Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Buitenzorg schreef:Rianneke schreef:Waar ze eerst samen liepen of fietsten, loopt of fietst mijn oom nu en mijn tante roltTuurlijk is het iets om rekening mee te houden, maar als je dat al niet voor iemand over hebt...
Ik ben het er wel mee eens dat je leven met een mindervalide partner wel beperkter wordt. Stel je bent zelf helemaal gek van skydiven. Of van mountainbiken in het ruwe gebied. Dat waren altijd je vakanties. Tuurlijk kan je met een mindervalide partner best zonder partner eens gaan skydiven oid, maar een hele vakantie weg en je partner alleen laten? Nee dan pas je dus je eigen wensen aan aan die van je partner (dat hoeft overigens totaal NIET negatief te zijn hoor!)
@Rianneke, in hun geval gaat dat op. Maar zie jij de tante al rollen door een modderige mountainbike tocht gaan door bossen, over heuvels etc? Het is gewoon heel realistisch dat je beperkter wordt. En nogmaals, beperkter is niet per definitie negatief!
Citaat:@Rianneke, in hun geval gaat dat op. Maar zie jij de tante al rollen door een modderige mountainbike tocht gaan door bossen, over heuvels etc? Het is gewoon heel realistisch dat je beperkter wordt. En nogmaals, beperkter is niet per definitie negatief!

kleinelinda schreef:Ik heb ook een beperking maar kan gewoon kinderen krijgen. en als de huizen aangepast zijn kan je je prima redden. terwijl ik dat ook niet heb. En red me prima. En je kan echt wel mee op vakantie geen probleem rolstoel in de kofferbak of mee naar het vliegtuig. Dat is echt allemaal te regelen. Mensen zonder beperking maken het probleem terwijl iemand met ene beperking dat helemaal niet ziet als een probleem
Buitenzorg schreef:Stel je bent zelf helemaal gek van skydiven. Of van mountainbiken in het ruwe gebied. Dat waren altijd je vakanties. Tuurlijk kan je met een mindervalide partner best zonder partner eens gaan skydiven oid, maar een hele vakantie weg en je partner alleen laten? Nee dan pas je dus je eigen wensen aan aan die van je partner (dat hoeft overigens totaal NIET negatief te zijn hoor!)

) 
chloek schreef:@ikenindi: Ik ken de jongen persoonlijk ook niet, dus weet ook niet of dit zijn ervaring is (dat ze zeiden dat ze hem daarop afkeurden) of dat hij het zelf niet kan accepteren. (wat me overigens heel moeilijk lijkt)!
Ik kan nu wel heel makkelijk zeggen je moet er het beste van maken en het leven gaat door, maar ik denk dat je daar echt naar toe moet groeien???
Maar ook tussen de lopende mensen heb je mensen met een sterke persoonlijkheid en mensen die nou eenmaal snel bij de pakken neer gaan zitten.
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, heb je met paardrijden geen last van je "beperking"? (en gelukkigmaar dat je dat nog kan)

En dan worden ook de kansen van deze jongen op de relatiemarkt wel beter.

Nakisha schreef:Ik denk dat dit soort dingen ook erg leeftijdsafhankelijk zijn. In de pubertijd lijkt zo'n beperking wel superzwaar, zeker als je zelf niets mankeert. Ik weet wel zeker dat er vrij veel pubers zijn die afgeschrikt worden door zoiets. Maar als je ouder word, ga je relativeren en beseffen dat een rolstoel het einde van de wereld niet is....En dan worden ook de kansen van deze jongen op de relatiemarkt wel beter.
Wat mijzelf betreft... ik mankeer van alles en ben zelf ook vaak genoeg beperkt. Het zou voor mij geen probleem wezen als mijn partner ook iets mankeert, op één puntje na misschien... Iemand die veel verzorging nodig heeft, dat zal niet werken... want ik kan vaak zelf niets doen, dus dan kan ik de ander ook niet helpen.
Twee ''krukken'' samen werkt alleen als je elkaar kan aanvullen... niet als je elkaar niet helpen kan waar nodig. Zo'n relatie zou niet lang goed gaan.
Maar ik heb heel wat mensen in rolstoelen gekend die méér konden dan ik, en zelfstandiger waren ook. Dus de rolstoel an sich zegt me niet zoveel...
nee geintje, maar je partner moet niet je verzorgende worden. tuurlijk kan hij/zij af en toe helpen met dingen, maar niet altijd met alles. dat lijkt mij niet gezond. Citaat:dat vind ik onzin. er zijn zat mensen die zichzelf niet kunnen redden. die krijgen hulp waar nodig van derden. dat kan ook als je beiden wat mankeerd en elkaar niet kunt helpen.

Citaat:ik kan zelf sommige dingen niet, die mijn vriend best kan doen voor mij. toch laat ik daarvoor de thuiszorg komen. goed voor de werkgelegenheidnee geintje, maar je partner moet niet je verzorgende worden. tuurlijk kan hij/zij af en toe helpen met dingen, maar niet altijd met alles. dat lijkt mij niet gezond.
moonfish13 schreef:Ik weet het niet.. Het ligt denk ik ook aan mijn leeftijd dan hoor.
Nu ben ik jong, maar dat voorbeeld van het skydiven, ik ben gek van paragliden, survivallen, wandelen nou dat is wel lastig met een partner met zo'n handicap.
opisop_shop schreef:Of wil jij dolgraag kinderen en verwacht je dat met hem niet te kunnen.