Lins_Vetra schreef:Hoe kom je aan die informatie wildgirl?
www.wodc.nl/images/JV0501%20artikel%203_tcm44-58814.pdf
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Lins_Vetra schreef:Hoe kom je aan die informatie wildgirl?
hittepit_12 schreef:Wildgirl ook als (in mij geval) de verdachte alles bekend kan het wegens verjaring niet meer mee tellen, dat is bij mu dus gebeurt.
Ik vind dat verjaring in gevallen van moord,verkrachting en andere zedendelicten afgeschaft moet worden.
En heel veel meisjes/vrouwen worden misbruikt en verkarcht.
Incest was een 4 jaar gelden 1 op de3 vrouwen/meisjes(weet niet hoe het nu is)
En dat is een schokkend aantal, helaas rust er nog steeds een taboe op en veel meisjes/vrouwen schamen er zich ook voor.
hittepit_12 schreef:sieppus mijnbiologische vader leeft nog.
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik een jaar of drie was.Ik heb nooit contacht met hem gehad en mijn moeder hield de boot af.
Af en toe een beetje losgepeuterd.
Ik heb wel zijn achternaam en wist ook uit welke plaats hij kwam.
Op 29 jarige leeftijd heb ik hem gevonden contact is even redelijk geweest maar nu hoor ik niks meer hij weet wat er gebeurd is maar ja............Hij woont ook al ruim 30 jaar in Belgie trouwens.
hittepit_12 schreef:Wildgirl in de jaren 80 en 90 zijn er een aantal wets wijziginegen geweest daar heeft het mee te maken.Ik weet niet als er pasgeleden een wijziging is geweest,toen ik aangifte deed was ik 30 en ik was net op tijd een hals jaar later en er was gewoon geen zaak geweest.Het was toen 12 jaar geloof ik.
Maar er liep zoveel door elkaar heen dat het ook voor de rechters moeilijk moet zijn geweest.
Ik heb er in het dorp waar ze wonen(anna paulowna N-H)
dmv bekenden de nodige ruchtbaarheid aan gegeven.
Citaat:De termijn is bij aanranding twaalf jaar en bij verkrachting vijftien jaar. Een minderjarige heeft nog meer tijd om aangifte te doen. De verjaringstermijn begint pas te lopen op het moment dat het slachtoffer achttien jaar is geworden. De termijn is vanaf dat moment weer twaalf jaar voor aanranding en vijftien jaar voor verkrachting. Op deze termijnen geldt één uitzondering. Wanneer de aanrander of verkrachter op het moment van het plegen van het delict jonger is dan achttien jaar, dan wordt de verjaringstermijn met de helft bekort. Voor aanranding is de termijn in dat geval zes jaar en voor verkrachting zeveneneenhalf jaar. Gaat het echter in dit uitzonderingsgeval om een minderjarig slachtoffer, dan wordt de leeftijdsgrens waarop de dader in aanmerking komt voor halvering van de verjaringstermijn teruggebracht van achttien naar zestien jaar.
hittepit_12 schreef:Het wrange is dat mijn moeder hem geloofd ikzou hem hebben verleidik was 6 jaar!!
Met mijn moeder heb ik uiteindelijk gebroken die komt er hier niet meer in.
Zij mocht van hem ook niet bij de rechtzaken zijn.
want dan had ze de waarheid gehoord,
af en toe heb ik de neiging om het complete dossier te kopieren en naar haar toe te sturen............
Maar ja wat zal ik bereiken....

hittepit_12 schreef:Vivalavida een stukje hierboven heb ik ook geschreven dat het voor de rechters ook moeilijk is, ik val de rechters niet aan.
Maar het rechtssysteem kan kan wel even een grondige poetsbeurt krijgen.

) 

Sieppus schreef:verootjoo schreef:Ik vind het ook best wel soft.
Enig idee waarom marokkanen, arabieren, en andere midden-oostenaars hier compleet losgaan? In hun eigen landen wordt er namelijk absoluut niet gestolen ofzo. Nogal wiedes als je bedenkt dat als 1 iemand het ziet dat je steelt per direct je hand eraf wordt gehakt. Dan denk je nog wel even na.
En al die Nederlandrs dan die hier zitten????
Het gaat er hier niet om om je een buitenlander bent of niet. Als je in Nederland woont ben je een Nederlander!
In hun eigen land wordt er ook wel gestolen hoor, dat gebeurt overal op de wereld. Denk dat je een beetje nationalistisch denkt!
Kijk de cijfers er maar op na. Het meest wordt er gestolen door arabieren. (marokkanen, turken, midden-oosten) 
VivaLaVida schreef:Ess_Ramona schreef:Nl is veel te soft.
Mijn vader heeft bij justitie gewerkt, en hij vind/vond de straffen te laag voor de daden die de criminelen maakten.
Verkrachters komen na 4 jaar al vrij, moordenaars na 20 ofzo. Terwijl in verschillende landen kom je nooit meer vrij.
20?? das nog lang hier hoor...
Gemiddeld duurt een levenslange gevangenisstraf in NL 23 jaar...
Wendy schreef:Met het systeem an sich is weinig mis, zeker vergeleken met landen als amerika of de arabische landen niet.
Waar je over kunt discussieren is de strafmaat... en dat zie ik ook in dit hele topic gebeuren.
Moet ook altijd wel lachen als mensen dan gaan roepen dat de strafmaat in de arabische landen veel hoger is. Klopt ja, maar o wee als er weer eens een nederlander, al dan niet terecht, in ene marokkaanse gevangenis zit.
Blon_D schreef:Ik ben van mening dat je als je zo veel kritiek op het Nederlands rechtssysteem hebt je er zelf wat aan moet gaan doen, in plaats van er de hele tijd over gaan lopen zeiken.
Ja er zijn inderdaad zaken waar je gevoel iets anders zegt dan je verstand.
Ik ben van mening dat als jij het systeem dus waardeloos vind solliciteer dan bij justitie en doe er wat aan! Er zijn banen genoeg dus ik zie het probleem niet.
Dan zal je vrij snel tot de conclusie komen dat het toch wel een stuk moeilijker in elkaar zit, wetskennis is meer dan Jip en Janneke taal, als je er geen verstand van hebt moet je je er voor je er over gaat staan zeiken eens wat meer in verdiepen.
Wildgirl schreef:Helaas hebben de mensen die in dit topic 'zeuren' over de mate van straffen niet allemaal een universitaire rechtenstudie en kunnen ze dus best bij het OM solliciteren naar een functie als telefoniste maar of je daar nou veel mee opschiet blon-d........
Blon_D schreef:Haha nou maar als juridisch medewerker ga jij ECHT niet meedenken over het rechtssysteem hoorJe kunt je ook verdiepen in het rechtsysteem zonder een universitaire rechtenstudie.![]()
Op niveau 4 kan je beginnen met juridisch medewerker en daar krijg je toch een flinke dosis van het rechtssysteem voor je kiezen.
Mocht je niveau 4 niet kunnen halen of de studie niet willen volgen kan je je er ook in verdiepen zonder studie je moet alleen wel de motivatie hebben om, als je er zo nodig over wilt zeiken er ook daadwerkelijk wat van te willen weten.
. Blon_D schreef:Ik ben van mening dat als jij het systeem dus waardeloos vind solliciteer dan bij justitie en doe er wat aan! Er zijn banen genoeg dus ik zie het probleem niet.