Wat doen die buschauffeurs nou toch

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 22:01

Roken? Jeetje dat is wel heel erg dat heb ik nog nooit gezien
:= Hier word je absoluut ook scheef aangekeken als je aan het bellen bent. Ik snap je wel :j

totomb

Re: Wat doen die buschauffeurs nou toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:04

bellen gebeurd hier wel maar roken niet...

@d_mr: het geeft verder niks, maar je hebt zelf gelezen hoe ik dacht dat je het alleen over je vader had ;) geeft niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:25

totomb schreef:
ja dat is bij ons ook zo... dat is wel apart.. het mag ook niet volgens mij.. kan het weleens navragen ;)

Wat een onzin... In de auto mag je toch ook gewoon je radio aan?! :?

totomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:30

ja dat is zo maar de chauffeurs hebben zich aan regels te houden he en als je als passagier je muziek niet eens aan mag is het wel raar dat de chauffeur het wel zou mogen en komt er nog eens bij dat de chauffeur nog andere dingen te doen heeft.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 00:06

Relaxed schreef:
totomb schreef:
ja dat is bij ons ook zo... dat is wel apart.. het mag ook niet volgens mij.. kan het weleens navragen ;)

Wat een onzin... In de auto mag je toch ook gewoon je radio aan?! :?

Ik denk dat je in een auto toch wel een stuk minder verantwoordelijkheden hebt als buschauffeur...
tenminste zo kijk ik er tegen aan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:12

Het is een feit dat je met een radio zachtjes aan meer hoort van buitenaf als met oordopjes in. Levensgevaarlijk als een buschauffeur een ipod aan heeft staan! Ze moeten signalen van buitenaf kunnen horen en van de mensen in zijn bus.
Als ik zo'n chauffeur tegen zou komen (gelukkig heb ik al járen een auto onder m'n kont :D ) zou ik hem/haar er zeker op aanspreken. En de busmaatschappij. Dat dat wordt toegelaten zeg. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:31

D_MR schreef:
* en jij hebt toch zelf in de bus of waar dan ook ook je i-pod lkr aan?? toch? *

Wat een argument hee :D Als ik in de bus zit, hoef ik toch ook niet te rijden of te sturen of op het verkeer te letten en zo veilig mogelijk aan het verkeer deel te nemen? Dat doet de buschauffeur allemaal voor me.. nouja, daar GING ik altijd vanuit :D

En als ik WEL zelf actief aan het verkeer deelneem dan heb ik hooguit 1 oortje in op zacht volume, en absoluut geen afleidende muziek, zodat ik wel alle signalen om mij heen kan opvangen.

Een radio'tje is minder 'intensief' (hoe zeg je dat>) dan een Ipod. Bij een Ipod / iets met dopjes in je oren, sluit je je meer af van andere geluiden om je heen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 07:59

Oordopjes kunnen ook de oordopjes zijn voor de telefoon ;)
Zie mijn oom nog regelmatig met oordopjes rijden, maar die zit aangesloten op zijn telefoon, zodat als hij gebeld wordt (door bv mij) hij gewoon op kan nemen :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 08:26

Ik heb het hier nog nooit gezien dat ze met een iPod rijden. Lijkt me ook niet helemaal logisch en idd levensgevaarlijk. De uitleg van Samy lijkt me dan logischer, dat het gewoon van de telefoon oid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 08:33

Elmira schreef:
Ik denk dat je in een auto toch wel een stuk minder verantwoordelijkheden hebt als buschauffeur...

Nou met een auto kun je anders ook een behoorlijk ongeluk veroorzaken..

Samy, volgens mij zijn het idd ook oordopjes van de telefoon ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 08:36

Relaxed schreef:
Elmira schreef:

Nou met een auto kun je anders ook een behoorlijk ongeluk veroorzaken..

Precies ja :j
Ik vind in een auto rijden net zo goed een enorme verantwoordelijkheid, ook een auto is in verkeerde handen een potentieel
levensgevaarlijk 'wapen'. In een bus heb je natuurlijk meer mensen te vervoeren, dat is waar, maar ik weet niet of je kunt stellen
dat de verantwoordelijkheid er groter is.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 08:38

Over het bellen, dat de chauffeurs je raar aan kijken, dat is meer als je net de bus in stapt.
Als je een winkel inloopt zeg je ook 9 van de 10x gedag tegen iemand en is het heel vervelend als iemand aan het bellen is.
Als ik (ga echt nooit meer met de bus, behalve als me oom toevallig rondje Utrecht doet :+ en ik me verveel) aan het bellen ben en ik stap een bus in, zeg ik altijd tegen de gene die ik aan de lijn heb, wacht heel even, zeg ik de chauffeur gedag en is het goed.
Heb het toen zelf ook in de winkel gehad, dat mensen onder het afrekenen aan het bellen waren, zwaar irritant. Nu niet, mensen die nu bellen zijn de zakenmensen en lopen even naar de wachtruimte, of bellen toevallig hun collega dat ze er zijn.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:50

Ik had een buschauffeur die elke ochtend in de spits de krant las..... Krantje op zijn stuur uitgespreid en gassen maar. Ik kreeg er onwijs de kriebels van maar het ging altijd goed.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:58

sorry, maar met 1 dopje in je oor of de muziek dacht aan en 2 dopjes in hoor je echt nog wel genoeg.
Daarbij heb ik ook last van mensen die hun muziek "normaal" aanhebben met hun oordopjes in. Als je dr naast zit kan je meegenieten van hun "herrie".
Bij eem chauffeur precies het zelfde. Als ik in stap en ik hoor hun muziek (niet vanuit de radio maar uit de oordopjes) dan vraag ik ernaar/zeg ik er wat van.
Het moet wel veilig blijven.
Maar als ik langs loop en ik hoor niks, tja, dan staat de muziek dus gewoon zacht.
En ik zou ook liever muziek horen dan de muziek van alle passagiers door elkaar

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 17:15

Nogmaals ;) :

Elmira schreef:
Nee :) Ipods
Ipod oordopjes en vaak gaat de MP3 of Ipod uit de zak tijdens het rijden om even naar een volgend liedje te gaan.