Wat te doen? (winkel-kwestie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:10

Caira schreef:
Wij hebben het toevallig een aantal weken terug op mijn werk gehad. Pin haperde serveerster had het niet door en dus 130 euro niet afgerekend, ze is er ziek van. Het is heel veel geld voor een parttime serveerster. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dus zult het ook uit eigen zak moeten betalen.

Denk je eens in dat het jou overkomt? Hoe zou jij je voelen als je opeens 130 minder loon ontvangt terwijl je kosten doorlopen? 130 minder om je stalling, huishouden en onkosten te betalen.

Ik vind het zo makkelijk gezegd: stop maar in je eigen zak dat geld. Maar dat geld is bedoeld voor die winkel. Je WEET dat er iets fout is gegaan, hebben we tegenwoordig dan helemaal geen rechtvaardigheids gevoel meer? Zijn we tegenwoordig dan zo laks dat we andermans fouten zo afstraffen.

Niet helemaal eerlijk van je baas om het in te houden op haar salaris. Volgens mij werken de dingen niet helemaal zo :n

Maar goed ts heeft een paar keer aangegeven dat het niet goed ging. Dit is door de winkelbediendes tegen gesproken, door twee zelfs. Als je alles hebt gedaan in de winkel om te zeggen dat er iets fout ging en je wordt daar in niet gehoord en je komt er bij thuiskomst achter dat het geld niet is afgeschreven dan is dat een fout van de winkel en niet van jou. Je zou terug kunnen gaan, maar je zou ook kunnen denken: Ik laat het er op aan komen en je geeft aan het eens te zullen bekijken als ze jou er op aan spreken.

Verder, heb je een rekening bij de SNS bank? Die hebben de hele week al last van storingen dus het kan best zijn dat het geld later afgeschreven gaat worden dan gebruikelijk

Ilsemarie

Re: Wat te doen? (winkel-kwestie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:14

Hoe hoog was het bedrag dat je had moeten pinnen?

Ik ben altijd snel geneigd ermee terug te gaan, maar je hebt ze er 3 keer op gewezen en zij waren er meer dan van overtuigd dat het allemaal wel goed was. Eerlijk gezegd zou ik dan zoiets hebben van, laatmaar.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:19

Caira schreef:
Wij hebben het toevallig een aantal weken terug op mijn werk gehad. Pin haperde serveerster had het niet door en dus 130 euro niet afgerekend, ze is er ziek van. Het is heel veel geld voor een parttime serveerster. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dus zult het ook uit eigen zak moeten betalen.

Denk je eens in dat het jou overkomt? Hoe zou jij je voelen als je opeens 130 minder loon ontvangt terwijl je kosten doorlopen? 130 minder om je stalling, huishouden en onkosten te betalen.

Ik vind het zo makkelijk gezegd: stop maar in je eigen zak dat geld. Maar dat geld is bedoeld voor die winkel. Je WEET dat er iets fout is gegaan, hebben we tegenwoordig dan helemaal geen rechtvaardigheids gevoel meer? Zijn we tegenwoordig dan zo laks dat we andermans fouten zo afstraffen.

Ik weet niet hoe dat in Nederland gaat, maar in België is het verboden om de werknemers te laten opdraaien voor kasverschillen.

Tenzij de werkgever kan bewijzen dat de werknemer ervan bewust was (diefstal) natuurlijk. De werkgever moet is zelf verantwoordelijk voor slecht werkende pin-automaten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:24

Ik verbaas me werkelijk over deze situatie. Je hebt de kleren meegenomen dus er is uitwisseling van goederen geweest, dus dien je ervoor te betalen.

Iedereen heeft het moeilijk, veel winkelieren zitten vreselijk krap met de krediet crisis en hier vindt iedereen het normaal dat je het dan erbij laat zitten. In wat voor land leven we dan?

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:31

Als ze er meerdere malen op heeft gewezen vind ik niet dat er verweten kan worden dat iemand niet heeft betaald. Er is inderdaad een uitwisseling van goederen geweest en dit is fout gegaan! Maar niet omdat de klant dit stiekem heeft achtergehouden en de winkel is uitgehold!

Lekker laten zitten zou ik zeggen..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:31

Jeetje zeg je gaat nu erg ver :n

Feit blijft dat zij de verantwoordelijkheid heeft genomen om de winkeliers er meerdere malen op te wijzen dat het volgens haar niet goed ging. Twee winkelmedewerkers hebben dit meerdere malen tegen gesproken. Vervolgens komt ze thuis en blijft ze niet betaald te hebben, zoals ze al dacht.
Moet ze dan helemaal terug gaan naar de winkel (in mijn geval zal dat best een stukje rijden zijn) om nogmaals met die winkelbedienden in discussie te gaan? Ze hebben haar notabene het kassabonnetje geven en daarbij geweest: "Als bewijs" dat het wel betaald is....

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:41

ik zou het nou ook niet melden... je hebt je best gedaan

als ik ook atijd teveel geld terug krijg vraag ik ook altijd aan de cassière "weet je t zeker"? dan tellen ze het meestal nog wel een keer na en ontdekken ze de fout. maar heb ook wel eens gehad dat ze zeiden van "ja"... na owkeej dan is dat niet mijn probleem en ben ik weg.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:25

als je er niet zovaak op had gewezen bij de winkel zou ik ermee terug gaan, maar volgensmij heb je het vaak genoeg verteld dat het niet klopt.

zou het er lekker bij laten zo, je hebt je best gedaan maar ze wimpelde je af .. dus ...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:47

Ik zou het er ook lekker zo bij laten hoor, je hebt ze er een aantal keer duidelijk op gewezen dat je dacht dat het niet klopte maar als zij dan voet bij stuk houden is t jammer voor ze.

Ik heb ook een keer gehad bij de Mac; iemand voor ons had alleen een kopje koffie, wij 2 menu's. Bleek later dat diegene niet goed op Ok ofzo had gedrukt (denk k). K haalde mn pas er doorheen, pincode ingetoetst en op OK gedrukt. Maar nooit wat afgeschreven, dus waarschijnlijk van die kerel zn rekening gegaan. Ging niet om een mega bedrag mja wel banketstaaf voor hem natuurlijk.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:23

Ik zou het lekker zo laten, meevallertje voor jezelf.
Vind dat je het goed genoeg hebt aangegeven, als het personeel daar niks mee doet. Nou dan niet toch. :)

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:52

Lijkt me heerlijk winkelen zo :D!

Nee inderdaad, dit is een fout van de winkel, ook omdat je twee keer duidelijk hebt gemaakt dat er iets niet klopt.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:53

Caira schreef:
Ik verbaas me werkelijk over deze situatie. Je hebt de kleren meegenomen dus er is uitwisseling van goederen geweest, dus dien je ervoor te betalen.

sorry hoor maar ik vind dat je ernstig overdrijft. Als ze nou gewoon direct naar buiten was gelopen zou ik zeggen, je hebt gelijk. Maar ze heeft het ik weet niet hoevaak aangegeven. Als ze in de winkel dan besluiten dat er gewoon betaald is, heb jij je plicht gedaan.

Bij ons op het werk hoeven kasverschillen overigens niet uit eigen zak betaald te worden, wel moet je kunnen achterhalen waar het fout is gegaan. (dus bij twijfel op een werkdag, de datum en het gebeuren noteren zodat je het kan terughalen indien nodig)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:56

Ik zit hier eigenlijk met open mond te kijken. :oo Maar misschien ben ik raar...

Ik vraag me af wat jullie doen als je teveel betaald hebt ipv te weinig? Dan kun je natuurlijk wel ineens terug gaan.
Ik ga bij zoiets altijd terug, ik zou niet eens kunnen slapen als ik het niet netjes betaald zou hebben.......maar dat ben ik. :=

Ik vind het niet echt de fout van het personeel maar van het pinapparaat. Als op het bonnetje staat dat er betaald is dan geloof je dat toch?
Ik werk ook in de winkel en als het bonnetje eruit is vertrouw ik daarop, er is bij ons geen enkele andere manier om te controleren of het daadwerkelijk afgeschreven is.. En dan kan er van alles op het schermpje staan, maar daar wordt sneller een fout in gemaakt dan op het bonnetje, normaal gesproken.
Ik vind het best sneu dat er wel terug gegaan kan worden als er teveel betaald is maar als er te weinig betaald is niet.... Dan is het wel goed zo. Ik hoop dat mijn klanten wel terug komen mocht er zoiets gebeuren.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:57

Zo vind ik ook dat als cassières teveel wisselgeld terug geeft, dit hun eigen verantwoordelijkheid is. Zij moeten goed tellen en opletten als ze met andermans geld bezig zijn.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:00

Caira schreef:
hier vindt iedereen het normaal dat je het dan erbij laat zitten. In wat voor land leven we dan?

Ze heeft het het er helemaal niet bij laten zitten, ze heeft het meerdere keren gemeld, maar daar werd niet op ingegaan.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:02

Vende schreef:
Zo vind ik ook dat als cassières teveel wisselgeld terug geeft, dit hun eigen verantwoordelijkheid is. Zij moeten goed tellen en opletten als ze met andermans geld bezig zijn.

Maar als er te weinig teruggegeven wordt dan moet het natuurlijk wel gezegd worden.

Ikke ikke ikke en de rest kan stikken? }:0

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:05

TS,kijk eens op je bon,staat er geen bankrekeningnummer op?
wat ik me bedenk: kan het niet zo zijn,dat iemand daarvoor heeft proberen te pinnen,hier vanaf gezien heeft,maar dat e pinapp. er nog wel op stond,zodat jij dus per ongeluk op iemands anders haar pin hebt afgerekend?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:06

Bij de grote AH's en C1000's enzo heb ik daar idd geen moeite mee Nathalie... Die missen die euro die ik teveel terug krijg echt niet en dan moet de kassiere maar opletten ( ben ook tijdenlang kassiere geweest als bijbaan, je moet opletten en zo niet, is het niet de klant zijn fout). In de kleine zaakjes zeg ik er wel iets van, maar komop zeg.,.. als de ts het al heeft aangegeven en miepje achter de kassa zegt nee hoor, klaar neem nou maar mee... tsja.. dan ben ik ook snel klaar.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:08

Ik denk dat die kans heel klein is... of TS moet iemand anders pincode weten, of iemand is wel heel erg stom om al pincode in te voeren en dan te beslissen het niet te doen en ook nog eens niet goed te kijken of het pinnen is afgebroken?

Daarbij stopt de pinautomaat vanzelf als het pinnen niet afgemaakt wordt. Onze pinautomaat wacht op ok voor een seconde of 10 en als er dan geen ok is gedrukt dan breekt hij het af.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:10

_rosita_ schreef:
Bij de grote AH's en C1000's enzo heb ik daar idd geen moeite mee Nathalie... Die missen die euro die ik teveel terug krijg echt niet en dan moet de kassiere maar opletten ( ben ook tijdenlang kassiere geweest als bijbaan, je moet opletten en zo niet, is het niet de klant zijn fout). In de kleine zaakjes zeg ik er wel iets van, maar komop zeg.,.. als de ts het al heeft aangegeven en miepje achter de kassa zegt nee hoor, klaar neem nou maar mee... tsja.. dan ben ik ook snel klaar.

Tsja ik zou het niet kunnen. Ook in de supermarkt zeg ik het als ik teveel geld terug gekregen heb. Maar misschien ben ik gewoon raar hoor. Gewoon een beetje egoistisch. Als het maar in jou voordeel is dan kan alles?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:21

Ik denk dat ik terug was gegaan met je bank afschrift om te laten zien dat het er écht niet afgehaald is.

Het geld voor de kleren heb je toch al, dus waarom zou je er dan niet voor betalen, wel zo eerlijk toch? :)

En misschien zeggen die mensen in de winkel wel. laat maar zitten omdat je zo eerlijk bent..

Nee, ik had eventjes terug gegaan. :)

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:21

Ik zou niet meer teruggaan. (tenzij het om een heel groot bedrag gaat (?)) Je hebt het meerdere keren aangegeven..

Een bonnetje kan er alleen uitkomen als je zelf bevestigd op het beeldscherm dat het bedrag betaald is. (bij de meeste pin automaten) Ze heeft waarschijnlijk te vroeg gedrukt , toen jij nog niet betaald hebt. Eigen schuld dikke bult. Vind het al heel netjes dat je zo lang bent blijven wachten , ik heb genoeg klanten bij mijn werk aan de kassa gehad die echt kwaad werden als iemand die ingewerkt moest worden iets verkeerd deed :+

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:23

Ik heb het ook een keer mee gemaakt hier in de zaak.
Klant pinde bij mij een kaart van 70 euro.
alles ging normaal, pin bon kwam er uit.
Hun waren er achter gekomen dat het niet was afgeschreven en hebben daar bij ons toen een melding van gemaakt wij hebben dit toen na gekeken en het was inderdaad niet overgeschreven naar onze rekening en ze hebben toen het bedrag alsnog betaald. En ik heb ze als dank een keer gratis gegeven.

Nu weet ik dat er genoeg mensen zouden zijn die dat niet zouden doen.
En ik ben dus ook erg blij dat hun zo vriendelijk zijn geweest om het wel te doen.

Ik lees hier dat als de kassiere te veel terug geeft ze er niks van zeggen, nu heb ik vaak dat klanten mij te veel geven en dan zeg ik dat altijd. Dat hoeft bij jullie dan dus ook niet?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:26

Ja dan wel natuurlijk, want schijnbaar kan het alleen als het in hun voordeel is. :=

Idd ik ben ook altijd eerlijk als iemand teveel geeft, dus ik verwacht van klanten ook dat ze eerlijk zijn als ik teveel geef of als er iets fout is gegaan...

En iets gratis geven/korting dat gebeurt idd wel vaak want het is gewoon heel prettig als iemand eerlijk is. En het komt niet vaak voor, dat kun je hier ook wel zien. :=

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:35

Als ik gewoon in een winkel sta en de cassiere geeft me teveel wisselgeld terug dan zeg ik daar wél wat van. Ik hou er niet zo van dat mensen wel gelijk terug rennen als ze te weinig hebben, maar niet als ze teveel krijgen. Maar in dit geval vind ik het wel wat anders, ze heeft het tig keren aangegeven