Stelling: Nederlandse mannen kunnen niet flirten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:20

Daantjuh88 schreef:
(best gemeen van mezelf, ......)

Bedankt voor de onderbouwing van de tegen-stelling _O- _O-

hc

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:21

:D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:22

Daantjuh88; Haha daar ben ik het wel met je eens! :')
Een vriendin van me had ook iets met een ras echte boer, niets mis mee, maar hij was niet bepaald subtiel. Op een dag kwam er letterlijk een smsje: 'Schat, we kennen elkaar nu lang genoeg, donderdagavond n.euken?'
Erg subtiel. :=

Verder zitten hier genoeg mannen die goed kunnen flirten. :)

Karin

Re: Stelling: Nederlandse mannen kunnen niet flirten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:23

Och, van een mede-Fokke & Sukke-fan kan ik dat prima hebben hoor: 'Hoi, fietsen?' :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:25

astridjhu schreef:
Hier in Gelderland zijn ze ook niet al te subtiel. Heb er een keer ene gehoord:
He je stink, zullen we douchen?

Nou me broek zakte af _O- :')

Achterhoek? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:33

Gadver daar zou ik echt vreselijk op afknappen...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:39

Ik ben het eens met de stelling. :)
Flirten verstaan ze hier in de plaatselijke (grootgehalteboeren-)disco onder in je kont knijpen en daarna zo snel mogelijk op de bek pakken - dankjewel, maar mij niet gezien.
Laatst was ik wel aan het stappen, en daar was een jongen -duidelijk niet van Nederlandse afkomst, schat iets als Zwitserland ofzo- en die kon echt goed flirten, heb ook met hem gezoend. Beetje jammer dat toen ik hem opzocht op hyves, hij een vriendin bleek te hebben... de eikel :)
En een andere jongen, kende hem nog van de HAVO, had ik echt urenlange msngesprekken mee, sms'en om het leven etc. Vorige week vrijdag wou ik naar de bios, niemand kon mee. Wat ik ook tegen hem zei.
"Zijn er dan geen leuke jongens?"
"Ja weet ik veel"
"Vast wel" (wenkbrauwwiebelende smiley)
"Oja?"
"Ja :j"
Nouja, zo ging het gesprek een beetje verder.. Ik vatte het op als flirten/versierpoging, dus ik zei 2 dagen later tegen hem "Hoi, ik voel me nu stoer, dus laat ik het maar vragen, zullen we daten?"
"Ehm vind het l.ullig om te zeggen maar ik ga al met een meisje"

Conclusie; Nederlandse mannen zijn op hun best als ze niet door hebben dat ze flirten. Het echte versierwerk mogen ze van mij overlaten aan een zuid-Europeaan of iets dergelijks. :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:43

Mee eens! Nederlandse mannen zyn echt waardeloze flirters, al moet ik altyd wel enorm lachen om de directe en lompe pogingen! :D

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:44

Ten eerste is de stelling verkeerd; een stelling mag nooit negatief zijn, er mag dus geen ''niet'' in staan. De stelling op een juiste manier zou zijn: Nederlandse mannen kunnen flirten.

Ik vind dat Nederlandse mannen wel kunnen flirten. Ik heb er in ieder geval tijdens het uitgaan nog nooit last van gehad dat ze niet kunnen flirten. :Y)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:46

Direct is niet per definitie lomp. Van lomp ben ik overigens niet gediend (net als van slijmerig gedoe), maar men mag wat mij betreft best direct zijn hoor. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:49

Direct is fijn,vind ik.
Gewoon zeggen waar het op staat.
Dat slijmerige gedoe is niks voor mij...rozen kopen,teveel knipogen,slijmerige complimentjes..
Lomp ook niet,ik hoef niet betast te worden of opmerkingen te horen als "neuken".
Maar gewoon wat humor en spanning..graag!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:53

Ja Karin, dat ben ik met je eens. :j

Hoewel: ik liep laatst door de kroeg (van achterin waar de wc's waren naar voorin waar mijn vrienden stonden), kom ik halverwege een jongen tegen die ik nog nooit had gezien, wil hij me meteen gaan zoenen? Daar was ik dus niet van gediend. Maar ja, misschien valt dit wel onder lomp. :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:53

Plien91 schreef:
Laatst was ik wel aan het stappen, en daar was een jongen -duidelijk niet van Nederlandse afkomst, schat iets als Zwitserland ofzo- en die kon echt goed flirten, heb ook met hem gezoend. Beetje jammer dat toen ik hem opzocht op hyves, hij een vriendin bleek te hebben... de eikel :)

'de eikel'???

Ik ga morgen met mijn zoon samen op stap in Málaga. Samen breeduit flirten en piropos maken.
Mijn lief is lesgeven in Barcelona en heeft opgezocht dat er een leuke activiteit is in Málaga en gesuggereerd dat we samen gaan flirten.

hc

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:40

Had iedereen maar zo'n relatie als HC en zijn lief. Dan zou de wereld er heel wat beter uitzien. ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:52

Lees 'De mannen van Nederland' van Sophie Perrier maar eens. :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:05

Karin schreef:
Had iedereen maar zo'n relatie als HC en zijn lief. Dan zou de wereld er heel wat beter uitzien. ;)

Echt wel!
Is echt heel bevrijdend om als we elkaar weer zien wederzijds gemeend en zonder verborgen agenda 'was het leuk?' het horen. 'Ja' is dan gewoon fijn om tehoren want dat houdt in dat jouw lief het naar zijn/haar zin gehad heeft. De inhoud van het leuk is irrelevant. Die ervaring(en) delen is nog leukerderder maar dat is de keuze van 'jouw' partner, niet jouw recht.
Euh.... volgens mij ;)

De kans op een afzeiker bij het flirten is in míjn ervaring bij NL-vrouwen overigens duidelijk groter dan bij Spaanse of Duitse om er maar twee te noemen.
Het is zelden leuk om een intelligente piropo aan een NL-toeriste te maken. Vaak krijg je een vermeend 'assertieve' doch feitelijk onbeschofte reactie.
Toch zou het een vooroordeel zijn waarmee ik mezelf mogelijk tekort zou doen als ik alle NL-vrouwen zou mijden. Mijn lief is namelijk een +:)+ NL-meid.

Verder geldt ook bij flirten en piropos dat je krijgt wat je beloont :)*
Ík maak een intelligente piropo het liefst aan een waarschijnlijk waarderend ontvangster 8-)
Of een NL-toeriste dan denkt dat ik niet kan flirten zal me worst zijn :D

hc

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:16

kan iemand mij even bijlichten: wat is een piropo?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:19

Een piropo is de charmantste vorm van compliment.

http://www.tapenawines.com/spanish-wines-piropo.html

De daar genoemde voorbeelden zijn géén bijzondere noch intelligente piropos. Het is danook een amerikaan die dit uitlegt O:)
Een écht goede piropo is persoonlijk; maakt een charmant compliment over wat de ontvanger kenmerkt, onderscheidt.

hc

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:39

Is het niet aan de ontvanger om te oordelen of iemands compliment charmant is of niet? Hoe kan je dan van jezelf zeggen dat je een piropo maakt? Maar goed, is vast off topic...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:43

Huertecilla schreef:
Een piropo is de charmantste vorm van compliment.

http://www.tapenawines.com/spanish-wines-piropo.html

De daar genoemde voorbeelden zijn géén bijzondere noch intelligente piropos. Het is danook een amerikaan die dit uitlegt O:)
Een écht goede piropo is persoonlijk; maakt een charmant compliment over wat de ontvanger kenmerkt, onderscheidt.

hc

Zat net even die site te bekijken, als iemand "You move like the Bolshoi Ballet" tegen me zegt zou ik niet echt gecharmeerd zijn, ik zie mezelf namelijk niet als een springend hert dat op de puntjes van haar tenen wandelt :))

Wat is dan wel een goede piropo in jouw ogen? :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:58

_Ella_ schreef:
Is het niet aan de ontvanger om te oordelen of iemands compliment charmant is of niet? Hoe kan je dan van jezelf zeggen dat je een piropo maakt? Maar goed, is vast off topic...

Helemaal ON topic zelfs.

Prima onderbouwing van waarom ik liever NL-toeristen mijdt :D

Een goede piropo is met zorg over nagedacht en dat op zích zou reden moeten zijn om waardering voor te hebben.
Het geeft blijk van opvoeding als de ontvanger er gepast op reageert.
Wanneer je de piropo niet zo waardeert en/of de zender niet, dan reageer je beleefd en indirect afwijzend.

Dit maakt een piropo voor de zender ook een heerlijke toets die de moeite van de kwaliteit waard is.
Het gepast ontvangen van een compliment is ook namelijk een vaardigheid.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:06

Plien91 schreef:

Boek een vlucht naar Málaga en maak het de moeite dat ik over een piropo voor joú wil nadenken :D

hc

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:11

Ik kan niet zeggen dat ik veel nederlandse flirters tegengekomen ben. Ik was dan ook zelf zo naief om er pas 20 jaar later achter te komen, dat sommige jongens die ik toendertijd erg leuk vond, maar waarvan ik dacht dat ze mij niet zagen staan, dat toch echt geprobeerd hebben. Van lompe of al te directe benadering door nederlandse mannen heb ik eigenlijk nooit last gehad. Als ik terug kijk dan waren ze juist erg beschaafd. Zelf was ik het type zeer verlegen muurbloempje en ik geloof dat misschien al om die reden mannen niet zo gemakkelijk lomp of heel direct naar mij uit de hoek kwamen.
Ik merk wel dat zuiderlingen over het algemeen wat geroutineerder zijn. Ze nemen gemakkelijker het initiatief, staan erop je tassen te dragen en houden de deur nog voor je open. Ze hebben verder vaak iets aantrekkelijks jongensachtigs. Daar staat tegenover dat de man/vrouw rolverdeling in zulke landen veel traditioneler is en dat de zuiderling vaak letterlijk iets meer een jongen blijft dan een man. Hoewel nederlandse mannen niet zo'n flirters zijn is een nuchtere hollandse man die met beide benen op de aarde staat en zijn zaakjes goed voor elkaar heeft toch wel heel prettig. Ze zijn niet voor niets zo in trek bij juist de dames uit die landen waar de mannen zo charmant zijn.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:12

Huertecilla schreef:
Plien91 schreef:

Boek een vlucht naar Málaga en maak het de moeite dat ik over een piropo voor joú wil nadenken :D

hc

OH, we hebben hier duidelijk een Nederlandse man in ons midden die wèl kan flirten!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:14

Praat me niet over Nederlandse mannen & flirten! :\

In de homoscene is het echt zó erg! Je hoeft maar oogcontakt met iemand te hebben en ze denken er gelijk al héél anders over dan jij erover denkt..."Broek uit en gaan met die banaan", bij wijze van.
Laatst zou ik naar de rokersruimte, moet je door klapdeurtjes, staat er aan de andere kant een jongen anderen te 'selecteren'. Hield z'n voet voor de klapdeur om zo aandacht te trekken van andere jongens. Ik kon er dus niet in, kijk 'm aan, maakt een kusbeweging met z'n lippen en volgt je vervolgens de hele avond. En oh, wat zijn ze teleurgesteld als je niet mee naar huis wilt, hahaha. Jammer dan.

Waar zijn al die dingen voor nodig? Zeg gewoon gelijk wat je wilt :j