Nieuwe verzendkosten TNT pakketjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:01

Gelukkig hebben we nog geen grote problemen gehad met de TNT. Over het algemeen zijn onze pakketjes met 1-2 dagen bezorgt.

Het is wel jammer dat de prijzen weer zijn verhoogt maar helaas is het wel zo dat sommige goedkopere partijen wel eens wat steekjes laten vallen en dat het kan gebeuren dat een pakket bijna een week onderweg is of dat je het pakket terugkrijgt omdat de geadresseerde 1 keer niet thuis was :(
Laatst bijgewerkt door Mathilde op 26-01-09 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Re: Nieuwe verzendkosten TNT pakketjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:04

Je krijgt een pakket niet meteen terug als de geadresseerde niet thuis is hoor. Ze komen 2x bij je aan de deur en als je er de tweede dag ook niet bent krijg je een briefje in de deur dat je het pakket bij het postkantoor af kunt halen, daar heb je 2 weken de tijd voor.
Als je het pakket dus terug krijgt is het waarschijnlijker dat de ontvanger hem niet hebben wilde.

Kladblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:05

Er gaat wel écht veel fout hoor bij TNT!!

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:06

anneliesdj schreef:
Je krijgt een pakket niet meteen terug als de geadresseerde niet thuis is hoor. Ze komen 2x bij je aan de deur en als je er de tweede dag ook niet bent krijg je een briefje in de deur dat je het pakket bij het postkantoor af kunt halen, daar heb je 2 weken de tijd voor.
Als je het pakket dus terug krijgt is het waarschijnlijker dat de ontvanger hem niet hebben wilde.

Je hebt gelijk, ik was vergeten erbij te zetten dat het gebeurde na 1 maal aanbieden. Dit was ook niet de TNT dus het ligt dan niet op de postkantoor na 2 keer aanbieden helaas.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:10

wordt idd 2 keer aangeboden en dan 3 weken bij het postkantoor, tenzij er is aangegeven dat het pakket terug moet naar de verzender als het niet wordt aangenomen.

Ik snap wel dat ze niet 15 minuten gaan wachten bij elk huis, maar vandaag is er serieus gewoon NIET aangebeld. Daar kan ik echt niet tegen.
heb ik een dag vrij genomen voor jan met de korte achternaam.
kan ik morgen alsnog een middag vrijnemen om dat pakket op tehalen.
Kost me nu dus 1,5 dag.
Terwijl als ze het donderdag hadden bezorgd (zoals had gemoeten) dan had het me geen een vrije dag gekost

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:15

ma_rie_tje schreef:
wordt idd 2 keer aangeboden en dan 3 weken bij het postkantoor, tenzij er is aangegeven dat het pakket terug moet naar de verzender als het niet wordt aangenomen.

Daarom gebruiken wij eigenlijk alleen maar de TNT nu, dit geeft de geadresseerde de mogelijkheid om het pakket op te halen bij een postkantoor of TNT Servicepunt bij hun in de beurt als ze overdag niet thuis kunnen zijn, sommige andere pakketdiensten hebben niet altijd de mogelijkheid hiervoor of hebben geen lokatie bij de geadresseerde in de beurt waar je het op kan halen.

Kladblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:17

ma_rie_tje schreef:

Ik snap wel dat ze niet 15 minuten gaan wachten bij elk huis, maar vandaag is er serieus gewoon NIET aangebeld. Daar kan ik echt niet tegen.
Kost me nu dus 1,5 dag.
Terwijl als ze het donderdag hadden bezorgd (zoals had gemoeten) dan had het me geen een vrije dag gekost
Ik plak meestal een briefje op de voordeur dat ze het achterom moeten leggen en de poort achter zich sluiten. Dat doen ze dan weer wel. Zet m'n handtekening altijd op het briefje.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:47

Ik heb nog nooit zo'n briefje opgehangen maar tot nu toe altijd de pakketjes in de schuur gevonden als we er niet waren of niet snel genoeg bij de deur waren.
Maar wij hebben een carport met schuurtje opzij dus wss vinden ze dat dat wel kan.
Maar uiteraard kan dat alleen bij normale verzending en niet bij bv aangetekend of verzekerd.

Kladblokje; kun je je reactie ook onderbouwen of is dit het enige wat je erover te zeggen hebt? (de eerste reactie ;) )

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:00

alja schreef:
zou de service dan ook beter worden??

:z :z

Idd, dan mogen ze ook wel meteen de volgende dag het pakketje afleveren :P

Ik vind het veel te duur, vond 6,25 al best veel eigenlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:12

ma_rie_tje schreef:

Kost me nu dus 1,5 dag.

Niemand verplicht je om thuis te bijven. En een hele dag vrij nemen om een pakketje op te halen? Jij bent ook lekker makkelijk zeg.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:18

Ze heeft het over een middag, is dus niet een hele dag.
Maar je zou het pakket ook zaterdag of op koopavond op kunnen halen, dan zijn de meeste postkantoren ook gewoon open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:20

Ze heeft wel 'n dag op het pakketje gewacht, imo is dat hetzelfde, en dan ook nog 's een middag vrij nemen om het kreng op te halen... Tut tut. :+

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:58

Ik werk bij de TNT als postbode, ik moet ook aangetekende brieven uitreiken, hiervoor krijgen we maar 3 min de tijd (en dat is dan ook nog is inclusief er heen rijden als het om een adress gaat dat niet in je eigen wijk ligt), dus echt veel geduld heb ik vaak ook niet, maar bel wel netjes aan, maar als ik niet snel ergens een reactie zie dan ben ik weer weg.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:04

ja, belachelijk dat het duurder word, maar de service is er ver te zoeken
dingen overal neergooien, kwijtraken, of gewoon ergens afgeven zonder briefje in de bus te stoppen

belachelijk!!!
heeft me al paar 100 euro gekost zo

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:09

Anthea schreef:
Ze heeft wel 'n dag op het pakketje gewacht, imo is dat hetzelfde, en dan ook nog 's een middag vrij nemen om het kreng op te halen... Tut tut. :+

maar als je enigsins haast hebt met de inhoud van het pakketje...
Deken had donderdag, uiterlijk vrijdag binnen moeten komen (woensdag verzonden).

Dus tja, deken had vrijdag op mn paard moeten liggen, en door de schuurplekken van de deken die hij nu op heeft, heeft het wel enigsins haast!

En tja, ik heb mijn werkdagen deze week zo ingepland dat ik vandaag vrij was en de rest van de week werk. Vandaag had ik een auto tot mn beschikking om de deken meteen op mn paard te kunnen leggen.
Morgen moet ik dus werken EN heb ik geen auto. Omdat de deken dus wel haast heeft moet ik een middag vrij nemen.
Paard staat 17 km hier vandaan,en moet nu dus wat gaan bedenken hoe ik morgen die deken op stal ga krijgen.

aangezien het postkantoor hier GEEN koop avond heeft en op zaterdag tot een uur of 1 open is, is dat ook niet ideaal.

Ik blijf er gewoon bij, hij had moeten aanbellen vandaag!!!

En de gewone postbode hier kan ik geen slecht woord over zeggen! super! post netjes in de bus en dus gewoon geen klachten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:10

Hoezo overal neergooien en afgeven zonder een briefje achter te laten?

Kladblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:50

anneliesdj schreef:
Kladblokje; kun je je reactie ook onderbouwen of is dit het enige wat je erover te zeggen hebt? (de eerste reactie ;) )
- Pakketjes onder de carport
- Pakketjes voor de deur
- Pakketjes 4 huizen verderop (vind ik geen buren hoor)
- Zeiknatte pakketjes
- Pakketjes die 3 dagen later aankomen dan volgens de track&trace aangegeven word.

Er zijn hier op Bokt sowieso erg veel topics te vinden over TNT en wat er allemaal mis gaat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:16

Dat ze ze onder de carport of in een schuur neerzetten vind ik niks mis mee hoor, is beter dan hem van het postkantoor halen.
Natte pakketjes mogen idd niet maar het ging hier eigelijk meer over het te laat komen.

Kladblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:19

In een schuur; oké. Een carport kan zo iedereen in komen. Ook zag je het pakket zo liggen. Dat vind ik nou niet bepaald een nette manier moet ik zeggen. Misschien vinden sommige mensen het beter dan van het postkantoor halen, maar volgens mij is het niet de afspraak dat ze je pakketje ergens neer dumpen, maar dat ze hem netjes aan de deur afgeven.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:21

Dat zou je denken ja maar als diegene niet thuis is is het kiezen óf onder de carport zetten óf op het postkantoor achterlaten.
En ik denk niet dat het uitmaakt welke de bezorger kiest want de klant zal op beide wat aan te merken hebben.

Kladblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:25

Het zomaar onder de carport zetten mag in ieder geval niet! Ik heb zelf ook bij de post gewerkt, maar je kan toch niet zomaar spullen van iemand anders waar je netjes mee om moet gaan aan de openbare weg zetten! Voor hetzelfde geld wordt het weggehaald, zit er iets dierbaars in, weet jij veel! De klant heeft misschien op beide wat aan te merken, maar een klacht omdat het op het postkantoor opgehaald moet worden zal het misschien iets minder goed doen dan een klacht dat je pakketje gejat is omdat een luie postbezorger hem daar maar neer heeft gezet. Kijk als je zelf een briefje neerhangt dat je het goed vind met je handtekening en je initalen en alles er op dan vind ik het wat anders, maar zomaar een pakketje daar neer zetten :n.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:26

Ik heb ook nooit problemen met TNT, altijd de volgende dag het pakketje binnen.
Chauffeurs weten allemaal dat ik overdag thuis ben, welke auto van mij is. Als ze aanbellen en ze horen de honden niet weten ze dat ik er ook zo weer ben. Neem dan dus ook vaak pakketjes aan voor de buren die wel de hele dag werken en daar zijn ze super blij mee omdat ze dan niet terug hoeven te komen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:28

Kladblokje schreef:
Het zomaar onder de carport zetten mag in ieder geval niet! Ik heb zelf ook bij de post gewerkt, maar je kan toch niet zomaar spullen van iemand anders waar je netjes mee om moet gaan aan de openbare weg zetten! Voor hetzelfde geld wordt het weggehaald, zit er iets dierbaars in, weet jij veel! De klant heeft misschien op beide wat aan te merken, maar een klacht omdat het op het postkantoor opgehaald moet worden zal het misschien iets minder goed doen dan een klacht dat je pakketje gejat is omdat een luie postbezorger hem daar maar neer heeft gezet. Kijk als je zelf een briefje neerhangt dat je het goed vind met je handtekening en je initalen en alles er op dan vind ik het wat anders, maar zomaar een pakketje daar neer zetten :n.

Onder een carport en aan de openbare weg is wel wat anders.

Ik zou het ook vreemd vinden maar het heeft niets te maken met het kwijt raken van pakketjes ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 01:42

Moderatoropmerking:
[mod]Dit topic gaat over de prijswijzigingen per 1 januari. Er zijn voldoende topics over de kwaliteit van TNT en het zou jammer zijn als door een nieuwe discussie daarover het oorspronkelijke onderwerp geen aandacht meer krijgt.
[/mod]