vriend koopt nieuwe auto waar ik niet blij mee ben.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:36

Zijn geld, zijn keuze. Als hij van een gezamelijke pot de auto had gekocht was het wat anders. Stel, JIJ was degene geweest die dolgraag deze mooie audi of bv een paard had willen kopen en je had het geld......Misschien is zijn handeling een beetje impulsief geweest, maar kom op. Als hij er toch gelukkig mee is? Er zijn echt wel wat belangrijkere dingen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:38

Ik zou hem lekker begaan, als hij kickt op een grotere auto en hij dat op dit moment kan betalen, laat hem dat lekker doen. Op het moment dat jullie gaan samenwonen, of dat er samen een huis gekocht wordt en er echt op de kleintjes gelet moet worden, vind ik het een heel ander verhaal. Ik zou dan van hem verwachten dat hij op dat gebied consessies doet, maar hoop dan wel dat een partner van mij niet verwacht dat ik mijn beesten wegdoe. Een dier is nog wat anders dan een auto.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:40

Ik heb enkel reactie van de ts gelezen

Ik zal ff kort zijn

Jullie wonen NIET samen en het is NIET jouw geld dus heb je er niks over te zeggen.
Zolang die jongen gewoon dadelijk mee kan betalen aan de inboedel is er niks aan de hand.

Citaat:
Een dier is nog wat anders dan een auto.

:+ Tja Prince heb ik nu al 15 jaar daar is meer dan 50.000 euro aan gespendeert das een leuke Audi A3 S
Laatst bijgewerkt door tita op 16-01-09 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:40

Ieder zijn meug, wat betreft auto's... Manlief en ik hebben er weinig interesse in, het moet rijden, goedkoop en zuinig zijn, en dat was het.. Hij rijdt dus een Diesel-VW Polo en ikke een Opel Ascona uit '77 op gas. Wegenbelastingvrij en zuinig, en heel weinig verzekering; € 100 per jaar vaste lasten!! Om de 2 jaar APK, wat wil een mens nog meer!! (nou, ik kan wel wat bedenken :P stuurbekrachtiging is best fijn, en niet verlaagd, en fatsoenlijke stoelen...)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:41

Wij rijden zelf ook Audi. Ze zijn inderdaad erg prijzig, niet alleen in aanschaf, maar ook in gebruik. Maar dat hebben we er voor over.
Momenteel hebben we een A4 Avant 2.5 TDI S-line uit 2005. Wij betalen 80 euro verzekering in de maand, maar dan wel met een no claim korting van 76%. Wegenbelasting is 100 euro per maand (1550kg/diesel) en voor een jaarlijkse beurt moet je ook op zeker 1000 euro rekenen. Gelukkig is mijn man erg handig en kan hij veel zelf waardoor we sommige dingen gewoon niet door de garage laten doen.

Inderdaad Audi´s zijn zowel in aanschaf als ook in gebruik/onderhoud erg prijzig. Maar goed wij hebben er voor gekozen omdat we het hele fijne auto´s vinden, en onze Audi A3 bevalt ons nog steeds prima :D Wij betalen hiervoor qua verzekering iets van 95euro per maand, en een wegenbelasting die ongeveer uit komt op 250euro per jaar(is ongeveer een schatting maar zit in de buurt). En die van ons is geen diesel maar een benzine. Het goedkoopste waar we verzekering + wegenbelasting voor betalen is voor de opel corsa sportuitvoering. Van de TT hmm die is ook niet zo goedkoop maar zijn wel hele fijne auto´s...

Overigens hebben ze bij Audi een soort van wegenwacht dienst. Als je de beurten door de Audi garage laat doen dan ben je gerechtigd om gebruik te maken van de Audi wegenwacht en dan kost het je niets om hem te laten afslepen naar de Audi garage.[/quote]
Wij laten onze beide audi´s altijd door een Audi garage nakijken en keuren ...

tita

Re: vriend koopt nieuwe auto waar ik niet blij mee ben.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:44

:D audi kan je zo duur maken als je zelf wilt :j

Kun je het niet betalen dan moet je gewoon stapje terug doen

Vriendlief (A4 cabrio 3.0TDI) was 360 euro kwijt voor 2 banden en maar jammeren ik zei ga je toch een ford ka rijden dan betaal je 80 euries voor 2 banden

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:50

Jouw vriend zijn auto en jij hebt je paard, kost dat geen geld? Je meet wel met 2 maten als je denkt zijn geld hard nodig te hebben om samen te gaan wonen dan mag jij het paardrijden ook wel gedag gaan zeggen, kost nl ook veel geld, en wat is er mis met een automaat? Een auto met een automaat is veel duurder in aanschaf en dus ook veel waardevaster, dat is echt een optie met pluspunten. Ik proef uit jouw beargumentering alleen maar dat jij het helemaal niks vindt, je hebt meer negatiefs er over te melden dan dat ik iets positiefs er over kan vinden, het lijkt wel of jouw mening zwaarder mag wegen dan wat je vriend er van vindt. Ga ook eens kijken wat er wel leuk aan is.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:55

tita schreef:
Citaat:

:+ Tja Prince heb ik nu al 15 jaar daar is meer dan 50.000 euro aan gespendeert das een leuke Audi A3 S

oei... dat is even een eye-opener.... dit soort dingen willen we niet weten hoor.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:16

Misschien een hele domme vraag, maar wát is het probleem dat het een automaat is? Die zijn toch niet duurder of weet ik het wat? Vind dat eerlijk gezegd een kulargument.. Een handgeschakelde was net zo duur in de belasting en verzekering geweest..
Verder zie ik zoiezo het probleem niet.. Je woont nog niet samen en het is zijn geld, so be it.. Jij je paard, hij zijn auto ;) Wat Tita zegt vind ik idd een goed punt!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:16

Ik vraag me ook af wat er mis is met een automaat ? Ik rijd zelf een automaat, en dat ding rijd heerlijk! Zou niks anders meer willen.
Automaat kunnen ze trouwens WEL slepen, om dat even de wereld uit te helpen ( je moet hem idd in zijn vrij zetten).

Mijn vriend rijd ook een grote auto ( volvo 850 T5), en ja die kost ook geld !!Maar zolang het mij geen geld gaat kosten vind ik het goed.

Daarbij lees ik hier dat jij een paard hebt ? Ook geen goedkope hobby zal ik maar zeggen.
Misschien vind je vriend dat ook allemaal wel niet zo'n goed idee.

Ik zou zeggen, rijd eens in zijn auto, toon belangstelling en probeer er toch iets positiefs uit te halen :j

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:38

Tja, ik denk dat je vriend zijn beslissing al heeft gemaakt en hij niet meer naar jou zal luisteren.
Jij hebt gedaan wat je kon en hij zal (misschien) zelf wel de problemen ondervinden en dan komen ze op huilende pootjes zeggen: je hebt gelijk gehad ;)

En het zijn wel zijn spaarcenten, maar als jullie samenwonen moet je je huisje toch ook leuk inrichten en als er wat kapot gaat moet dat ook vervangen enzo.
Maar goed, ik kan niet in jullie portemonnee kijken dus ik kan me er ook niet mee bemoeien.

Hoop in ieder geval dat alles goed komt!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:22

Als het zijn eigen spaargeld is en zijn "hobby" zeg maar dan zou ik hem lekker laten.
Het ras paarden wat ik fok kost ook aardig wat en mijn vriend hoeft mij niet te zeggen dat ik mijn eigen geld er niet aan mag uitgeven :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:36

tita schreef:
Citaat:

Dat is idd een flink bedrag. Maar het ging me ook niet om het bedrag wat je er aan uitgeeft, het gaat me om het feit dat ik een paard minder snel weg zou doen als het financieel wat krapper zou worden, en dat als eerste die dure auto eruit zou gaan. Ik van een partner ook verwachten dat hij dat ziet en accepteert. Een dier is je kind, een auto is "maar" een ding (al denken sommige heren er anders over)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:49

Ik zie het probleem niet. Niet van de aanschaf, niet van het merk, de 2.0 en ook niet van de automaat.
Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waarom hij dit met jou had moeten overleggen (je standpunt was duidelijk geweest, jij had dus geen 'toestemming' gegeven). Ook als je samen gaat wonen of samenwoont kun je dergelijke dingen nog uitstekend zelf bepalen hoor. Denk daarbij aan bv een gezamenlijke rekening waar je ieder maandelijks op stort voor je vaste lasten en/of wat samen sparen, en dan nog ieder een privérekening erbij. Is helemaal niet raar.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:53

dat laatste ben ik het ook mee eens. Mijn vriend en ik gaan het ook zo doen. Ik heb mijn eigen spaargeld ook gewoon nodig voor mijn paarden.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:55

Het is zijn geld, dus je heb er niks over te zeggen.
Als hij impulsief een auto koopt is dat zijn probleem. En het argument automaat en handgeschakeld vind ik echt onzin.

Ik heb ooit ook een auto gekocht in een impulsieve bui. Had een maand daarna al spijt. Maar daar heb ik wel van geleerd, en heb de auto toch nog 2 of 3 jaar gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:57

En al krijgt 'ie spijt, dan verkoopt 'ie dat ding toch gewoon weer? 't Is maar een auto, die hechten zich niet echt aan hun eigenaar hoor :))

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:32

Weet je waar ik niet blij mee ben... dat andere mensen zich altijd met andermans geld bemoeien. schijtziek word ik daarvan.
De een geeft veel geld uit aan auto's de ander aan paarden of andere dingen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:31

Ik snap het probleem eigenlijk niet zo...
Zijn spaargeld... zijn keuze.

Als hij daar blij mee is, is dat toch voor jou gigantisch prettig om te zien?

Neem aan dat jullie geen afspraken hadden over zijn spaargeld (in de zin van voor het huis oid).

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 19:42

hmm denk dat mijn verhaal van gister nogal anders overkwam als ik bedoel :(:)

nou heb een aantal dingen van jullie gelezen en moet wel zeggen dat ik me er bij neer had gelegd, vond het alleen jammer dat ie niet gewoon ff verder had gekeken mja ik snap hem echt wel...wat dat betreft zijn mn vriend en ik hetzelfde = impulsief (alleen ik ben iets terughoudender sinds ik op mezelf zit ;)
en jah we gaan over een maand samenwonen en ik heb m zelf ook aaangespoort dat het nu nog kon...

ik wil en bemoei me niet met zijn geld zijn geld is van hem! is gaf alleen mijn mening en dat mag nog steeds dacht ik zo.
het komt wat dramatischer over denk ik dan ik bedoelde... en hij bemoeid zich ook niet met mijn paard hij geeft daarin ook advies net zoals ik hem met die wagen advies gaf.... k schrok gister gewoon denk ik van het feit dat ik het snel vond en ik al een enorme kostepost zag...
maar ik vind het echt wel een supermooie auto en ik ben ook blij voor m... en tja ik heb gewoon iets tegen automaat (mischien bekeer ik nog wel ;) )

verder ben ik absoluut niet van plan zijn moeder te spelen }:0 :+

en ik ben echt niet zn mening opdringer als het er nu uitziet... wil gewoon graag gelijk hebben :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:43

Zodra je in een automaat hebt gereden wil je niet meer terug! Zoooo relaxed! :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:08

Ik zou hem lekker laten, hij heeft er zelf voor gewerkt. En daarbij Audi's zijn geweldige auto's, dus ik denk niet dat hij er spijt van krijgt. Mijn pa had in het begin ook even spijt, want hij 'schaamde' zich voor zijn nieuwe auto, maar nu is dat helemaal over. Hij heeft er immers hard voor gewerkt, dus waarom zou hij zich er voor moeten schamen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:36

gewoon lekker laten gaan.. zijn geld..

mijn vriend wil ook een auto kopen en hij is er helemaal verliefd op :P terwijl het een dure slurpbak is en er nog veel aan gedaan moet worden.. (amerikaan)
nou hij gaat zijn zalige gang maar :D als hij blij is dan ben ik dat ook :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:43

Hij heeft zn centjes zelf verdiend dus vind ik wel dat hij mag kiezen waar ie het aan uitgeeft, denk dat hij kocht onder het mom: liever spijt dat ik het wel heb gedaan, dan spijt krijgen omdat hij het nooit heeft gedaan, en daar heeft ie alle recht toe, bovendien zijn audi's echt waanzinige auto's *kwijl*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:46

Zoals opgemerkt; kost een paard niets?
Het bestedingsrecht aan een hobby door een persoon staat volledig los van of het een paard of een modelvliegtuig is.
Een auto is nog functioneel; het grootste deel van díe uitgave kan je functioneel verantwoorden.
Het deel wat een auto méér kost dan functioneel noodzakelijk = de hobby-uitgave.
Een paard kost al héél snel meer dan die hobby-meerprijs van de meest autos.
Dit echter is pas een onderwerp wanneer er sprake is van een gemeenschappelijk budget.

Als ik die vriend zou zijn, zou dit een noodsignaal zijn; zou geen basis voor een duurzame relatie zien in dergelijke eenzijdige bedilzucht. Niet aan beginnen; bij een dergelijk niveau van eenzijdigheid en onbegrip heeft uitleggen in mijn perceptie geen zin. Dat gaat een gebed zonder eind worden.

hc