Belastingaangifte doen kost 130 euro???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 05:33

130 euro is onder "normale" omstandigheden veel te veel, je had dit van tevoren goed af moeten spreken en vast moeten leggen, kontant afrekeken doet ook wonderen, wel dan vragen om de kwitantie.

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 13:01

Ja het waren inderdaad normale omstandigheden. Zoals ik zei ben ik gewoon studente en heb ik een bijbaantje waar ik 1 dag in het weekend werk. Ik krijg net 400 euro terug van de belasting dus er blijft zo niet veel van over :+

Caira

Re: Belastingaangifte doen kost 130 euro???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:09

maar uhm studentje met een bijbaantje, dan heb je toch gewoon een tj biljet? dat kost nog geen 5 min. om in te vullen

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:32

Ik vul het altijd zelf in, na ook zo'n soort ervaring te hebben gehad.
Een administratiekantoor zou het wel ff regelen; basistarief was 50 gulden toen nog.
De uiteindelijke rekening was ietwat hoger uitgevallen: 150 gulden.
Bij mijn vraag waarom werd er doodleuk gezegd dat het een vanaf-prijs was.
Braaf betaald, maar toen wij een brief ontvingen van de belastingdienst dat onze aangifte niet klopte, ben ik terug gegaan.
Ipv 300 gulden terug volgens het administratiekantoor, zouden wij volgens de belastingdienst 1200 gulden terug moeten krijgen!
Uiteraard hebben ze me die 150 gulden NIET terugbetaald en sindsdien doe ik het zelf.
Als het niet klopt, krijg ik weer keurig een brief en krijgen we meestal meer terug dan zelf berekend.
Aangifte doen als particulier is echt niet moeilijk meer. Stap voor stap ga je door de aangifte heen en kan je niets vergeten.
Aanrader ! :j

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:17

Ik heb het ook nog altijd zelf gedaan. Ben daarmee begonnen toen ik student was met een bijbaantje. Nu woon ik op mezelf in een huurwoning, dus er komen elke keer dingen bij waar je op moet letten. Maar op deze manier rol je er vanzelf in.
En zoals MarvanTom zegt, als je de aangifte volgt, kom je vanzelf alles tegen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:20

Bij mij wordt het gedaan als vriendendienst :P
Ik hoop wel dat je een leuke zak centen van de belasting terug kreeg en niet moest toebetalen eigenlijk :=