Jolanda_ schreef:Tja ik als voormalig groepsleider weet ook dat er dan ook een andere kant aan het verhaal zit. Jeugdzorg heeft zich ook aan regels te houden en als jij je niet aan die regels kan houden dan hoor je daar ook niet thuis. En misschien zijn die regels niet altijd even leuk maar je woont met meer mensen in een huis en iedereen heeft zijn eigen mening en problemen. Die regels zijn dan ook broodnodig.
Je voogd kan jou niet zomaar aan de kant zetten dan moet er wel ontzettend veel gebeurd zijn. Ik zou dat gesprek met je voogd nogmaals aangaan want die heeft de verantwoordelijkheid over jou...
Hier sluit ik me volledig bij aan.
Mijn vriend en ik werken beiden in de jeugdzorg ( ik 24 uurs behandelgroep, hij kamertraining)
Ik begrijp dat je dit helemaal niet leuk vindt, en dat je je nauwgedreven of niet serieus genomen voelt. Dat zou ik me voelen!
Maar kamertraininghuizen werken naar mijn weten allemaal vanuit het vergroten van de zeflstandigheid en competenties van de bewoners. Voordat je daaruit geplaatst wordt moet er dus heel wat voorvallen. Je zal in ieder geval meerdere gesprekken gehad hebben over dit voorval, of niet?
Bedreigen.. sja.. dat kan ook gewoon niet. Er zijn meerdere aanpakken om zo'n situatie op te lossen, maar bedreigingen kunnen niet geaccepteerd worden binnen zo'n setting. Dat zou een linke boel worden, als dat wel gewoon maar kon.
Ik kan me voorstellen dat jouw voogd nu een stukje verantwoordelijkheid bij jou probeert te leggen. Je hebt al een heel hulpverleningsverleden, waar het toch niet allemaal succesvol is gegaan. Begrijp me niet verkeerd: Ik weet dat op jeugdzorgroepen niet altijd alles even goed gaat. Dat is ook voor de werkers erg frustrerend. Maar wil je zelfstandig worden, moet je nu echt zelf ook verantwoordlijkheid voor jezelf nemen. Jij vindt jeugdzorg slecht, ok. dat mag. Laat dan zien dat je het zelf wel kan: werk, voor jezelf kunnen zorgen en uit de problemen blijven. Dat houdt ook in dat als je ietsn iet aanstaat, je de juiste keuzes weet te maken om zo'n situatie aan te pakken.
Je wordt niet op straat gezet, dat kan niet, dus daar hoef je je niet bang over te maken.
Ik wens je veel sterkte en succes!