terug gaan naar een vorig leven.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:48

Ik heb er zelf helemaal geen dingen van overgehouden, maar vond het zeer interessant van mijn moeder te horen.. :Y) kan me er ook niet echt wat over herinneren... ;) maar ben inderdaad blij dat mijn moeder een oplossing had gevonden, want ik weet niet hoe ik er ánders nu bij gelopen had :+

Maar ik heb geleerd op de pabo, dat kinderen áltijd angsten krijgen, dat dat bij de ontwikkeling hoort, zelfs als je alle 'enge factoren' weg zou houden in het leven van het kind (zoals roodkapje; verhalen, etc. ;) ) dan krijgt hij nog te maken met angsten. Het kind leert door de ontwikkeling die hij meemaakt dat hij niet altijd vat heeft op het leven en dat kan een reden zijn voor een angst-ontwikkeling en het ene kind krijgt nauwelijks te amken met angsten en een ander kind veel meer.

Daarom zou ik theoretisch gezien doordat ik niet uit die kast kon een angst hebben gecreeërd die wel heel extreem uit pakte... maar zelfs daardoor heb ik geen echte dingen eraan overgehouden: durf in liften etc. etc.

Maar ik vind dat verhaal over vorige levens wel heel interessant, maar weet niet of ik daar in moet geloven... omdat fantasie heel veel dingen echt kan laten lijken, net zoals bepaalde dromen..

Of ik ooit zo'n sessie wil laten doen? eigenlijk niet, maar aan de andere kant lijkt het mij ook wel bijzonder als je echte bewijzen zou krijgen, dat je wél een vorig leven heb meegemaakt.... dat zou dan je hele kijk op het leven veranderen... dat je dan niet dood zou gaan maar weer in een ander lichaam terug komt.... dat klinkt wel vermoeiend ;) :P apart...

ben heel benieuwd of er ooit bewijzen komen dat het zou kunnen... :Y)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:02

ik vindt dit heel dubbel. Het lijkt mij heel spannend om zo'n sessie te doen, maar ook geestelijk heel uitputtend. Zoiezo moet ik die persoon 100% kunnen vertrouwen, want ik wil niet dat iemand mij in trance brengt en vervolgens rare dingen gaat doen. Maar als ik zo'n persoon echt zou vertrouwen, zou ik zo'n sessie niet weigeren. Maar er in geloven is een 2e verhaal..... dat weet ik niet zeker. Het ligt eraan wat ik te zien krijg....

Maar ik kan me voorstellen dat mensen hier heilig in geloven.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:00

Tja, wat ik al schreef, ik blijf een twijfelaar...
Zo geloofd een vriendin van me heilig in vorige levens, haar goed recht uiteraard. Ze wist mij ook bijna te overtuigen dat mijn angst om te slikken en mijn hysterische gedrag bij laag overvliegende straaljagers iets uit een vorig leven was, wat niet goed was verwerkt. Na een paar gesprekken met mijn moeder is me duidelijk geworden dat ik idd een aantal dingen niet helemaal goed heb verwerkt, namelijk mijn hysterie als amper tweejarige toen ik bloedproppen in mijn neus en keel had na een amandelknipoperatie en een hysterische jankbui als baby toen ik lekker in mijn wiegje buiten lag te soezelen en er ineens een stel straaljagers erg laag overkwamen...

Maar nog los van het wel of niet bestaan van, het kan wel goed werken bij onverwerkte trauma's, angsten, gevoelens enzo, simpelweg omdat je tijdens het 'herbeleven' van een verhaal ook dat trauma, die angst of gevoelens 'herbeleeft' en op die manier kan loslaten of een plekje geven. Daarvoor hoeft het nog niet eens een echt vorig leven te zijn, alleen al dat je met een bepaald thema zo diep bezig bent schijnt soms al te kunnen helpen...

Ondertussen blijf ik er lekker over doorlezen en probeer ik voor mezelf uit te vogelen wat ik er nu precies van moet denken, het blijft aparte materie...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:44

Ik zal ook weleens terug willen gaan naar mijn vorige leven(s) maar aan de andere kant ben ik er ook superbang voor, je weet niet of je dat wel wil weten.

Zonnebloem

Re: terug gaan naar een vorig leven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 14:33

maar ergens is het wel een fijn idee dat als er een vorig leven was er misschien ook wel een volgend leven is.

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:17

Ik vind het eerlijk gezegd een minder prettig idee ;) het maakt mij eerder 'onzeker'
ik bedoel hoe lang ga je dan wel niet door met 'nieuwe levens' ? en je weet het meestal van jezelf niet dat (of) je meerdere levens hebt gehad, ik zou liever (denk ik) gewoon naar de hemel gaan met de ziel die ik nu heb, en daar weer de personen tegenkomen die ik lief heb en natúúrlijk mijn paard ;) dat vind ik een veel prettiger idee dan dat ik mijn paard en bepaalde mensen weer opnieuw moet zoeken in een volgend leven (áls ze daar weer rondlopen ;) ) erger nog, dat je ze kwijtraakt. :+

Ik weet echt niet wat ik moet denken, maar ik hoop dat je gewoon naar de hemel gaat waar je de mensen en dieren die in je hart zitten weer tegen komt ;) :Y) dat vind ik wel een veilig en prettig idee :D
maar er is mij ook eens verteld dat als je nog niet klaar bent voor de hemel; als je nog wat moet leren op aarde, dat je dan in een volgend leven dat kan leren...

Hoe denken jullie erover? wat voor een idee hebben jullie?