Gezocht: 4 makkelijke (!) gerechten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Re: Gezocht: 4 makkelijke (!) gerechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:03

Wokken.

Gewoon wat kip in stukjes snijden en een zakje wokgroenten uit de supermarkt. Woksaus uit een flesje erbij gooien en nog heel even laten staan. Eventueel kun je er krieltjes bij meebakken of rijst apart koken.

Je bent hier hooguit een kwartiertje mee bezig.

Verder kun je Bobotie maken:

Pakje bobotie van Knoor Wereldgerechten kopen, 2 granny smith's (appels), 350 gram mager rundergehakt, 125 ml creme fraiche, 350 gram sperzieboontjes.

Eerst de appels schillen en in kleine stukjes doen, dan het gehakt rul bakken in een wokpan en vervolgens het vet afgieten. Gehaktkruiden uit het pak en boontjes (boontjes moeten wel ontdooid zijn en evt. een beetje voorgekookt) erbij en dan even laten staan. Vervolgens de creme fraiche, water en sausmix erbij. Weer even laten staan en dan de appels erbij, dit even op hoog vuur wat in laten koken. Vervolgens alles in een ovenschaal scheppen en 15 minuten in de oven. Tegelijkertijd de rijst koken die erbij zit, die heeft meer tijd nodig dan op het pak vermeld staat.

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:02

Uhm

Spagetti met zalm en spinazie

Spaghetti koken (Lees t pak mar ;) )
Spinazie à la crème op laag 'vuur' laten ontdooien/verwarmen
Zalmplakken in een pan doen, op laten waren/gaar maken,1/2 pakjes gesterreliseerde room erbij
en naar smaak, kan wel hoeft niet, wat geraspte kaas, door de saus, daar krijgt ie een andere smaak van!!

Veel suces!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:08

stampot met rauwe andijvie:
Voor 4 pers
1kg aardappels schillen en ongeveer 30 min koken. Erin prikken of ze gaar zijn. Afgieten.
klontje boter (25gram) erbij doen en een scheutje melk. stampen en kijken of er nog wat meer melk bij moet om een mooie puree te krijgen. Beetje zout erbij. gewoon proeven of je het wat vind.
Zak voorgesneden rauwe andijvie (400gr) erdoor roeren. Nog (heel zachtjes) doorverwarmen en klaar.
Tip: er is ook maggie puree voor stampot (hoef je geen puree meer te maken)
"Tip: bak wat spekjes om over de stamppot te doen.

Als je op zoek bent naar gerechten: www.ah.nl

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:05

Ik zou vier keer een (verschillend) wereldgerecht maken.
De wereldgerechten zijn super makkeljk en snel te maken, je hebt veel verschillende soorten en als je het in leuke schalen neerzet lijkt het heel wat :D. bij mij trapt iedereen er tenminste altijd in...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:36

Laura24 schreef:
verography schreef:

Werkelijk? Nou de eerste maaltijden die ik kookte waren gewoon de hollandse maaltijden. Wat ik zei, op het vlees staat vaak hoelang het moet, maar toen ik net begon met koken ook zo rond de 15, sneed ik altijd het midden door als ik het niet zeker wist om te zien of het gaar was. (bij kip doe ik dat nog steeds trouwens). En de aardappels altijd even doorprikken na 30 minuten en dan moeten ze breken of van je vork afglijden.

maarja toen deed ik het samen met mijn ouders en leerden zij mij koken.

Aardappelen 30 minuten??? Als ik dat doe, blijft er snot over := 15 a 20 minuten, afhankelijk van de grootte.

Wat ik vaak maakte vroeger was pasta, lekker makkelijk. Of iets waarbij er op de verpakking staat hoe het moet, zoals pakjes van Knorr enzo.

Dan weet ik niet wat er fout gaat bij jou of goed gaat bij mij. := Ik heb namelijk daarna nog steeds gewoon goed doorgekookte aardappels die niet per definitie uit elkaar vallen als ze het bord bereiken :P . En ik stoom ze ook nog 5 minuten naar het koken. Maar wat je zegt het ligt ook aan hoeveelheid. Kook ik alleen voor mezelf i.p.v. 3 tot 4 mensen dan doe ik de aardappelen uiteraard minder lang koken.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:11

Of een maaltijdsalade met stokbrood. Kán niet mis gaan.

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:18

Ik weet een supermakkelijk gereht voor spinazie-mascarpone soep. Het klinkt zo niet echt lekker, maar hij is echt heerlijk! Daarnaast is ie echt makkelijk te maken en kost ie ook niet veel tijd ;)
Pb me maar als je t gerecht wil ;)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:23

wraps met salade en kipnuggets en/of vales
wraps 5 minuutjes warm maken in de magnetron, salade maken(naar eigen keuze dingen toevoegen). kipnuggets/ vales bakken. door de sla heen doen en in de wraps doen.
heel lekker en super simpel ;)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:35

pasta koken
ricotta er doorheen
basilicum er doorheen
peper zout kruiden en cherrytomaatjes er door mixen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:41

pakjes soep van honig (die met dat halve oranje pakje) zijn ook erg ekker en makkelijk. er staat een extra recept achterop zodat je et net even wat lekkerder/ mooier kunt maken. stokbrood en kruidenboter erbij en evt. croutons of soepstengels en je hebt een mooie maaltijd!!

knorr wereld gerechten zijn ook erg makkelijk net als macaroni en spagetti

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:49

soep (lekker makkelijk uit blik) met pita broodjes met shoarma-vlees. de broodjes even afbakken inde oven, shoarma-vlees bakken in de pan. eventueel sla erbij.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:37

Tortelini's. Is met 20 min echt klaar :D

Kook de tortelini's zoals aangegeven op de verpakking. Voor de saus gebruik je een blik gepelde tomaten en een vol bakje boursin/kruidenboter. (Indien vlees gewenst, kun je hamreepjes een beetje bakken, en daarna de gepelde tomaten en kruidenboter erbij doen.) Je zorgt dat de kruidenboter smelt/romig wordt, doet de gepelde tomaten+sap erbij, en roert het geheel goed door. Het moet een zalmroze tot oranje kleur krijgen. Tortelini's afgieten en klaar is kees.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:54

Wokken, das het meest simpele wat er is.

- Kies vlees of vis (kipfilet, hamlap, biefstuk, runderlap, zalm, tilapia enz, vrijwel alle vlees komt in aanmerking)
- Kies je groente, kan ook vrijwel alles zijn, net wat je lekker vind. Paprika, champignons, prei, ui enz kun je snijden en direkt in de pan gooien, wortel, bloemkool, broccoli, boontjes ed moet je kort voorkoken, komkommer, ananas, appel ed kun je het beste ná de saus toevoegen zodat ze sappig blijven.
- Kies je saus of kruiden. In de supermarkt vind je een kruidenrek waar zakjes in hangen voor bepaalde soorten vlees en/of groente, je hoeft je niet te houden aan wat er op het zakje staat, kies gewoon wat je lekker lijkt. Sauzen van bv conimex kun je uiteraard ook gebruiken.

1 - Snijd vlees en groente in kleine stukjes.
2 - Zet de pan op hoog vuur en doe er een paar eetlepels wokolie of zonnebloemolie in.
3 - Wacht tot de pan goed heet is en doe het vlees erin.
4 - Bak dat tot het gaar en bruin is en voeg dan de groente toe, je kunt alles tegelijk doen maar je kunt ook groente die je knapperig wilt houden pas op het laatst toevoegen(bv paprika).
5 - Wok de groente tot ze gaar zijn en voeg de saus of kruiden toe volgens de verpakking en klaar! Simpeler kan bijna niet.

Rijst kun je erbij koken, ook kun je wokrijst nemen van de supermarkt wat je mee kunt wokken. Gebruik je wortels, bloemkool, broccoli ed als groente dan zijn krieltjes of aardappelschijfes ook heel lekker.

(Als je vis wilt gebruiken kun je beter eerst kiezen voor witvis(zalm valt nog sneller uit elkaar), roer zo weinig mogelijk omdat vis snel uit elkaar valt. Als de vis klaar is uit de pan halen en op een bord leggen, groente wokken, saus/kruiden erbij en op het laatst de vis weer toevoegen en voorzichtig doorroeren, zo blijven het mooie stukken)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:16

Ik ben ook vrij dramatisch in de keuken en heb ook gewoon geen zin om lang aan koken te besteden (zelfde geldt voor vriendje). Wij eten alleen maar makkelijke snelle gerechten. Wat ook een favoriet van ons is: pastasalade.
Pasta (ik vind penne het lekkerst hiervoor) koken en laten afkoelen. 2 bolletjes mozzarella en een potje zongedroogde tomaatjes kleinsnijden en mengen met een paar lepels pesto (ik ben vegetarisch, maar evt kan je ook van die plakjes zalm snijden en toevoegen). Zakje voorgesnipperde sla (want we zijn lui), de pasta en de pestomix door elkaar roeren en opdienen in een grote schaal. Supermakkelijk en erg lekker!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:16

Wat ook erg lekker en makkelijk is is studentenmacaroni.

Basisrecept voor 3-4 personen.
Ingredienten;

450 gram diepvries spinazie a la creme
2 teentjes knoflook
250 gram champignon's
350 gram elleboogjesmacaroni
150 gram geraspte kaas
300 gram spekblokjes

Bak de spekblokjes in een braadpan knapperig (geen boter toevoegen), kook de macaroni volgens de gebruiksaanwijzing gaar, geen zout toevoegen. Pers de teentjes knoflook over het spek heen. Wrijf de champignon's schoon, snijd ze in plakjes en bak ze mee met de spekblokjes en de knoflook. Voeg de spinazie toe, doe een deksel op de pan en laat het op laag vuur in ongeveer 10 minuten ontdooien onder af en toe roeren. Als de spinazie goed ontdooit is de macaroni toevoegen en goed doorroeren, naar smaak wat gemalen peper toevoegen en serveren met de geraspte kaas erover.

Je kunt hier heel veel op varieren, gebruik bv spagetti ipv macaroni, blokjes zalm ipv spek of voeg vlak voor het opdienen een handvol cashewnoten of blokjes feta toe.

Heerlijk en super makkelijk.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:31

ovenpasta?
Je hebt van die zakjes ovenpasta.
Ook heeel makkelijk!
You need:

- zakje ovenpasta
- ongeklopte slagroom
- hamblokjes
- prei (officieel champignons, maar die lust ik zelf niet)
- water
- macaroni
- geraspte kaas

Op pakje staat hoeveel van alles. Je snijd de prei in kleine stukjes. Meng het zakje met water en de slagroom. Door elkaar roeren, dan alles erbij gooien behalve de kaas.
Zorg ervoor dat alles goed onder het vocht staat. Dan de kaas erop en in de oven. Klaar!

Aardappel Anders is ook heel makkelijk.
Je snijdt schijfjes aardappels, kookt ze voor, gooit ze in een ovenbak, aardappel anders erbij, en in de oven. Klaar!
Moet je nog wel groenten en vlees erbij doen.
Maar dat kan ook makkelijk! Biologische hamburgers zijn simpel,, maar super lekker! (lijkt helemaal niet op hamburger). Dan simpel groenten erbij doen :)

Je kunt ook wokken zoals is aangegeven.
Koop je een pak met wok-groente (ik neem altijd Italiaanse wokgroente)
Kipfilet in stukjes snijden. Wok-sausjes.
Kipfilet even opbakken in de wok, groente erbij, sausje erbij, laten pruttelen. Ondertussen noedels in een pan met heet water en klaar! :P

EDIT

trouwens ook simpel, en echt heel lekker! Sperzieboontjes met spek
Sperzieboontjes aan de kook brengen. Ondertussen sausje maken.
Die maak je met olijfolie, tijm en knoflook. Ongeveer 3-4 teentjes knoflook (of meer als je dat lekker vind)
Verder beetje op gevoel de hoeveelheid.
De ovenschaal beetje invetten met olijfolie. Dan heb je katenspek nodig. Hierin wikkel je de sperziebonen.
Daarna het sausje over de rolletjes smeren en 5 - 10 minuten in de oven. Is echt jummie!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:40

Of ook heel simpel; wraps met gerookte zalm

Neem wraps, ijsbergsla, gerookte zalm en kruidenkaas (geen boter).
Besmeer de wraps met de kruidenkaas, leg er een paar blaadjes sla op en daarop de gerookte zalm (niet te dik beleggen, das niet handig en niet lekker), rol de wraps op en klaar!
Voor een wat chiquere uitstraling kun je de opgerolde wraps schuin doormidden snijden en rechtop in een cocktailglas serveren. Erg lekker, super makkelijk.