maar soms is het voro de auto wel ff goed als je tot de 4000 toeren door trekt...

Ik doe altijd verschillend....doe het op het gehoor.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Hermelijn schreef:Ik heb het ongeveer zo geleerd;
20km/h = 2e versnelling,
40km/h = 3e versnelling
60km/h = 4e versnelling
80km/h = 5e versnelling.

Anoniem schreef:Op de snelweg rijdt ik altijd netjes 120,in zn 5 natuurlijk..maar dan gaat de tourenteller ook richting de 3000.
En daar blijft ie dan ook.
Is dat niet enorm hoog,of ligt dat gewoon aan je auto?

Anoniem schreef:Maar als ik het goed begrijp is dat dus niet erg goed voor de auto(ik trek niet direct door hoor,maar als ik gewoon in het dorp 50 rij,staat ie algemeen wel in zn 5).
). En vooral niet voor je versnellingsbak. Af en toe gewoon even flink doortrekken. Vijftig rijden in de vierde versnelling is gewoon slecht voor je bak, laat staan in de vijfde versnelling!!! Dus rij gewoon lekker vijftig in zijn derde versnelling, en trek hem af en toe even door zodat de motor schoonblaast. Een handig trucje hierbij:
) dan hun rijstijl aanpassen. Sophie2 schreef:Het nieuwe rijden is doorschakelen bij 1500 toeren. Maar het verschilt ook wel een beetje per auto. Bij mijn auto schakel ik trouwens altijd wel precies bij 1500 toeren door.
1500 toeren?

Maar zijn advies van af en toe lekker gas geven neem ik graag ter harte, zeker op der Deutsche Autobahn
Hermelijn schreef:Ik heb het ongeveer zo geleerd;
20km/h = 2e versnelling,
40km/h = 3e versnelling
60km/h = 4e versnelling
80km/h = 5e versnelling.
Terugschakelen doe je dan op deze manier;
70km/h = naar de 4e
50km/h = naar de 3e
30km/h = naar de 2e
Tussen de 1500 en 2000 toeren schakelen is het beste volgens het 'nieuwe rijden'.
Ik schakel meestal pas bij de 3000/4000 toeren. En dan rijd ik nog netjes. Als mn vader in de auto's rijd jaagt ie ze bij het optrekken bekant in het rode (mits motor goed warm) En rijdt ie altijd rond de 4000 toeren.