Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
xDramaQueen schreef:gelukkig staat er altijd voordat je pint, stop alleen de pas erin als de ingang precies hetzelfde is als op de foto etc, zijn alleen denk ik weinig mensen die dat echt doen
nicci88 schreef:bij een pinkasje in de winkel zie je het dus niet.
ze zetten het echt in het kasje (zelf gezien)
Karin schreef:Marieke_K schreef:waarom niet je pas direct laten blokkeren? Bel even met interpay: 08000313 dan kan je alles laten blokkeren.
Naar dat nummer was ik dus op zoek, zie dat het er al staat. Idd direct je pas blokkeren!
Karin schreef:xDramaQueen schreef:gelukkig staat er altijd voordat je pint, stop alleen de pas erin als de ingang precies hetzelfde is als op de foto etc, zijn alleen denk ik weinig mensen die dat echt doen
Dat is niet altijd goed te zien, vooral in het buitenland niet waar geldautomaten er net anders uit kunnen zien dan die in NL. Ik weet echt niet hoe een Britse geldautomaat eruit 'hoort' te zien in vergelijking met een Nederlandse, laat staan een geldautomaat in een land waar ik nooit eerder ben geweest.
Ik weet wel dat ik voortaan zoveel mogelijk pin bij 'veilige' geldautomaten. Hoewel ik mezelf voorhoud dat het dus echt niet 100% te voorkomen is, hoe goed je ook oplet. Zie het verhaal van de postbode met het mobiele apparaat. Die dingen worden ook op beurzen en concoursen gebruikt door winkels die daar staan met een standje, daar kan ook wat misgaan.
heb het zelf ook in spanje gehad, het is toch raar om je pasje in een vreemde automaat te steken.. xDramaQueen schreef:nicci88 schreef:bij een pinkasje in de winkel zie je het dus niet.
ze zetten het echt in het kasje (zelf gezien)
misschien moet ik dan maar eens wat minder pinnen, maar hoe doen ze dat dan? breken ze snachts oid in en bevestigen ze dat? ik pin namelijk altijd, heb zelden geld op zak dat vind ik namelijk weer eng met zakkenrollen al denk ik dat dit nu meer voorkomt.
slimmerik schreef:Marieke_K schreef:waarom niet je pas direct laten blokkeren? Bel even met interpay: 08000313 dan kan je alles laten blokkeren.
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/faq/ ... 38,00.html
Onmiddelijk centrale meldkamer bellen nu : 058-2126000
ACSM schreef:Toch raar.... eind december hebben ze mijn gegevens te pakken gekregen en mijn pas is geblokkeerd. Hoe weet de bank dat dan en die fraudeurs hebben het er pas in januari afgehaald...
Karin schreef:ACSM schreef:Toch raar.... eind december hebben ze mijn gegevens te pakken gekregen en mijn pas is geblokkeerd. Hoe weet de bank dat dan en die fraudeurs hebben het er pas in januari afgehaald...
Dat vind ik idd vreemd. Je zou zeggen dat je oude pincode met dat blokkeren buiten werking is gesteld, maar blijkbaar werkte die toch nog.

Karin schreef:Ik kon toch echt direct niks meer met mijn geblokkeerde pas hoor, zelfs niet eens meer mijn rekeningoverzicht opvragen via internet om een printje te maken van dat overzicht (dat heb ik uiteindelijk voor het politierapport moeten opvragen bij mijn bank).
slimmerik schreef:ACSM schreef:@ Slimmerik: Heb aantal berichten hierboven je bedankt voor het nummer!! Heb al gebeld
Ah ... sorry overheen gelezen...Op het moment van vervanging wordt pas niet geblokkeerd maar dat gebeurd pas 49 dagen erna. Daardoor hebben ze kunnen skimmen met je pas.