Bekeuringen vriend op mijn naam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 21:26

SpiedSkeet schreef:
Daar is toch een hele simpele oplossing voor? Laat hem lekker zijn eigen auto kopen ;)

Daar is helaas (nog) geen geld voor

Het lijkt mij ook sterk dat je gelijk de auto kwijt bent als je zo veel te hard rijd.... Maar wij zijn beide wel beginnend bestuurder. Ik weet niet of het dan anders is

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:29

Nikka schreef:
Een vriend van mij was zijn auto ook tijdelijk kwijt.

Dat was dan misschien omdat hij zijn rijbewijs niet kon tonen. Dan nemen ze de auto in.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:32

Wat dit betreft is het systeem in duitsland erg handig. Mobiele flitsers nemen een foto van de bestuurder en kenteken!
Zo kan er altijd aangetoont worden wie er op dat moment reed.

Mijn ouders hebben ook vaak gezeur over de boetes. Schrijf tegenwoordig altijd op wanneer wij de auto lenen. Mijn moeder heeft regelmatig geprobeerd mijn vader een boete door de neus te boren terwijl hij die dag de auto niet eens gehad heeft :)

Ik denk wel dat het uitmaakt of hij als medebestuurder geregistreerd staat. Als je ook nog kunt bewijzen dat je op toen niet reed(bv. aan het werk), zit je wel redelijk veilig denk ik
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 20-01-09 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:33

Het is jouw auto, en als jij hem vraagt op zijn snelheid te letten zou ik het hondsbrutaal vinden van hem om dat niet te doen eerlijk gezegd.

Bij mij zou hij hem gewoon niet meer mee krijgen, of is dat geen optie? Herhaaldelijk bekeuringen op jouw naam kunnen, wanneer je zelf een keer een fikse overtreding maakt, zeker invloed hebben op hoe lang jij bijv. je rijbewijs kwijt zou zijn. En daarbij is hij degene die fout zit en niet jij...

mick75

Re: Bekeuringen vriend op mijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:27

Ik zou hem ook gewoon zeggen van "let op je snelheid en anders koop je maar een eigen auto". Simpel. Het is jouw auto, staat op jouw naam en zoals eerder gezegd kunnen de gevolgen als je eens per ongeluk een grotere overtreding maakt behoorlijk serieus zijn.

Ik vind het eigenlijk van een behoorlijk gebrek aan respect naar jou toe getuigen. In andermans auto doe je toch je best om zo netjes mogelijk te rijden en niet achteraf verrast te worden door allerlei boetes?

Ik zou die auto ook niet meer meegeven aan je vriend die blijkbaar ook niet zoveel waarde hecht aan jouw auto.

(ik rij ook in de auto van mijn vriend, en doe echt mijn uiterste best om geen boetes te krijgen. Lukt goed).