Hallo allemaal,
Ik ben heel benieuwd of hier mensen op bokt zitten die een oud huisje hebben gekocht, bewust.
En dan denk ik aan een huis waar bij de verkoop nog veel/ heel veel aan moet gebeuren.
Hierover heb ik een aantal vragen:
1. Hoe ben jij aan je huis gekomen? via via, makelaar enz enz.
gewoon rond rijden met de auto in belgie in de buurt van de grens.
2. Waarom heb je gekozen om een opknaphuis/ bouwval te kopen?
ik wilde koste wat kost de paarden aan huis en dit had meer grond.
3. De koopsom van een huis en de opknapkosten, wanneer wist jij dat er niet veel te veel werd gevraagd voor een bouwval waar nog veel aan moest gebeuren?
in nedelandse begrippen was het een bouwplek met een gratis huis in belgische begrippen zouden ze er dit niet voor geven.
4. Hoe verhouden de opknapkosten zich tot de koopsom?
er gaat echt veel geld in zitten om het naar je zin tehebben en er komt meer bij kijken dan je denkt.
5. Wat moest er allemaal gedaan worden aan het huis?
nog steeds veel, geen cv alleen hout kachel,enkel glas,geen isolatie (eerst buiten gedaan voor de beesten )
6. Heb je een plan van aanpak gemaakt van te voren of er zomaar ingevallen en begonnen?
een redelijk plan van aanpak maar een te renoveren huis uit 1948 en dan belgies daar gaan veel kosten in zitten.
7. Tegen welke verassingen/ tegenslagen zijn jullie aangelopen tijdens het opknappen van het huis?
relatie uit hahah en nu nog veel te doen
8. Heb je veel zelf in huis gedaan of alles laten doen?
alles zelf met vriend behalve stroom en de riolering.
9.Zou je ooit nog een keer kiezen om een opknaphuis/ bouwval te kopen? zo ja/ nee waarom?
nee je bent zo door je geld heen en ik moet nog een keer verbouwen om het naar de zin tehebben
neuiwe kozijnen,termopain,nieuw dak en geisoleerd,centrale verwarming,hiuskamer uitbreken enz.
10. Heb je nog goede tips? do's en dont's en weet je misschien websites met meer/ interessante info?
het is echt de ultime relatie test overleef je dit dan kan je samen de wereld aan hahaha
succes
groetjes