Waarom hangen mensen zo af van elkaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 22:47

superwoman schreef:
Citaat:
conclusie: ik heb drie "beste" vriendinnen, enorm veel kennissen, en 9 kansen op 10 zit ik morgen (zoals de laatste 4 weken) zielig thuis omdat er niemand wil meegaan, en ik niet alleen durf weg te gaan (om ee hele avond zielig te zitten wezen an den bar?)

Ik vind dat je nogal wat verwacht van je 'vriendinnen'.
Ik zou wel eisen dat ze op tijd afbellen als ze niet me gaan, want dat vind ik mezelf wel waard. Maar verder moet je elkaar ook vrij laten en een eigen leven leiden naast de vriendschap. Mensen die zich regelmatig afhankelijk opstelen in de zin van 'anders heb ik niemand', vind ik vervelend :x

wie zegt er dat ik hun geen eigen leven laat leiden?
het is idd zo van, anders heb ik niemand, als iedereen die ik ken niet wil uitgaan heb ik idd anders niemand, klinkt vrij logisch, toch?

Maar het minste dat ze kunnen doen, is toch wel op tijd afzeggen.
en daarbij, iedereen mist hier de essentie van het topic :P
waarom hangt iedereen gewoon af van elkaar!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:32

Duhelo schreef:

Na het lezen van deze quote denk ik het volgende.
1 : Jij blijft met mensen omgaan die jou niet op voldoende waarde schatten / waarderen, om van te voren eerlijk tegen te zijn dat ze hun afspraken niet gaan nakomen. Of ze hechten niet genoeg belang aan je om je het bijtijds te laten weten. Of ze _zijn_ gewoon dermate egoïstisch dat ze er stomweg geen rekening mee houden, met een ander.
2 : Ik denk niet dat mensen van elkaar afhangen, maar dat mensen de keuze maken om van een ander af te hangen. Ook al zien ze het niet als een keuze, je besluit altijd zelf om iets te doen of niet te doen. En ook al besluit je niks, dan besluit je op een bepaalde manier wel wat.

Ik heb een berg kennissen en vrienden. Met elk mens heb ik een ander soort vriendschap. De ene zal nooit op tijd weten, dat weet ik, daarom spreek ik altijd ruim van te voren met haar af, en erger me er ook niet aan als ze desondanks te laat is. Een ander spreek ik nooit, tenzij ik haar hulp oid nodig hebt. Geen probleem mee, gaat andersom precies ook zo op. En dat weten we dus van elkaar, en daarom is het geen probleem.

Mensen die geen rekening met mij houden, die niet voldoende waarde aan mijn gevoelens of wensen hechten, die loos ik. Klinkt hard, maar ik schuif ze gewoon naar een algemener plan van kennissen. Zijn we samen : leuk, hartstikke gezellig, maar verder boeit het me niet. De mensen die mij wel boeien en waar ik enorm om geef, daar heb ik de problemen niet zoals jij onder andere in je topic aankaart. Omdat ik het niet laat gebeuren.

Sammyy

Re: Waarom hangen mensen zo af van elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:51

Misschien kun je eens een meeting organiseren?

Ik heb een tijdje in Eindhoven gewoont, en kon daar ook niemand
Onder dat mom heb ik toen een meeting georganiseerd, en heb
daar toen leuke contacten aan over gehouden :j
Wel moet je idd zelf ook wat energie in een vriendschap steken,
je kunt niet verwachten van mensen dat ze jou op sleeptouw
nemen.

Wel snap ik je gevoel van eenzaamheid. Ik heb ook maar een
klein handje vol vrienden waar ik geregeld iets mee doe. En ja,
dan kom je soms op bepaalde tijden alleen te zitten.
Maar ook met die tijd kun je iets doen, het is alleen aan jou wat!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:33

Duhelo schreef:

Zoals ik dat al schreef, zou ik dat wel eisen...
De vriendschap is bij mij snel over als men regelmatig niet op tijd af zegt. De eerste x zal ik daar gelijk wat van zeggen, zodat men daar wat aan kan doen. Als jij dat blijft accepteren, dan wordt dat echt niet beter. Ik kan geen vrienden hebben die mij zo behandelen.
én vrienden die steeds afzeggen zonder goede reden, die zou ik ook niet meer mee vragen...tijd voor nieuwe vrienden erbij. Soms ga je naar verschillende periodes in je leven, die minder op elkaar aansluiten en dan kan imo de vriendschap wel eens wat minder zichtbaar zijn. Echter zullen mijn vriendinnen die ik soms minder zie, nog steeds altijd hier terecht kunnen als ze me nodig hebben.

Duhelo

Re: Waarom hangen mensen zo af van elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 12:06

ik denk dat ik het idd zo zal doen, dan vooral met vriendin 1
heb gister bij haar ouders moeten gaan, om eindelijk tot haar door te dringen (stuurde gistermiddag een sms of ik langs kon komen achter mijn geld, geen antwoord terug, kom ik daar toe, was ze niet thuis)
nu had ze plots men rekeningnr niet meer, dus morgen als ik mijn geld nodig heb heb ik het alsnog niet ...
Maargoed, ik ga geen moeite niet meer doen, tis altijd ik die moet vragen om langs te komen, die moet langskomen (ik werk op twee straten van haar huis in een winkel; ze kan na het werk ook even binnen wippen om een hallo te zeggen denk ik?) die vraag om weg te gaan, van haar kant komt er de laatste tijd nooit geen initiatief meer, dus jammer.
als ze mij wilt zien, ze heeft mijn nr :D

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:20

"Je wordt alleen geboren en je gaat alleen dood en daar tussenin zit niet veel", hoorde ik ooit eens iemand zeggen op tv.

Probeer niet te hoge verwachtingen te hebben. Beter nog, verwacht eigenlijk maar heel weining, dan wordt je ook niet teleurgesteld. Ik heb kennissen... vage kennissen, goede kennissen en hele goede maar een vriend zal ik iemand niet snel niet noemen. Mijn man is mijn vriend en daar houdt het wel op, mijn oma was ook mijn vriend maar helaas leeft ze niet meer.

Wel heb ik soms hele mooie momenten met andere en veel gezelligheid maar ik laat het voor wat het is en plak er geen label op.

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:37

Ik ben het eigenlijk helemaal oneens met de stelling dat mensen van elkaar af hangen.

Je zult er toch écht altijd alleen voor staan in het leven, tenzij je als siamese tweeling aan elkaar vastgegroeid zit natuurlijk, maar laten we dat even buiten beschouwing laten.

Je zult toch echt zelf voor je contacten moeten zorgen, vroeg of laat zelf voor je eigen zaakjes moeten zorgen en hey, ik neem aan dat je ook in je ééntje naar de wc gaat, toch?
Wat ik hiermee dus probeer te zeggen is dat je jezelf eens los moet zien van je vriendinnen. Stel je bent op zo'n borrel (met een vriendin), dan wil je toch dat ze jou leren kennen en niet jou+vriendin? Bovendien, probeer niet vrienden te gaan 'tellen'. Zo beperk je jezelf tot je eigen kringetje. Probeer eens wat leuks te doen met kennissen. Elke vriendschap is begonnen als vage kennis van elkaar. Tuurlijk is het eng om dingen te doen met nieuwe mensen, maar je zult zien dat het, zodra je over je angst heen bent gestapt, juist leuk is om nieuwe mensen te leren kennen.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:02

"Dat mensen van elkaar afhangen...."

Is dat überhaupt wel een echte term? Wat betekent het dan precies?