Caira schreef:Wij hebben het toevallig een aantal weken terug op mijn werk gehad. Pin haperde serveerster had het niet door en dus 130 euro niet afgerekend, ze is er ziek van. Het is heel veel geld voor een parttime serveerster. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dus zult het ook uit eigen zak moeten betalen.
Denk je eens in dat het jou overkomt? Hoe zou jij je voelen als je opeens 130 minder loon ontvangt terwijl je kosten doorlopen? 130 minder om je stalling, huishouden en onkosten te betalen.
Ik vind het zo makkelijk gezegd: stop maar in je eigen zak dat geld. Maar dat geld is bedoeld voor die winkel. Je WEET dat er iets fout is gegaan, hebben we tegenwoordig dan helemaal geen rechtvaardigheids gevoel meer? Zijn we tegenwoordig dan zo laks dat we andermans fouten zo afstraffen.
Niet helemaal eerlijk van je baas om het in te houden op haar salaris. Volgens mij werken de dingen niet helemaal zo
Maar goed ts heeft een paar keer aangegeven dat het niet goed ging. Dit is door de winkelbediendes tegen gesproken, door twee zelfs. Als je alles hebt gedaan in de winkel om te zeggen dat er iets fout ging en je wordt daar in niet gehoord en je komt er bij thuiskomst achter dat het geld niet is afgeschreven dan is dat een fout van de winkel en niet van jou. Je zou terug kunnen gaan, maar je zou ook kunnen denken: Ik laat het er op aan komen en je geeft aan het eens te zullen bekijken als ze jou er op aan spreken.
Verder, heb je een rekening bij de SNS bank? Die hebben de hele week al last van storingen dus het kan best zijn dat het geld later afgeschreven gaat worden dan gebruikelijk

!
Maar misschien ben ik raar...