Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
RicardoOpa schreef:Hierin herken ik mijzelf in een aantal dingen hierboven.
Op verschillende vlakken. Bijvoorbeeld school. Na deze school lekker studeren; dan ga ik echt gelukkig zijn en dan ga ik pas echt genieten. Als ik -20 kg ben, later dus, dan zal ik pas echt gelukkig zijn. Als ik een liefhebbende vriend hebt, dan kan ik pas echt blij zijn met me zelf. Ik heb dan wel de neiging om niet gelukkig te zijn met mezelf, en 'sluit' ik me zelf af. Dat is dan ook te merken aan allerlei obsessies, impulsieve acties waardoor ik opeens echt zogenaamd heel gelukkig ben.
Even voor de duidelijkheid. Ik ben helemaal geen down figuur, maar iedereen heeft denk wel eens van die momenten dat alles gewoon even tegen lijkt te staan, toch?![]()
![]()
Ik denk nu gewoon dat later niet per se beter wordt. Leef van dag op dag, wees blij met je leven en laat je niet weerhouden wat anderen daar van vinden. Jij moet jezelf gelukkig houden, niet anderen.
Woogy schreef:Wat mij opvalt is dat mensen die psychisch ellende hebben gehad anders tegen zaken aankijken dan mensen die veel fisieke zaken hebben meegemaakt.
Ik zelf ben totaal niet materialistisch en hou me dan ook nooit vast aan iets wat ik kan vastgrijpen. 'De mooiste dingen in het leven zijn geen dingen'.
Ik hou van m'n paarden omdat het m'n vrienden zijn, ik heb weinig band met m'n familie omdat zij niet mijn vrienden zijn, ik kan niet op ze bouwen ik kan niet met ze praten. Ik moet weten wat ik aan iemand heb zonder er ooit over te praten. Mijn band wordt niet sterker met iemand die veel voor me doet, wel met iemand die veel voor me betekend.
De band van het vertrouwen het weten dat ze er zijn.
Als er iemand overlijd of ernstig ziek is doet het even zeer, maar dan haal ik m'n schouders op en ik ga verder. Ik ben misschien wel egoïstisch, maar dan krijg je m'n uitspraak weer. Ik ben de enige met wie ik moet leven, de rest is bijzaak. Je blijft eeuwig vrienden!! maar intussen gebeurt het nooit...It's fun as long as it lasts
), maar ik wil echt NU leven, ik 'weet' (hoever kan je het weten op deze leeftijd) wat ik wil, maar zo leef ik niet. Ik heb niet het gevoel dat ik de vriendinnen om mij heen heb die ik om mij heen wil hebben. Het zijn niet de personen die ik na school nog zou zien. Ik wil graag een happy life, dat je met een lach wakker wordt en weer gaat slapen, maar daar mag ik nog aan gaan werken. 
Woogy schreef:heb ze ook beide meegemaakt, vanaf dag 1. Als kind begreep ik het nooit, nu sta ik er ver boven.
Alles wat van mij was, was van mij! Afblijven...nu heb ik het alleen nog maar met eten(lol kom niet aan m'n bord, ik heb voernijd!) voor de rest kan het me niet boeien.
'Met het uitvinden van het kennen stelt de mens zichzelf centraal in de wereld. Hij is dan geen deel meer van die werkelijkheid. '
ach jaa!! live goes on girls!!
waarom? om de wereld te laten zien hoe het hoort 

_Lott schreef:is het niet live is life
)