waarom kan ik nou nooit iets bakken zonder een mega puinhoop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: waarom kan ik nou nooit iets bakken zonder een mega puinhoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:48

Ik maak vaak ook een puinhoop als ik kook maar vooral als ik bak. Heb mezelf nu maar voorgehouden dat dat nodig is bij het bakken en dan kijk ik er niet eens meer van op of om.
Als het in de oven staat ruim ik het meteen op en heb ik nog meer plezier van een lekkere hap :D

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:49

Hahaha dat is pas slim L_Ilse_L :+

Ik heb al een enorme rotzooi als ik een eitje bak, hoe ik het doe weet ik niet. :Y)

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:55

Bij mij komt de rotzooi pas na het bakken. Ik ruim alles wel netjes op en meteen in de vaatwasser enzo maar dan moet die cake (of wat dan ook) nog uit het blik en dan begint de ellende. :o
Bovenkantje mooi bruin, onderkantje nog drab maar dat zie natuurlijk niet van tevoren.
Draai de cake om en flats............... hele aanrecht onder........hmmmmmm ik laat het voortaan mn man wel doen. :D

Zonnebloem

Re: waarom kan ik nou nooit iets bakken zonder een mega puinhoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 11:07

Alatariel sorry maar hahahaha.
Zie het zo voor me :D gelukkig lukken mijn baksels tot nog toe wel redelijk.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:22

Alatariel schreef:
Bij mij komt de rotzooi pas na het bakken. Ik ruim alles wel netjes op en meteen in de vaatwasser enzo maar dan moet die cake (of wat dan ook) nog uit het blik en dan begint de ellende. :o
Bovenkantje mooi bruin, onderkantje nog drab maar dat zie natuurlijk niet van tevoren.
Draai de cake om en flats............... hele aanrecht onder........hmmmmmm ik laat het voortaan mn man wel doen. :D

Staat je oven dan wel goed? Klinkt wel raar namelijk!
En natuurlijk altijd even met een sateprikker o.i.d. kijken of het van binnen mooi droog is. ;)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 11:54

Maar als de bovenkant mooi bruin is en je prikt met sateprikker zal het wel goed zijn, dan merk je niet dat de onderkant nog drek is. (denk ik) :P
Zet je hem wel onder in de oven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:19

Zonnebloem schreef:
Maar als de bovenkant mooi bruin is en je prikt met sateprikker zal het wel goed zijn, dan merk je niet dat de onderkant nog drek is. (denk ik) :P

Als je met een sateprikker tot aan beneden prikt en het is nog drab dan komt hij er echt niet schoon uit hoor! Misschien zet je je taart te hoog in de over?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 13:15

brigitta1987 schreef:
Zonnebloem schreef:

Als je met een sateprikker tot aan beneden prikt en het is nog drab dan komt hij er echt niet schoon uit hoor! ?

Mijn sate prikkers zijn niet zo lang :+