Ilsemarie schreef:Maar die ouders die niet aan de huur en dergelijke meebetalen, betalen die dan wel de boeken? Dat hoor ik ook vaak, dat ouders boekenkosten overnemen en dat zijn toch ookal gauw zo'n 700 euro. Dat is ookal heel wat natuurlijk.
Maar opzich worden ouders geacht ongeveer 200 euro te investeren. Wat de aanvullende stufi vervangt.
Iemand zei; omdat het de eerste stap richting echte zelfstandigheid is, júist daarom zouden ouders mee moeten betalen... juist omdat het de eerste grote stap en niet de laatste is, gooi je je kind ook niet zomaar ineens in het diepe.
Sommigen doen het jammergenoeg wel... Bij mij zal dat ook gebeuren, geen idee wanneer ze me daadwerkelijk uit huis willen hebben, ik rek het zolang mogelijk... Maar ik ken verschillende mensen waar de ouders ook zogenaamd geen geld hebben en dan hebben ze ineens een nieuwe tuin of geven ze maandelijks geld uit aan zooi ipv eens hun zoon of dochter te helpen. En het verrotte is als je student bent dan kijkt niemand in feite naar je om, dus je werkt je dan kapot naast je studie of je leent bij. Ik ken ook iemand die hierdoor diep in de schulden is geraakt, daar zat dan wel meer achter, maar dan word je dus van school afgetrapt en de gemeente ziet je niet staan. Ik heb juist diep respect voor ouders die moeite doen voor hun kinderen, ik heb al zovaak het tegenovergestelde gezien, echt belachelijk... Als je het niet kan ok, dan snap ik het, maar ik zeg al, heb dus ook vaak de andere kant gezien en daar word je niet vrolijk van.

.
Momenteel verdien ik nml meer dan een basisbeurs + aanvullend en alsnog zou ik het niet redden)
)....zouden we 600 euro per maand kwijt zijn aan huur voor de kinderen, dat kan natuurlijk niet. En ik weet dat ik niet 600 euro per maand over zou houden als ze de deur uit zijn....
Als ik dat wil dan werk ik daar wel wat meer voor
wat word er verstaan onder studentenleven?