Aangifte doen of toch maar niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:38

Vanaf 17 jaar wordt je geacht "oud genoeg te zijn om te weten wat je doet" en is er sprake van gedoogbeleid, is mij altijd verteld.

Ook op je 16de is die vent dus hardstikke strafbaar geweest. :)

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:25

Oke. Ik zal als ik meer weet dat even laten weten.

pinuts

Re: Aangifte doen of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:13

hmm.. Vraag me af of je eraan toe bent. Overigens heeft hij jou (zoals je al gezegd hebt) niet verkracht, en ben je zelf zo naief geweest (15 of niet) om gewoon met deze man seks te hebben, en heb je zelf vrijwillig meerdere keren afgesproken.. toch? Nu is het misschien geen leuk moment in je leven geweest, en heb je er enorme spijt van.. ik denk eerlijk gezegd dat jij hierbij aan het kortste eind trekt. Ik snap dat je wilt dat deze man stopt, maar eerlijk is eerlijk.. deze man heeft seks met jonge meisjes die vrijwillig meewerken.. Of deze man nou 22 of 50 was, allebei de keren strafbaar.. Maar denk eerlijk gezegd dat als je aangifte doet jezelf nog meer aandoet dan hem.. Misschien een optie om met iemand erover te gaan praten?? ( maatschappelijke hulp?)

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:27

Ga nu niet msn-en met die vent, je probeert het nu allemaal in je eentje te doen. Dat brengt jou heel veel negatieve emoties en haatgevoelens, heb je nu niets aan.
Je moet nu geen contact meer maken met hem, wacht gewoon het telefoontje van de zedenpolitie af. Met hen kun je altijd nog een strategie afspreken. Die paar dagen/weken maakt ook niet meer uit.
Ik lees nu ook het bericht van Pinuts en daar kan ik me trouwens ook goed in vinden, het laatste dan van die maatschappelijke hulp.
En ik wil je toch meegeven dat je ouders heel veel voor je kunnen doen, je moet het niet verzwijgen omdat je hen er niet mee wilt belasten. Ouders willen alles weten van hun kind, ook de rottige dingen. Zij kunnen je helpen, echt waar.
Laatst bijgewerkt door joepiejee op 27-01-09 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:30

Ik vind het bericht van pinuts ergens ook gewoon kort door de bocht. 15 en niet goed in je vel zitten kan er echt voor zorgen dat je zo snakt naar aandacht dat je alles gelooft...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:58

poes.. dan nog is het vrijwillig, ik wil TS alleen maar beschermen.. Ik denk dat ze weinig heeft om op te staan.. Het is geen verkrachtig, het is alleen seks met een minderjarige, en dat gebeurt tegenwoordig veel.. ( zoals mijn voorbeeld iemand van 22 met iemand van 15) Je kan het kort door de bocht vinden, ik snap ook heus wel dat TS het niet voor dr lolletje deed.. dat staat ook wel in mijn bericht, maar ik denk dat de politie er weinig mee doet, en dat het hele proces heel veel doet met TS

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:15

Idd was ik op dat moment op zoek naar aandacht alleen op de verkeerde manier/plek. Hij heeft me idd mij om gekocht voor geld. Achteraf wist hij dat ik het niet wilde, maar aangezien ik zo depressief en eenzaam was heeft hij op een achterbakse manier gezorgd dat ik wel ... met hem zou krijgen.
Buitendat hij is wel 47 en dat heeft hij nooit gezegd.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:18

Ik vrees dat dat weinig uitmaakt nanneke.. Wat wil je zelf nu? Bedenk dat even goed voor jezelf. Wil je er alles aan doen, en ook al die herinneringen ophalen, jezelf wss weer erg down voelen en proberen hem ( met een beetje geluk) een paar jaartjes achter tralies te krijgen? Of wil je het gewoon kwijt kunnen, je verhaal doen.. en voor jezelf het kunnen afsluiten.. Denk daar goed overna

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:19

Dus het komt er opneer dat ik het hierbij moet laten?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:21

als jij je daar prettig bij voelt.. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Als ik jou was zou ik me eerst verdiepen in wat voor straf je die man zou kunnen geven.. Dat is wss niet genoeg om hem te laten stoppen.. Praat erover met mensen, kijk naar de mogelijkheden.. Als ik jou was zou ik niet weer zomaar met die man praten en het zelf proberen op te lossen. Denk vooral aan jezelf, en wat jij hier uithaalt..

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:22

Niks. Ik weet wat voor straf die ongeveer zou kunnen krijgen en idd dat is nou niet bepaald een hoge straf. Hooguit een werkstraf.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:23

Heb je dat ervoor over?

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:24

Nee, maar het gaat mij er vooral om dat het bij de politie bekend is wie weet is het al een bekende bij de politie. Dus het kan zijn dat ik toch voor een melding kies.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:26

ik zou aangifte doen.
Je geeft het dan een stukje weg.
Het stukje vergelding.... wat ze er aan doen is een 2e.
Hij is iig wel bekend. Zijn daad is nu op tafel.

Kan jij beginnen aan jezelf.

Voor je eigen pijn zou ik het niet laten. Eruit gooien is beter dan het weg te stoppen of er geen aandacht aan te schenken.

Ik zou niet weten waarom je geen aangifte doet, zeker als hij tegenwoordig nog steeds dit soort gesprekken voert die eventueel naar meer kunnen leiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:28

Ik ben het eens met pinuts..
Het was gewoon vrijwillig, dan moet je imo niet 'zeuren' achteraf. Klinkt heel hard en nu zal ik vast veel bokkers over me heen krijgen, maar op je 15e weet je toch wel wat je doet. Je had de keuze om nee te zeggen, maar jij zei ja en dat was je EIGEN keuze.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:29

als ik je reacties lees nanneke dan zou ik kiezen voor een melding waarbij jij verder niet betrokken raakt bij het strafproces; helaas is het in nl niet zo makkelijk om dit soort daden schuldig geacht te krijgen incl gevangenisstraf

@anthea, oordeel niet te hard zonder ts te kennen.....

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:31

Anthea schreef:
Ik ben het eens met pinuts..
Het was gewoon vrijwillig, dan moet je imo niet 'zeuren' achteraf. Klinkt heel hard en nu zal ik vast veel bokkers over me heen krijgen, maar op je 15e weet je toch wel wat je doet. Je had de keuze om nee te zeggen, maar jij zei ja en dat was je EIGEN keuze.

Pardon? Jij kent mij hele leven niet, maar goed ook. Ik was zwaar depressief en dan druk ik het nog netjes uit. Jij wilt niet weten wat ik allemaal voor de periode mee gemaakt heb.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:33

anthea: Ik bedoelde het echt niet zo als jij nu verwoord.. Het was vrijwillig en geen sprake van verkrachtig.. maar ik geloof dat het echt niet fijn was en zeker met verschrikkelijke bijgevoelens..
Sommigen maken misschien fouten in hun leven, en de 1 is wat naiefer dan de ander.. maar das geen reden dat zon man daar gebruik van moet maken.. Wel is het zo dat het dus geen verkrachting was, maar wel strafbaar.. Dus dat is lastig te bestraffen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:37

Ik weet dat ik wat 'harder' ben met mijn mening pinuts, maar imo komt het op hetzelfde neer.

En hoezo pardon Nanneke? Jij vraagt of je wel of geen aangifte moet doen. Imo, nee. Je had gewoon nee moeten zeggen tegen die man, je had een keuze, en je koos ervoor om het toch te doen. Dat is jouw keuze, je 'eigen schuld'. Je hebt ervan geleerd, neem ik aan, en niet alle 'lessen' zijn tof.
Ik blijf bij wat ik zei..

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:41

Nou dat denk ik dus niet. Als 15 jarige denk je echt niet zo en over zie je niet alles. Weet niet hoe oud jij bent? Maar zoals ik nu denk zo had ik nooit als 15 jarige kunnen denken.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:43

Anthea, tuurlijk heb je ergens wel gelijk, ik geloof alleen wel dat TS in een hele kwetsbare situatie heeft gezeten.. Ze had wss aandacht nodig en kreeg dat van deze man op een manier waar ze blijkbaar niet goed over na had gedacht. Ik denk wel dat TS het er heel moeilijk mee heeft gehad, en ik denk als ze nu weer contact opnemt met meneer, en aangifte doet, dat ze alleen zichzelf er extra mee heeft

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:45

Dit was alleen om achter zijn gegevens te komen aangezien ik helemaal niks heb. Ik weet nog geen eens hoe die echt heet. Dit was eenmalig en ben er achter gekomen dat dat totaal geen zin heeft.

Dus het komt er opneer dat wat jij zegt Anthea dat het me eigen domme fout is en dat meneer gewoon verder mag gaan waar die bezig was?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:47

Ik ben bijna 16.
En mischien dat jij niet echt verstandig was op je 15e, maar sommige zijn wel verstandig(er). :)

Maar als jij aangifte wilt doen, dan moet je dat vooral doen. Ik vraag me alleen af of het de moeite wel is, denk niet dat hij een 'fatsoenlijke' straf krijgt.
Als jij het zo moeilijk vind, kan je het imo beter laten rusten.
Ik zeg dat niet dat hij er mee door moet gaan, tuurlijk niet, maar IK VIND (lees; ik vind) dat het wel je eigen fout was ja.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:49

Owh ja bent 15 nu begrijp ik het.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:50

Misschien geen slecht idee om eens met een raadsman te gaan praten (evt. pro deo) over je dossier en de gevolgen voor je als je aangifte doet.

Aangifte zou ik zelf in jouw geval niet doen...aangifte voor wat trouwens ?
En je ouders worden daar zekers ooit wel over ingelicht op de ene of andere manier... t is trouwens gebeurd toen je minderjarig was, in je ouders huis en toen je ouders verantwoordelijk voor je waren.
Daarnaast heb je vrijwillig betaalde sex gehad....ongeacht in welke toestand jij je bevond: dat is trouwens absoluut geen excuus voor je daden. Jij hebt zelf met hem afgesproken, zelfs verschillende keren en over een langere tijdsstrekke...
Velen onder ons hebben een slechte jeugd gehad en problemen thuis: de ene grijpt naar drugs, de andere blijkbaar veel te jong naar sex en nog een ander probeert genoeg respect voor zichzelf te behouden...We leren allemaal van onze fouten/gebreken edm. Niemand veroordeelt jou daarom !

Wil je dat die man bekend wordt bij de politie, doe dan gewoon melding...Is de man al bekend op t PB, dan nog kan je later besluiten een ander pad in te slaan.

Sterkte bij het verwerken van de emoties van de dingen die je vroeger hebt gedaan en waar je je vandaag niet goed bij voelt. Alleen jij kan zelf het nodige doen om het te verwerken maar spijtig genoeg draag jij verantwoordelijk voor hetgeen je gedaan hebt...
Spijtig dat je jonge leven al zo traumatisch is geweest.

Ik hoop dat de toekomst rooskleuriger voor je is. Sterkte ! :(:)

Bijvoegsel
Ik zie net je laatste post:
@0Nanneke0: als 15 jarige dacht ik er zelfs nog niet aan om SEX te hebben met mijn grote liefde, laat staan met een vreemde...er is MSN gechat aan voorafgegaan en je hebt vrijwillig met hem afgesproken denkende dat hij 30 was. Je bent erger in de fout gegaan dan hij want jy was minderjarig en jij wist dus vooraf dat je een strafbare daad zou laten plaatsvinden. Sorry dat het misschien wat hard klinkt...maar je geeft toe dat je aandacht wou en ook de betaalde sex...

@Anthea: en zij ? moet zij ook geen straf krijgen ?