Wat doe jij als je niet kunt slapen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Re: Wat doe jij als je niet kunt slapen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:47

ik heb het ook wel eens... 1x heb ik bokt aan gezet, maar dat is echt het ergste wat je dan kan doen, want dan slaap je echt de hele nacht niet meer :=

haha ik heb het meer in de zomer, als het zo warm is..

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:48

Ik neem vaak een uurtje voor het slapen gaan melatonine tabletjes als ik een slechte periode heb. Een uur voor slapen gaan is om goed in slaap te komen, een half uurtje voor slapen gaan om goed door te slapen. Je kunt kleine potjes kopen bij de drogist of apotheek. Daar zit maar 0,1 mg melatonine in dus dan neem ik er wel 20 of 30 :o :D . Want je kunt het ook op recept krijgen van de huisarts en die schrijven vaak 2,5 of 5 mg voor....

Het helpt bij mij wel.

Lezen wil ook wel helpen. En idd geen caffeïne en / of snacks meer 's avonds na 20 uur...

En dan lekker :Z

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:58

Dat melatonine gebruik ik ook afentoe, maar ik neem er dan meestal 5 :o

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:59

Als ik echt niet kan slapen dan accepteer ik dat en lees ik een boek... Meestal word ik na enkele uurtjes wel moe en kan ik toch nog een paar uur slapen...

Het voordeel is dan wel dat ik de volgende nacht eens zo goed slaap :).

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:03

Iemand heeft me ook weleens verteld dat chocomelk goed wil helpen ;)
Omdat je van thee e.d. snel moet plassen, van chocomelk niet ofzo?
Het hielp bij mij inderdaad, maar ook niet lang :P

Als ik onrustig ben neem ik ook wel eens een asperine, of een antistress pilletje van docter vögel (homeopatisch), maar ik ben verder niet echt voor dat soort dingen gebruiken, dus doe het niet vaak, je raakt er alleen maar afhankelijk van ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:04

Ja nu je het zegt, een boek lezen doe ik ook vaak, maar helaas was ik door al mijn boeken heen en w88 ik tot ik mijn boeken binnenkreeg wat nu het geval is :') dus wie weet slaap ik vanavond wel goed! ik hoop het, ben egt toe aan een nachtje goed slapen, slaap altijd slecht

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:28

Ik heb dat ook heel vaak, lig ook altijd nog heel lang na te denken of te piekeren ofzo... Maar dat doe ik ook als ik wel heel moe ben en al half slaap... Waardoor ik er weer wakker van word, van dat denken. :Y)

Tijdje terug dronk ik altijd van die Pickwick Goodnight thee, werkte toen wel heel goed bij mij, maar na een tijdje niet meer.

Die melatonine hebben we hier thuis ook, alleen die neem ik liever niet, heb het niet zo op pilletjes... :o

Zo heel stil blijven liggen en alleen op je ademhaling concentreren werkt bij mij ook nog weleens, maar heb ook vaak genoeg dat er helemaal niks werkt.

Dat van in gedachten een buitenrit maken ga ik eens proberen. :D

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:09

Ik rook meestal een sigaretje of schrijf mijn gedachten van me af in gedicht.
Soms ga ik beetje laptoppen, muziek luisteren en internetten. Of mensen lastig vallen via sms met 't bericht dat ik niet kan slapen en of ze (nu) ook wakker zijn :P

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:58

Verhalen verzinnen, leuke verhalen. Heb ik eigenlijk altijd al gedaan. Gelukkig val ik meestal wel vlot in slaap.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:59

Als het niet lukt om te slapen zet ik meestal de tv nog even aan of ga DSen en dan hoop ik dat ik uiteindelijk toch in slaap val

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:59

Als ik gewoon niet moe ben, muziek aan tot ik slaperig word en dan ben ik zo vertrokken
Als ik teveel gedachtes heb, het van me afschrijven :)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:02

Roken, muziek luisteren, lezen, leren, televisie kijken en als ik echt niet kan slapen even lekker warm douchen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:11

Meestal als ik een bed zie ben ik vertrokken. Maar als ik niet kan slapen dan kijk ik meestal een film en dan slaap ik zo.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:32

Ligt eraan voor wat ik wakker lig. Soms lig ik wakker om te piekeren. Dan laat ik het piekeren even toe, bekijk alles van alle kanten. Doe dan mijn licht aan en lees even.

Als ik zomaar wakker lig, ga ik vaak even naar toilet en ga dan even lezen. Meestal na een half uur val ik weer in slaap.

De volgende dag kan je dan zo brak zijn, maar kunst is dan om er niet aan te toe te geven.. anders blijf je in zo'n cirkeltje.

Heb er wel altijd een hekel aan als ik wakker lig en 's ochtends vroeg op moet. Dan ga je juist denken: "ik moet nu slapen, want ik moet vroeg op"... En meestal lukt het dan gewoon niet om te slapen :')

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:09

Wat voor mij het beste werkt is even gaan lezen, maar vaak doe ik dat niet. Zo ook afgelopen nacht, ik moest nog maar een klein stukje in een geweldig boek, maar heb mezelf gedwongen het op tijd weg te leggen omdat ik vroeg op moest. Gevolg was dat ik 1.5 uur klaarwakker naar het plafond heb liggen staren. Maar ben niet verder gaan lezen, puur omdat ik het idee had dat ik dan nog moeier zou worden. Is er een beetje ingestampt door mijn moeder vrees ik, toen ik klein was kreeg ik op de uitspraak "ik kan niet slapen mama, mag ik uit bed" altijd te horen "nee, gewoon je ogen dicht, dan rust je toch uit". :+
De volgende ochtend denk ik altijd: stom, had maar even gelezen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:28

Luisteren naar praat radio (géén muziek) of bandjes (ja bandjes) over de geschiedenis. :7
Het werkt meestal wel, maar over het algemeen slaap ik heel goed.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:55

Je bedoelt gewoon hele saaie dingen? :+

Ik verzin meestal ook een verhaal. Soms heb ik er geen zin in en zet in de radio aan. Heerlijk wat geluid op de achtergrond :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:07

Dan zet ik Thomas Dybdahl op, heerlijk..

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:14

Die melatonine is vrij onschuldig hoor! :-) Dat is de stof die je zelf ook behoort aan te maken om te gaan slapen...

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:35

Ga altijd oude smsjes lezen, tv aan, beneden computeren, thee drinken.. en weer terug naar bed. :P

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:38

Lezen, of ik zet de radio zachtjes aan.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:40

Ik heb hoe dan ook altijd problemen met inslapen, welke techniek of wat ik ook probeer. Ik wilde nooit pillen of wat voor middelen dan ook omdat ik het gewoon niet fijn vind als ik medicijnen ofzo moet gebruiken om in te slapen, maar mijn zusje slikte altijd 'savonds melatonine, en heb het toen toch maar eens geprobeerd en het werkt bij mij perfect! Het enige nadeel is dat je het op gegeven moment meer nodig hebt, en dat het steeds later werkt, maar ik slaap nu binnen een uur nadat ik het heb ingenomen nog, op 1 pilletje, als een roos en word 8 uur later compleet uitgerust wakker!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:40

Ik kan echt alleen slapen met de tv aan. Anders ga ik op mezelf richten en dan wordt ik alleen maar heel onrustig. Neem bijna iedere avond een flinke beker warme melk mee naar bed en kijk dan tv of een dvd en dan is het meestal zo gebeurd. Maar doe er ook wel eens uren over. Vooral niet te druk over maken, komt vanzelf goed.

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:41

Mandarijn schreef:
Die melatonine hebben we hier thuis ook, alleen die neem ik liever niet, heb het niet zo op pilletjes... :o

Die stof zit ook in tomaten, dus lekker veel eten die dingen ;)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:42

meestal mijn vriend een por geven omdat ik waarschijnlijk wakker lig van zijn gesnurk }:0