Relatie (verkering )...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luna1

Re: Relatie (verkering )...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:18

van mn 15 tot vorige maand ruim 6 jaar dus.
Heb het uitgemaakt om verschillende redenen ik wil nu nog even vrijgezel blijven voorlopig maar zeg nooit nooit.......

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:36

Ik heb tot aan september vorig jaar een relatie gehad van 1,5 jaar.. Ik voelde me echt 'gevangen' in die relatie, maar toch hield ik super veel van die jongen. Ik heb nu sinds 2 maanden een nieuwe vriend, en dat gaat echt super goed. Met hem zie ik mijn leventje nog wel slijten :D.

Om even ontopic te zijn; Ik heb in mijn jeugdjaren ook wat 'afgevlindert' :P haha. Ik hield het niet langer uit dan hooguit een week of 6, en dan had ik mijn volgende project alweer gezien...
Achteraf best stom, maarja, ik weet nu wat voor vlees ik in de kuip heb en ben niet bang om nog te denken hoe het met een andere jongen zou zijn. :)
Als ik kijk naar mijn nicht... zij is nu al iets van 8 jaar samen met haar vriend, vanaf haar 15e, nooit andere 'echte' vriendjes gehad, en ik hoor haar af en toe wel eens zeggen; ik zou best wel eens een andere man willen 'proberen' :=

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:08

Ik heb het slim aangepakt.. :Y). Mijn eerste serieuze relatie was toen ik 15 was, heeft een jaar geduurd. Zag die jongen echt wel graag, maar ik voelde me 'te gebonden' voor 16 te zijn, wilde van het leven proeven, wilde zien wat er nog te rapen viel. Ik ben dan een goeie twee jaar vrijgezel geweest, met zo af en toe eens een losse fladder ertussendoor, heb er van geprofiteerd... En toen? Toen ben ik terug aan de praat geraakt met die jongen van mijn eerste relatie :D. Ondertussen ben ik dus (alweer) een kleine drie jaar samen met diezelfde, mijn 'eerste liefde'.

Ik heb mijn vrijgezellenleven gehad, ik heb geproeft van mijn jeugd, heb eens goed zot gedaan, en ben weer bij de juiste uitgekomen :Y)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:14

Ik ben van mijn 16de tot mijn 28ste samen geweest met mijn ex.
Huisje kindje, beestjes enz.
Ik had wel het idee dat ik wat gemist heb/had.
Maar dat kwam ook omdat we 12 jaar leeftijdsverschil hadden.
Ben nu sinds 2 jaar weg bij hem samen met de kleine en heb met iemand en ergens anders een nieuw leven opgebouwd.
Nu heb ik pas het gevoel ( ben 30) dat ik leef zoals ik wil en dat het gaat zoals het moet gaan.
En dat ik niets mis

Nu is het bij mij verkeerd gegaan maar 1 van mijn vriendinnen is al samen met haar mannetje vanaf hun 12de ( zijn nu 33 beide) en ik heb zelden 2 mensen zo gelukkig gezien als hun.
Dus het kan altijd.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:52

Ik begrijp je gevoel precies!!

Ik zelf was 14 jr toen kreeg ik met mijn vriendje, ben nu bijna 16 en hij bijna 19 jr. Moet zeggen dat ik hiervoor eigenlijk nooit echt 'serieuze' relaties heb gehad en ook niet heel veel naar jongens keek of wat dan ook.
Dit gevoel krijg ik steeds vaker, maar weet van mijzelf dat ik gewoon standaard niet zonder hem kan. Tenminste, nu iig niet. Hij is naast mijn 'lover' ook mn beste vriend, weet alles van mij en ik van hem, we zijn net zo gestoord maar tegelijjkertijd kan ik ook met serieuze dingen bij hem terecht en dat gevoel is toch wel heel fijn........... begrijp je punt heel goed! Maar ik heb zoiets, ik leef met de dag, vandaag gaat leuk, en morgen? Dat zie ik dan wel weer!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:24

Ik ben 21.
Ik heb 2 relaties van ruim 2 jaar gehad. Met de eerste heb ik ook 2 jaar samengewoond.
Op het moment ben ik erg bezig om mijn eigenweg te gaan en een toekomst op te bouwen. Eigenlijk heb ik op het moment zo iets van: Ik zie wel wie er in mijn straatje beland.....

Ik moet wel eerlijk zeggen dat er op het moment een erg leuke jongen is, die ook erg met zijn toekomst bezig is, maar dit is verder nog niks sirieus,maar we hebben wel dagelijks contact ;)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:35

Zelf vind ik het gewoon fijner om een vaste relatie te hebben.
Iemand om je verhaal kwijt te kunnen, de zekerheid dat er iemand voor je is wanneer je je k.lote voelt, iemand wie je écht kunt vertrouwen.
Dat wil ik liever, dan vrijheid. Vrienden zijn ook zulke mensen, maar net díe ene jongen maakt het toch even iets leuker. :)

Voor iedereen is dat anders.
En nee, ik ben eigenlijk juist niet een persoon dat zich graag bindt aan iemand. Laat mij maar fijn alleen en met rust. :) Maar toch is mijn vriend gewoon een persoon waarbij ik mijn rust vind, en me altijd zo fijn voel.
Als ik dan eens de vrijheid heb om te doen wat ik zelf wil, dan merk ik meteen dat ik aandacht van andere jongens 'nodig' heb, wat vaak dus weer de verkeerde type's aantrekt in mijn geval.

Eigenlijk heb ik ook wel een beetje een verdeelde mening. :=
Je mist niks van je jeugd, je maakt alleen wat anders mee dan een gemiddelde puber. En soms is dat misschien in je voordeel.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:43

Ik heb vanaf mijn 15e een vaste serieuze relatie.
We hebben 2 kinderen samen en zijn dit jaar 7 jaar bij elkaar, op de dag dat wij 7 jaar bij elkaar zijn geven wij elkaar ook het ja woord!
Toen ik 17 was zijn we gaan samenwonen hij was toen 21.

Ik heb voor hem genoeg geleefd en gefeest en ik kan ook echt niet zeggen dat ik heel veel ben misgelopen omdat ik op een jonge leeftijd al een vaste relatie had.

Edit: tekst aangepast.
Laatst bijgewerkt door Steph86 op 30-01-09 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:45

Ik heb vanaf mijn 14e een serieuze relatie.
Ben nu bijna 19 & hij is 21. Ik woon in Utrecht & hij in Limburg.
:)
Ik heb genoeg lol hoor. Doe gewoon mijn ding en word daar ook vrij in gelaten. Is andersom ook zo.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:52

Dreamy schreef:
Ik heb genoeg lol hoor. Doe gewoon mijn ding en word daar ook vrij in gelaten. Is andersom ook zo.

Mag ik vragen hoe vaak jullie elkaar ongeveer zien?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:01

ik was 15 toen ik wat kreeg met mijn vriend! Hij was 17, werd 2 weken later 18. Ik ben nu 19, hij volgende maand 22! (we zijn nu 4 jaar samen!)
Maar ik heb totaal NIKS gemist! Mijn jeugd heb ik samen met mijn vriend beleefd! We hebben het nog steeds leuk! Zijn verloofd, en trouwplannen worden al gemaakt! Al kan dat nog wel 2 jaar duren omdat ik een heeeeele dure bruiloft wil :+

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 08:57

Ik had ook altijd vriendjes, maar absoluut niet t idee dat ik daardoor iets gemist heb hoor. Totaal niet. Heb ook nooit gehad dat ik vrijer wilde zijn ofzo want in die relaties ging ik gewoon stappen met vriendinnen etc.

Nu ben ik bijna 4 jaar samen met mijn vriend. Ik was 17 en nu 21. En we wonen al 3,5 jaar samen. Ik mis er echt niks door, vind het juist super. We hebben tijden gehad dat we samen heel veel gingen stappen en een hoop plezier beleefde en tegenwoordig zijn we wat huiselijker en meer huisje boompje beestje.

Ik vind dat als je door relaties iets mist in je jeugd het toch je eigen schuld is.. Je kunt gewoon door gaan met je leven natuurlijk. ;)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 09:22

Ik heb van mijn 14e tot mijn 18e verkering gehad. Achteraf te lang en was ik te jong. Toch heb ik niet het gevoel dat ik iets gemist heb, ik heb ook een leuke tijd gehad! Maar toch denk ik wel dat je dat echt voor jezelf uit moet vinden. Als jij het gevoel hebd dat e iets mist omdat je bij je vriend blijft (wat er naar mijn mening los van staat, want met vriend kun je ook veel doen natuurlijk) dan moet e bij jezelf nagaan of dat hetgene is wat je wilt. Zo niet, dan kun je er beter mee stoppen denk ik. Of misschien kun je bijvoorbeeld in het weekend je vriendje wat minder zien, zodat je meer met je vriendinnen af kan spreken!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:40

Ik heb op mijn 16e voor het eerst 'echt' verkering gekregen, dat duurde een half jaar. Toen een half jaar vrijgezel geweest, en toen een relatie gekregen die 2,5 jaar heeft geduurt. In die relatie vond ik niet dat ik wat miste, totdat ik ineens werd gedumpt en het over was. Heb gejankt, en heb afleiding gezocht en ben heel veel op stap gegaan. Toen vond ik wel dat ik wat gemist had, en dat heb ik ingehaald. Veel gestapt, veel nieuwe mensen leren kennen, veel leuke dingen gedaan, en echt genoten van mijn 'jeugd'. Veel scharrels gehad, maar ik had een flinke bindingsangst toen, dus geen een dicht bij me laten komen, meer voor de 'lol'. Toen met mijn huidige vriend gaan scharrelen, en toen kwam ik weer tot rust, en ik ga nu alweer 2 jaar met hem, en het voelt goed en fijn.

Wat ik gemist had, heb ik ingehaald, en dat hij me goed gedaan. Nu heb ik alles wat mijn hartje begeerd, en vind ik het prima zo.

Ik ben het er wel mee eens dat je het zelf doet als je wat mist in je jeugd door je relatie. Ik had het zelf eigelijk helemaal niet door, tot het uit was. Die jongen remde mij enorm in mijn ontwikkeling, en ik merkte dat niet. Tot het uit was.. Toen heb ik dat heel snel in gehaald.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:19

iloveyah87 schreef:
Dreamy schreef:

Mag ik vragen hoe vaak jullie elkaar ongeveer zien?

Vaak om het weekend en soms een periode elk weekend. Soms ook een paar weken niet ivm zijn wedstrijden (karten) in het buitenland o.i.d.