barst in autoruit, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:26

Ahtnamas schreef:
Het lijkt mij niet verstanig om door te rijden met een barst in de ruit. Het is toch een gevoelige plek en wie weet wat er gebeurd als je doorrijd en deze door omstandigheden verder scheurt of er een steentje ongelukkig op je raam terecht komt. .

Hij valt heus niet zomaar op je schoot hoor, is veiligheidsglas.
Een enkele scheur kan overigens heel lang aan, alleen als het voor je gezichtsveld zit,
of een bepaalde lengte heeft (Met vertakking) is het APK afkeur.
Je extra verzekeren is idd interessant, en elke sterretje zo snel mogelijk repareren voor het een barst wordt.
De bekende radioreclame ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 14:31

ik hoorde dat de vooruit niet aan diggelen kan breken. Dit voor de veiligheid van de bestuurder! Hij kan wel 'inzakken'

Ik heb besloten om morgen naar Unive te gaan, en me WA + te laten verzekeren. Dan ga ik volgende week bellen voor een afspraak, en hoef ik waarschijnlijk niet zoveel te betalen! :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:31

Nell_ schreef:
ik hoorde dat de vooruit niet aan diggelen kan breken. Dit voor de veiligheid van de bestuurder! Hij kan wel 'inzakken'

Ik heb besloten om morgen naar Unive te gaan, en me WA + te laten verzekeren. Dan ga ik volgende week bellen voor een afspraak, en hoef ik waarschijnlijk niet zoveel te betalen! :D

Pas je hiermee wel op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:42

Liezel1 schreef:
Pas je hiermee wel op?

De verzekering zal wel een wachttijd kennen, en als er al geinformeerd heb naar een ruitschade je een groot probleem heb.
Is net zoiets als je huis staat in de fik en dan pas een brandverzekering afsluiten, dat is niet fair.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 15:17

ik kan ook wel 2 maanden wachten met vervangen! Maar ik denk wel dat het beter is om me nu beter te laten verzekeren. Ook voor een evt volgende keer :j

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:34

Ik heb ook een hele grote ster in mijn voorruit. Gelijk de eerste dag dat ik mijn auto had is hij erin gekomen. Ik heb me een paar dagen later WA+ verzekerd in plaats van WA (wat ik had). Nu, 4 maanden later rij ik nog steeds met die mega ster rond. Ik heb afgelopen week contact gehad met unive en kan een afspraak maken bij autotaalglas. Kost me €70,- en dan heb ik een nieuwe ruit.
Je kunt er best nog een poosje mee rijden maar denk erom dat je de verwarming niet plotseling heel hoog zet. Dan gaat hij waarschijnlijk verder scheuren. (ik zit momenteel ook elke keer in de kou :+ ). Ook de deuren niet te hard dicht gooien dan kan het nog lang goedgaan! Succes in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:43

HelgaV schreef:
Dan gaat hij waarschijnlijk verder scheuren. (ik zit momenteel ook elke keer in de kou

Is nergens voor nodig, je kan gewoon je kachel aandoen hoor. Verder scheuren zal niet betekenen dat je eerdaags je ruit op schoot heb liggen hoor ;) is immers veiligheidsglas.
Mijn auto heeft een scheur over de hele breedte maar ben te lui om hem te vervangen en zit gewoon lekker warm, en dat terwijl ik hem gewoon gratis kan laten vervangen op mn werk.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:53

Chiqa schreef:
HelgaV schreef:
Dan gaat hij waarschijnlijk verder scheuren. (ik zit momenteel ook elke keer in de kou

Is nergens voor nodig, je kan gewoon je kachel aandoen hoor. Verder scheuren zal niet betekenen dat je eerdaags je ruit op schoot heb liggen hoor ;) is immers veiligheidsglas.
Mijn auto heeft een scheur over de hele breedte maar ben te lui om hem te vervangen en zit gewoon lekker warm, en dat terwijl ik hem gewoon gratis kan laten vervangen op mn werk.

Hij zit nu nog niet in mijn gezichtsveld en als hij verder gaat vertakken wel. Het is een echte ster met veel vertakkingen dus ik waag het er maar niet op...