Iemand bekend met de Nederlandse Energie Maatschappij???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:49

Als je gebelt wordt moet je inderdaad een voicelog maken. Dit is niet om jullie te treiteren maar omdat wij zonder die log geen informatie mogen opsturen. Vaak moeten dingen dus twee of zelfs meerdere keren gevraagt worden, omdat er dan niet hard genoeg en/of duidelijk genoeg antwoord gegeven wordt. Sturen wij zonder herhaling van de vragen dan alsnog het pakketje op dan kunnen de ontvangers een klacht indienen en zelfs de NEM aanklagen! Daarom dus de meerdere vragen.

Ik heb dus inderdaad bij de NEM gewerkt, voordat iemand vragen heeft bij deze verdediging. Zodra mijn vriend en ik een huisje hebben ga ik hier ook zeker mee in zee, en niet omdat ik er gewerkt hebt, want dat doet er verder natuurlijk niet toe. De NEM verkoopt je voor de inkoopprijs, al weet ik niet wat ze nu aanbieden. Dit was verleden jaar in ieder geval wel zo.

Als je interesse hebt in het pakketje dat ze je kunnen sturen dan gaan zij er vanuit dat je klant wordt. Het is namelijk zo dat dit geen vrijblijvende reclame materialen zijn, maar echte welkomstpakketjes. Geen probleem, heb je het doorgelezen en vind je het niets.. stuur je een schriftelijke annulering naar de NEM toe en dan is het allemaal goed.

De reden dat de bankrekeningnummers e.d gevraagt worden is omdat je dus eventueel al klant wordt. Hierdoor hoeft de NEM minder kosten in rekening te brengen bij de klant omdat ze geen extra telefoontjes hoeven te plegen. En uiteraard is het voor hun makkelijker om zo sneller aan klanten te komen. Maar nogmaals, geen interesse? Een schriftelijke annulering is genoeg.

Je zit er wel een aantal jaren aan vast, maar dat is in ieder geval wel voor dezelfde prijs. Ik heb liever drie jaar voor een lage prijs, dan drie jaar met een steigende prijs..daar heeft niemand wat aan. Dus ja, ik ga binnenkort ook voor de Nederlandse energie maatschappij.

Mochten er overigens mensen zijn die constant gebelt worden door de NEM. Dan wilt dit zeggen dat er wat werknemers zijn die vervelend doen en lak hebben aan de wensen van de personen die ze bellen. De enige tip die ik je kan geven is om in dit geval te zeggen dat je je '' recht van verzet '' in wilt schakelen. Dan zijn hun genoodzaakt om dit aan te vinken, en mogen ze je absoluut (!) niet meer terug bellen.

Overigens is dit bij alle telefoontjes met aanbiedingen. Zodra je het recht van verzet in wilt schakelen mogen ze je niet meer terug bellen, doen ze dit wel kun je een klacht indienen en kunnen de mensen die dit hebben genegeerd (alle gesprekken worden opgeslagen) hun ontslag verwachten. Tevens kun je ze aanklagen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 17:46

Het is toch niet te geloven!!! Word ik net alweer gebeld door de NEM. Ditmaal een man. Weer een heel verhaal afsteken. Ik zei dat ik net de brief aangetekend had verstuurd en dat we bleven zitten waar we zaten. Hij vroeg wat ze eerder deze week al hadden gevraagd. Ik zei dus wel een informatiepakket te willen ontvangen om te vergelijken maar toen werd er niet bij gezegd dat je dat gelijk al aan een contract vast zat, dat zei die vrouw pas achteraf. Om een lang verhaal kort te maken heeft die man een aantekening bij onze naam gezet in de hoop dat ze niet meer bellen. Dit heb ik ook in de brief te kennen gegeven. Dat gezeur de hele tijd!!! Als we iets willen veranderen dan melden we ons zelf wel.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:31

flyfly daarom zeg ik ook zet je recht van verzet in. Dan maken ze geen aantekening, dan wordt je gewoon aangevinkt op de computer. Bellen ze dan nog een keer? Dan heb je wat op om te staan want ze mogen officieel eigenlijk niemand bellen zonder toestemming hiervan. Dus als jij laat weten aan jouw advocaat dat je weet van de optie recht van verzet, dan weet de NEM of ieder andere energie maatschappij al gelijk dat ze geen poot hebben om op te staan, jij kunt ze dan zelfs aanklagen. Uiteraard hoef je dit niet te doen, maar in het vervolg zou ik dus echt zeggen dat je je recht van verzet wilt inschakelen. Dit is namelijk 10 keer zo sterker dan dat je zegt maak een aantekening dat ik niet meer gebelt wilt worden.

Overigens de volgende keer heel goed luisteren naar de voicelog die er met je gemaakt wordt. Worden er rekeningnummers gevraagt? Al gaat het om de otto? Dan zit je ergens aan vast mits je schriftelijk annuleerd. Voor de volgende keer dus..zodra je een voicelog moet maken (bandje opnemen) dan zit je ergens aan vast.

Het is niet helemaal eerlijk maar zo zijn ze nu eenmaal. Kun je beter zelf de volgende keer afhaken nu je weet wat het inhoud. :)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:04

Ik ben laatst ook gebeld door hun. Ze vertelde dat het goedkoper was dan eneco. Ik heb de prijzen opgeschreven. Maar verteld dat ik tevreden was bij eneco en dat ik daar meer waarde aanhecht dan dat ik 2 euro goedkoper uit ben in de maand. Ik heb naderhand de prijzen vergeleken en gas en stroom is idd goedkoper maar het vastrecht of hoe je het ook noemt was vier keer zo duur onderhand. Ben heel blij dat ik er niet mee in zee ben gegaan. Ik hoorde later van iemand anders die wel het pakket had laten opsturen het bijna niet te annuleren was. Je zou binnen een dag bevestiging hebben per mail. Na drie dagen nog geen bevestiging en na een telefoontje van 3 kwartier heeft ze het eindelijk op kunnen zeggen.

Denise1984

Re: Iemand bekend met de Nederlandse Energie Maatschappij???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:24

als ze je naam en adres hebben zit je er al aan vast. het heeft mij vorig jaar 5 maanden geduurt om er vanaf te komen. en heb nooit een handtekeninggezet. had raag wat uitgebreider verteld maar me toetsenbord is stuk en het schermtoetsenbord is niet handig.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:48

LadyElmira schreef:
Het is niet helemaal eerlijk maar zo zijn ze nu eenmaal. Kun je beter zelf de volgende keer afhaken nu je weet wat het inhoud. :)

ja maar dat is toch eigenlijk van den zotte !!!!
Hoeveel mensen weten nu hoe dit soort dingen werken. Zo zijn er zoveel mensen de fout in gegaan............
Een vreselijk asociale manier van benaderen en klantenwerving, ik zou nooit voor zo'n bedrijf willen werken (geen aanval op jou want dat mag iedereen voor zichzelf weten maar ik zou dat niet kunnen)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:47

Weet niet of jullie dr nog wat aan hebben maar eventueel voor andere mensen dan maar.

Ik heb hiervoor gewerkt, Dus ik belde die mensen op en smeerde ze De NEM aan.
ik ben weg gegaan omdat ik het niet aan kon om onschuldige mensen op te lichten.
Het werkt als volgt, Die 15 % is onzin ! Als ik jou bevoorbeeld bel zie ik al jou gegeven al.
Dus bij welke bank je zit , je voor en achternaam bij welke energie maatschappij je nu bent aangeschreven je telefoon nummer, en je adres gegevens!

Ik bel jou en zie dat je BV bij eneco bent aangesloten, Daar achter zie ik cijfers bv 1,2 % Daar moet ik nog een 0 achter zetten dus word het ineens 12,0 %.
Dus dat is al gelogen, We zeggen tegen jou dat sins 2002 zo uit me hooft de energie leidingen zijn vrij gegeven en dat je zelf voor de goedkoopste mag beslissen.
Dat is ook echt zo , Maar voor 2002 was die energie lijn BV in bezit van eneco, Als jij besluit over te stappen naar de NEM heb je inderdaad iets goedkoper, Maar dr word niet verteld dat omdat jij nog wel gebruik maak van de oorsprokelijke energie leidingen van eneco dat je die ook moet betalen.

Je bent dus gewoon duurder uit!
Voorbeeld:
Bij eneco ben jij in 1 maand : € 200,00 kwijt
Bij de NEM bv maar : € 180,00 kwijt
Maar jij moet eneco ook gewoon nog elke maand of jaar weet ik niet zeker een bedrag betalen voor het gebruik van hun aansluitingen.

Op jaarbasis ben je dus al meer kwijt dan je normaal kwijt ben aan je huidiege energie levransier!
En nog iets de NEM heeft zelf niet eens stroom van hun zelf maar ook van een ander :+ .

Hoop dat het een beetje duidelijk is nu , Dus niet aan beginnen en zeker niet door de telefoon want je krijgt gewoon iemand aan de lijn van 17 of nog jonger die dr alles aan doen om jou het te verkopen want dan krijg je een extra bonus, Hoe meer mensen hun oplichten hoe meer hun verdienen!
En alles staat voor gekauwt tot in de kleinste details op het computer scherm!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:52

@ ladyelmira:
Ze verkopen idd via de inkoopsprijs maar word niet bij verteld dat je ok gewoon nog een X bedrag aan je vorige levrancier moet betalen.
Als je hier ok gewerkt heb, Hebben ze dit tegen jou niet verteld dan?
Bij mij hebben ze op mn eerste dag alles verteld en ok dat het oplichting is.
Misschien dachten ze bij jou wel dat het slimmer is om het niet te vertellen tegen de werknemers, Als je werknemers er in geloven verkoop je je product ok beter.Dus daar zijn ze bij jou wel slim in geweest!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 00:29

Bedankt voor je reactie. Zo hoor ik iedere keer weer wat nieuws. Ik snap nog steeds niet dat zoiets mag in Nederland. Iets melden als je er niet mee akkoord gaat. Zo mochten ze toch ook geen donors werfen?? En iemand iets aansmeren mag wel op deze manier??!!
Ik heb vanmiddag de aangetekende brief opgespeurd op het internet en die is dus vandaag bezorgt op het adres. Ik ben benieuwd hoe dit verder afloopt.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:49

SamSter schreef:
@ ladyelmira:
Ze verkopen idd via de inkoopsprijs maar word niet bij verteld dat je ok gewoon nog een X bedrag aan je vorige levrancier moet betalen.
Als je hier ok gewerkt heb, Hebben ze dit tegen jou niet verteld dan?
Bij mij hebben ze op mn eerste dag alles verteld en ok dat het oplichting is.
Misschien dachten ze bij jou wel dat het slimmer is om het niet te vertellen tegen de werknemers, Als je werknemers er in geloven verkoop je je product ok beter.Dus daar zijn ze bij jou wel slim in geweest!

Ik weet hier inderdaad van. Echter heb ik er een andere mening bij. Mensen moeten gewoon serieus nergens aan vast komen te zitten per telefoon, dus gewoon zelf je hoofd erbij houden en zeggen, ik ben slimmer dan hen..ik doe het niet. Ik ga nu offtopic, ik vind het een heel interessant onderwerp en ga hier gelijk een topic over maken..ik pm je die wel.

Overigens bedoel ik dus te zeggen dat als de mensen niet via internet gelijk die welkomstmap willen ontvangen (ik was zelf altijd eerlijk, nee mevrouw dit is geen vrijblijvende informatie dit is een welkomstmap e.d) en eerst even gaan googlen en uitrekenen e.d (alle informatie kun je alsnog navragen en dan wordt daar eerlijk antwoord op gegeven) dan wordt je ook niet opgelicht :)

De NEM licht de mensen niet op, de NEM weet hoe de mensen denken en hoe ze zonder al te veel negatieve informatie (duurder uit kunnen zijn e.d) klanten kunnen krijgen. Je wordt dus niet opgelicht, je krijgt alleen maar de leuke informatie te horen, de negatieve daar vraagt niemand naar, dus dan vertellen ze het ook niet. Zo werkt het nu eenmaal. Wat dat betreft zijn ze gewoon eerlijk bezig, dat heet geld verdienen. Voor ons heel vervelend, maar daarom zeg ik ook..zorg dat je weet hoe dit in elkaar zit en houd je hoofd erbij. :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:58

Je wordt wél opgelicht want je zit ineens aan een pakket vast, waar je niet voor gekozen hebt. Het wordt anders voorgedaan dan het werkelijk is.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:03

LadyElmira, daar ben ik het niet helemaal mee eens...
SamSter geeft zelf aan dat er met de cijfers geknoeid wordt, hoe eerlijk is dat? Dat is mensen een onjuiste voorstelling van zaken geven...
Mensen worden dan imo wél opgelicht, want ze krijgen de verkeerde info te horen. Daarnaast worden de negatieve kanten niet belicht, als je dat erbij op rekent, vind ik dat een hele slechte zaak!!!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:07

Liezel ik ga er expres niet op in omdat ik weet dat samster het anders zegt dan het is. Ik heb in twee filialen gewerkt, toen waren er ook nog maar twee..en heb daar best veel gedaan en meegeholpen met de beginners. Ik weet van mijzelf dat het anders gaat, en daarom wil ik er niet op in gaan. Omdat ik samster niet wil kwetsen nog belachelijk wil maken, ik heb het echter heel anders ervaren. Omdat ik het wel een hele leuke discussie vind heb ik er dit topic over gemaakt.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1062112

Let wel op dat het hier niet gaat over of de NEM nu wel of niet een oplichter is, maar of een callcenter dit in het algemeen zou kunnen zijn.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:08

Misschien wil jij voor jezelf goedpraten dat je er hebt gewerkt, maar de NEM zijn echt de grootste oplichters van NL.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:11

Ik ben er zelf weggegaan omdat ik het niet normaal vond hoe de mensen daar aangesproken werden over de telefoon. Ik praat zeker niets goed. Ik ben alleen van mening (en dat is omdat ik dit zelf wel zo doe en van veel mensen op het werk hoorde/merkte dat ze een totaal ander iets aannamen, zonder maar ook even te kijken wat de NEM nu precies zou zijn). Pas nu ze op tv komen gaat men erachteraan, en merken ze dat het allemaal niet eerlijk gaat.

Ik praat dus niets goed, ik heb het anders ervaren en op basis daarvan heb ik mijn mening gevonden.

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:12

Wij zijn een hele poos zowat gestalked door de NEM, maandenlang kregen we elke week wel een telefoontje.
Ramgek werd je ervan. Ik kon ook niet meer netjes blijven aan de telefoon. Gelukkig bellen ze niet meer.
Ik vind het een heel vervelend bedrijf en zou er nooit iets mee van doen willen hebben.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:16

flyfly schreef:
Het is toch niet te geloven!!! Word ik net alweer gebeld door de NEM. Ditmaal een man. Weer een heel verhaal afsteken. Ik zei dat ik net de brief aangetekend had verstuurd en dat we bleven zitten waar we zaten. Hij vroeg wat ze eerder deze week al hadden gevraagd. Ik zei dus wel een informatiepakket te willen ontvangen om te vergelijken maar toen werd er niet bij gezegd dat je dat gelijk al aan een contract vast zat, dat zei die vrouw pas achteraf. Om een lang verhaal kort te maken heeft die man een aantekening bij onze naam gezet in de hoop dat ze niet meer bellen. Dit heb ik ook in de brief te kennen gegeven. Dat gezeur de hele tijd!!! Als we iets willen veranderen dan melden we ons zelf wel.

www.infofilter.nl -> telefoonnummer invoeren (ook mobiel kan trouwens!) en je word nooit meer gebeld. Door niks en niemand niet! Ideaal.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:18

Ik ben er zelf helaas ook ingetrapt maar dan bij een andere maatschappij. Binnen de termijn telefonisch afgezegd (godzijdank een bevestigingsbrief gekregen dat ik geannuleerd heb). Echter 2 weken later brief van huidige maatschappij gekregen dat mijn contracten bij hun per die en die datum zouden aflopen en dat ... dan mijn leverancier zou worden.
Eerst gebeld dat het niet klopte zeiden aan de telefoon dat hun een foutje gemaakt hadden. Mail gestuurd met een termijn van 3 weken waarop ik reactie verwachte en dat ze het bij de huidige maatschappij ongedaan zouden maken. Vlak voor het einde van de termijn de huidige maatschappij gebeld en bleek dat elektriciteit wel gewoon blijft doorlopen bij huidige maar dat ze het gas niet ongedaan hadden gemaakt.
Advies rechtsbijstand is nu een aangetekende brief te sturen, telefonisch krijg ik het bedrijf niet meer te pakken dus zie helaas geen andere oplossing.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:23

ook mijn moeder is 'opgelicht' door de NEM
ze was in zee gegaan met de NEM en betaalde een X bedrag per maand voor haar huis ter grote van een postzegel (nog meer als ik per maand betaal voor mijn 2onder1kap huis) en kreeg de eind afrekening binnen..

of ze even €2000 in 1 keer op wilde hoesten want er was te weinig betaald aan hun :?

mijn moeder kreeg bijna geen / moeilijk contact met hun voor het maken van een betalingsregeling en is daardoor een hoop extra euro's aan telefoonrekeningen kwijt + dat er nog na een x aantal dagen een brief op de mat lag dat het totaal bedrag ineens bijna €3000 was geworden...

betalingsregelingen waren niet mogenlijk :? (hoe kan een normaal werkend mens nou ineens €3000 ophoesten?? ) dus het moest in 1 keer betaald worden :\

NEM zijn in mijn ogen echt de grootste oplichters die er maar zijn met een zeeer slechte service..

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:53

Ik kon het toch niet laten om hier even op te reageren. Als eerste; ik heb persoonlijk geen ervaringen met de NEM, ben wel bekend met alle 'verhalen'. Daarnaast werk ik zelf bij Eneco en dus vrij goed op de hoogte van wat wel en niet kan en mag in 'energieland'.

Een paar weken geleden werd ik dus gebeld door mijn moeder met de vraag of ik al gehoord had dat Eneco overgenomen was door de NEM????? :? Zij was dus ook benaderd door de NEM voor een contract. Ma voerde aan dat ze bij Eneco zat en daar heel tevreden mee was, dus dat ze geen interesse had. Toen zei de medewerker van de NEM dat dat niet uitmaakte omdat NEM Eneco had overgenomen, dus dat ze alleen voor de 'administratieve vewerking' van die overname even wat gegevens moest noemen. Gelukkig is ma niet van gisteren en heeft gewoon zonder wat te zeggen de hoorn erop gegooid!!!!

Verder weet ik dat bij consumenten aansluitingen het toegestaan is om telefonisch contracten af te sluiten. Hier wordt (ik weet niet of dit specifiek voor de NEM geldt of voor meerdere bedrijven) misbruik van gemaakt door je stem op te nemen als je je naam noemt en een keer 'Ja' zegt. Dan knippen en plakken ze het verhaal en lijkt het net of je akkoord gegeven hebt op iets.
Stel: telefoon gaat, jij neemt op met "Naam" en krijg je vervolgens de vraag: "spreek ik met Naam?" (zonder dat persoon of bedrijf zich bekend gemaakt heeft), ZEG DAN NOOIT JA!! Vraag eerst met wie je spreekt of waarom ze dat willen weten. Mijn ervaring is dat er dan direct opgehangen wordt. Probeer maar eens :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:54

Barramundi: de beide dingen die je daar zegt dat écht schokkend!!!!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:57

Ik begrijp wat je bedoeld met je middelste stuk. Helaas is het zo dat wij ondanks een goede training, veel jongeren hadden lopen vanaf 15 jaar. Deze hebben vaak overal maling aan en dan zul je net zien dat degene die dit kind begeleid, een vriend hiervan is. Zo wordt het door diegene goedgekeurd en niet gemeld bij de baas. Het is de bedoeling van de NEM, naar mijn idee, niet om zo tegen mensen te doen. Ik weet nog wel dat een jongen van 16 een nog geen klant had uitgescholden en had gezegt meneer ik weet nu waar u woont, u luisterd nu naar mij of ik kom u eens opzoeken.. Die werd midden in de zaal ontslagen, maar ook heel vaak maken die mensen er een potje van en maken ze het verhaal nog mooier. Spijtig, toen ik er werkte begonnen ze goed.. echter wat ik af en toe hoorde..niet normaal.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:04

Klopt, dat er in callcenters vaak onervaren medewerkers zitten, die soms ook nog op een soort 'provisie-basis' werken. Gevolg daarvan is dat ze er alles aan doen om maar een pakketje uit te sturen zodat ze hun 'toeslag' kunnen krijgen.
Dat is iets wat helaas niet alleen bij de NEM gebeurt (of alleen bij energiebedrijven)... Ik geloof ook wel dat dit niet is hoe medewerkers ingewerkt worden, maar vind het wel belangrijk om 'onwetende consumenten' hiervoor te waarschuwen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:35

En dat terwijl ik 10 tot 15 klanten in 1 shift van vier uur wist binnen te halen zonder ook maar enige leugen. Dat naderhand blijkt dat ze duurder uit zijn, dat is mij niet verteld hoor..ik geloofde tot dit topic namelijk wel in de nem en wou er zelfs klant bij worden zodra ik op mijzelf ga. Maar als je dan ziet dat het zo wordt misbruikt door die etterbakkies (want zo noem ik ze), doodzonde gewoon. Het hoeft allemaal niet zo vervelend te gaan, mensen willen best luisteren naar je gesprek..mits je netjes blijft en je respect toont wat betreft mensen die niet geinteresseerd zijn.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:12

LadyElmira schreef:
Liezel ik ga er expres niet op in omdat ik weet dat samster het anders zegt dan het is. Ik heb in twee filialen gewerkt, toen waren er ook nog maar twee..en heb daar best veel gedaan en meegeholpen met de beginners. Ik weet van mijzelf dat het anders gaat, en daarom wil ik er niet op in gaan. Omdat ik samster niet wil kwetsen nog belachelijk wil maken, ik heb het echter heel anders ervaren. Omdat ik het wel een hele leuke discussie vind heb ik er dit topic over gemaakt.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1062112

Let wel op dat het hier niet gaat over of de NEM nu wel of niet een oplichter is, maar of een callcenter dit in het algemeen zou kunnen zijn.

Sorry maar hoe ik het vertel is het gewoon , Misschien in jou filliaal niet maar bij die van mij zeker weten!
Ben dr niet voor niets weg gegaan, die bonussen maken een hoop goed maar als je sommige mensen aan de lijn krijg en die moet je dood leuk oplichten, Nee sorry zelfs ik kan dat niet!
Verder las ik hier ergens dat dr werd gezegt dat de NEM eneco had overgenomen , Dat L** verhaal ken ik ook , Zeiden ze bij ons in het filiaal ook weleens. Standaart dus eigenlijk.
LadyElmira: jij vertelde misschien wel tegen je klanten de waarheid maar je andere 47892 weet ik veel hoeveel collega's niet! Luisterde bij jou geen "tafel leiders" mee tijdens je gesprek? Bij ons deden ze steekproefen en gingen ze ineens ook mee luisteren via de koptelefoon zodat jij niet doorhad dat ze mee luisterde en als je dan ook maar in je hooft haalde om de echte waarheid te vertellen of om te zeggen dat ze meteen vast zaten na zo'n band recorder kreeg je de wind van voren hoor!

Bovendien heb ik vaak zat naast mensen gezetten die de meest verschrikkelijke dingen vertelde tegen hun klanten of vertelde dat ze namens de eneco belde dat hun huizenblok was overgenomen door de NEM en ga zo maar door!
Ik heb totaal nul komma nul vertrouwen in NEM en al helemaal niet in de medewerkers die je aan de lijn krijg.
En als ze eenmaal die vragen stellen die je DUIDELIJK moet beantwoorden met ja of nee dan starten ze de bandrecorder en als je dat heb ingesproken krijg je je "welkomspaket", En zit je dus eigelijk meteen vast tenzij je binnen een X aantal werkdagen schriftelijk opzegt.