huis uit verkoop halen, wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:23

djoeka schreef:
Wij hadden wel een goede prijs maar ik moet wel zeggen dat het net voor de crisis is verkocht. Wij zitten nu vanaf juni 2008 in een huurhuis omdat leuke huizen aan ons voorbij gingen. Wij durfden namelijk geen ander huis te kopen voor het onze verkocht was.
Nu kunnen we maar geen huis vinden :(

Ik denk in deze tijd dat je geduld moet hebben en als je niet op een schopstoel zit zou ik het gewoon lekker in de verkoop laten.

Wij zijn dus al een tijd op zoek naar een huis en ik weet wat er te koop is ook al zouden mensen het uit de verkoop halen en weer opnieuw te koop aan bieden.

Wij zitten in precies dezelfde situatie. In juli 2008 was de overdracht van ons huis. Hij heeft maar heel kort te koop gestaan en is voor een prima bedrag verkocht.
Maar nu zitten we al vanaf juli 2008 in een huurhuis en kunnen geen geschikte woning vinden. Helaas komt er bij ons in het dorp maar heel weinig te koop.
Toch zit ik liever in deze situatie dan wanneer we met twee huizen hadden gezeten.

Degenen die op zoek zijn naar een woning zien over een paar maanden echt wel dat je huis al een keer eerder te koop heeft gestaan. Hooguit dat je het van nieuwe woningzoekenden moet hebben.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:36

Ik zou het zeker niet uit de verkoop halen. Er zijn sites waarop te zien is wanneer een huis in- en uit de verkoop is gehaald.
Misschien idd een andere makelaar proberen? Al moet ik wel zeggen dat als je huis niet hard loopt, dat dat vaak echt niet de schuld is van de makelaar. Die kan er immers ook weinig aan doen als hij geen telefoontjes voor bezichtigingen krijgt. :)
Ik werk zelf ook op een makelaarskantoor, en de telefoontjes zijn echt sterk verminderd. Misschien kun je je makelaar vragen of hij je pand opnieuw op Funda wil zetten? Zo staat hij weer een poosje bovenaan in de lijst. :)

Succes met de verkoop iig!

_Kimmm

Re: huis uit verkoop halen, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:44

Ik zou het inderdaad ook niet uit de verkoop halen.

Ben zelf bezig met een huis zoeken ook al is het aanbod nog zo groot makkelijk is het niet :\
IIG succes met verkoop!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:56

Uit verkoop halen geeft een heleboel rust en als je toch niet perse weg moet, waarom dan alle ellende op je hals halen en misschien met verlies verkopen als je over een jaar of 2 jaar veel beter kunt verkopen?

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:03

Wij zitten in hetzelfde schuitje. Het huis van mijn vriend staat inmiddels vanaf augustus te koop. Nog geen enkele serieuzen reactie gehad, en dat terwijl het een leuke twee onder-een-kap is waar je zo in kunt. Prijs is onder de ton, wij wonen in Zeeuws-Vlaanderen en hier liggen de prijzen al niet hoog. Als we verkopen voor de prijs waarvoor het nu te koop staat, verliest mijn vriend er 10.000 euro op. Jammer, maar het moet nu toch echt weg. Wij wonen nu in het tweede huis van mijn ouders, een oud huis waar we willen blijven wonen maar waar we een enorme verbouwing tegenaan willen gooien. En met enorm, bedoel ik ook echt enorm. Maar daar willen we niet mee beginnen, voordat het andere huis is verkocht, omdat een dubbele hypotheek nou eenmaal niet haalbaar is op het moment. We wachten het dus gewoon af, maar ik snap je frustratie.....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:10

zou je huis idd niet uit de verkoop halen maar switchen van makelaar is misschien wel een goed idee.
en staat je huis met sprekende fotos op verkoopsites?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:10

alja schreef:
zou je huis idd niet uit de verkoop halen maar switchen van makelaar is misschien wel een goed idee.
en staat je huis met sprekende fotos op verkoopsites?

Dat helpt ook niet hoor ;) . Veel mensen vragen zich dan ook af wat er mis is met het huis.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:11

Of een andere makelaar er verder wat aan kan doen....misschien wel.

Ik als koper vind het echt bizar hoe lamlendig makelaars zijn , het lijkt wel of het ze geen fluit interesseert allemaal.
Dan mail je dat je serieuze interesse hebt in een huis , graag een bezichtiging wilt om een echt goede indruk te krijgen , en stel je een vraag , bvb. of ze toevallig ook enig idee hebben of het achterliggende stukje weiland ook te koop of te huur is.

En dan krijg je gewoon totaal GEEN reactie.

Of de omschrijving van het huis is dusdanig summier / met schrijffouten , dat het duidelijk zonder veel interesse in de zaak in 5 minuten online geknald is.

Of slechte foto's die het huis geen recht doen , niet duidelijk zijn in de omschrijving waardoor je voor niks komt kijken , bvb. bij een huis waar we hebben gekeken , bleek de hele onderverdieping zo laag te zijn dat mijn vriend van 1m80 alleen tussen de balken maar net aan rechtop kon staan :P
Ik snap wel dat ze kijkers proberen binnen te halen , maar daarmee verdoen ze alleen maar onze tijd , die van hunzelf en ook de verkoper krijgt valse hoop en moet de hele boel weer soppen en opruimen enzo :P

Het grappige is dat de makelaars zelf ook zeggen dat de vraagprijs te hoog is , dat men er erg graag vanaf wil vanwege die-en-die persoonlijke omstandigheden ,
kortom : ze lijken niet echt helemaal voor hun klant te werken.

En wat DOET een makelaar nu eigenlijk :?

Ze flansen vaak zonder veel interesse een nikszeggend tekstje en wat foto's in elkaar , zetten het online en hangen het in het raam , en vervolgens wachten ze maar een beetje af of iemand wil bezichtigen...

De info die ze over het huis geven is vaak ZEER summier , dat vind ik vooral een kwalijke zaak. Als woningzoekende wil je toch wat weten...
het is onrealistisch om te denken dat mensen dan wel komen bezichtigen om meer te weten te komen.

En als iemand dan serieuze interesse toont dan nemen ze niet eens even de moeite om terug te mailen...

Wie weet hoeveel serieuze gegadigden je als verkoper zo misloopt ! :oo

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:12

Wij hebben na een paar maanden bij een makelaar met ons huis gestaan. En daar zijn we toen mee gestopt. We konden het naar ons idee zelf veel beter. En idd.... van de reacties bij de makelaar kwam ongeveer 1 op de 5 kijken. We hebben zelf een site gemaakt waarop het huis te zien was, en via google advertenties het onder de aandacht gebracht. We zijn de reacties op onze site zelf gaan nabellen, en 4 op de 5 kwamen kijken. Na zo'n 3 maanden hebben we een koper gevonden. Deze had nog moeite de financiering rond te krijgen, en ondertussen hadden we ook een 2e geinterreseerde gevonden. We zijn naar beide partijen eerlijk geweest en hebben aangegeven dat degene die het eerst de financiering rond had, het mocht kopen. Nog een maand later zaten we bij de notaris om alles te tekenen (hier in Duitsland heb je geen voorlopig koopcontact, maar ga je direct naar de notaris).

Als je een enigzins uniek huis hebt, zou je dus ook kunnen overwegen om het zelf te gaan verkopen. Voor de koper is het veel minder transparant hoe lang het te koop staat. Wel is het belangrijk dat je een budget maakt voor de promotie. Wij hebben dat via google adwords gedaan, en het huis kwam bij de advertenties te staan bij o.a. : huis duitsland, Paarden, huis paarden, huis bos, huis weiland enz.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:15

Wat pmarena zegt is ook zo: zorg zelf voor een goede tekst en goede foto's!. Dat maakt zoveel verschil! Hoe meer informatie je geeft, hoe meer mensen ook geinterreseerd raken, of bij voorbaat al weten dat het niets voor ze is. Probeer in de tekst ook een beetje de sfeer van het huis te schetsen. Dus is het heel knus en warm, of trendy en licht? Welke voorzieningen zijn er in de buurt? Wat voor soort mensen wonen er in je wijk/buurt? Is het huis goed geisoleerd? Is er mogelijkheid om het huis uit te bouwen enz.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:18

Het huis van mijn zus heeft 2 jaar te koop gestaan. Het is toen uit de verkoop gehaald omdat er besloten was toch niet te verkopen. Een jaar later de kogel door de kerk , het huis moest verkocht worden. Ze heeft een andere makelaar genomen en het huis was in 4 maanden tijd verkocht. Deze makelaar maakte super foto's en en kwamen gelijk meer kijkers.
Als je toch wilt verkopen, dan een andere makelaar en doorzetten.
veel succes met de verkoop.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:24

Zo heb ik mijn woning gewoon zelf in de verkoop gezet via http://www.mijnhuisverkoopikzelf.nl .

Kost niks , en de zoekmachines van Funda , Jaap , zah enz. enz. nemen de advertentie vanzelf over , en daarvandaan kunnen mensen dan op je huis klikken en komen op je Mijnhuisverkoopikzelf-pagina's terecht.

Daar kun je heel veel info en foto's kwijt , ideaal !

Je moet dan wel alles zelf doen qua bezichtigingen enzo , maar dat vind ik eigenlijk wel prima want dan heb je ook geen last van een makelaar die een beetje teveel praat :P

Nu maakt dat voor mij niks uit want ik heb geen haast en moet er niet per-sé van af , maar als je dat wel hebt...
dan kan je makelaar er wel mooi voor zorgen dat de koper je helemaal uitknijpt omdat 'ie weet dat je ervanaf moet ;)

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:46

pmarena schreef:
Je moet dan wel alles zelf doen qua bezichtigingen enzo , maar dat vind ik eigenlijk wel prima want dan heb je ook geen last van een makelaar die een beetje teveel praat :P

Daarom hebben wij gekozen voor Makelaarsland, je moet daar ook zelf je bezichtigingen doen en je eigen foto's maken, maar zij regelen wel verder alle schriftelijke zaken, zoals taxatie, koopovereenkomst enz.

Ons huis staat nu zo'n 7 maanden in de verkoop en we hebben besloten om een prijsverlaging te doen. We merken dat veel mensen eerst een ander huis gaan kijken en dan vervolgens nog hun eigen huis in de verkoop moeten zetten. We hebben dus niet veel aan die kijkers want voordat hun huis is verkocht......... }>

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:54

Ja daar heb ik nog over nagedacht idd , zoiets als Makelaarsland.

Maar een taxatie is voor mij niet zo interessant , ik heb dit huis pas 2 jaar geleden gekocht en er is weinig veranderd. En die koopovereenkomst enzo die valt toch onder de notaris-werkzaamheden , niet onder die van een makelaar... die notaris heb je toch nodig dus dan zit je nog steeds met een "nutteloze" makelaar eigenlijk.

En een taxatie kun je zelf ook makkelijk regelen...

Hihi wij zijn dus eigenlijk ook zo , dat we aan het kijken zijn en onze eigen huizen nog weg moeten doen :o

Maar je wilt toch weten of een huis echt zo'n goede optie is als je vermoedt , en het is wel goed om je neus te laten zien zodat je in het "logboek" van kijkers komt.

Mocht de verkoper het dan beu zijn en ècht van het huis afwillen dan weten ze je tenminste te vinden.

Broer van mijn vriend had hetzelfde , 20% onder de vraagprijs geboden (en dat was al een woning in de lagere prijsklasse) en de verkoper ging daar absoluut niet mee akkoord.

Een paar maanden later echter nam de makelaar contact met hem op of hij het huis nog wilde voor die prijs , want de verkoper wilde het nu wèl accepteren.

Als je je naam niet achterlaat dan gebeurt dat sowieso niet :)

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:15

Die van ons staat nu een ongeveer 2 maandjes te koop. We hebben nu 3 kijkers gehad en toevallig morgen nog weer kijkers. Kga dr vanuit dat ons huis ook wel een jaar te koop zal staan. Als het niet langer word :Y)
Wij kopen bewust nog geen huis weer, om straks niet met 2 huizen te zitten. We kijken al wel rond wat voor aanbod er is.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:19

Ons huis heeft bijna een jaar te koop gestaan. Kort voor we gingen verhuizen naar ons nieuwe huis werd het gelukkig toch nog verkocht.

Een andere makelaar nemen is een optie.
Als je het huis uit de verkoop haalt weet je zeker dat je het niet zal verkopen...

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:27

pmarena schreef:
Ik als koper vind het echt bizar hoe lamlendig makelaars zijn , het lijkt wel of het ze geen fluit interesseert allemaal.
Dan mail je dat je serieuze interesse hebt in een huis , graag een bezichtiging wilt om een echt goede indruk te krijgen , en stel je een vraag , bvb. of ze toevallig ook enig idee hebben of het achterliggende stukje weiland ook te koop of te huur is.

En dan krijg je gewoon totaal GEEN reactie.

Of de omschrijving van het huis is dusdanig summier / met schrijffouten , dat het duidelijk zonder veel interesse in de zaak in 5 minuten online geknald is.

Of slechte foto's die het huis geen recht doen , niet duidelijk zijn in de omschrijving waardoor je voor niks komt kijken , bvb. bij een huis waar we hebben gekeken , bleek de hele onderverdieping zo laag te zijn dat mijn vriend van 1m80 alleen tussen de balken maar net aan rechtop kon staan :P
Ik snap wel dat ze kijkers proberen binnen te halen , maar daarmee verdoen ze alleen maar onze tijd , die van hunzelf en ook de verkoper krijgt valse hoop en moet de hele boel weer soppen en opruimen enzo :P

Het grappige is dat de makelaars zelf ook zeggen dat de vraagprijs te hoog is , dat men er erg graag vanaf wil vanwege die-en-die persoonlijke omstandigheden ,
kortom : ze lijken niet echt helemaal voor hun klant te werken.

En wat DOET een makelaar nu eigenlijk :?

Ze flansen vaak zonder veel interesse een nikszeggend tekstje en wat foto's in elkaar , zetten het online en hangen het in het raam , en vervolgens wachten ze maar een beetje af of iemand wil bezichtigen...

De info die ze over het huis geven is vaak ZEER summier , dat vind ik vooral een kwalijke zaak. Als woningzoekende wil je toch wat weten...
het is onrealistisch om te denken dat mensen dan wel komen bezichtigen om meer te weten te komen.

En als iemand dan serieuze interesse toont dan nemen ze niet eens even de moeite om terug te mailen...

Wie weet hoeveel serieuze gegadigden je als verkoper zo misloopt ! :oo

Dit hóeft niet hoor. Wij bellen altijd íedereen terug. En we hebben een speciaal iemand op kantoor die de teksten schrijft. Zij heeft eerder bij de krant gewerkt, dus weet heel goed hoe ze een huis goed moet beschrijven. Onze makelaars stimuleren de kopers, en brengen de positive punten van een woning onder de aandacht. Je zult ze ook nooit horen zeggen dat de vp te hoog is, want dan snijden ze zichzelf in de vingers. Het is ook gewoon een feit dat mensen niet meer de prijs voor een huis willen betalen die ze er een half jaar geleden wel voor hadden gegeven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:33

'Tuurlijk zullen er ongetwijfeld ook goede tussen zitten , maar wat we tot nu toe tegen zijn gekomen is echt vrij schokkend.

En dan heb je het over verschillende makelaars.

Was iig. duidelijk genoeg om te besluiten dat we het dan liever zelf doen...

Bellen zal misschien ook beter gaan dan mailen , dat zal waarschijnlijk ook nog schelen.

Wij gaan zaterdag weer kijken bij een huis. Ziet er uit als een zeer serieuze optie , jammer alleen weer dat het grootste gedeelte van het huis niet op de foto staat.... dus we hebben nu amper een idee van hoe het er van binnen uitziet.

Wie weet gaan we weer voor niks....

Brandweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 12:35

Ook wij denken aan makelaarsland of beetje hulp. Bezichtigingen hebben we genoeg, regelmatig mensen die ons huis als eerste kijken, dus aan de foto's ligt het niet. Ik denk dat de makelaar niet altijd de juiste dingen zegt. Ik denk dat ik mijn eigen huis zelf beter kan verkopen. Hebben nog meer mensen hun huis zelf verkocht. En via welke route?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:45

pmarena schreef:
Wij gaan zaterdag weer kijken bij een huis. Ziet er uit als een zeer serieuze optie , jammer alleen weer dat het grootste gedeelte van het huis niet op de foto staat.... dus we hebben nu amper een idee van hoe het er van binnen uitziet.

Als er geen foto's zijn van ruimtes als de badkamer en de keuken, dan kan je er wel van uit gaan dat het er niet goed uitziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:48

mijn huis heeft een jaar te koop gestaan... na 10 maanden raakte ik ook behoorlijk wanhopig.. totaal 15.000 met de prijs gezakt. bijna van makelaar verwisseld en zodra ik een deadline aangaf bij de huidige makelaar, was het binnen een maand verkocht.. >;) vond ik zelf beetje verdacht maar goed..
dreigen met overstappen of overstappen kan echt wel schelen :j

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:53

Ons huis staat ook al lange tijd te koop, hij stond 2 weke op funda en toen was deze al verkocht. Alleen begonnen de berichten van kredietcrisis uit te lekken waardoor de koper zich uiteindelijk terug getrokken heeft. Ik baalde als een stekker, maar ik geef een kopende partij groot gelijk. Ik wil in deze tijd ook geen huis kopen met een torenhoge hypotheek in combinatie met deze huizenprijs. We wachten rustig af, het is geen noodzaak om hier weg te gaan, al wil ik dat wel graag maar niet tegen elke prijs. Overigens je woning terug trekken uit de verkoop heb je kans dat je een bepaald bedrag aan de makelaar betalen moet.

Overigens ligt de huizenmarkt op z'n gat daar kunnen makelaars natuurlijk ook weinig aan veranderen. Verhuren is een optie wanneer je met dubbele lasten zit, daar doen banken in deze tijd ook niet moeilijk over. Verhuren is normaal gesproken niet zomaar toegestaan. Wees wel voorzichtig, huurders hebben veel rechten en kan je een hele hoop gedonder opleveren mocht je huis uiteindelijk wel verkocht worden. Contracten helpen je daar niet altijd bij, zie ik nu in mijn naaste omgeving ;)

Edit: Overigens staat ons huis op een unieke locatie, landelijk wonen vlak tegen de stad aan. Je steekt de weg over en je bent bij een recreatieplas. Mooi plekje zeker een mooie prijs en toch verkoopt het nu niet. Ik vind het niet gek. We overwegen nu wel om het huis te koop aan te bieden incl. kosten koper (dit berekenen we er dan bij in onze prijs wat we ervoor hebben wil staat vast) Als we het mooi in kunnen kleden en met een mooie verkoopstunt kunnen verkopen is dat alleen maar mooi meegenomen.

#Ymke# schreef:
Uit verkoop halen geeft een heleboel rust en als je toch niet perse weg moet, waarom dan alle ellende op je hals halen en misschien met verlies verkopen als je over een jaar of 2 jaar veel beter kunt verkopen?

Waarom dan? Hoeveel ellende haal je in deze tijd op de hals? Hooguit wat bezichtigingen wat ook zo zijn voordelen heeft, heb je het hele huis tenminste weer aan kant.
Met verlies verkopen ben je zelf bij, wanneer iemand een bod uitbrengt ben je niet verplicht het te verkopen tenslotte!
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 27-01-09 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:55

Ons huis staat ook al een aardig tijdje te koop. 3 oktober werd ik gebeld dat het verkocht was, en dat we met 3 maanden ongeveer zouden verhuizen. Nadat wij akkoord waren gegaan met het bod, hadden wij een bod gedaan op een ander huis, echt een leuk vrijstaand huisje, in goede staat, en een leuk tuintje. :j 2 dagen later werden we gebeld door onze makelaar, de beste man kon ons huis toch niet betalen, en zag van de koop af. Waardoor we ook onze koop van het andere huis af hebben gezegd.

Nou hebben wij enorme mazzel, de mensen die nu in het huisje zitten dat wij willen kopen, hebben absoluut geen haast, en wilden zelfs op ons wachten! Maar intussen staat ons huis nog steeds te koop, met kijkers loopt het wel weer, en we hebben zelfs vrijdag een technische keuring gehad!

Veel succes, en ik weet hoe vervelend het is om élke keer je huis van top tot teen in het sop te zetten, omdat er weer kijkers komen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:00

KarinvdM schreef:
pmarena schreef:

Als er geen foto's zijn van ruimtes als de badkamer en de keuken, dan kan je er wel van uit gaan dat het er niet goed uitziet.

Ja dat zou je denken , maar de vraagprijs doet anders vermoeden :P En een deel is er vrij recent aangebouwd , dus dat zou wel netjes moeten zijn...

En de grap is : er zijn foto's van keuken , badkamer en huiskamer.

De huiskamer ziet er hartstikke leuk uit , de badkamer is heerlijk luxe met mooie tegels , hoekbad , douchecabine , dubbele wastafel , meubel en spotjes enzo , keurig up-to-date en luxe. De keuken is echter wel oubollig , ziet er nogal 60 / 70-er jaren uit zeg maar.

Dus nu is de vraag : is de rest van het huis zoals de woonkamer en badkamer , keurig direct in gebruik te nemen , of zoals de keuken , dat je nog moet gaan hakken en breken enzo :=

Toch lomp dat daar geen duidelijkheid over wordt gegeven. Er zijn nu een bijkeuken , aangebouwd schuur / hobby-ruimte , halletje , kantoortje , overloop en 3 slaapkamers waar je totaal nog geen beeld van hebt.... als dat ouwe zooi is dan weet je dat liever meteen...

Goede kans dat we op een paar foto's al afgeknapt zouden zijn , en nu wij + makelaar + verkoper valse hoop hebben omdat we gaan bezichtigen.
Dat is gewoon stom , vind ik.

En omdat dit huis totaal ook al 2 jaar te koop staat (met een paar maanden uit de verkoop , bij dezelfde makelaar) vraag je je inderdaad af wat eraan mankeert.
Of misschien mankeert er niet echt iets aan maar ligt de prijs gewoon veels te hoog en willen de verkopers niet zakken omdat ze geen haast hebben.
Nu weten we gewoon niks qua waarde of die vraagprijs realistisch is , omdat we geen goed beeld hebben van het huis...

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:18

pmarena schreef:
Hihi wij zijn dus eigenlijk ook zo , dat we aan het kijken zijn en onze eigen huizen nog weg moeten doen :o

Maar je wilt toch weten of een huis echt zo'n goede optie is als je vermoedt , en het is wel goed om je neus te laten zien zodat je in het "logboek" van kijkers komt.
Mocht de verkoper het dan beu zijn en ècht van het huis afwillen dan weten ze je tenminste te vinden.

Wij hebben in het begin ook wel wat huizen gekeken, maar we zijn er al snel mee gestopt. Het heeft voor ons toch geen zin om een ander huis te gaan bekijken als ons eigen huis niet is verkocht. De kans is nogal aanwezig dat het huis waar je dan interesse in hebt in de tussentijd word verkocht en je je dus voor niks lekker hebt zitten maken. (kan je in ieder geval ook geen foute keuze maken door straks met 2 huizen te zitten :o )
Wij hebben momenteel ook een ander huis op het oog maar hebben het nog niet bekeken, we wachten het rustig af.

De promotie die Makelaarsland doet is voor ons de belangrijkste keuze geweest om voor hun te kiezen.
Zij stellen ook de koopovereenkomst op dus dat is ook erg handig.