten betalen, of anders gezien, jouw vriend wat minder toe te stoppen.

Als straks over 4 jaar de vriend van jouw zus is afgestudeerd en een baan heeft, zal ook hij minder krijgen, wellicht betalen je ouders helemaal niet meer mee. Moet hij dan ook zeggen, gommes 8 jaar lang is er voor hem betaald, nu wil ik ook dat er 8 jaar lang voor mij betaald wordt, ongeacht of ik nu een baan heb.

Sorry, maar jouw gedachtengang kan ik echt niet volgen.

Ik jaloers op jouw??? :+ Je trekt het wel helemaal naar je zelf toe. Ik denk dat jij jaloers bent op het feit dat jouw zus haar vriend wat meer geld krijgt dan dat jullie krijgen. De reden er voor wil je niet snappen.

Haar vriend heeft toch altijd betaald voor de vakantie begrijp ik haar verhaal. Het enige wat haar ouders bedacht hebben is omdat de ene vriend studeert en de andere een eigen bedrijf heeft, de ene wat meer dan de andere te laten betalen. De vriend die studeerd kan het wel betalen zegt ze. Dus wat jij nu schrijft klopt gewoon niet.

Ik snap best dat zij vind dat ze beiden hetzelfde moeten betalen. Dat heeft niets met jaloezi te maken.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:55

Je hebt je eigen mening hierover alwel klaar, dat is duidelijk.

Je ouders hebben nu eenmaal het recht om zelf te bepalen hoe ze hun financiën te regelen. Wie ze meer laten bijdragen voor een vakantie en wie minder. En waarom is het raar dat jullie de kosten van jullie vakantie samen zouden delen?

Als ik het goed begrijp, speelt er waarschijnlijk veel meer dan alleen dit voorkomen. Anders had je er waarschijnlijk niet zo'n punt van gemaakt. Misschien dáár dan een gesprek over beginnen en niet alleen in dit voorbeeld.

Eén aanrader: drijf de discussie niet tot de spits. Op die manier zal het bij iedereen een negatieve sfeer geven zodra je maar aan de komende vakantie denkt. Dat je het er niet mee eens bent is 1, maar om daarmee ook een negatieve sfeer te zetten is twee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:58

Een studie kost veel geld en de meesten leven van een beurs, dus een reis is gewoon erg duur. Dat hij dat wel kan betalen, vind zij dus. Wellicht heeft haar zus gezegd dat hij het geld niet echt er voor heeft. Hebben de ouders daarom gedacht dat het wel eerlijk is om met 2 maten te meten.

Het gaat mij om het principe. Als je zelf een goed salaris hebt en geen studentje meer bent, moet je gewoon sportief zijn. Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar. Wat is eerlijk. Kennelijk hebben de ouders een ander budget en vinden ze dat ze het wel eerlijk hebben gedaan. Het gaat er dus om dat je niet tevreden bent met wat je extra krijgt in deze vakantie en dat er naar draagkracht is gekeken.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 21:01

Bienotje schreef:
Je hebt je eigen mening hierover alwel klaar, dat is duidelijk.

Je ouders hebben nu eenmaal het recht om zelf te bepalen hoe ze hun financiën te regelen. Wie ze meer laten bijdragen voor een vakantie en wie minder. En waarom is het raar dat jullie de kosten van jullie vakantie samen zouden delen?

Als ik het goed begrijp, speelt er waarschijnlijk veel meer dan alleen dit voorkomen. Anders had je er waarschijnlijk niet zo'n punt van gemaakt. Misschien dáár dan een gesprek over beginnen en niet alleen in dit voorbeeld.

Eén aanrader: drijf de discussie niet tot de spits. Op die manier zal het bij iedereen een negatieve sfeer geven zodra je maar aan de komende vakantie denkt. Dat je het er niet mee eens bent is 1, maar om daarmee ook een negatieve sfeer te zetten is twee.

Het loopt ook allemaal niet zo'n vaart als dat het hier nou doet lijken hoor ;) . Ik wilde ook alleen maar jullie mening, omdat het thuis nou zo lijkt alsof ik de enige ben die er zo over denkt (ik heb dus inderdaad mijn eigen mening al klaar). Op bokt lijkt de gehele kwestie altijd veel erger te worden dan deze eigenlijk is.

Kijk, eigenlijk zijn we er thuis al uit hoor, iedereen betaald hetzelfde, en ik en mijn vriend betalen dan de auto-kosten van onszelf zeg maar (tenslotte ook mijn auto). Ik wilde alleen weten of er meer mensen zijn die zoals ik denken, of dat ik heel raar ben en helemaal alleen zo denk. Zeg maar. Ongeveer.

Alleen wordt het hier (op het forum) altijd zo'n felle discussie (tenminste, zo voel ik dat dan) en dan wil ik me verdedigen, wat er dan misschien nog weer feller uitkomt...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:02

Sannessep schreef:
Dat snap ik. Ik denk alleen niet dat ik beide partijen zover krijg... helaas. M'n ouders zullen dit niet letterlijk tegen mijn vriend willen zeggen (tenminste, dat begreep ik er een beetje uit) en mijn vriend zou nooit tegen mijn ouders zeggen dat hij dat niet wil betalen! Hij zou waarschinlijk sowieso nooit ge-uit hebben dat hij het er niet mee eens zou zijn..
IK heb dat ZELF gezegd tegen mijn ouders, omdat ik dit zelf niet eerlijk vind.
En ik had het er ook niet met mijn vriend over willen hebben, totdat er thuis duidelijkheid was, maar dat was meer perongelijk gekomen, omdat ik met een hellige kop op de bank zat en hij wilde weten wat er was... (en ik kan niet liegen).

Toch is praten denk ik de enige manier om hier uit te komen. Het gaat er namelijk niet echt om wie gelijk heeft, maar meer dat jullie allemaal vrede kunnen hebben met de oplossing. Als jij namelijk afdwingt om hetzelfde te betalen zonder dat je ouders daar achter staan, blijft er een spanning en dat is zonde van de sfeer. En als ze het niet toestaan, blijft die spanning er ook maar dan van jou uit, en ook dat is zonde van de goede sfeer.
Veel beter kun je dus proberen om elkaars standpunten en gevoelens te begrijpen, echt te begrijpen, en van daaruit een oplossing zoeken.

Je mag best zeggen tegen je ouders hoe je vriend het ervaart en ook hoe jij het ervaart. Het doel is dan niet in hoofdzaak om de financiele kant uit te praten, dat is maar een symbool. Vraag van je ouders om te begrijpen waarom jullie het ervaren als oneerlijk. Maar probeer ook te begrijpen waarom 'iedereen hetzelfde' niet altijd echt het eerlijkste hoeft te zijn. En dan kun je ook best vragen dat je ouders letterlijk zeggen dat ze jullie even veel waarderen en dat ze in een situatie waarin je vriend het minder zou hebben dit ook voor jullie zouden willen doen!

Door echt open en eerlijk met elkaar te praten, kom je meestal tot begrip en een goede oplossing. Maar dat lukt niet als je je niet open stelt voor de andere kant, dan blijft er vaak wrok en frustratie achter en dat is gewoon altijd zonde.

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:05

Ik ben het met je eens hoor!
Je ouders hebben inderdaad het recht het zelf te bepalen, maar jij hebt volgens mij ook het recht om je mening erover te geven.
Verder begrijp ik dat het verschil in betalen dit jaar pas is, omdat vorige jaren je vriend minder verdiende?
Beetje raar om hem daar op deze manier op 'af te rekenen'.
Al vind ik het al raar dat jouw ouders deels voor de vakantie van jullie vriendjes betalen :+ ,
en wat dat betreft mogen ze het dus ook zelf weten, maar eigenlijk vind ik het voortrekkerij, en daar hou ik niet zo van :P .

Wel een moeilijke stituatie hoor! Ook moeilijk uit te leggen waarom ik het niet eerlijk vind :+

Cassagrande

Re: Moeilijke kwestie, of ben ik gewoon raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:08

Hahaha het wordt idd wel op de spits gedreven. Maar je vroeg om een mening en die heb je gekregen. Positief of negatief.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 21:09

russel schreef:
Het gaat mij om het principe. Als je zelf een goed salaris hebt en geen studentje meer bent, moet je gewoon sportief zijn. Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar. Wat is eerlijk. Kennelijk hebben de ouders een ander budget en vinden ze dat ze het wel eerlijk hebben gedaan. Het gaat er dus om dat je niet tevreden bent met wat je extra krijgt in deze vakantie en dat er naar draagkracht is gekeken.

Ik krijg niets extra in deze vakantie, dus dat vind ik raar om zo te stellen. En al had ik er zelf 300 euro aan mee moeten betalen, dan had me dat nog niet uitgemaakt! Het is me geen geldkwestie. Ik vind het gewoon niet eerlijk als dat zou gebeuren.

Ik zie dit hetzelfde als dat mijn vriend op de verjaardag bijvoorbeeld een tegoedbon zou krijgen van 20 euro en mijn zusjes vriend van 50 euro, omdat hij het beter kan gebruiken. LET OP, dit is slechts een voorbeeld, dit zou dus nooit gebeuren, want dat zouden ze waarschijnlijk dan weer wel raar vinden... Ik vind gewoon dat je dit niet kunt maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:12

Is een verjaardag niet iets anders?

Jij of je vriend, is dat niet hetzelfde?

Ik kan mij niet voorstellen dat jouw ouders zonder motivatie dit hebben gedaan en dat jij daar niet mee eens bent, is iets wat jij zelf mag vinden.

Vraag mij af hoeveel het verschil is in bijdrage die de schoonzonen hebben gekregen.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 21:17

De motivatie is al gegeven toch? In eerdere posts.

En het verschil in bedrag... Doet dat er toe? Ik vind van niet. Tenslotte is het een principekwestie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:19

Nou misschien wel. Misschien praten we wel over een luttel bedrag?

Principe is dat beide vriendjes zonder financiele problemen te krijgen, mee mogen op vakantie. De een heeft een goed inkomen, de ander studeert nog. Beiden krijgen een leuk zakgeldje mee, de een wat meer dan de ander omdat de een het wat harder nodig heeft dan de ander om toch een leuke vakantie te hebben. Dat is het principe van je ouders en dat is gewoon eerlijk.

Jammer dat jij dat niet zo ziet. Jouw vriend zal heel snel over de schade van deze vakantie heen zijn, de vriend van je zus zal daar veel langer over moeten doen en zich het een en ander voor moeten ontzeggen. Dan is hij pas een jaar met jouw zus, wellicht is dat ook wel een reden geweest om niet zichzelf een hoop te willen ontzeggen voor deze vakantie. Zuslief heeft dat wellicht wel met ouders al besproken en niet met jouw.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-09 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:23

Sannessep schreef:
Tenslotte is het een principekwestie.

Vind je die principes belangrijk genoeg om de relatie met je ouders (of op z'n minst de sfeer van de vakantie) op het spel te zetten? Is het je dat waard?

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 21:24

Wat is een luttel bedrag? De één vind een zadel van 300 euro duur, de ander vind dit pas van een zadel van 1500 euro. Dus tja, wat is een luttel bedrag?
De één zal het misschien een klein bedrag vinden ja, de ander vind het misschien wel veel. Dit was ook nog niet geheel vastgesteld, dus dat kan ik niet zeggen. Daar ging het mij niet om, dit heb ik al meerdere keren aangegeven.

Shadow0

Re: Moeilijke kwestie, of ben ik gewoon raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:25

Sannessep: ik ben wel heel benieuwd naar je reactie op wat ik geschreven heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:25

Sannessep schreef:
Wat is een luttel bedrag? De één vind een zadel van 300 euro duur, de ander vind dit pas van een zadel van 1500 euro. Dus tja, wat is een luttel bedrag?
De één zal het misschien een klein bedrag vinden ja, de ander vind het misschien wel veel. Dit was ook nog niet geheel vastgesteld, dus dat kan ik niet zeggen. Daar ging het mij niet om, dit heb ik al meerdere keren aangegeven.

Je praat jezelf nu heel erg tegen.

Als je eerlijkheid wilt, moet je je in de situatie van jouw zus en haar vriend verplaatsen. Jouw vriend zal makkelijk een rondje geven, haar vriend moet daar toch even voor slikken.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 21:30

Shadow0 schreef:
Sannessep schreef:
Tenslotte is het een principekwestie.

Vind je die principes belangrijk genoeg om de relatie met je ouders (of op z'n minst de sfeer van de vakantie) op het spel te zetten? Is het je dat waard?

Zo dramatisch zie ik het ook weer niet hoor ;) . Maar ik ben wel iemand van principes ja, en ik sta voor mijn mening. Ik wil best meegeven en ik heb best dingen voor een ander over, ik ben (vind ik zelf) echt geen egoistisch type, maar ik zou niet zomaar zeggen "ach, 't is wel goed hoor" terwijl ik daar niets van meen! En dat weten ze heel goed.
En als ze het zo gesteld hadden dat het gewoon zo zou gebeuren (dat er dus helemaal geen discussie mogelijk was) dan was het ook gewoon betaald. Dan had ik alsnog mijn ongenoegen getoond, maar dan was het gewoon betaald en was alles gewoon doorgegaan.

Maar goed. Achteraf is altijd makkelijk praten natuurlijk, het is gewoon voorgevallen, er zal ook echt nog wel eens over gepraat worden, ik heb dit al meerdere keren gezegd tegen mijn ouders (dat ze het er met mijn vriend over moeten hebben en niet zozeer met mij) ook juist om zijn verleden, want ik denk dat ze daar te weinig over weten, maar goed, dat is voor mij ook niet makkelijk, want mijn vriend is daar niet heel open over.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:35

Tja, iedereen kan wel zeggen dat iedereen hetzelfde moet betalen, maar dat gaat voor veel zaken niet op...Verdien je meer geld, betaal je meer belasting en inderdaad zullen ook je ouders niet meer zo snel geneigd zijn je wat toe te stoppen.

Als jij en je vriend beledigd hierover zijn zou ik niet meegaan op vakantiemaar thuis blijven of zelf op vakantie gaan. Of toch inzien dat je ouders nog gul genoeg zijn ondanks dat ze niet alles betalen.

Het lijkt wel een beetje zo alsof je het de vriend van je zus niet gunt....? Waar moet hij dat geld vandaan halen? Ik weet hoe moeilijk het is studie met evt. hobby en werk te combineren. Voor hem is dit DE manier om er even heerlijk tussenuit te gaan zonder ee knoop is z'n maag omdat hij praktisch in de rode cijfers zal staan als hij terug is....

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 21:39

russel schreef:
Als je eerlijkheid wilt, moet je je in de situatie van jouw zus en haar vriend verplaatsen. Jouw vriend zal makkelijk een rondje geven, haar vriend moet daar toch even voor slikken.

Hm. Wij worden het nooit eens. Dat had ik al door. Jij hebt het steeds over het geld (de inkomsten van de jongens) en het bedrag en ik heb het over het principe dat ze beiden gelijk zijn. Hm, vind ik lastig om uit te leggen... maar volgens mij moet het te snappen zijn.

Nogmaals, dit is alleen een kwestie die speelt tussen mij en mijn ouders (en deels mijn zusje, die deelt de mening van mijn ouders, maar in feite zijn het toch mijn ouders die beslissen). En daar hebben onze vriendjes verder niets mee te maken nog. Alleen weet die van mij dit ondertussen door een ongelukkig toeval.
Wat mijn vriend verder in de vakantie nog zou willen uitgeven (of betalen voor mijn ouders, een etentje of zo) dat is verder aan hem. Dat m'n zusjes vriend dit niet kan betalen is niet erg en dat is ook niet waar het om gaat. Uiteindelijk zal mijn vriend dit toch wel doen, omdat hij dat makkelijk kan en zich hierbij prettiger voelt. De beginsituatie zou echter voor beiden gelijk moeten zijn, ieder heeft hier evenveel recht op in mijn ogen (dus beiden even veel betalen, wat ze daarna verder nog schenken is aan hunzelf).

Sjonge, ik vind het altijd zo moeilijk om het goed uit te leggen, heb't zweet hier op m'n voorhoofd staan van't snelle typen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:40

Ik heb niet het idee dat het alleen om je vriend gaat, wat ik uit het topic begrijp zit je er zelf toch ook wel mee. Dus dan is het misschien ook wel nuttig om zelf het initiatief tot zo'n gesprek te nemen.

Wat kan er nu nog verder gebeuren? En wat is er nu al over gezegd en beslist?

Je hoeft overigens zeker niet onoprecht te zijn, maar, je kunt als volwassene dat soort dingen wel afsluiten. Bedenken (en zeggen) dat jij een andere keuze zou maken maar dat je de keuze van je ouders respecteert bijvoorbeeld.