Wiskunde, een grote ramp!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:15

echt vreselijk,, het lijkt wel of alle wiskunde leraren slecht zijn... :Y)

nu we het aan elkaar uit mogen leggen in de les haalt iedereen goede cijfers :j (en de leraar maar zeggen dat het door hem komt... :roll: )

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:15

StillAngel schreef:
Heel lief van jullie mensen dat sommige aanbieden dat de PB box open staat :D Het gaat over trangels ofzoiets ik zal het exacte onderwerp nog wel even opzoeken. Gisteren had ik ouderavond en sprak ik met mijn ouders en mijn wiskundeleraar en van de wiskundeleraar moet ik nu iedere maandag om half 4 verplicht een uur aan me wiskunde zitten en dan gaat hij theater doen (met zo'n groep van school) en dan kan ik hem dus altijd nog vragen als ik iets niet weet. Als me cijfers omhoog gaan, hoef ik minder dan een uur te blijven, als me cijfers (nog verder) omlaag gaan, moet ik nog langer huiswerk maken. Best wel handige oplossing vind ik zelf. :P ;) Het gaat ook puur om het plannen, ik moet echt leren voor uit te denken.

Hihi trangels. :') Bedoel je niet tangens ofzo? :D
Had ik met ecnonomie ook een keer.. dacht ik dat het garnale kosten waren ipv marginale en ook mooi zo in het pw gezet. :o

Trouwens.... misschien iets voor de mensen in dit topic? O:) : http://antiwiskundee.hyves.nl/

Anoniem

Re: Wiskunde, een grote ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:32

Hm wiskunde. _O-

Ik doe Wiskunde A12 en het meeste is wel te doen,
zoals kansverdeling, normale verdeling, maar bij mij hoef je niet aan te komen met logaritme en dat soort dingen :')

Qua maken lukt het wel, maar die schoolexamen toetsen!
Wat een ramp! :oo Zulke rare vragen, echt vreselijk.. :=

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:39

Wiskunde + ik = super slecht :+

En dan doe ik ook nog is wiskunde B :=

Met een leeraar die bijna niet te verstaan is.
Elke les denk ik welke idioot heeft wiskunde bedacht :')

En het stomme is als ik me toets heb gehad snap ik het :=

Wiskunde is gewooon BLEEE

Maar volgens mij heb ik voor het eerst dit jaar
iets richting een voldoende gehaald :+

(gisteren gemaakt ) ik heb nu ook bijles
en de prijs val bij mij best mee maar me ouders betalen het.

Maar goed zoeken via internet ook na een bijles leraar!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:56

ik heb de afgelopen 4 toeten nooit hoger dan een 4,6 gehaald en dat terwijl ik op het vmbo er wel redelijk goed in was, eerste van het mbo ook nog. daarna een jaar geen les gehad en in de derde was het een ramp.
En die leraar maar zeggen je kan het wel, kom op, dit ben ik niet van je gewend.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:58

Nee joh, wiskunde is hartstikke leuk :D (Spreekt iemand die wiskunde studeert..)

Zoals al vaker gezegd, wiskunde moet je doen. Niet denken, ik kan het niet en dan niets meer doen. En al helemaal niet uren naar opgaven gaan staren als je echt geen idee hebt wat je moet doen.. Daar raak je alleen maar gefrustreerd van, dat is gewoon vervelend.
Maar wel vooral véél opgaven maken, eerst met iemand in de buurt die je kan helpen (en dan dus vragen stellen, net zo lang tot je denkt dat je het een beetje snapt) en daarna zelf oefenen. Wiskunde is eigenlijk hartstikke logisch. Zoals iemand net zei dat de toets op de voorbeeldtoetsen lijkt, dat is eigenlijk altijd wel zo. Alleen om dat te zien, heb je wel wat inzicht nodig natuurlijk. Maar daardoor helpt oefenen zo goed, want dan kun je terugkijken hoe dat bij een vorige som ging, totdat je bij een nieuwe opgave denkt :)* zo moet dat. Ook voorbeelden/uitwerkingen lezen en proberen te begrijpen van soortgelijke sommen werkt vaak goed.
Dus bijles, van iemand die het voor jou(!) goed uit kan leggen, is volgens mij de gouden tip. En wat goed uitleggen is, verschilt echt per persoon.

En eerlijk waar, als je het snapt, dan is wiskunde echt hartstikke leuk! Lekker puzzelen, af en toe denken dat je de oplossing nooit zult bedenken en daarna heel blij zijn als je net die slimme ingeving krijgt die je nodig had. Maar ik geloof dat ik in de minderheid ben hier :+

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:46

Bah bah wiskunde,ik heb er ook een bloedhekel aan!,ik van de week ook een wiskunde Pta,en dat was een 2 O:)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:24

Ik vond wiskunde (A en B gedaan, VWO, maar B duidelijk leuker) eigenlijk altijd wel leuk (het probleem was voornamelijk dat ik de dag voor het proefwerk het hele hoofdstuk nog moest doen en dat nèt even iets te weinig tijd was vaak).

Heb toevallig vorige week een wiskunde e-book gedownload en ben in mijn vrije tijd lekker sommetjes aan het maken, vergelijkingen aan het oplossen, en hoeken aan het uitrekenen enzo, even kijken of ik het nog kan/weet ;)
(kan 'm wel online zetten voor de liefhebbers - het is Basic Engineering Mathematics 4th edition door J Bird, begint erg makkelijk )

Dus, ook mijn inbox staat open voor een paar opdrachten.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:51

Verkeerde knopje, excuus

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:54

highwaykind schreef:
Ik vond wiskunde (A en B gedaan, VWO, maar B duidelijk leuker) eigenlijk altijd wel leuk (het probleem was voornamelijk dat ik de dag voor het proefwerk het hele hoofdstuk nog moest doen en dat nèt even iets te weinig tijd was vaak).

Heb toevallig vorige week een wiskunde e-book gedownload en ben in mijn vrije tijd lekker sommetjes aan het maken, vergelijkingen aan het oplossen, en hoeken aan het uitrekenen enzo, even kijken of ik het nog kan/weet ;)
(kan 'm wel online zetten voor de liefhebbers - het is Basic Engineering Mathematics 4th edition door J Bird, begint erg makkelijk )

Dus, ook mijn inbox staat open voor een paar opdrachten.

Ja dat lijkt me vet handig dat programma :D

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:02

@ DaphneL: ik kom je bijstaan!
Ik studeer nu een wetenschappelijke richting en heb 8 uur wiskunde per week. En wiskunde vind ik toch wel een van de leukste vakken op school (naast lichamelijke opvoeding). Vooral dit hoofdstuk matrices, lekker simpel. Wiskunde is oefenen oefenen oefenen. Ik weet nog dat ik bij goniometrie bepaalde oefeningen bleef maken, tot ik ze kon :')
Maak ook voorbereidingen, en vooral notities nemen in de les. Als je echt een moeilijke oefening niet kan, en je hebt hem meermaals geprobeerd, dan heb je als je de oplossing krijgt weer iets bijgeleerd. Zo denk ik toch altijd. Ik wil wel dingen uitleggen, maar mijn probleem is dat ik alles zo vanzelfsprekend vindt dat ik het niet kan uitleggen }:0

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:02

Is geen programma, gewoon een boek in PDF formaat.
Begint makkelijk (basisschool staartdelingen en plus en min) en eindigt met integralen (dacht dat dat 6 VWO was)
http://www.sendspace.com/file/fcs77w

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:27

Ik weet soms ook niet waarom ik in vredesnaam wiskunde B heb gekozen :P Ik vind het wel leuk, daar niet van, maar heb op die toetsen zo vaak black-outs dat ik al misselijk word als ik aan zo'n toets dénk. En daarom is het dus zo'n ramp. Voor mij geldt: oefenen en zo goed mogelijk letten op ademhaling etc op de toets om niet te panieken. Volgende week toetsweek, ben benieuwd... Vorige toetsweek uren geleerd, hoofdstuk 3 x gemaakt om zeker te zijn dat het lukte, lukte ook, toets: stress en dus een 4,1. Dan ga je toch wel twijfelen of je achterlijk bent :P

Integralen is 5 VWO, zijn wij mee bezig. Maar het helpt je dus in ieder geval een heel eind, dat PDFboek! Goede tip

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:17

Ik vind wiskunde juist echt een leuk vak :j
Kan het ook dus dat komt mooi uit. :')

beetjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:22

Ik vond wiskunde vroeger juist het leukste vak (naast schei- en natuurkunde).
Ben geslaagd op de Havo met een 9,6 voor het examen en een 9 als eindcijfer :D

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:23

beetjegek schreef:
Ik vond wiskunde vroeger juist het leukste vak (naast schei- en natuurkunde).
Ben geslaagd op de Havo met een 9,6 voor het examen en een 9 als eindcijfer :D

:oo netjes :j
Ik hoop dat ik wiskunde ook zo kan afsluiten :+

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:59

Het is idd een schande dat er zoveel slechte wiskundeleraren zijn! Ook ik had gemiddeld een 4.5 na 3 scholenonderzoeken, ben zelfs een handtekeningenactie begonnen tegen de leraar (die 9 vd 10x niet op kwam dagen), met success, we kregen een extra herkansing schoolonderzoek, echter door dezelfde banketstaaf gemaakt aangezien hij het hoofd was van die afdeling :( . Resultaat: iedereen had een nog lager cijfer (beste van de 2 telde) en dus van de 23 leerlingen maar 5 die voldoende stonden net voor het examen.

Ik heb toen 4 bijlessen gehad van een wiskunde stagaire...met als resultaat het hoogste punt van de hele school (9.6) voor wiskunde :D ...het lag dus niet aan mij ;)

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:08

haa wiskunde!
soms snap ik het toaal niet, maar tangens wel, en ik wil het graaag aan je uitleggen als je een pbtje stuurt, ik lig nu toch maar ziek te zijn ;)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:10

Nicky__ schreef:
haa wiskunde!
soms snap ik het toaal niet, maar tangens wel, en ik wil het graaag aan je uitleggen als je een pbtje stuurt, ik lig nu toch maar ziek te zijn ;)

Tanges snap ik ook :j
Dus ik kan ook uitleggen :+

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:15

SOS CASTOA, als je dat onthoudt komt alles goed :Y)

Nee hoor, maar ik ben ook geen wiskundefan. En dan doe ik nog wel Wiskunde B, don't ask me why :')
Een leraar die geen lesgeeft, alleen maar de uitwerkingen op het bord zet en voorin zit ''voor als je vragen hebt'' en als je iets niet snapt vraagt ''maar wat snap je dan niet?''. Ja, als ik dát nou kon uitleggen... }:0

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:18

Hanmar schreef:

Nee hoor, maar ik ben ook geen wiskundefan. En dan doe ik nog wel Wiskunde B, don't ask me why :')
Een leraar die geen lesgeeft, alleen maar de uitwerkingen op het bord zet en voorin zit ''voor als je vragen hebt'' en als je iets niet snapt vraagt ''maar wat snap je dan niet?''. Ja, als ik dát nou kon uitleggen... }:0

Ja idd SosCasToa _O-
Is wiskunde B moeilijker dan A?

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:27

heejj

ik snap helemaal wat je bedoeld, op de havo had ik altijd onvoldoendes, ben uiteindelijk geslaagd voor wiskunde a12 met presies een 4,5 als gemiddelde, gemiddeld stond ik een 4.7 en voor mijn examen had ik een 4,4. Had je dagen geleerd en dan nog een onvoldoende, met bijles en al. Hoe meer ik leerde hoe slechter het ging leek wel.
Dus nu zit ik op het HBO, en tot mijn grote ramp moest ik weer wiskunde gaan volgen. Eerst een instap toets dus ik het hele weekende leren, maandag naar school reizen kwam ook nog te laat door het openbaar vervoer. Schijn ik gewoon tot mijn grote verbazing een voldoende te hebben!
Maar ik heb het nog inet met eigen ogen gezien dus ik geloof het nog niet, maandag weer naar school dus dan zal ik het wel zien.

mooi iniedergeval dat je nu extra hulp krijgt en kan vragen als dat nodig is hopelijk gaat het werken.
En anders miss toch buiten school om hulp zoeken?
suc6!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 09:50

Ik kan eigenlijk heel goed wiskunde, tot het vorige hoofdstuk! Een 4,5.. PTA toets.. Beetje jammer.. en nu weer een nieuw hoofdstuk waar ik echt geen reet van snap. Dat word dus ook een onvoldoende. Wij krijgen er ook niet echt veel begeleiding bij moet ik zeggen.. ;)

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:43

WiskyBokjes schreef:
Hanmar schreef:

Ja idd SosCasToa _O-
Is wiskunde B moeilijker dan A?

JA wiskunde B is moeilijker

ik weet alleen niet precies de verschillen Qua stof

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:51

Over het algemeen wordt wiskunde B moeilijker gevonden ja.
B is meer algebra, goniometrie.
A is meer kansberekening.

Heb zelf B en sta er een 8 voor (5VWO). Maar de verschillen tussen A en B zijn bij ons qua cijfers zó groot.
Geef zelf altijd het leuke voorbeeld: vorig jaar hadden bij ons van de 50 leerlingen met wiskunde B slechts 3 een vóldoende, bij wiskunde A hadden van de 28 leerlingen wel helemaal 2 een ónvoldoende.
Maar, zolang je alles maakt, is het best te doen.