Ontmoeting met de ex van mijn vriend, even duimen voor me!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Risje80

Re: Ontmoeting met de ex van mijn vriend, even duimen voor me!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:19

Ik snap het nut er ook niet zo van om goede vrienden te blijven met een ex. Als dat wel zo is, mag mijn vriend lekker alleen naar haar toe gaan.
Lijkt me ook een beetje vreemd om op de bank te zitten naast die gene die ook heel intiem is geweest met mn vriend.
Nee bah, ik heb er geen behoefte aan.
Gelukkig heeft mijn vriend geen contact meer met zijn ex.

Ik wel met de mijne omdat hij de vader is mijn mijn dochter. En nog steeds na (7 jaar) vind ik het niet fijn om hem te zien. En zal zeker geen vrienden met hem blijven, moet er niet aan denken!

Ik vind het knap dat jij wel mee gaat hoor!!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:10

Gewoon lekker meegaan en het gezellig maken! Hij is nu toch met jou?

Als de gevoelens weg zijn is vriendschap echt heel goed mogelijk! (heb ik ook met een ex, en aangezien het tussen ons niet werkte is het uitgegaan en zal ook echt niet moeilijk doen als hij een leuke nieuwe vriendin krijgt...dat gun je elkaar lijkt mij...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:14

ja precies.
Hij is toch met jou?als je jezelf dat nou even goed influistert dan voel je jezelf misschien al meer op je gemak.

Ik ben ook vrienden met mijn exen(behalve 1,maar die was staatsgevaarlijk),en 1 ex mag geen vrienden zijn met me van...juist..zijn nieuwe vriendin. Erg jammer vind ik dat.
Als gevoelens weg zijn,waarom kan je dan geen vrienden blijven,als je verder leuk met elkaar kunt opschieten?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:18

Mas schreef:
Ik vind het ook geen stijl dat hij jou zo heeft laten zitten de vorige keer. Dat je boos bent geworden vind ik ook niet meer dan normaal hoor. Ik had zelf denk ik ook zo gereageerd.

Succes morgen meid, ook ik vind het knap dat je zo dapper bent om te gaan!

Helemaal mee eens... In dat geval zou ik ook razend zijn geweest... Jou gedrag op die gebeurtenis is volkomen menselijk :).

Ik duim in ieder geval voor je! En laat je niet doen he meis...

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 09:37

HedwigO schreef:
Mijn vriend zit overigens ook niet heel erg te wachten op die ontmoeting maar hij wil haar niet kwijt als gewone vriendin

>;) Ik vind dit een beetje vreemd van 'm; Hij zit er niet op te wachten maar hij wil haar ook niet kwijt als gewone vriendin? Als je een gewone vriendin gaat zien dan zit je er toch juist 'op te wachten' en waarom wil hij haar als gewone vriendin houden? Wil je niet bang maken hoor maar als mijn vriend hiermee kwam zou ik toch wat vraagtekens hebben :7

Maar verder heel dapper van je want ik had allang gezegd; Daahaag bekijk 't! Dus complimenten voor jou! :D

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 09:45

Princesje schreef:
HedwigO schreef:
Mijn vriend zit overigens ook niet heel erg te wachten op die ontmoeting maar hij wil haar niet kwijt als gewone vriendin

>;) Ik vind dit een beetje vreemd van 'm; Hij zit er niet op te wachten maar hij wil haar ook niet kwijt als gewone vriendin? Als je een gewone vriendin gaat zien dan zit je er toch juist 'op te wachten' en waarom wil hij haar als gewone vriendin houden? Wil je niet bang maken hoor maar als mijn vriend hiermee kwam zou ik toch wat vraagtekens hebben :7

Maar verder heel dapper van je want ik had allang gezegd; Daahaag bekijk 't! Dus complimenten voor jou! :D

ik heb dubbele gevoelens hierbij... mijn vorige vriend ben ik nl kwijtgeraakt aan zijn ex,... waren met zn allen weggeweest en ik wilde eerder naar huis want kreeg ineens migraine.hun mochten lekker verder feesten(warenmet groep,waaronder dus ook zn ex,..maar ben zelf absoluut geen jaloers typetje)
maar goed,.die avond heeft hij me dus wel lekker bedonderd,..terwijl ik in goed vertrouwens thuis zat.

nu ben ik weer paar jaartjes verder en heb nu de liefste man vd hele wereld :D
ook hij heeft een ex waar hij nog steeds mee bevrind is,.maar weet je,..heb daar absoluut geen moeite mee. die ex ken ik nl ook al 18 jaar en ken haar goed genoeg om niet jaloers te hoeven zijn.inmiddels is het namelijk ook een hele goede vriendin van mij
ze komt hier zelfs weleens logeren en dan besteed ze meer aandacht aan mij dan aan mijn vriend en we hebben dan de grootste lol.
weet ook zeker dat mijn man niks meer voor haar voelt,.. kan dat in alles merken,..dus tja,.. aan de ene

kant zeg ik :"exen??? blehhhhhh"
maar aan de andere kant zeg ik"ze zijn niet allemaal zo,..zitten ook normale leuke tussen die geen concurentie hoeven te zijn"

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:48

Jeej, ik zou het ook maar positief inzien. Het is toch fijn dat ze jou dan iig in die vriendschap willen betrekken?

Waarom heeft iedereen hier zo'n probleem met exen van vriendjes? Dat zijn toch ook maar gewone vrouwen/meisjes zoals jij en ik?

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 11:30

Dank jullie wel voor alle reacties!
Ik had ook eigenlijk helemaal geen problemen met haar ook omdat mijn vriendje heel erg steeds duidelijk maakt hoeveel beter ik ben. Ik was dus naar die eerste afspraak helemaal vrolijk en zonder gedoe gegaan. Alleen omdat ze dus helemaal in elkaar opgingen ging het mis.

Het is dus vandaag. Ik vind het best spannend. Ik ga me gewoon lekker supersociaal opstellen en wie weet wordt het nog gezellig.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:35

Succes meid!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:36

Daarom, gewoon met een positieve instelling gaan :D Kunnen ze jou ook niet de schuld geven mocht het misgaan! Veel plezier!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:07

HedwigO schreef:
Dank jullie wel voor alle reacties!
Ik had ook eigenlijk helemaal geen problemen met haar ook omdat mijn vriendje heel erg steeds duidelijk maakt hoeveel beter ik ben. Ik was dus naar die eerste afspraak helemaal vrolijk en zonder gedoe gegaan. Alleen omdat ze dus helemaal in elkaar opgingen ging het mis.

Het is dus vandaag. Ik vind het best spannend. Ik ga me gewoon lekker supersociaal opstellen en wie weet wordt het nog gezellig.

Mooie instelling heb je :). Ik hoop dat het fijn gaat zijn!

Maar als je vriend iets doet waar jij je niet goed bij voelt dan moet je het wel laten merken vind ik... Je moet je gevoelens uiten :j.
Dus niet vrolijk doen terwijl je zich slecht voelt door zijn gedrag tegen die ex :).

Succes!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:39

De ex van mijn vriend is zelfs een keer op visite geweest terwijl we al samen woonden. Ach ja, het is een erg leuke meid en ik heb daar geen problemen mee! Er is wel een ex van mij die hier dan weer niet welkom is wat mijn vriend betreft. Maar dat heeft weer met andere dingen te maken. Als het klikt tussen jou en zijn ex lijkt het me geen probleem, maar dit zijn zeker dingen die je niet moet forseren :).

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:45

succes meis!!
het gaat wel lukken hoor. gewoon aardig blijven zal je zien dat het misschien wel meevalt.
of met je vriend een geheim teken afspreken als je vind dat je te weinig aandacht krijgt. :P

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:56

LiNdA1986 schreef:
Nou ik vind het niet kunnen dat jou vriend jou vergeet doordat ie zo in zijn ex opgaat, dat klopt in mijn ogen dan al niet meer.
Ik vertrouw exen sowieso niet, te vaak nare dingen meegemaakt.

deze opmerking kwam bij mij ook verkeerd binnen, het gaat toch om de relatie tussen jou en je vriend, ik krijg het idee dat de ex nog wel een hele belangrijke plek inneemt in het leven van je vriend.
Laat ze even in elkaar opgaan zonder dat je erbij bent, dit doe je jezelf toch niet aan...... ik zou nog een keer boos worden denk ik, hij is nog niet los van haar.
Sterkte in eider geval en ik vind het wel mooi en dapper dat je hier op in gaat.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:51

En, hoe was de ontmoeting met de ex van je vriend?
Of gaan jullie nog?

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 15:29

Nou dank jullie wel voor alle steun!
Het was een hoop gezenuw vooraf maar het is gelukkig goed gegaan! Het was nou niet de gezelligste middag van mijn leven maar het ging zeker.
Wel zie ik nog een onwijze klik tussen die twee dus ik hou mijn hart een beetje vast..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:35

Nou super!:)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:38

ik krijg onderbuikgevoelens bij wat je schrijft over je vriend en zijn ex.
Als zij zo in elkaar opgaan lijkt het mij dat het vuur nog niet helemaal gedoofd is.
IK heb exen die ik beter niet meer kan zien, ik weet dat, en ook al is dat niet leuk weet ik van mezelf dat het beter is. de aantrekkingskracht is te groot.
anderen kan ik zien en heb ik niks meer mee, dat blijven vrienden maar ook niet meer dan dat. niemand zou dan ook enige vonk of aantrekkingskracht kunnen zien bij mij.

Ik wil je niet wantrouwend maken, en ik vind het goed van je en ook heel knap dat je er zo open ingaat,
maar als je mijn persoonlijke mening wilt hebben: hou die twee uit elkaar, ik vertrouw er niet op. zeker niet als hij jou ineens geen aandacht meer kan geven als hij haar ziet.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:42

Ik zou me vooral juist NIET jaloers gaan gedragen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:49

L_Ilse_L schreef:
Ik zou me vooral juist NIET jaloers gaan gedragen.

jaloers of grenzen willen?

je vriend lekker uit eten laten gaan met zijn ex en een half jaar later achter komen dat ze met elkaar de koffer induiken?

niet onzeker gaan doen, dat zeker niet. maar je kan wel grenzen stellen in de vorm van: joh, ik zie dat jullie nog steeds aangetrokken worden tot elkaar, ik vind dat niet handig en ben bang dat het schadelijk kan zijn voor onze relatie. Hoe denk jij erover?

als die vriend dan alles op alles zet om vrienden te blijven met die ander zou ik me toch nog een keer op mijn hoofd krabben.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:53

dit zal niet makkelijk voor je zijn vooral nu je zegt je hart vast te houden, ik vind wel dat je recht heb op wat duidlijkheid, deze acties versterken jullie relatie niet en tenslotte zou het om jullie relatie moeten gaan.
Waarom hadden jullie een afspraak met elkaar, wat is het belang dat jij geconfronteerd wordt met zijn ex ?

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 15:57

@Milo: Ja ik snap je gevoel. Maar gelukkig is het al 3.5 jaar uit en heeft hij het uitgemaakt. Ik zorg gewoon dat ik er steeds bij ben bij de ontmoeting. Ik zorgde er gister ook voor dat ik aan tafel tegenover haar zat en niet hij. Dat ging goed. Inderdaad dus niet jaloers doen maar wel het onder controle houden lijkt me het beste
@garny95: Nou zijn ex wou met hem afspreken en ze vroeg of ik mee kwam

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:40

dat is handig inderdaad. nou succes ermee en sterkte meid!

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:19

Phoe.. dat zou ik echt heel moeilijk vinden. Vooral nadat je heb gezien dat ze zo in elkaar op gaan, en hij je gewoon vergeet. Knap van je hoor! Ik weet niet of ik dat had gekunt..
Zou wel een oogje in het zeil houden als ik jou was ;).

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:38

Oeh dat zal wel spannend geweest zijn! Gelukkig is het goed gegaan!

Als je hem vertrouwd is er geen probleem, als hij het tegendeel bewijst dan mag je m slaan! :') Nee hoor grapje, maar dan is ie wel de l*l denk ik!