Studentenkamer in Amsterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:00

Ik vind juist dat alles in Amsterdam prima te bereiken is! Behalve als je in de Bijlmer of Noord woont, maar ook daar is het OV perfect geregeld.
Ik woonde voorheen in Oud-West (zijstraat van de Kinkerstraat), ideale locatie en ook wel veel studenten. Nu hebben ik en mijn man een nieuw huis gekocht (vondelstraat, Oud-Zuid) en alle hotspots zijn op loopafstand en ben binnen no-time op de faculteit. Misschien kan je ergens een oproepje plaatsen, van mijn medestudenten hoor ik dat de particuliere route vaak het meest oplevert. Containers schijnen trouwens ook prima te zijn.
Succes!

Anoniem

Re: Studentenkamer in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:05

Het valt idd wel mee hoever alles van elkaar is. Maar ik wordt wel gek van de GVB af en toe.. bepaalde bussen rijden gewoon nooit op tijd. Of ze zijn te laat, of ze komen keihard de bushalte voorbij crossen, of ze komen helemaal niet. Maar opzich gaat 't prima. En ik woon trouwens net buiten Amsterdam, maar ben ook met een half uurtje/ 3 kwartier fietsen in 't centrum. En een kwartiertje met de trein. :) Je zou ook eens in Amstelveen etc. kunnen kijken.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:40

Ik fiets vooral veel, ga echt zelden met ov. Of ik ga met de auto...maar de kleine afstanden kan je veel beter met de fiets doen. De auto is vaak trager dan de fiets. Maar het ligt er ook aan waar je pcies vandaan komt en waar je heen gaat.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:12

Ik vind Westerpark (jordaan) een heerlijke wijk. Mijn vriend heeft nog een appartement in de Westerstraat, heerlijke straat, s nachts tamelijk rustig, overdag gezellig druk met gezellige kroegjes en eettentjes.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:36

Kun je niet via de universiteit aan een kamer komen? Toen ik ging studeren aan de UvA regelden zij kamers voor mensen die verder dan ... uhm ... veel kilometer van de universiteit woonden. Lijkt me dat Utrecht ook wel ver genoeg is :D Via hun kreeg ik binnen 4 maanden een kamer, ook in Osdorp, waar ik 7 jaar lang met HEEL veel plezier heb gewoond. Leuk shoppen, alles bij de hand, veel trams en binnen 20 minuten midden in de stad. Ik mis het nog wel eens :D

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:36

Britty schreef:
Mijn vriend heeft nog een appartement in de Westerstraat

*jaloers* :D

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:01

Ik heb verder weinig verstand van waar je goed kunt zitten, maar weet wel dat de kinkerbuurt ook wel leuk is.

Heeft mijn oma een hele tijd gewoond, in een zijstraat van de Kinkerstraat. Alles wel redelijk dichtbij, en de buurt best oké :)

(behalve die 20 keren dat ze is beroofd, maar dat was gelukkig niet in de buurt van haar huis :+ arm mens...)

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 00:05

Wat leuk dat er zoveel reacties zijn! En ook nog hulpzaam, bedankt allemaal!

Ik zal eens gaan kijken wat de UvA me dan te bieden heeft, dat zou natuurlijk fantastisch zijn.
En verder, mensen die aanraden buiten Amsterdam te zoeken, daar ben ik het opzich wel mee eens. Maar het is wel zo dat ik nu in hartje centrum van een stad (Utrecht) waar ik helemaal gek op ben woon. Dus dan vind ik dat toch wat zwaarder wegen denk ik..
Maargoed ik vind het zo'n vervelend idee dat mn school&leven zeg maar zo gescheiden zijn, dat ik er toch steeds meer over nadenk naar amsterdam te gaan. Maarja mn eisen zijn wel ietwat hoog wat het natuurlijk nog 10 keer moeilijker maakt een kamer te vinden.

Maar dankjullie wel voor de tips, zal inderdaad aan veel mensen laten weten dat ik opzoek ben, en de UvA eens raadplegen!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:12

_Tien_ schreef:
Kun je niet via de universiteit aan een kamer komen? Toen ik ging studeren aan de UvA regelden zij kamers voor mensen die verder dan ... uhm ... veel kilometer van de universiteit woonden. Lijkt me dat Utrecht ook wel ver genoeg is :D Via hun kreeg ik binnen 4 maanden een kamer, ook in Osdorp, waar ik 7 jaar lang met HEEL veel plezier heb gewoond. Leuk shoppen, alles bij de hand, veel trams en binnen 20 minuten midden in de stad. Ik mis het nog wel eens :D

ik denk dat utrecht niet ver genoeg is ;) lang niet ver genoeg zelfs..
tenminste, als het t zelfde geregeld is al op de vu.
ik woon op zo'n 50/60 Km van de vu af, 1.5 uur reizen, en ik kwam niet in aanmerking.
bovendien kom je op de vu alleen in aanmerking als je aan t begin van je eerste jaar zit.

maargoed, dus uva heeft dus ook een eigen kamer-verhuur-organisatie!

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 00:26

Hmm nouja als ik echt via de UvA in aanmerking wil komen, dan hou ik het gewoon op mijn ouderlijke woonplaats. Dat is namelijk Nijmegen dus dat is nogal een eind! Maar ga eerst maar eens informeren

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:41

Tja, het is natuurlijk al even geleden dat ik gestudeerd heb (*oma* :D ), maar ik woonde toen op 45 km afstand en toen kon het. Het is inderdaad wel dat ik die kamer in mijn eerste jaar kreeg, dus wat Zwitsal zegt zou best ook voor de UvA kunnen gelden, maar dat weet ik niet zeker. Succes ermee in ieder geval!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 02:06

Is Uilenstede, Amstelveen niks dan?
Dan zit je ook vrij dichtbij t centrum enzo...

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:16

_Tien_ schreef:
Britty schreef:
Mijn vriend heeft nog een appartement in de Westerstraat

*jaloers* :D

hihi.... :D Het is ook echt een hele leuke straat! De buurman (nou ja, 1 huis verderop) is dokter Chris uit ONM.

Hebben we aan oma te danken hoor. Die heeft een pand daar, met appartementen die verhuurt worden. Maar helaas voor ts hebben ze op het moment verder niets leeg...anders had ik natuurlijk wel een seintje gegeven

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:40

En anders mag je mij ook ooit wel een seintje geven, hihi. Zou daar zo willen wonen :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:44

of mij (A)
ik heb nu gereageerd op dat studentencomplex met containerwoningen in noord (oslofjordweg)..
in totaal nu 21 reacties..
hoop dat ik nou eindelijk eens een keer bij de eerste 10 zit (maar t zal wel weer niet)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:48

Wat ook kan helpen is om tegen echt iedereen te vertellen dat je op zoek bent naar een kamer. Hang briefjes op etc. Vaak kom je via een omweg ook wel aan kamer. Succes. Ik zelf ben als student begonnen in amsterdam noord en woon nu hartje Jordaan :) Helaas heb ik geen kamer over :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:03

Sleeper schreef:
Wat ook kan helpen is om tegen echt iedereen te vertellen dat je op zoek bent naar een kamer. Hang briefjes op etc. Vaak kom je via een omweg ook wel aan kamer. Succes. Ik zelf ben als student begonnen in amsterdam noord en woon nu hartje Jordaan :) Helaas heb ik geen kamer over :P

toemaar! :D :D

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:22

Als je het mij vraagt zit je altijd goed als je binnen de ring zit, tenminste als je geen auto hebt. Binnen de ring ben je overal gemakkelijk met het ov en heb je overal drukke straten waar je al je boodschappen kan doen. Ook zijn er binnen de ring in bijna alle buurten wel gezellige tentjes, waar je wat kan gaan drinken of mensen kan ontmoeten.

Buiten de ring lijkt me beter als je een auto hebt, je kan daar op de meeste plekken wel gratis parkeren. Buiten de ring heb je in alle stadsdelen wel betere en mindere buurten. Persoonlijk vind ik de grotere woonwijken minder fijn. 'S avonds is het daar meestal erg rustig.

Je kan ook in Amstelveen wat gaan huren. Vind ik persoonlijk een fijne stad.