nummer onbekend... call centre!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kobus1980

Re: nummer onbekend... call centre!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:14

Ik heb op een call center gewerkt en zal even uitleggen hoe het werkt. Mensen worden gebeld door de pc, per pc worden er 10, 25 of 50 mensen tegelijk gebeld. Ligt eraan hoe groot het bestand is. Meestal zijn de bestanden 10.000 nummers en als die bijna leeg gebeld zijn vorhogen ze de snelheid en gebeurd het steeds vaker dat er 25 of 50 mensen tegelijk gebeld worden.

Maar waar een call center deze bestanden vandaan haalt is vooral van de mensen die gebeld worden zelf. Die vullen bijv een enquete in op het internet, doen mee aan een prijsvraag, bestellen bij de wehkamp of hebben een ah bonuskaart en dergelijke. Deze bedrijven verkopen al deze nummers+adres+naam aan een callcenter en die gaan die mensen dan bellen.
Maar de beste tip is gewoon nooit je nummer ergens achterlaten, ook niet als je kan aanvinken dat je geen info wilt want dan doen ze het nog.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:16

erg irritant inderdaad, het vervelende is dat een vriendin van me haar telefoonnummer zo heeft ingesteld dat wij 0000000 zien en ik hem dus altijd maar opneem, want zij zou het kunnen zijn... En 9 van de tien keer is ze het niet.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:22

Ik heb me ook aangemeld bij infofilter en sindsdien is het heerlijk rustig, geen telefoontjes meer. :D
Ik moet ook altijd wel opnemen bij anonieme nummers want mijn vader, schoonouders en vriend bellen anoniem dus voor hetzelfde geld is het 1 van hun, maar 9 van de 10 keer was het dus een callcentre

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:29

pretletter17 schreef:
Je bedoelt denk ik http://www.infofilter.nl ;)

Bedankt voor de tip, ga ik ook meteen even doen!
Had er al wel een iets van gehoord, maar wist het nooit te vinden :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:31

En ik werk bij een callcenter :+ en ik kan er echt boos om worden dat er bedrijven zijn die zo asociaal te werk gaan! Wij verkopen vooral kranten, en bij ons is het zo dat wanneer mensen niet willen, we wel vragen of er een speciale reden is waarom men niet wilt (zou ik u dan wellicht nog wel mogen vragen waarom u er vanaf ziet/waarom u geen interesse heeft?) en daarna wensen we diegene een fijne dag/avond en hangen we op.
En zo zou het ook moeten, dat stomme gedoe van door drammen en producten door de neus boren... Feit is, zoals wij werken, hebben we meer mensen die willen dan via dat agressieve gedoe, maar mensen zijn vaak van te voren al boos als ze opnemen..Wat ik wel begrijp, maar het is wel vervelend omdat jij je product op een vriendelijke manier probeert te verkopen. Regelmatig dat ik te horen krijg dat ze het fijn vinden dat ik wel vriendelijk ben, niet door zeik en ze ook gewoon het nummer/de website doorgeven van infofilter als ze niet meer gebelt willen worden :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:34

ik word niet zo vaak gebeld :) En anders vind ik het wel grappig, vooral met mensen die niet weten wat ze verkopen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:42

Hihi, wij staan onder een andere naam in het telefoonboek 8-) Onder mijn mam's oude naam.

dan is het: Hallo, spreek ik met de heer/mevrouw .... ?
Dan wij: GEEN INTERESSE!!!!

Nou ze schrikken zich de paasei _O-

Wij worden niet vaak meer gebelt :n :')

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:16

Wij worden nooit gebeld. :)
Ik kan me wel voorstellen dat het énorm k.lote is. En dan nog zo vaak op de dag!

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:38

Wat mij werd gezegd door iemand die op een callcenter werkt, is dat de gene die gebeld wordt, zelf zou betalen voor het gesprek.
Of dit waar is weet ik niet, maar voortaan hou ik die mensen dus voor de zekerheid niet overbodig lang aan de lijn ;)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:40

dat zou ik al helemaal belachelijk vinden :(

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:54

LadyLuna schreef:
Wat mij werd gezegd door iemand die op een callcenter werkt, is dat de gene die gebeld wordt, zelf zou betalen voor het gesprek.
Of dit waar is weet ik niet, maar voortaan hou ik die mensen dus voor de zekerheid niet overbodig lang aan de lijn ;)

Op het callcenter waar ik gewerkt heb niet.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 11:09

voor de mensen met ervaring in dit werk:
Ik heb wel eens gehoord dat de mensen die voor een call centre werken betaald krijgen voor iedere nieuwe klant die ze binnen halen. Is dat echt zo? (zou wel verklaren waarom sommige verkopers zich zo in je vastbijten :D )

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:26

LadyLuna schreef:

Dat is zover ik weet niet zo. Bij ons in ieder geval niet, we krijgen niet voor niets elke maand telefoon rekeningen binnen van enkele duizenden euro's ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:28

shera schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat de mensen die voor een call centre werken betaald krijgen voor iedere nieuwe klant die ze binnen halen. Is dat echt zo? (zou wel verklaren waarom sommige verkopers zich zo in je vastbijten :D )

Er zijn inderdaad nogal wat bedrijven die werken met een bonus systeem voor elke nieuwe klant, of dat je perse een bepaald target moet halen omdat je anders je bv je baan gewoon kwijt bent. Bij ons op het bedrijf hebben we gewoon een vast uurloon en verder geen rare bonussen, op die manier blijft de sfeer en manier van werken veel vriendelijker

kobus1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:44

Bij ons op het call center waren er inderdaad bonussen aan verbonden en dat merkte je ook op de manier hoe er gebeld werd

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:11

Dat de mensen die gebeld worden voor de gesprekskosten opdraaien is onzin :') Dat mag helemaal niet namelijk. Collect gesprekken zijn mogelijk, maar daar moet je eerst toestemming voor geven :j

Ik heb een tijdje geleden ook infofilter ingevuld, werkt écht!

De meeste callcenters werken idd op basis van targets, daar is het verloop van medewerkers ook debiel groot, als je je targets (die praktisch onmogelijk zijn) niet haalt, lig je er meteen uit.

Toen ik op zoek was naar werk heb ik meteen aangegeven outbound callcenter werk pertinent niet te willen.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 11:22

Ik heb me gisteren aangemeld en heb nu alleen mijn Direct Mail ingesteld. Nu kan ik niet meer inloggen, mijn wachtwoord en email komt nu niet overeen.
Ik weet zeker dat het klopt, storing?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 18:22

Ik heb dat ook tickels!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:50

shera schreef:

Waar ik heb gewerkt wel.
Naast een uurloon kreeg je afhankelijk van de moeljkheidsgraat van wat je verkocht 5 min extra uitbetaald.
Bijvoorbeeld als je 5x een proeg abbo had verkocht kreeg je 5 minuten extra, maar als je iets moeilijkers had, ik noem maar wat, een verzekering of telefoon abbo kreeg je per keer dat je verkocht 10 min.
Sommige klanten hadden ook prijzen voor de agent die het meest verkocht.
Was niet echt goed voor de sfeer, ik verkocht vaak het meeste (tsja blijkbaar ben ik erg overtuigend) en dan worden de collega's jaloers en krijg je verhalen van " ja zij zet gewoon ja in het systeem maar eigenlijk verkoopt ze niks" Erg jammer, vooral omdat ik 1 van de weinige was die altijd eerlijk en niet zo drammerig was. Nee was bij mij ook nee, en dan op naar de volgende.

Ben wel erg blij dat ik er niet meer werk, niet omdat ik het werk niet leuk vond, maar wel om de reacties van de mensen aan de andere kant van de lijn. Zal wat voorbeelden geven, laat je verk*chten, krijg k*nker, vuile k*t prutsmuts en t*ringwijf was aan de orde van de dag. En dan zeggen ze dat die mensen van die callcenters asosciaal zijn.
Ik werd serieus zo ongeveer overspannen van dat werk, heb het 5 jaar gedaan.

Wat misschien wel leuk is om over na te denken, er zitten daar heel veel jonge mensen die hun studie van dat werk betalen, als ze veel van die centers gaan sluiten heb je kans dat die van onze belastingcenten lekker een uitkering gaan krijgen.

En voor alle duidelijkheid, ik heb dr ook een hekel aan als ze me 7x per dag bellen voor iets totaal onnuttigs :Y)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 14:58

5 jaar... mamamia.... Ik zou er niet tegen kunnen. Al die scheldende mensen die (terecht :D )geen zin in je hebben.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:12

ik kan me voorstellen dat mensen er geen zin in hebben om gebeld te worden, maar je fatsoen bewaren misstaat niemand.

Als iemand netjes tegen mij zei dat ie het echt heel vervelend vond verwees ik hem/haar naar infofilter. (en ja als je supervisors dan meeluisteren krijg je op je lazer) heb zelfs een paar keer voor oudere mensen het zelf voor ze ingevuld, waar ze me erg dankbaar voor waren.
Als ze gaan schelden bekijken ze het maar.
Ik heb het zelf nooit gedaan maar om me heen hoorde ik wel dat zulke mensen in een terug bel bestand werden gezet.
En kijk, daar kan ik me dan wel kwaad om maken, mensen nog bozer omdat ze WEER gebeld worden, en degene die belt boos omdat ze weer eens een onbeschoft figuur aan de lijn krijgen.

Maar als ik er nu alleen maar aan denk weer in een callcenter te moeten werken... Ik zweer je dat mijn bloeddruk stijgt, kan helemaal ligt in me kop worden bij dat idee, zo erg was het, en dat is niet overdreven ;(

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:46

Waarom heb je er dan zolang gewerkt Zonnebloem?

Ik heb ook een tijd in een callcenter gewerkt (een jaartje ongeveer). Ik had ook vaak chaggie mensen aan de lijn, maar die mensen werden gelijk uit het bestand gehaald (en dus niet nog een keer gebeld)! Ik snap de frustratie wel hoor. Vind het zelf ook irritant om tijdens het eten gebeld te worden, of 10x per dag. ;) Maar die mensen doen ook maar hun werk!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:07

callcenters... ik geloof dat de mensen die daar zitten soms echt zware dagen hebben....

Laatst had ik iemand aan de telefoon die mij de telegraaf wou verkopen. Ik was serieus geinteresseerd! krant was hier net afgelopen, dus dacht: heej das handig.
Helaas had de papegaai een nieuw woordje geleerd (Sukkel) en riep hij dat de heletijd nog al hard.... Als je wat terug zegt vind dat beest het alleen maar mooi en gaat harder roepen. Na 10 keer SSSSTTTTTTT te hebben geroepen heb ik hem maar laten gaan.

Meneer aan de telefoon is boos geworden op me, vond me onbeschoft en heeft opgehangen. Hij had gemakkelijk een abb aan me kunnen verkopen! Helaas voor hem, zal wel een rotdag hebben gehad.

Vandaag had ik ook de klantenservice van de TNT aan de telefoon. Die mensen hebben ook een rotbaan zeg..... Zo gefrustreerd als ik was heb ik mn woede op de TNT op haar afgereageerd.
Niet terecht, want zij kon er ook niks aan doen dat de pakketten chauffeur zn werk beroerd doet en dat de TNT veel te lang doet over het bezorgen van pakketten....
maar stiekem luchtte het wel op.
Op het einde heb ik haar even vriendelijk bedankt voor de hulp en nog een fijne werkdag gewenst.
Die mensen moeten ook een gigantisch geduld hebben en de hele dag vriendelijk blijven...

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:19

Als je de hele tijd door hetzelfde callcentre wordt gebeld en ze zijn echt onbeschoft tegen je,zou ik gewoon een megafoon naast m'n telefoon leggen en als het callcenter belt opnemen en schreeuwen: 'BOL.COM!'Kijken of ze nog terugbellen :')

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:30

Sophie_midas schreef:
Waarom heb je er dan zolang gewerkt Zonnebloem?

!

Ik bleef hopen dat er normale mensen waren :+ En opzich ben ik best geduldig en stop niet gelijk ergens mee als ik het niet leuk vind, helemaal niet als het op werk\school aankomt.

Maar ik ben zo blij dat ik gestopt ben...
Laatst stond er in de krant een facature om afspraken te maken voor bedrijven, leek me wel wat.
Dus ik eerst nog opgebeld en gevraagd o9f het geen callcenter werk was, nee dat was het niet.
Kom ik daar, was het toch een callcenter. Ik heb nog gevraagd waarom ze dat niet meteen gezegt hadden. Zei dat vrouwtje, " ja misschien vind je het toch leuk als je het eenmaal gezien hebt" :(
Ben zo weggelopen, ik doe het echt NOOIT MEER>