Wie zit er nog meer op de scouting??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:19

Precies en dat is het evengoed al :+

Maar aan de andere kant kan je er net zoveel energie en tijd in steken als dat je zelf wilt :j :)

Peetjuh

Re: Wie zit er nog meer op de scouting??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 12:10

Dat is waar, heeft iemand nog leuke kamp ideen?

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:56

Hier nog een scoutingmember! Ik geef nu 3 jaar leiding bij de padvindsters (scouts) waarvan 1 jaar als hoofdleiding. Ben er toch zeker 1 avond in de week druk mee, maar het geeft zoveel voldoening die 17 meiden die blij naar huis gaan op zaterdag middag. Echt een fantastische groep! Zit nu 17 jaar bij scouting en kan het echt niet meer wegdenken uit mijn leven.

Ik merk wel dat er altijd veel verschil zit tussen de verschillende groepen qua ideën over scouting. Soms erg jammer, zo hebben wij niet altijd even goede relaties met onze scouting buren.

Kamp ideeën??
- alles is te koop
- theaterkamp
- capture te flag
- gooische padvindsters
- gala avonden
- slapen in je eigen boomhut
- enz
Verschilt natuurlijk ook per leeftijdsgroep.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:50

Thanks iig voor de ideen!
Met de buren ruzies valt het bij ons gelukkig wel mee! Wij hebben meer last van de buren (of hun van ons) als we op kamp zijn :+

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:56

Naja met buren bedoel ik vooral dat er naast ons nog een scouting groep zit. Onze terreinen grenzen ook aan elkaar. Dus dat is al zolang beiden bestaan strijd :)

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 17:59

Ow oke, wij zijn de enige scouting groep in het dorp! :Y)

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:12

Wij ook hoor :) Wij in harderwijk de buren in Ermelo... Alleen dus wel in een andere stad / dorp ondanks dat we naast elkaar zitten. Lekker handig dus :)

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:26

Ik heb echt een hele lange tijd op scouting gezeten, tot ik een aantal jaar terug moest stoppen wegens tijdgebrek! Het heeft altijd een slechte naam, maar zelf heb ik er echt een leuke tijd gehad! Veel leuke kampen, ook naar het buitenland, veel gezelligheid en leuke activiteiten! Leukste vond ik altijd onze Winterhike en de Joti-hunt, maar deze zijn allebei in gelderland!

Ik zat overigens op 1 van de 2 paardrijscoutings van het land! Oftewel, wij waren de helft van de dag op de manege, de helft van de dag op de blokhut. In de eerste jaren was ons clubgebouw zelfs op een (zeer kleine) manege, toen hadden we ons hok zelfs boven de stallen :D

Veel van onze activiteiten waren ook paardgerelateerd, het doel was dan ook om tijdens de scouts/explorers het ruiterbewijs te halen. :)

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 20:04

Dat had mij ook gaaf geleken een paardrijscouting :D

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:47

Was ook echt gaaf! Ik mocht van mn ouders ook alleen op paardrijden als ik daarbij op scouting ging ;) Jammergenoeg zijn er maar 2 van in Nederland, dr zouden er eigenlijk meer moeten zijn!

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 20:48

Ja idd, ik wist niet eens dat het bestond!

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:57

hej hej..

ik heb een jaar of 5 op scouting gezeten.. Ik heb het vele jaren super gezellig gehad, vooral de kampen waren gaaf.. altijd dingen doen die eigenlijk niet mochten, zoals toen ik bij de kabouters zat, zelf snoep bij je hebben enzoo.. of je telefoon bij je hebben enzoo al die onzin haha.
Aan het einde van het kamp was ik altijd gebroken, doordat ik te weinig had geslapen.. tja 's nachts je tent uitsluipen, omdat de jongens vroegen of we meekwamen om te kaarten is ook niet erg goed voor je nachtrust, maar wel ontzettend lollig, iedereen een kaarsje erbij, omdat we anders niet konden lezen wat op de kaarten stond:P Of een kaarsje op een bord zetten en dan deo en haarlak en alles erop spuiten.. het hele bord was verbrand en ligt nu ergens begraven in het bos haha.
Maargoed, mijn laatste groep was niet zo leuk meer. Ik zat bij 2 andere meisjes en de rest allemaal jongens en ze moesten altijd mij hebben, omdat ik zo leuk reageerde ofzoo.. ik gil nogal snel namelijk.. en verder deden we ook niet echt iets nuttigs en als we iets deden was het vaak rugby of voetbal of iets in die geest.. fijn als je bang bent voor de bal.
En het was op een vrijdagavond dus vaak lastig te combineren met werk en vrienden en toen vond ik het wel weer mooi geweest dus toen ben ik gestopt.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:08

Mijn vriend is verslaafd aan Scouting :+ Wel de waterscouting dus niet zoals de meeste van jullie landscouting (denk ik :D ) Hij is nu stamhoofd ( :+ ) ondanks dat hij ook voor zijn beroep vaart en steeds zes week weg is en dan weer zes week thuis! Tijdens die laatste zes weken heeft hij dan juist weer veel tijd voor Scouting! Ha ha

Zelf ben ik ook nog een tijdje lid geweest van de stam maar het was meer bier drinken op vrijdagavond en af en toe wat doen (oftewel de heren schuurden een boot met een schuurmachine en ik kreeg een schuurpapiertje! Ja daaahaaag :evaw: :P ) was wel een leuke groep hoor! Maar vind het op vrijdagavond ook weleens heerlijk op de bank zitten na een week elke avond druk te zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:37

Peetjuh: Voor welke speltak zoek je kampthema's? Zoek je ook kamp locaties?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:56

hier nog een scoutingmember. Nog niet zo heel lang. Nu een half jaar. Ben meteen bij de oudste groep van onze scouting gekomen. Oftewel, ik ben een pivo.
Wij zijn tussen kerst en oud/nieuw op kamp in duitsland geweest, was erg geschikt.
Mijn vriend is ook een pivo, heb hem ook op scouting leren kennen. :)
Ik heb zaterdag mijn 1e programma gemaakt en gedraaid. Een fietstocht van 3uur :p met een korte stop bij de mac. Erg gezellig!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:04

Ik heb maar een half jaartje bij de zeeverkenners gezeten maar ben later wel kampen gaan leiden. Mijn vriend zat bij de scouting en omdat ze regelmatig leiding te kort hadden ging ik dan helpen. Soms bij gewone opkomsten maar meestal bij speciale opkomsten of dus bij kampen. Vooral de kampen waren echt geweldig, ook de hele voorbereiding ervan. Omdat ik naar Eindhoven ging verhuizen moest ik dus stoppen met de scouting, was een vreemde zomer zonder kampen en zonder te zeilen. De groepen die ik leidde waren trouwens dolfijntjes (7 tot 11jaar) bij 2 verschillende scoutinggroepen. 1 voor jongens en 1 voor meisjes.

Ik ben ook weleens meegeweest naar de stam maar dat was vooral veel zuipen dus mijn vriend ging meestal alleen. Zit net even te kijken of ik de programma's nog heb maar die stonden op de gezamelijke pc van mij en m'n vriend maar aangezien dat nu mijn ex is en hij de pc heeft heb ik er helemaal niks meer van. Eigenlijk wel jammer want vooral het laatste kamp (schipbreuk) was echt heel erg leuk, en zonder boten dus ook geschikt voor landscouts.