Hallo nieuwe buurvrouw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:50

Onze buurman heeft voor ons prachtige paardenstallen gemesteld en verder doet ie nu samen met mijn man het hele huis verbouwen, stukje voor stukje.
Kost me alleen wat bier.
Met hun hebben we een hele goede band, doen veel voor elkaar.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:51

oooh nikita73, daar wordt ik wel nieuwsgierig van,.. :+ ;) :D

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:56

Onze nieuwe buren kwamen zichzelf even voorstellen. Ik heb gezegd dat onze hond blaft als er mensen voorbij komen en dat ik hoopte dat ze dat geen probleem vonden. Ze vonden het wel een veilig gevoel een waakse hond.
En ze vroegen zich af of wij het erg vonden als hun het dartbord tegen onze muur aan deden, want daar konden we dan ook last van hebben. Verder geen probleem.

Nog even gezegd wanneer ik nachtdienst had en dat als ze die dag veel herrie gingen maken of ze dat even wilde laten weten, want dan ging ik bioj een vriendin slapen.
Die dag hebben ze alleen wat gemetseld en toen ik wakker was brak de herrie weer los.

We zien of spreken elkaar verder nooit.

Alle bejaarden in deze wijk zorgen wel voor overlast, die doen niets anders dan tellen hoe vaak ik de ramen lap etc...

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:59

kavama schreef:
Maar nu vind ik het in Duitsland toch al heel anders dan in nederland.
:j

Ondertussen lach ik me slap om jullie verhalen hier, je kunt er een klucht van maken onderhand.

Het heeft allemaal veel weg van de hedendaagse mentaliteit " ieder voor zich en god voor ons allen"

Voor je het weet zit je bij de rijdende rechter.... :D

joyce83

Re: Hallo nieuwe buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:14

ik ben blij met de buurt bij ons. Mijn ouders wonen links van ons en het huis rechts is een heel stuk verder weg. Overbuuren zijn geestelijk gehandicapt, buren naast mijn ouders hebben van iedereen het mobiele nummer opgeslagen zou er wat zijn met de honden of het paard dat ze kunnen bellen. In de zomer zitten de meesten bij mijn ouders achter in de tuin te genieten van de zon met een koffie of pilsje.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:22

Ben best tevreden over mijn buren.
Onze naaste buurman is wel een grappig type, die heeft altijd wat (bouwt de meest vreemde dingen in zijn tuin, we moeten nog een keer een schutting zetten :')) maar verder zijn het prima mensen.
Ook tegenover ons en aan de andere kant allemaal fijne mensen. Geen vrienden, maar gewoon prettige mensen :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:29

nikita73 schreef:
Laten we het maar niet over mijn buurvrouw gaan hebben. Gaan mijjn nekharen overeind van staan. En is niet zo goed voor mijn bloeddruk }>

Ik ben nu toch wel heel nieuwschierig

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:38

Niet te klagen over mijn buren. Alleen komt onze buurvrouw de voorbije zoveel jaren hier ELKE dag zitten. Ik kan u verzekeren dat je dat na een tijdje niet zo leuk meer vindt ! (Woon overigens nog steeds bij mijn moeder :-) )

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:12

Wij hadden op het moment dat onze nieuwe buren voor het eerst kwamen met hun eigen sleutel een luidruchtig feestje in de tuin... Komt nooit voor eigenlijk, maar precies op dat moment wel. Die zullen ook wel gedacht hebben... Maar ze komen overigens inmiddels regelmatig langs, of mn vader dit of dit heeft in de gereedsschapskist.. Geen problemen mee dus. Aan de andere kant heb ik geen buren, daar staat een sloopwoning die met een maandje weg is..

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:06

Hihi, wat een verhalen allemaal! :D

We hebben de buurvrouw al verteld dat we de klimop wel weg zullen halen,
maar dat we voorlopig eerst nog even bezig zijn met het huis.
De andere buurman heb ik nog niet gesproken.
Ach ja, ze hadden het ook kunnen regelen met de vorige bewoners
of zelf de handen uit de mouwen kunnen steken natuurlijk.... :P

We gaan trouwens weer in Nieuwegein wonen.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:20

raket schreef:
Alle bejaarden in deze wijk zorgen wel voor overlast, die doen niets anders dan tellen hoe vaak ik de ramen lap etc...

_O-
Ha ha, cool. En krijg je dan aan het eind van het jaar een A4-tje met de resultaten van al je werkzaanheden ?? :+ ;)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:55

kavama schreef:
raket schreef:

_O-
Ha ha, cool. En krijg je dan aan het eind van het jaar een A4-tje met de resultaten van al je werkzaanheden ?? :+ ;)

Ja en ze attenderen ons ook op de verloren dennennaalden als we (na ons werk in het donker) de kerstboom weg brengen. :+ :+
Houden tot op de millimeter bij of onze auto wel naar hun wensen geparkeerd staat. Of onze duobak niet te vroeg/laat bij de verzamelplaats staat.
Of het onkruid naast het huis niet hoger dan 3 cm wordt.....

Dit wordt regelmatig geevalueerd. :+ :+ :+ :+
(Helaas nemen ze geen werkzaamheden, banen of paarden over :D :D ) Ze laten het bij klagen. En dan nog vind ik ze niet eens echt onaardig, alleen een beetje sneu....

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:02

kavama schreef:
raket schreef:

_O-

Hadden ze bij mijn weinig te tellen.... :D

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:10

Leuk hoor, als je zo meteen van de buren een hele waslijst krijgt met 'things to do'.

Onze buren rechts, daar heb ik zelden contact mee, als ik die vrouw tegen zou komen in de winkel zou ik haar
geeneens herkennen. Als ik van onze oprit kom en haar man maait het gras, die kijkt niet op of om. Erg gereserveerde mensen.

De buren aan de andere kant zijn wel opperbeste mensen! Maar oh wee als ik er een keertje binnenkom. Daar raak je echt de
eerste 3 uren niet buiten. Aan één stuk maar door ratelen :D

Overburen hebben we niet (bos), dus verder ook geen last van de buren.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:22

ik ken mijn nieuwe buren van vroeger en dat was niet in positieve zin.... ;)
nu heb ik het huis naast hun gekocht, gewoon omdat het een geweldig huis is. Ik ben benieuwd, het zou me niet verbazen als ze redelijk snel zouden gaan verhuizen.
overigens zal ik wel mijn best doen een normaal contact op te bouwen, maar helaas komt de vuilcontainer tijdens het verbouwen wel voor hun voordeur te staan }>

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:32

milo schreef:
ik ken mijn nieuwe buren van vroeger en dat was niet in positieve zin.... ;)
nu heb ik het huis naast hun gekocht, gewoon omdat het een geweldig huis is. Ik ben benieuwd, het zou me niet verbazen als ze redelijk snel zouden gaan verhuizen.
overigens zal ik wel mijn best doen een normaal contact op te bouwen, maar helaas komt de vuilcontainer tijdens het verbouwen wel voor hun voordeur te staan }>

Heb je dat met hen overlegt? Ik kan me namelijk voorstellen dat als zij jou al niet zo aardig vinden en je dumpt ook nog een een vuilcontainer voor de deur, dat ze lichtelijk pissed gaan zijn...

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:34

Raket, pas maar op dat ze geen uren in rekening gaan brengen !! ;)

Moet je even met een contractje langsgaan en vragen om te ondertekenen, dat dit puur en alleen op vrijwillige basis gedaan kan worden. :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:47

Wij hebben aan de ene kant een meisje, die echt overal om zeurt. laatst hadden we al haar bladeren op geruimd, kwam ze aan de deur dat we echt die bladeren daar weg moesten halen en dat we dat al eerder hadden gedaan :? De bladeren lagen op de weg nu zodat ze door de wegauto meegenomen konden worden. Later op de avond lagen de bladeren bij ons in de tuin :+ Ik moet daar heel erg hard om lachen hoor :j

Mijn oude buren, heb ik tegen getuigd in de rechtzaal, zegt dat genoeg :o

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:53

Wij hebben een hele aardige buurt. Alleen de buren van 2 huizen verderop hebben een hond en die wil nog wel eens in onze tuin schijten. Zijn we heel makkelijk over, we pakken de schep en flikkeren het bij hun de tuin in. Zij de hond, zij de stront. ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:01

Plien91 schreef:
Zij de hond, zij de stront. ;)
:')

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:19

Wij hebben gelukkig geen last van de buren! Toen de linkerburen hier kwamen wonen, hebben we een gezellig babbeltje gemaakt en wel verteld dat onze hond af en toe wel eens te keer kan gaan. Maar gelukkig horen hun er niks van als hij in huis blaft. Ook hebben zij ons gewaarschuwd dat af en toe de deuren nog wel eens dichtgesmeten worden. De buurman werkt namelijk in de zeevaart en daar zijn de deuren wat zwaarder dan in huis. Moet er altijd wel om lachen, we weten precies wanneer hij thuis is.
Maar ze gaan verhuizen naar Canada, dus ben eigenlijk benieuwd wat er straks komt te wonen, altijd afwachten!
Met de rechterburen ook geen problemen mee, hele aardige mensen.. Door hun dochter is mijn paardenvirus begonnen haha! Al kom ik langs huis met me paard komen ze altijd wel naar buiten met wat lekkers voor me knol :P
Nee niks te klagen eigenlijk :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:34

Nou Kanzi, dan ben ik wel heel benieuwd waar in Nieuwegein, kopen we daar iig geen huis :+

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:36

haha ik heb in nieuwegein gewoond maar heb nooit een behoorlijke band met mijn buren kunnen krijgen. Ben snel terug gegaan naar het mooie brabant :o

Wij hebben een huis gekocht en zijn heftig aan het verbouwen. Hebben met kerst allebei de buren een kerststukje gegeven voor de overlast (gaat om het gebaar he)

De ene zei over de andere overigens dat die wilde dat we een bepaalde boom uit de tuin zouden halen. Maar die buurvrouw ik kwestie is er zelf nog niet over begonnen dus ben beniewd :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:37

Dat is altijd zo leuk. Als je ergens komt wonen en dat buren eindelijk de kans zien om bepaalde bomen verwijderd te krijgen :P. En teleurgesteld dat ze dan zijn als blijkt dat jij die boom ook schitterend vindt...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:01

Haha ja die mensen storen zich er al jaren aan , en denken al handenwrijvend dat ze nu eindelijk een nieuwe kans maken , die kunnen gewoon niet wàchten om hun wens in vervulling te zien gaan :D

Ik heb hier prima buren , allemaal wat oudere mensen maar niet zo oud dat ze gaan lopen zeuren :P