Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
heel fijn los 't maar op en val ons er niet meer lastig. Grote kans dat 't dan ook 't eerste is opgelost. Want het is een feit dat mensen dan júist meer op hun geld gaan letten (wat uiteraard logisch is) evt. zelfs geld van de bank gaan halen en als veel mensen dat doen dan worden de problemen alleen maar erger want de banken hebben dat geld gewoon niet allemaal.
Juist geld uitgeven is goed voor de crisis.

Nijn schreef:Maartje enig idee hoe moeilijk het nu is om aan een hypotheek te komen, een huis te verkopen voor een normale prijs? o.a. de automarkt die helemaal in elkaar zakt, dan is er wel degelijk sprake van een crisis.
Dat jij het persoonlijk niet merkt wil niet zeggen dat niemand er last van heeft
Om mij heen zie ik ook meer dan genoeg ontslagen, alles waar op bespaard kan worden gebeurd.
Maartje1990 schreef:ik merk 't alleen aan al die achterlijke krantberichten en nieuws dingen op tv. Ik vind 't écht belachelijk dat ze daar maar over blíjven doorzeuren krediet crisis hier krediet crisis daar...heel fijn los 't maar op en val ons er niet meer lastig. Grote kans dat 't dan ook 't eerste is opgelost. Want het is een feit dat mensen dan júist meer op hun geld gaan letten (wat uiteraard logisch is) evt. zelfs geld van de bank gaan halen en als veel mensen dat doen dan worden de problemen alleen maar erger want de banken hebben dat geld gewoon niet allemaal.
Juist geld uitgeven is goed voor de crisis.
Met dat continue gezeur over die krediet crisis maak je mensen alleen maar bang en dat zorgt alleen maar voor meer problemen. Niet dat men er dan dus niet serieus mee om moet gaan, integendeel persoonlijk vind ik die *poging tot komische* bankreclames ook vreselijk en al die reclames van die leningen etc. geef nu eindelijk eens serieuze reclame ipv de ing leeuw die tegen de postbank leeuw zegt dat oranje 'm zo goed staat
Sita_ schreef:Doordat er over gepraat word wil dus zeggen dat het nog lang niet over is Maartje.. En dat er vast nog meer ellende te wachten staat..
Zoals ik eerder postte heb ik persoonlijk er geen last van. Maar mijn vader zit ook nog steeds in onzekerheid wbt zijn baan.
Nijn schreef:Nee Maartje doordat er zoveel over wordt gepraat wordt mensen duidelijk wat er nu eigenlijk aan de hand is, wat er te wachten staat en hoe het op te lossen is.
Zwijgen en er niet meer over (willen) nadenken zal op dit moment misschien rust in vele koppies geven maar zal straks alleen maar nadelig werken.
Maartje1990 schreef:Nijn schreef:Nee Maartje doordat er zoveel over wordt gepraat wordt mensen duidelijk wat er nu eigenlijk aan de hand is, wat er te wachten staat en hoe het op te lossen is.
Zwijgen en er niet meer over (willen) nadenken zal op dit moment misschien rust in vele koppies geven maar zal straks alleen maar nadelig werken.
vertel mij dan eens waarom vele economen zeggen dat 't slimmer is om er juist níet over te praten? Juist doordat je die angst er meer inpraat en je mensen hiermee tegenhoud dingen te kopen etc (wat de crisis verergert) ik woon er imo zelf met eentje in huis.

Heb er igg geen last van op mn werk. Behalve dat we last hebben van een stijgende dollarkoers, wat wel weer nadelig is. Maar qua werk merk ik er persoonlijk helemaal niks van.

, huizenprijzen dalen... en er zijn overal allerlei interessante aanbiedingen bij de woonboulevards merk ik..

Relaxed schreef:Muisbal schreef:Ikke niet, salaris verhoging gekregen, zorgtoeslag omhoog (premie hetzelfde) en winkelprijzen zijn ook niet echt gestegen, niet dat ik merk in elk geval
Ik heb dan alleen niet te maken met huizen, hypotheken etc
Das bijzonder.. Dat zou ik ff checken, normaal gaat je zorgtoeslag namelijk omlaag als je meer gaat verdienen
Hier merk ik weinig verder..