Huis huren; huis is een puinhoop..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:42

Echwel schreef:
Dan zul je heel snel leren dat geen huis is zoals het op de foto staat, die zijn allemaal met groothoeklens genomen en zo voordelig mogelijk..
Daarom heb je altijd een bezichtiging en kun je zien hoe het eruit ziet..
De foto's zijn verkoopfoto's en die worden zo voordelig mogelijk gemaakt, you get what you see.

Volgens mij snap jij het niet helemaal.
Het huis is eerder zo op de foto gezet, toen zag het er wél goed uit, volgens mij nog voor de vorige huurders erin zaten.
Nu hebben er huurders in gezeten die opeens midden in de nacht vertrokken zijn, alles als een bende hebben achtergelaten en zij hebben de verhuurder ook nog aangeklaagd. Geen idee waarvoor trouwens maar dat is ook niet mijn pakkie an.

Alles ziet er altijd leuker uit op een foto, dat weet ik ook heus wel maar dit is een ander geval.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:44

Il0na schreef:
Allereerst ; wat een leuk huisje!
(de keuken vind ik ook idd helemaal geweldig, haha)

Als je het kan huren voor 350 euro in de maand is dat ook niet veel geld,
wel zou ik hierover even goed alles op papier laten zetten
& ook zeker even om de tafel gaan met de eigenaar..

Heb je geen mogelijkheid het huisje te kopen?
Met huren weet je natuurlijk niet wanneer de eigenaar koper vindt & moet je er opeens uit!

Succes ermee! :)

In deze omgeving is het wel veel geld, we kunnen goedkopere grotere huizen krijgen met meer slaapkamers, die er wél heel goed uitzien voor minder geld.

Kopen wil ik eerst niet, je weet nooit wat er gebeurt, als je er uitwilt moet je het ook maar weer kunnen verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:47

Ik zou snel contact opnemen met de verhuurder, zo'n huis tegen zo'n lage huur is een buitenkansje! Dan kun je ook meteen informeren wat de verhuurder voor zijn rekening neemt. Dingen als schoonmaken, binnen ververen/behangen, vloerbedekking etc. zijn normaal gesproken altijd voor de huurder. Buiten schilderwerk is bijvoorbeeld doorgaans voor de verhuurder en kapotte ruiten vallen normaal onder een glasverzekering.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:48

CCCCorine schreef:
Ik zou snel contact opnemen met de verhuurder, zo'n huis tegen zo'n lage huur is een buitenkansje! Dan kun je ook meteen informeren wat de verhuurder voor zijn rekening neemt. Dingen als schoonmaken, binnen ververen/behangen, vloerbedekking etc. zijn normaal gesproken altijd voor de huurder. Buiten schilderwerk is bijvoorbeeld doorgaans voor de verhuurder en kapotte ruiten vallen normaal onder een glasverzekering.

Ja ik wil ook graag weten wat hij voor zijn rekening neemt maar ik kan hem niet bereiken en eerder in dit topic is gezegd dat ik hiervoor de makelaar moet bellen.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:45

Echt lachwekkend die prijzen daar :+
En een mooie badkamer en bijna nieuwe keuken kan je haast geen buil aan vallen.
Hier heb je er nog niet eens een kamer voor €350,00 die vaak uitgewoond zijn!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:46

devine schreef:
Echt lachwekkend die prijzen daar :+
En een mooie badkamer en bijna nieuwe keuken kan je haast geen buil aan vallen.
Hier heb je er nog niet eens een kamer voor €350,00 die vaak uitgewoond zijn!

Hier hetzelfde! Krijg je een klein stinkend hokje voor bijna 400 euro :Y)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:48

Ja ik hoefde er niet over na te denken als ik op het punt stond voor het eerst te gaan samen wonen wees blij dat jullie in Friesland zitten en niet hier dan was je helemaal naar geworden hahaha :D

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 13:52

devine schreef:
Ja ik hoefde er niet over na te denken als ik op het punt stond voor het eerst te gaan samen wonen wees blij dat jullie in Friesland zitten en niet hier dan was je helemaal naar geworden hahaha :D

Ja dat is dan gelukkig wel weer een pluspuntje aan friesland :D

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:55

DjunDjun schreef:
devine schreef:

Ja dat is dan gelukkig wel weer een pluspuntje aan friesland :D

Nee zonder gein als je het kan missen en nog wat centjes hebt om er dan maar een nieuw behangetje en vloerbedekking in te leggen zou ik het doen, ik weet wel de binnenkant is zoals hij is de buitenkant is voor de verhuurder.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:57

Wat een prijzen zeg daar !!!

Ik vind het een prachtig huisje, maar als je zegt dat de huurprijzen daar allemaal zo laag zijn... dan zou ik verder kijken als het echt zo uitgeleefd is.

Als je er perse in wil, zou je eens contact kunnen opnemen met makelaar, en evt afspraken maken , bijvoorbeeld eerste maanden helft van huurprijs, omdat je zoveel moet opknappen.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 13:58

devine schreef:
Nee zonder gein als je het kan missen en nog wat centjes hebt om er dan maar een nieuw behangetje en vloerbedekking in te leggen zou ik het doen, ik weet wel de binnenkant is zoals hij is de buitenkant is voor de verhuurder.

Ja ik wil er graag heen en overal zul je de binnenkant zelf voor rekening moeten nemen, dat maakt me niet uit. Nu m'n vriend nog overhalen (waarom moet het vrouwelijke geslacht alles regelen :(:) )

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 14:00

crossmonster schreef:
Wat een prijzen zeg daar !!!

Ik vind het een prachtig huisje, maar als je zegt dat de huurprijzen daar allemaal zo laag zijn... dan zou ik verder kijken als het echt zo uitgeleefd is.

Als je er perse in wil, zou je eens contact kunnen opnemen met makelaar, en evt afspraken maken , bijvoorbeeld eerste maanden helft van huurprijs, omdat je zoveel moet opknappen.

Ja een 'compleet' huis om het zo maar te zeggen, waar eigenlijk niks aan hoeft worden gedaan, behalve dan de noodzakelijke verf en behangklusjes zou een stuk beter zijn. Voor dezelfde prijs.
Ik denk dat we woensdag maar even afwachten, dan komen er weer nieuwe huurhuizen in de krant.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:02

DjunDjun schreef:
devine schreef:

Ja ik wil er graag heen en overal zul je de binnenkant zelf voor rekening moeten nemen, dat maakt me niet uit. Nu m'n vriend nog overhalen (waarom moet het vrouwelijke geslacht alles regelen :(:) )

Ja meis wen er maar aan veelal zijn mannen zo! (Go for it!) kan je het tenminste naar je eigen ding in richten heeft ook zijn voordelen haha..
Zal ik misschien wel kritiek op krijgen dat ik niet alle mannen over 1 kam moet scheren maar daar gaat het topic niet over.. :+

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:03

Hier in Brabant heb je voor dat geld een kamer met douche en keuken die je moet delen :=

Een huis is al gauw boven de 500 .

Ik zat laatst voor de grap bij de huurhuizen te kijken, appartement , nieuwbouw, 900 euro per maand !!! Niet normaal!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:03

Echwel schreef:
Nou voor zo een huisje is het niet veel geld en helaas je zult het als huurder zelf moeten opknappen, je hoeft tegenwoordig als je weggaat niet eens meer de vloerbedekking eruit te halen, is allemaal voor de volgende huurder.
Daarbij wil deze man verkopen.

dit ligt geheel aan de verhuurder. mijn moeder is net verhuisd en moest van de woningbouwvereniging toch echt het huis waarin ze 31 jaar had gewoond in oude staat terugbrengen! volledig strippen dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:07

Voor 350 euro per maand mag je blij zijn met een kamertje, voor dit hele huis is het niks. Je moet er nl ook uit als het verkocht is en daarom is de huur zo laag. Take it or leave it, eisen kan je niet stellen voor zo weinig huur.

Dat je het opruimt en netjes maakt is iets wat je zelf bepaalt. Als je daar een jaar kan zitten, kan je lekker sparen voor je huis er na.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:13

Ik vind het een heeeeeel leuk huisje zeg!!

Stap gewoon naar de makelaar, en stel je vragen..
Wie is er verantwoordelijk voor (achterstallig) onderhoud in geval van verhuur?

Maar gewoon naar binnen lopen en je vragen stellen, je wordt er allicht wijzer van, en zolang je niks toezegt of tekent, zit je nergens aan vast.. :D

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:13

russel schreef:
Voor 350 euro per maand mag je blij zijn met een kamertje, voor dit hele huis is het niks. Je moet er nl ook uit als het verkocht is en daarom is de huur zo laag. Take it or leave it, eisen kan je niet stellen voor zo weinig huur.

Dat je het opruimt en netjes maakt is iets wat je zelf bepaalt. Als je daar een jaar kan zitten, kan je lekker sparen voor je huis er na.

Waar staat dat het tijdelijk is dan?
En als huurder heb je meer rechten dan verhuurder en daar is geen waterdicht contract voor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:15

Het huis staat te koop.

Als je een huur vergunning bij de gemeente hebt verkregen en het contract is opgemaakt dat het tijdelijk ivm verkoop met een opzegtermijn, dan is het wel rechtsgeldig. Dan heb je niet de recht om te blijven zitten als je als huurder er niet uit wil.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-09 14:17, in het totaal 2 keer bewerkt

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:16

Ja en?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:17

devine schreef:
Ja en?

Wat ja en??

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:20

Ja je hebt hem net bijgewerkt maar hier gaat het om een particuliere verhuur en heeft niks met de gemeente te maken!

Dat bedoel ik dus met "ja en?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:23

Dan snap je niet wat ik bedoel. Je moet een huurvergunning via de gemeente aanvragen, juist omdat het particuliere verhuur is. Het huis staat in de verkoop en je kunt idd gaan verhuren totdat het is verkocht. De huren liggen lager dan als het permanente verhuur zou zijn, dit omdat je er nl UIT moet als het verkocht is. Alleen met een officiele huurvergunning via de gemeente met een huurcontract dat het tijdelijk is, is je huurcontract rechtsgeldig.

Ik weet dit, omdat ik dit volledig heb geïnformeerd omdat ook wij een huis in de verkoop hadden dat we tussentijds wilde gaan verhuren.

De foto's die je ziet op de makelaarspagina, zijn de verkoopfoto's.

Idd heb je nl risico's dat huurders er een zooitje van maken. Voor zo weinig huur zo ik de troep opruimen en lekker een tijdje in zo een leuk en goedkoop huisje gaan zitten, als je toch nog steeds op zoek bent.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:27

benangelique schreef:
dit ligt geheel aan de verhuurder. mijn moeder is net verhuisd en moest van de woningbouwvereniging toch echt het huis waarin ze 31 jaar had gewoond in oude staat terugbrengen! volledig strippen dus...

Het is een misverstand dat je de woning in de oorspronkelijke staat moet opleveren. Deze regel is een paar jaar geleden al geschrapt uit de Huurwet. Houd er daarbij ook rekening mee dat lang niet al het onderhoud door de huurder verricht moet worden. Veel zaken zijn sowieso voor rekening van de verhuurder, zoals het vervangen van oude stopcontacten etc. Doe dus helemaal niets aan de woning voordat deze door de verhuurder wordt geïnspecteerd. Je kan altijd nog verbeteringen uitvoeren indien je daartoe wettelijk bent verplicht. Je kan deze punten op de VROM site terugvinden.

Belangrijk! Als er een inspectie (met schriftelijke opname) wordt gedaan van de staat van de woning, dan ben je NIET verplicht deze te tekenen! Als je dat wel doet dan loop je een groot risico jezelf te verplichten tot het reparen etc. van zaken waartoe je wettelijk geen verplichting hebt. Lekker niet tekenen dus, op je gemak beoordelen wat je wettelijk gezien wel en niet moet doen en dat vervolgens uitvoeren. Er volgt daarna nog een tweede inspectie. Zo zit je altijd goed.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:30

Weet ik niet en zou kunnen maar ik weet wel en dit heb ik uit eerste hand dat wanneer je als huurder een huis huurt de eigenaar hoog en laag kan gaan springen dat je eruit moet en je gaat er niet uit dat je een zeer groot probleem hebt.

Een huurder heeft meer rechten dan je denkt en daar kunnen contracten tegenover staan die dan niks meer te zeggen hebben.
Dan kan je naar de rechter gaan en het daar uitvechten en dat kan wel eens zeer lang gaan duren....