Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:26

MarjonTampon schreef:
Mijn schoonouders hebben een juwelierszaak en schieten gewoon niet onder 4 jaar. Na 4 jaar moet het kind zelf wel nog steeds aangeven dat het het echt wil. En zo hoort het ook vind ik. Arme baby's en kleine kinderen ff een oorbel door het oor jagen...

Dit vind ik erg goed! Zouden meer mensen moeten doen...

Ik zag laatst een kleutertje door de stad gesleurd worden door haar moeder, ze huilde en zei dat ze geen oorbelletjes wilde, moeder zei doodleuk dat ze maar even op haar tanden moest bijten, ocharme, ik had zo'n medelijden met dat kind.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:26

Kinke schreef:
vind het zo'n ontzettend ordinair goedkoop gezicht.
En laat een kind alsjeblieft zelf de keuze.

Ordinair nog wel :') . Vind sommige reacties zoals deze echt overdreven. Ieder zijn mening hoor, daar niet van, maar je kan ook overdrijven. :+

Charaz

Re: Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:27

Ik vind het ook een beetje ordinair staan bij een baby hoor als ik eerlijk moet zijn.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:27

Ik was 2.5 jaar toen m'n moeder bij mij gaatjes maakte (met een vlijmscherp gemaakte oorbel). Ik was helemaal gek op sieraden met lieveheersbeestjes (ouders verkochten die zelf in de winkel) dus gingen er lieveheersbeestjes oorbellen in (staafje was zilver).
Ik draag niet vaak oorbellen, maar dichtgroeien doen ze niet. Heb er verder geen problemen mee.
Laatst bijgewerkt door Cathelijne op 28-01-09 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:28

Ik vind het ook vreselijk ordinair! Bij babies, maar ook bij peuters/kleuters. Een klein kind is geen barbie. Het is waar, het zijn altijd dezelfde types die kleine kids oorbelletjes laten schieten. Ik heb daar echt zo'n kamper-idee bij.

fleurriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:29

oorbellen vind ik bij baby's ordinair staan dus no way dat mijn kind oorbellen krijgt voor haar 8? ste verjaardag..

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:29

Mas schreef:
Een klasgenoot van mij (28) is pas bevallen van haar tweede dochtertje. Pasgeleden zaten we aan de koffie toen ze zei 'ja ik ga binnenkort met haar om gaatjes in haar oren te laten schieten'. Toen keek ik haar even verbaasd aan. Ik heb zelf niets met kinderen en ook geen kinderwens, maar ik vind het altijd een beetje sneu voor die kleintjes.
Wat nou als ze ouder zijn en eigenlijk geen oorbellen willen? Dan zit je toch met een litteken in je oren. Het zou mijn keuze niet zijn, ik ben erg benieuwd hoe de bokkers hierover denken :)

hahah zo herkenbaar, Deze discussie hebben mijn man en ik laatst ook gehad.
Wij vinden het echt belachelijk dat ouders bij hun baby gaatjes prikken.
Misschien willen ze inderdaad later niet eens oorbellen. Wij vinden ook dat een kind dat later als hij oud en wijs genoeg is zelf moet kunnen beslissen.
Daarbij komt dat ik het erg ordinair vind staan bij baby´s. Het lijkt net of ouders het doen om zo te laten zien dat het een meisje is zodat je geen vergissing kunt maken van.... oh wat is HIJ schattig.

PS heb zelf ook geen kinderen en totaal GEEN kinderwens.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:30

Ja je hebt ook een baby-baby van 4 maanden, of je hebt een 'baby' van een jaar of 1,5 / 2 jr. :) En ja, ieder zijn mening. Maar ik vind het alles behalve ordinair hoor.... echt verreweg daarvan zelfs. Maar zo ook míjn mening dat ik sommige reacties wat overdreven vind. Maar kan ook best begrijpen dat je de keus laat aan het kind zelf, niks mis mee!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:30

Ik zou het persoonlijk ook niet doen. Mijn dochter is nu 5 en begint er af en toe over. Maar zolang ik de boot kan afhouden zal ik dat zeker doen.Ik was zelf 8 geloof ik toen ik ze kreeg en dat vind ik nog steeds een mooie leeftijd.
Volgens mij zijn er steeds meer juwelierszaken die het niet meer doen. Kindjes moet daar minimaal een jaar of 4/5 zijn geloof ik.

Anoniem

Re: Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:31

Mijn vijfjarige krijgt ze ook zeker niet! :n
We wonen niet op het woonwagenkamp! :n

celticpony

mijn dochtertje is geboren op aruba in het ziekenhuis...toen de verpleegkundige mij na 1 dag al vroeg of ik nu toch ook de oorbelletjes ging laten zetten...keek ik haar aan met grote ogen....waarop ze mij weer met hele grote vraagtekens aankeek of ik het toch echt niet ging doen.... Ik ben toen eens goed gaan kijken maar idd de (meeste) kleine meisjes daar hebben dus al vanaf baby oorbelletjes en roze en kant...is dus cultuurgebonden en heel normaal blijkbaar. (en nee wat mij betreft dus echt geen oorbellen voordat ze er zelf een verstandige keuze over kunnen maken:D )
Laatst bijgewerkt door celticpony op 28-01-09 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Happinez

Charaz schreef:
Ik vind het ook een beetje ordinair staan bij een baby hoor als ik eerlijk moet zijn.

En bedankt :Y) dus ik was ordinair om te zien.

Oorbellen schietn bij baby's , Ja hoor waarom niet.
Was zelf klein ( paar maand ) kreeg ik ze ook , en ben er blij om .. ik weet niet beter en heb er nu geen last meer van om ze te laten zetten.
Als ik ooit kids krijg, en het zou een meisje zijn zou ik het ook zeker overwegen.

Het hoeft helemaal niet ordinair te zijn .. ja als je er enorme goude diamanten oorbellen in gaat hangen .. ja dat is ordinair.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:32

Ik vind het ook belachelijk. Als mijn dochter het later zelf wil mag ze oorbellen maar ik ga het niet zonder haar toestemming erin laten schieten. Inderdaad zijn het vaak een apart slag mensen. Je ziet het ook vaak bij buitenlandse mensen. Ook de gouden armbandjes en kettinkjes zie je daar meer.

Ikzelf vind het niks en daarbij zielig. Dat alleen omdat mama het wil of wil laten zien dat het een meisje is...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:33

Prinslover schreef:
Kinke schreef:
vind het zo'n ontzettend ordinair goedkoop gezicht.
En laat een kind alsjeblieft zelf de keuze.

Ordinair nog wel :') . Vind sommige reacties zoals deze echt overdreven. Ieder zijn mening hoor, daar niet van, maar je kan ook overdrijven. :+

Dat vind jij, ik vind niet dat ik overdrijf. In mijn ogen ziet het er ordinair en goedkoop uit.

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:33

als kind moet je zelf kunnen kiezen of je wel of geen oorbellen wil.
zo'n klein armbandje met zijn/haar naam erin staat hartstikke schattig!
maar nu al oorbellen vind ik heel zielig!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:34

jackgirl schreef:
Charaz schreef:

En bedankt :Y) dus ik was ordinair om te zien.

Haha, zo ook mijn gedachtes :')

@ Kinke: en in mijn ogen dus niet :)

Charaz

Haha sorry jackgirl, iedereen zijn mening toch.

Ik heb zelf mijn oorbellen gekregen toen ik 4 was, zeurde mijn ouders de oren van het hoofd.

odetteke

faye schreef:

Toen ik een jaar of 8 was en persee oorbellen wou hebben omdat al mijn vriendinnetjes dat ook hadden kreeg ik een paar die je op je oorlel vast kunt klikken :+ :Y)

Lous

Ordinair en belachelijk. Ik zie op mijn werk vaak baby's langskomen compleet met oorbellen,kettinkje,ringetje en armbandje.
Kinderen zijn ook vaak heel hard aan het huilen als het gedaan wordt. Waarom doen als het kind het zelf niet wil? Alleen maar omdat mama en/of papa het zo mooi vind :( .

Laat ze lekker zelf voor de keuze kunnen stellen als ze oud genoeg zijn. Heb het er al een paar keer over gehad met familie en vrienden.
Als mijn kind zelf naar mij toekomt dat ze graag gaatjes wilt ga ik ze laten schieten en eerder niet.
Laatst bijgewerkt door Lous op 28-01-09 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoena

Ik werk in een juwelier en wij schieten GEEN gaatjes bij kinderen onder de 6 jaar, puur omdat het vanaf ongeveer 5 a 6 jaar zelf "relatief" kan aangeven of ze gaatjes wilt in haar oren :j
Wilt het kindje de gaatjes na het zetten van de marktekentjes/puntjes niet meer, stoppen wij er ook mee :j
Edit: geeft het kindje aan dat ze de oorbellen niet wilt, en de moeders drammen door, schieten wij ook niet.
Laatst bijgewerkt door Djoena op 28-01-09 16:36, in het totaal 2 keer bewerkt

SanderD

Ik vind het eigenlijk ook niks, omdat je dat meestal doet omdat de ouders het zo mooi vinden, ik neem niet aan dat een baby ze graag wilt.
Het nijgt inderdaad een beetje naar een woonwagen-type, die dragen "altijd" een overdaad aan oor-materiaal.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:35

Odetteke: Hahaha, das ook een manier :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:37

Kristie schreef:
Ik zou echter wel wachtten tot mijn kind groot genoeg is om zelf te beslissen of ze gaatjes wil.

En wat als hij graag oorbellen wil? ;)

Ik vind dat een kind zelf moet kunnen kiezen, maar ordinair? Die link zie ik niet.

faye schreef:

Een vijfjarige kan dat zelf toch wel beslissen? Ik snap niet wat dat met een woonwagenkamp te maken heeft.

MarjonTampon

Robynn schreef:
Ik werk in een juwelier

Werk jij in een juwelier ja?? :+
Sorry grapje. 5/6 jaar vind ik idd een mooie leeftijd.

Monnie_

Kennissen van ons hadden het gedaan omdat het meisje heel erg op een jongetje leek, en daarmee wilden aangeven dat het echt een meisje was, omdat ze het heel vervelend vonden dat mensen dat dachten.
Ze hebben dit EEN dag na de geboorte gedaan :n
Vind ik ook echt veel te snel..
Ik heb volgensmij oorbellen op m'n twaalfde laten schieten omdat ik het zoo graag wou..